)
 ) Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.
 Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.  Ook nog de hoodoos bij Tunnel Mountain drive bekeken en de Tunnel Mountain gehiked naar de top. Bow River falls gezien en toen werd het toch te koud en nat om veel te ondernemen. Vandaar dat ik nu om kwart voor 8 's avonds alweer op 't hotel ben, fris gedouched.
 Ook nog de hoodoos bij Tunnel Mountain drive bekeken en de Tunnel Mountain gehiked naar de top. Bow River falls gezien en toen werd het toch te koud en nat om veel te ondernemen. Vandaar dat ik nu om kwart voor 8 's avonds alweer op 't hotel ben, fris gedouched.  

Ben er paar jaar terug geweest en is inderdaad meer een zwembad dan een hot spring, vond het tegenvallen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).

Yup. Maar wel een lekker warm bad in de buitenlucht, dus vrij relaxed.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).

En toen kwamen er stukjes blauwe lucht aan!
 En toen kwamen er stukjes blauwe lucht aan!  Omdat we uit dit goede weer ons voordeel wilden halen zijn we daarna doorgereden naar Lake Louise. Stond eigenlijk voor morgen (dan rijden we naar Jasper) op onze planning maar wie weet is het weer dan weer bagger. Blij dat we nu gegaan zijn, het weer werd alsmaar beter, Lake Louise is schitterend, en we hebben eindelijk bergtoppen kunnen zien.
 Omdat we uit dit goede weer ons voordeel wilden halen zijn we daarna doorgereden naar Lake Louise. Stond eigenlijk voor morgen (dan rijden we naar Jasper) op onze planning maar wie weet is het weer dan weer bagger. Blij dat we nu gegaan zijn, het weer werd alsmaar beter, Lake Louise is schitterend, en we hebben eindelijk bergtoppen kunnen zien. 

49 dollar?quote:Op dinsdag 14 september 2010 03:44 schreef Cee het volgende:
Het heeft de hele dag door gemiezerd. Spatjes regen, dichte lucht, mist, dus helaas was de Sulphur Mountain Gondola geen optie. 't Is een must-see volgens de boekjes maar voor 49 dollar wil ik wel een uitzicht hebben en niet neer kijken op een hoop witte wasem.Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.

Had me vergist, het was goedkoper.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:54 schreef MCH het volgende:
[..]
49 dollar?
Anders verman je jezelf even en loop je naar boven, dan mag je gratis weer naar beneden.
 Maar uiteindelijk zijn we niet op de gondola gegaan, het was te mistig.
 Maar uiteindelijk zijn we niet op de gondola gegaan, het was te mistig.

Maar het was wel zeer tof! We waren op een gegeven moment omringd door zeker honderd dolfijnen die om de boot sprongen.
 Maar het was wel zeer tof! We waren op een gegeven moment omringd door zeker honderd dolfijnen die om de boot sprongen.  Nu koffers pakken en doorrijden naar Tofino. Het weer was gisteren geweldig maar voor de komende dagen voorziet de verwachting voor Vancouver Island niet veel goeds.
 Nu koffers pakken en doorrijden naar Tofino. Het weer was gisteren geweldig maar voor de komende dagen voorziet de verwachting voor Vancouver Island niet veel goeds.

Victoria was qua weer aan de beterende hand, wat zeg ik, het was zonnig zelfs!
 Victoria was qua weer aan de beterende hand, wat zeg ik, het was zonnig zelfs!  Een stikdure high tea gedaan in 't Empress maar ik vond het geweldig om te doen, en lekker! Liters thee naar binnen gewerkt.
 Een stikdure high tea gedaan in 't Empress maar ik vond het geweldig om te doen, en lekker! Liters thee naar binnen gewerkt. 

Bij dezen dan.
 Bij dezen dan. 
 Stanley Park, Vancouver
 Stanley Park, Vancouver 

quote:Leuk! Ik kende dat Dobbelsteen-topic helemaal niet. Gefeliciteerd met de uitslag en ik ga eens kijken of ik wat verzonnen krijg.Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic.

quote:Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic.

quote:Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:26 schreef jeroen1976 het volgende:
Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!

quote:Zekers! Jammer dat het niet centraal Canada geworden is maar in West Canada is natuurlijk meer te doen. Head-Smashed-In Buffalo Jump ben ik vorig zomer nog langs gereden, bestwel interssant. In Waterton Lakes NP ben ik tijdens dezelfde trip ook geweest, het is daar prachtig!Op woensdag 27 oktober 2010 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.

quote:Ik zou het in m'n broek doen van angst.Op woensdag 27 oktober 2010 22:25 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
We (ik en mijn vriendin) kwamen maar 1 persoon tegen in de 3 uur omhoog en 3 uur omlaag. Maar dan sta je echt te genieten van de woeste natuur zonder een teken van beschaving. Het enige wat minder was is dat elke krakende tak een beer of wolf zou kunnen zijn.
 Ik vond het al eng om met z'n tweeën korte 2-kilometer-paadjes te volgen door een bos waar verder helemaal niemand anders te bekennen was. Ik zag in iedere donkere schaduw de contouren van een black bear. Paniekvogel.
 Ik vond het al eng om met z'n tweeën korte 2-kilometer-paadjes te volgen door een bos waar verder helemaal niemand anders te bekennen was. Ik zag in iedere donkere schaduw de contouren van een black bear. Paniekvogel.

Canada is natuurlijk heel erg groot, dus eerst: welke provincies/territories wil je bezoeken? Het weer in Juli kan vanalles zijn! Hetzelfde voor je natuur vraag, het is heel varieerd op basis van je lokatie; woeste rotskusten, mooise zandstranden, graslanden, dichte bossen, regenwoud, bergen, heuvels, prairies, meren, rivieren, ijsbergen en woestijn gebied... kortom, wat je maar wilt!quote:Op maandag 6 december 2010 22:14 schreef Kielse het volgende:
Hoe is Canada in juli eigenlijk? Qua temperatuur, natuur ed?
Ik ben van plan om in juli 4 weken op reis te gaan (azië misschien), maar nu vond ik al vliegtuigtickets van 650¤ naar Canada dus is mijn interesse wel een beetje gewekt:).
Hoe zit het eigenlijk met het vervoer doorheen Canada? En mensen die me meer kunnen vertellen van plaatsen die je zeker moet bezoeken?

CN Tower beeldjes? Ik kom in Toronto alleen op door reis dus let ik nooit echt op wat er aan souveniers is. Voorderest vind ik de Canada (2010 Olympics) kleding lijn wel gaaf (te vinden in elke Zellers) en die Canada wanten waarvan een deel naar de athleten gaat.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb 4,5 maand in TO gezeten en vertrek volgende week. Ik heb ect geen idee wat ik als souvenir mee moet nemen. Iemand ideeen?
Maple syrup gaat wel mee bijv. maar dat is ook zo beperkt he. Verder is er weinig typisch aan TO voor mij, behalve de eekhoorns
Maarja, zo'n opgezet beest geven is ook weer zoiets he...

.
.

Gaat je NIET lukken in drie weken. Serieus, knip de helft eruit en doe dat een ander jaar.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!
We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP
In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?
Superveel zin in!.

dude, ik heb 14 dagen nodig gehad voor Vancouver Island, 10 dagen voor Yellowstone, 3 dagen Seattle en een dikke week geboard in Whistler (maar dat laatste kan in de zomer wel in 2 dagen natuurlijk).quote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!
We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP
In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?
Superveel zin in!.

. Nu had ik een vraagje over de Canadezen (in het algemeen uiteraard) en de steden.
. Nu had ik een vraagje over de Canadezen (in het algemeen uiteraard) en de steden. 

Ik zou voor Vancouver gaan! Ik ben in beide steden geweest; Toronto niet heel erg lang maar ik ken veel mensen (voornamelijk collega's) die daar wonen/werken. Uitgaan en dingen die er te doen zijn is ongeveer gelijk, maar de uitstraling van de stad en omgeving, de mensen zelf en "way of life" is een stuk aangenamer in Vancouver. Tis gewoon veel meer laidback in Vancouver.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:44 schreef Ramy91 het volgende:
Nu zit ik nog erg te twijfelen tussen Vancouver en Toronto. Welke stad heeft jullie voorkeur? Kosten van de levensonderhoud, het werk vinden, sport en het uitgaansleven.
Nu heb ik veel gelezen over de laidback mentaliteit en de vriendelijkheid van de Canadezen. In hoeverre ervaren jullie dit of hebben jullie dit ervaren? Heb er namelijk erg veel over gelezen en ben er wel benieuwd naar! In hoeverre verschilt dit met de Nederlandse manier van doen?

Nee hoor volgens mij niet, zeker niet vanuit de US naar Canada (de Canadeze douane is een stuk minder strikt). Ik ga regelmatig naar de US vanuit Canada (woon op anderhalf uur rijden van de grens) en de Amerikaanse douane haalt je even uit de auto (ik heb nog een NL paspoort), je moet wat formuliertjes invullen (persoonlijke gegevens en waar je naar toe gaat en voor hoe lang) en dan betaal je een 10 dollar administratie fee en dan krijg je een vergunning/visum voor 6 maanden.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef Xeanor het volgende:
Quick vraagje hier: ik zit nu in de US (Boston) en wil binnenkort even snel naar Montreal voor een weekend, moet ik dan helemaal een visum gaan regelen bij een consulaat of wat? Ik heb nu een US visum voor een paar maanden in ieder geval.
bvd

Seattle inderdaad, vond ik best een leuke stad eigenlijk. Twee weken Vancouver is ook best wel lang, denk ik zelf.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:37 schreef Lauwheid het volgende:
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.

Ik ben jaloers op je, vorig jaar zat ik daar ookquote:Op woensdag 14 september 2011 06:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
 . Al lekker chinees gegeten in chinatown en een starbucks coffee genomen in die enorme boekhandel?
. Al lekker chinees gegeten in chinatown en een starbucks coffee genomen in die enorme boekhandel?

Vond je die 2 dagen per "plaats" niet te kort? Ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt (maar dan komende vanuit Saskatchewan met de auto) en bijv. de 4 dagen op Vancouver Island vond ik al veels te kort. Volgende keer wil ik er iig een maand over doen ipv 2 weken, maar dat zal moeilijk worden met mn werk...quote:Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef Lauwheid het volgende:
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi!

Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...
 Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...quote:Bijzonderheden
Buitenlandse banken zijn hun geldautomaten en betaalautomaten aan het aanpassen waardoor de acceptatie van passen van week tot week kan verbeteren. Op dit moment hebben wij de volgende informatie en adviezen:
Op dit moment zijn er geen geldautomaattransacties mogelijk met de Betaalpas in Canada. Het betalen met een Betaalpas is wel mogelijk bij winkels die Maestro accepteren. Echter winkels in Canada accepteren vooral creditcards. De acceptatie van Maestro is beperkt.
http://www.ing.nl/particu(...)d/creditcard/canada/

Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:01 schreef Grunner het volgende:
Dat wordt dus los geld meenemenMet een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...
[..]

Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.

Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Grunner het volgende:
[..]
Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...

Jep, creditcards van alle (Nederlandse) banken horen te werken zolang ze Mastercard of VISA zijn. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad, and vice versa ook (mijn Canadeze VISA in Nederland dus).quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.

Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte berenquote:Op zondag 11 november 2012 13:34 schreef koei het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.
We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?
En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?

We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar

Denk eraan dat je een beste jetlag hebt als je aankomt en dus misschien er over na kunt denken om de eerste nacht in Calgary te verblijven om in het ritme te komen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:
[..]
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:
Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam
Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.
Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.
Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
 ongeveer de meest commerciële plek in Canada) dan ga je over de ice field parkway, ongeveer de mooiste weg ter wereld, misschien ideetje om te overnachten bij the athabasca glacier halverwege die route aan de voet van die gletsjer
 ongeveer de meest commerciële plek in Canada) dan ga je over de ice field parkway, ongeveer de mooiste weg ter wereld, misschien ideetje om te overnachten bij the athabasca glacier halverwege die route aan de voet van die gletsjer  kan je voor een 10'tje op een overloop terrein staan. Daarbij liggen er nog mooie wandelroutes aan deze weg (bijv. naar peyto lake). Tevens zal je 'als' je beren ziet, deze langs de weg zien. Op een wandelroute wil je deze echt niet tegenkomen (berenbelletje mee!). Wat verwacht je allemaal tegen te komen tijdens de inside passage? Kans is redelijk op walvissen, dolfijnen, bruinvissen e.d., met geluk een paar orca's maar dat is het wel zo'n beetje.
 kan je voor een 10'tje op een overloop terrein staan. Daarbij liggen er nog mooie wandelroutes aan deze weg (bijv. naar peyto lake). Tevens zal je 'als' je beren ziet, deze langs de weg zien. Op een wandelroute wil je deze echt niet tegenkomen (berenbelletje mee!). Wat verwacht je allemaal tegen te komen tijdens de inside passage? Kans is redelijk op walvissen, dolfijnen, bruinvissen e.d., met geluk een paar orca's maar dat is het wel zo'n beetje. 

Dat wordt zeker een hele mooie reis. Ik heb precies die route (met nog uitstap naar Stewart/Hyder) in 2007 gedaan (wel andersom) en in 2011 3 weken op Vancouver Island gezeten. Om dieren te zien tijdens de Inside Passage moet je geluk hebben, ik zag 2 walvissen in de verte en een hert tijdens de 15 uur maar je kan ook bijv. orka's tegenkomen. Het natuurlijk niet te vergelijken met een tour waar je opzoek gaat naar dieren en daar dan ook bij blijft, de veerboot vaart gewoon door, het is wel hele mooie tocht..quote:Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:
[..]
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:
Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.

quote:Op maandag 4 februari 2013 21:21 schreef Mazou het volgende:
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
Dit is de reden dat meeste tours pas in juli beginnen maar soms komen de orka's ook wat eerder en lijkt me dat ze de orka tours starten zodra ze weten dat de residents er weer zijn (en dus goede kans om ze te zien). De tours die eerder starten gaan waarschijnlijk op zoek naar bultruggen, minky whales, zeeleeuwen, dolfijnen, beren etc. Misschien paar dagen van te voren informeren of er al orka's zijn of ze nu mailen wat je in de periode dat je er bent zoal kan zien. Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.quote:The Northern Resident Killer Whales arrive in Johnstone Strait each year near the end of June

Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).quote:Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.

juli/augustus zijn wel de beste maanden geloof ik, bij ons gingen ze nog spyhoppenquote:Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Mazou het volgende:
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.

Mazou gaf al aan het waarschijnlijk toch gewoon te doen vandaar dat ik dat zeiquote:Op maandag 4 februari 2013 22:34 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).
 Ja het is veel geld maar wanneer is de tour wel het geld waard, ze van dichtbij zien of al van ver weg? Het blijven wilde dieren dus ook al geven ze een garantie dat je ze zal zien (anders mag je volgende dag gratis mee) zekerheid heb je nooit. Maar je hebt ook de kans om iets unieks mee te maken, op van de dagen met de zodiac op weg naar Knight Inlet hadden wij opeens zo'n 50 dolfijnen rond en onder de boot en bij het gas geven spongen enkele via de de boeggolf tot een meter uit het water, zo gaaf
 Ja het is veel geld maar wanneer is de tour wel het geld waard, ze van dichtbij zien of al van ver weg? Het blijven wilde dieren dus ook al geven ze een garantie dat je ze zal zien (anders mag je volgende dag gratis mee) zekerheid heb je nooit. Maar je hebt ook de kans om iets unieks mee te maken, op van de dagen met de zodiac op weg naar Knight Inlet hadden wij opeens zo'n 50 dolfijnen rond en onder de boot en bij het gas geven spongen enkele via de de boeggolf tot een meter uit het water, zo gaaf  

Precies, het is net wat je ervan verwacht, heb ook een keer gehad dat we heel veel hadden gezien maar allemaal best ver weg, en een andere keer hadden we er maar 1 gezien maar die kwam wel met z'n snufferd naast de boot even kijken. Erg verschillend, tip, als je eerste keer een goede ervaring was, laat het daarbij, je 2e keer valt dan bijna gegarandeerd tegen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 00:44 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Mazou gaf al aan het waarschijnlijk toch gewoon te doen vandaar dat ik dat zeiJa het is veel geld maar wanneer is de tour wel het geld waard, ze van dichtbij zien of al van ver weg? Het blijven wilde dieren dus ook al geven ze een garantie dat je ze zal zien (anders mag je volgende dag gratis mee) zekerheid heb je nooit. Maar je hebt ook de kans om iets unieks mee te maken, op van de dagen met de zodiac op weg naar Knight Inlet hadden wij opeens zo'n 50 dolfijnen rond en onder de boot en bij het gas geven spongen enkele via de de boeggolf tot een meter uit het water, zo gaaf

Oost kust is inderdaad goedkoper maar ook drukker, hebben een keer met 7 zodiacs naast een groep walvissen gelegenquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:09 schreef koei het volgende:
In hoeverre zijn die tours massa-toerisme? Kijk je met tig bootjes op een rij naar dezelfde beer/orca bijvoorbeeld? Of kom je amper een andere boot tegen?
Iemand verder ervaring met vissen bij Campbell River? Ik ben geen liefhebber van vissen, maar het lijkt me wel erg tof om zo'n enorme zalm op te vissen en daar dan zo heel stoer mee op de foto te gaan. Ze bieden genoeg vis-tripjes aan, maar zijn die ook geschikt (en leuk) voor mensen zonder vis-ervaring? En in hoeverre bijten ze goed? De hele dag vissen lijkt me niet zo boeiend namelijk, zeker niet als je dan ook nog eens niets vangt. Mijn gevangen vis hoef ik overigens ook niet op te eten ofzo, die mag wmb na de foto het water weer in.
 , telegraph cove was dan duurder maar was wel erg rustig, ze waren ook de enige maatschappij in de buurt, enige bootje waren 2 wetenschappers. Beersighting heb ik niet gedaan, bij Hyder kan je gratis een ponton op waar je ze met een klein beetje geluk op een paar meter kan zien vissen
 , telegraph cove was dan duurder maar was wel erg rustig, ze waren ook de enige maatschappij in de buurt, enige bootje waren 2 wetenschappers. Beersighting heb ik niet gedaan, bij Hyder kan je gratis een ponton op waar je ze met een klein beetje geluk op een paar meter kan zien vissen  

wij waren er in augustus en als je dan bij de athabasca gletsjer wakker wordt is het gewoon 2 gradenquote:Op zondag 14 april 2013 22:13 schreef Mazou het volgende:
Het komt steeds dichterbij! Alle overnachtingen zijn geboekt dus nu ben ik me aan het focussen op alles wat we daar willen gaan doen en zien. Wij zullen eind mei, begin juni door de Rockies rijden en nu hoor ik verschillende verhalen over de temperatuur dan. Wat is verstandig? Kan ik met een dun zomerjack rondlopen, eventueel met een dik vest eronder, of moet ik m'n dikke winterjas meenemen? Kan iemand me daar meer over vertellen?
 bij Jasper zal het warmer zijn omdat het wat meer beschut ligt in het bos, maar zeker eind mei denk ik dat het overal nog goed koud kan zijn.
 bij Jasper zal het warmer zijn omdat het wat meer beschut ligt in het bos, maar zeker eind mei denk ik dat het overal nog goed koud kan zijn.

Montreal is vrees ik net wat te ver uit de route voor ons. Dus tips graag!
 Montreal is vrees ik net wat te ver uit de route voor ons. Dus tips graag!  

Dat rijden maakt ons niks uit. Dat vinden we juist leuk, lekker cruisen in een goede autoquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:36 schreef koei het volgende:
Ik zou een volle dag falls pakken, daar kan je leuk met een bootje dicht bij komen en enkel de falls 's avonds zien is zonde als je er dan toch al bent.
Hoe zijn je vluchttijden? En zit je met overstappen? Vanaf NY naar de falls is al zo'n 7 uur rijden, zonder stops. Als je pas 's middags aan komt of een heel ongunstige overstap hebt gehad dan ben je waarschijnlijk echt te moe om nog 7 uur in de auto te zitten. En houd in je planning ook rekening met het ophalen van koffers en de huurauto. Voordat je bij het vliegveld weg bent, ben je zo een uur verder. Kortom, hoeveel tijd houd je überhaupt over? Ik zou het echt niet veel voller plannen. Liever een paar dingen goed zien, dan veel dingen enkel op de foto zetten en weer doorreizen. Dit zou mijn planning zijn:
28 aug aankomst, eerste stuk rijden en ergens onderweg een hotel pakken
29 aug rest rijden, bezoek aan falls, daar hotel
30 aug naar Waterloo, rest van de dag daar bij kennis
31 aug naar Toronto
1 juli Toronto
2 juli eerste deel Toronto - new york, overnachten ergens op 3/4e van de route
3 juli laatste deel rijden, terugvlucht.
Toronto kan je je zonder problemen 2 dagen vermaken. 1 dag is echt te kort. En de rit van Toronto naar new york is 8 uur, dus ik zou daar niet teveel vanaf wijken en gewoon een leuke stop op de route zoeken. Echt veel ga je daar waarschijnlijk toch niet doen.
Persoonlijk zou ik die kennis zeggen dat je het niet handig geboekt hebt, en dat je een weekje New York gaat doen en het leuk zou zijn als hij ook komt.
 En we nemen die kennis mee, want die week daarvoor zitten we al met zijn allen in NYC (dus de auto hebben we ook al) omdat we een andere kennis in NYC hebben opgezocht en naar de US Open tennis gaan. Dus die moeten we die donderdag in Waterloo droppen. En dan zitten we daar toch, is het leuk om naar Toronto te gaan en dat is na 2 dagen ook weer mooi geweest. Dus tsja, hoe besteedt je dan je dagen terug naar NYC is de vraag. Wij vinden het prima om een roadtrip te maken. Je ziet ook een boel vanuit de auto, mijns inziens. Hebben veel ervaring, en vinden dat gewoon leuk
 En we nemen die kennis mee, want die week daarvoor zitten we al met zijn allen in NYC (dus de auto hebben we ook al) omdat we een andere kennis in NYC hebben opgezocht en naar de US Open tennis gaan. Dus die moeten we die donderdag in Waterloo droppen. En dan zitten we daar toch, is het leuk om naar Toronto te gaan en dat is na 2 dagen ook weer mooi geweest. Dus tsja, hoe besteedt je dan je dagen terug naar NYC is de vraag. Wij vinden het prima om een roadtrip te maken. Je ziet ook een boel vanuit de auto, mijns inziens. Hebben veel ervaring, en vinden dat gewoon leuk  Dus ok, dan rest de vraag. Waar halverwege willen we dan dus zitten? En we hebben dus bijna 3 dagen nog tussen Toronto en NYC. We hoeven dus pas 's avonds de auto daar in te leveren, en we gaan 1 september gewoon lekker vroeg weg.
 Dus ok, dan rest de vraag. Waar halverwege willen we dan dus zitten? En we hebben dus bijna 3 dagen nog tussen Toronto en NYC. We hoeven dus pas 's avonds de auto daar in te leveren, en we gaan 1 september gewoon lekker vroeg weg.

quote:Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:
- Vancouver (en omgeving);
- Toronto, Niagara Falls, Ottawa;
- Montreal en Québec.
Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.
Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.
Aiiii zo zonde dat je geen rijbewijs hebtquote:Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
Waarschijnlijk ga ik eind september voor 11/12 dagen naar Canada. Ik twijfel echter nog welk deel van het land ik ga bezoeken. Aan de volgende opties heb ik tot nu toe gedacht:
- Montreal en Québec.
Welke van de drie zouden jullie aanraden? Iets wat ik belangrijk vind, is natuur (hoeft echter niet bergachtig te zijn), om bijvoorbeeld te kunnen fietsen en/of wandelen.
Overigens beschik ik niet over een rijbewijs, een huurauto is dus geen optie voor mij.

Nee, ik ga alleen. Vancouver stond lang bij mij op nummer 1. Ben echter gaan twijfelen doordat ik niet meer 2,5 weken kan en een bekende, die Vancouver onlangs heeft bezocht, de stad en omgeving wat vond tegenvallen; hij was (veel) meer onder de indruk van de Rocky Mountains. Daarnaast lijken die andere opties mij ook gaaf.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:07 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
[..]
Aiiii zo zonde dat je geen rijbewijs hebt
Zou dan zeker vancouver aanraden. Met bustours/ov etc. is nog genoeg te bereiken buiten Vancouver. Je kan zelfs nog even 2/3 dagen tripje maken naar Seattle als je dat leuk lijkt.
Gaat er niet iemand met je mee die wel rijbewijs heeft?

Na de Rocky Mountains valt Vancouver tegen idd, maar dat wil niet zeggen dat Vancouver geen toffe stad is! Al vond ik Victoria persoonlijk toffer, maar daar kan je heel goed komen vanuit Vancouver, dus is misschien ook nog een optie voor een uitstapje. De overtocht per ferry is sowieso ook mooi.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:38 schreef TvhN het volgende:
[..]
Nee, ik ga alleen. Vancouver stond lang bij mij op nummer 1. Ben echter gaan twijfelen doordat ik niet meer 2,5 weken kan en een bekende, die Vancouver onlangs heeft bezocht, de stad en omgeving wat vond tegenvallen; hij was (veel) meer onder de indruk van de Rocky Mountains. Daarnaast lijken die andere opties mij ook gaaf.

Had dit inderdaad ook al gezien. Hoop er over 2 weken te zijn. !quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:38 schreef egelhond het volgende:
3 augustus komen wij aan in Vancouver na een week New York bezichtigd te hebben.
We hebben dan 19 dagen om per auto naar Calgary te reizen.
Vancouver
Pacific Rim/ Tofino
Campbell River (orka tour)
Lund ( 2 daagse kayak tocht)
Whistler
Wells Gray NP
Jasper
Banff
Calgary
Heb er veel zin in.
Voor de mensen die het nog niet wisten. Per 1 mei is er een nieuwe attractie in de Rockies: Glacier Skywalk.
[ afbeelding ]
http://www.brewster.ca/ro(...)ies/glacier-skywalk/

Eind september wordt halverwege oktober. Vancouver (en omgeving) lijkt me het tofst, maar qua neerslag kan het in die periode verrot zijn. Een optie is ook nog Montreal, Mont Tremblant en Ottawa. Iets goedkoper en wat minder ver. Toronto spreekt me momenteel iets minder aan. Tot slot zou VS ook kunnen, maar wil echt heel graag een keer naar Canada.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:15 schreef TvhN het volgende:
- Montreal en Québec.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |