die capilano bridge is afzetterij qua $$, eenzelfde brug hang er in Lynn canyon en die is gratis en ik denk ook wel met het openbaar vervoer te bereikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.
Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/
Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!
http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.
Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
vancouver downtown was duurder dan NL qua boodschappen, daarnaast ga je als je midden in het centrum woont nog wat sneller wat eten'drinken 's avonds dus dat maakt het nog duurder. Om nog maar niet over het stappen te spreken, alhoewel de alcoholprijzen buiten BC wel lager liggenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridgequote:Op maandag 23 augustus 2010 22:57 schreef klaasdj het volgende:
Van de kerst weer 'ns naar Canada. Lethbridge, Alberta to be precise. Familiebezoekje.
Mijn familie just moved there, vanuit Ontario. Het is daar beter voor tuinbouwersquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:39 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridge
Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
Absoluut een goed land voor vleesliefhebbersquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:55 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.
Zitten wij ook mee ja. Wij vliegen de 13de naar Vancouver. Ik denk dat ik gewoon een colbertje en mijn vriend een adidas vestje meeneemt en we allebei nog wat vestjes en shirtjes meenemen, inderdaad gewoon laagjes aandoen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Cee het volgende:
Pfffff, het komt dichterbij nu hoor! Nog welgeteld 8 dagen en dan ga ik. Zit me nu te pletter te stressen over wat ik in godsnaam moet inpakken qua kleding. Laagjes, laagjes, laagjes lijkt me het beste. Ik had geen fatsoenlijke jas voor niet-zomers/niet-winters weer, tenminste, geen jas dat makkelijk is voor korte hikes, tochtje naar een gletsjer, whale watching en city-tripping in één. Heb eergisteren dus een softshell gekocht ( deze, maar dan niet in roze), 150 euro, zit als gegoten, waterafstotend, winddicht, ademend, maar ik twijfel nog steeds. Misschien is ie toch niet warm genoeg voor plaatsen zoals Banff? Het is geen dikke jas of zo.
*zucht*
Iemand tips voor wat betreft kleding in de Rockies en Vancouver Island/Vancouver in mid-september tot begin oktober?
dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef tijdrenner het volgende:
Hoe zit het trouwens met de betaalde belasting terugvragen? Kan dit alleen op het vliegveld of ook als we weer terug in Nederland zijn? Aangezien we 's nachts vliegen denk ik niet dat dat kantoortje daar open is..
He jammer. Was mooi geweest.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:41 schreef WooZ het volgende:
[..]
dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...
nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...quote:
Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:53 schreef WooZ het volgende:
[..]
nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...
En net die electronica, kleding etc. is niet zo heel veel goedkoper in Canada, daarvoor kun je beter dagtripje over de grens maken naar de USA
Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!quote:Op zaterdag 4 september 2010 00:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Het is hier echt fucking 35 graden. Niet meer uit te houden in m'n keet zonder airco..
Thx voor de supermarkt-tips. Heb hier een Fresh2Go die zeer goed lijkt, meeste is net iets duurder dan in NL. Dollarama is echt een superstore
Ja idd, vergeleken met de rest van de week was dat ook wel zo. Vond het nog steeds iets te warm overdag. En vandaag dan...die wind. Liep op straat en opeens zo'n bord van een restaurant vliegt gewoon de weg op, wonder dat er geen auto's waren geraakt.quote:Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!
Einduluk, moet ik zeggen....
Fresh2Go is van Metro, nou niet de meest goedkope supermarkt. Probeer NoFrills, FoodBasics en de aanbiedingen bij FreshCo/Superstore....
Das mijn ervaring, hoor! En voor de goedkoopste groente/fruit naar de plaatselijke Chinees/Koreaan/Vietnamees.
rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.quote:Op zaterdag 4 september 2010 20:08 schreef tijdrenner het volgende:
[..]
Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan.Bedankt!
In Amerika zou ik ook altijd een Premium Outlet aanraden. De meeste outlets zijn over de jaren steeds minder interessant geworden, maar die Premium Outlets hebben altijd (ik heb er in ieder geval 4 bezocht in verschillende locaties) een beetje mooie zaken en niet enkel oude troep.quote:Op zondag 5 september 2010 02:03 schreef WooZ het volgende:
[..]
rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.
En 1km voorbij die outlet ligt een groot winkelcentrum ook met goedkope kleding (oa RL polo's 15 euro, oxbow zwembroeken 12 euro etc)
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=71
Leuke was dat een (canadese) vriendin bij de grens al haar btw alsnog moest betalen, en dat ik dat niet hoefde, omdat ik alles mee terugnaar NL nam
Ben er paar jaar terug geweest en is inderdaad meer een zwembad dan een hot spring, vond het tegenvallen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).
Yup. Maar wel een lekker warm bad in de buitenlucht, dus vrij relaxed.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:05 schreef Hi_flyer het volgende:
De recensies over Banff hot springs zijn niet echt geweldig (meer een zwembad dan een hot spring).
49 dollar?quote:Op dinsdag 14 september 2010 03:44 schreef Cee het volgende:
Het heeft de hele dag door gemiezerd. Spatjes regen, dichte lucht, mist, dus helaas was de Sulphur Mountain Gondola geen optie. 't Is een must-see volgens de boekjes maar voor 49 dollar wil ik wel een uitzicht hebben en niet neer kijken op een hoop witte wasem.Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.
Had me vergist, het was goedkoper.quote:Op zaterdag 18 september 2010 10:54 schreef MCH het volgende:
[..]
49 dollar?![]()
Anders verman je jezelf even en loop je naar boven, dan mag je gratis weer naar beneden.
quote:Leuk! Ik kende dat Dobbelsteen-topic helemaal niet. Gefeliciteerd met de uitslag en ik ga eens kijken of ik wat verzonnen krijg.Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic.
quote:Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!Op woensdag 20 oktober 2010 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgend jaar ga ik ook naar het westen van Canada. Met m'n dobbelsteen (zie ook: Stuur een mod weg (dobbelsteen beslist) #2 ). Dit topic dus ook maar eens in de gaten houden voor relevante tips. Opties voor de dobbelsteen mogen jullie natuurlijk opgeven in mijn eerder genoemde topic.
quote:Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:26 schreef jeroen1976 het volgende:
Hee da's leuk! Ik had jullie vorige dobbelsteenavontuur helemaal gevolgd, eventjes de nieuwe volgen dan!
quote:Zekers! Jammer dat het niet centraal Canada geworden is maar in West Canada is natuurlijk meer te doen. Head-Smashed-In Buffalo Jump ben ik vorig zomer nog langs gereden, bestwel interssant. In Waterton Lakes NP ben ik tijdens dezelfde trip ook geweest, het is daar prachtig!Op woensdag 27 oktober 2010 11:07 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dan moet dit avontuur je dus helemaal aanspreken. Voorlopig richten we ons op BC en Alberta. Saskatchawan zegt me niet zoveel. Wat reeds besloten is door de dobbelsteen is kayakken met orka's en een bezoek aan unesco-sites Head Smashed In Buffalo Jump (mooie naam) en het Internationaal vredespark Waterton Glacier.
quote:Ik zou het in m'n broek doen van angst.Op woensdag 27 oktober 2010 22:25 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
We (ik en mijn vriendin) kwamen maar 1 persoon tegen in de 3 uur omhoog en 3 uur omlaag. Maar dan sta je echt te genieten van de woeste natuur zonder een teken van beschaving. Het enige wat minder was is dat elke krakende tak een beer of wolf zou kunnen zijn.
Canada is natuurlijk heel erg groot, dus eerst: welke provincies/territories wil je bezoeken? Het weer in Juli kan vanalles zijn! Hetzelfde voor je natuur vraag, het is heel varieerd op basis van je lokatie; woeste rotskusten, mooise zandstranden, graslanden, dichte bossen, regenwoud, bergen, heuvels, prairies, meren, rivieren, ijsbergen en woestijn gebied... kortom, wat je maar wilt!quote:Op maandag 6 december 2010 22:14 schreef Kielse het volgende:
Hoe is Canada in juli eigenlijk? Qua temperatuur, natuur ed?
Ik ben van plan om in juli 4 weken op reis te gaan (azië misschien), maar nu vond ik al vliegtuigtickets van 650¤ naar Canada dus is mijn interesse wel een beetje gewekt:).
Hoe zit het eigenlijk met het vervoer doorheen Canada? En mensen die me meer kunnen vertellen van plaatsen die je zeker moet bezoeken?
CN Tower beeldjes? Ik kom in Toronto alleen op door reis dus let ik nooit echt op wat er aan souveniers is. Voorderest vind ik de Canada (2010 Olympics) kleding lijn wel gaaf (te vinden in elke Zellers) en die Canada wanten waarvan een deel naar de athleten gaat.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb 4,5 maand in TO gezeten en vertrek volgende week. Ik heb ect geen idee wat ik als souvenir mee moet nemen. Iemand ideeen?
Maple syrup gaat wel mee bijv. maar dat is ook zo beperkt he. Verder is er weinig typisch aan TO voor mij, behalve de eekhoorns![]()
Maarja, zo'n opgezet beest geven is ook weer zoiets he...
Gaat je NIET lukken in drie weken. Serieus, knip de helft eruit en doe dat een ander jaar.quote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!
We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP
In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?
Superveel zin in!.
dude, ik heb 14 dagen nodig gehad voor Vancouver Island, 10 dagen voor Yellowstone, 3 dagen Seattle en een dikke week geboard in Whistler (maar dat laatste kan in de zomer wel in 2 dagen natuurlijk).quote:Op maandag 24 januari 2011 20:59 schreef Nouk het volgende:
Wij gaan ook naar BC!
We hebben een vlucht geboekt naar Vancouver, 3 weken in juni. Tot nu toe op ons lijstje:
Vancouver Island
Telegraph Cove
Whistler
Jasper
Banff
Glacier
Yellowstone
Rainier NP
Seattle
Pacific Rim NP
In grote lijnen. Hebben er super zin in. Hotels in de binnenstad van Canada zijn best wel duur. Iemand een goede tip voor een redelijk normaal hotel in de stad en met eigen badkamer?
Superveel zin in!.
Ik zou voor Vancouver gaan! Ik ben in beide steden geweest; Toronto niet heel erg lang maar ik ken veel mensen (voornamelijk collega's) die daar wonen/werken. Uitgaan en dingen die er te doen zijn is ongeveer gelijk, maar de uitstraling van de stad en omgeving, de mensen zelf en "way of life" is een stuk aangenamer in Vancouver. Tis gewoon veel meer laidback in Vancouver.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:44 schreef Ramy91 het volgende:
Nu zit ik nog erg te twijfelen tussen Vancouver en Toronto. Welke stad heeft jullie voorkeur? Kosten van de levensonderhoud, het werk vinden, sport en het uitgaansleven.
Nu heb ik veel gelezen over de laidback mentaliteit en de vriendelijkheid van de Canadezen. In hoeverre ervaren jullie dit of hebben jullie dit ervaren? Heb er namelijk erg veel over gelezen en ben er wel benieuwd naar! In hoeverre verschilt dit met de Nederlandse manier van doen?
Nee hoor volgens mij niet, zeker niet vanuit de US naar Canada (de Canadeze douane is een stuk minder strikt). Ik ga regelmatig naar de US vanuit Canada (woon op anderhalf uur rijden van de grens) en de Amerikaanse douane haalt je even uit de auto (ik heb nog een NL paspoort), je moet wat formuliertjes invullen (persoonlijke gegevens en waar je naar toe gaat en voor hoe lang) en dan betaal je een 10 dollar administratie fee en dan krijg je een vergunning/visum voor 6 maanden.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef Xeanor het volgende:
Quick vraagje hier: ik zit nu in de US (Boston) en wil binnenkort even snel naar Montreal voor een weekend, moet ik dan helemaal een visum gaan regelen bij een consulaat of wat? Ik heb nu een US visum voor een paar maanden in ieder geval.
bvd
Seattle inderdaad, vond ik best een leuke stad eigenlijk. Twee weken Vancouver is ook best wel lang, denk ik zelf.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:37 schreef Lauwheid het volgende:
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |