abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82921423
Inhakende op dit onderwerp. Ik heb net een enkeltje Toronto met Icelandair geboekt. Ik ga daar een half jaar studeren (study permit wordt aangevraagd) en weet nog niet precies wat ik ga doen na m'n studie. Dat semester is na 4 of 5 maanden afgelopen, dan kan ik nog één maand iets anders aangezien ik daar 6 maanden mag verblijven.
Ik wil nog een weekje of twee daar verblijven of naar NYC gaan. Ik ga dus sowieso weg.
In een ander topic heb ik dit nagevraagd en daar werd gesteld dat met dit verhaal er geen problemen zouden komen. Hoe denken jullie daar hier over?
pi_83530342
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
pi_83534229
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:26 schreef EddyAlbena het volgende:
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
Check Airbnb eens. Zitten best een hoop kamers e.d. tussen die een stuk goedkoper zijn dan een hotel.

http://www.airbnb.com/travel/toronto/ca?checkin=08%2F25%2F2010&checkout=09%2F01%2F2010&city=Toronto&country=CA&lat=43.6525&lng=-79.3816667&location=Toronto%2C+Canada&number_of_guests=1&precision=city&state=ON&submit_location=Search
pi_83539129
quote:
Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
pi_83543079
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
Dat denk ik ook ja! Niemand kent de stad beter dan de locals natuurlijk. Wij hebben via die website ook ons appartement in Vancouver gevonden. Graag gedaan!
pi_84520742
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:18:56 #58
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84521629
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84523815
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:18 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Bedankt! Ik kijk het dan wel even aan.
Heb ook even info bekeken rond het ov, maar daar word ik qua prijzen niet heel vrolijk van. 120 CAD/m aangezien ik met m'n 21 jaar niet meer onder student val, is max. 19 jaar :')
Ook dat wordt even aanzien hoeveel ik er gebruik van dien te maken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:30 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_84552915
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:27:07 #61
85962 ioko
I Appear Missing
pi_84554841
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
Nog 4,5 week!! ;)
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:28:08 #62
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_85080256
Over 6 uurtjes vlieg ik eindelijk naar Toronto *O*
  ESF Reporter dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:23:38 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_85082770
Nog 4,5 week! *O*
pi_85082794
Nog 13 dagen *O*
pi_85219393
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:03 #66
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253715
Fascinerend land. Op 18 april 2009 vloog ik gedurende een vliegreis naar New York over Newfoundland and Labrador en Québec. Wat me nogal verbaasde was dat het landschap er nog steeds diepwinters oogde met vrijwel volledige sneeuwbedekking en deels dichtgevroren wateren. Ik was me bewust van het feit dat men daar geen Golfstroom-effect kent, maar de winter is er hardnekkiger dan ik dacht. Verder kon ik geen menselijke infrastructuur ontwaren, maar het kan zijn dat ik niet goed genoeg gekeken heb. Wellicht vlieg ik gedurende een winterhalfjaar eens naar een majeure Canadese stad (Ottawa, Winnipeg, Toronto, etc) en huur dan een auto om vervolgens het immense en ijzige Canadese landschap te bewonderen. Lijkt me een buitengewoon interessante ervaring.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:33:25 #67
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253777
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?
Jawel, in de USA zijn ze nogal strikt wat dat betreft. Regel je ESTA wel vóór 8 september, daarna moet je namelijk 14 dollar lappen voor een aanvraag.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_85254207
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Leaf
pi_85254462
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*

Dank ook voor de tips vancouverfan. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door zeebeschuit op 13-08-2010 21:04:00 ]
pi_85254873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:48 schreef zeebeschuit het volgende:
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*
* Jaloers *
Leaf
pi_85255671
Kan iemand mij wat duidelijkheid geven mbt levensonderhoud?
Wat kan ik nu verwachten in Toronto, ik ga daar midden in het centrum wonen. Ik lees dat het levensonderhoud duurder is dan hier, maar om rond te komen is Amsterdam weer een duurdere stad. Wat is het nou dan?
Als ik gewoon boodschappen doe, ben ik dan in Toronto meer kwijt of niet?
pi_85261124
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Granville Island ziet er erg tof uit. We gaan 2 weken. Van de 13de tm de 28ste.
pi_85261969
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
Leaf
pi_85290330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
pi_85290456
quote:

Nog wat dagtripjes:

We zijn ook zeker niet van plan om alleen in Vancouver te blijven. Ik denk dat er in de omgeving genoeg te zien en beleven is. Veel mooie omliggende plaatsen en eilanden. :)

Ik denk dat we vanaf het vliegveld een taxi zullen nemen, omdat we vrij laat aankomen en heel vroeg weer vertrekken (3am). Nog een taxi bedrijf dat je me kunt aanraden?

Bedankt voor alle info in ieder geval! Ik weet nog niet zeker wat te doen mbt de ESTA, aangezien we nu nog niet weten welke dag we naar USA zullen gaan, beetje vervelend om dat nu al te moeten plannen. Maar misschien toch maar doen aangezien je er straks dus voor moet betalen.

Maakt het trouwens iets uit als je een ESTA aanvraagt en vervolgens toch niet gaat?
pi_85420758
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:15 schreef EddyAlbena het volgende:
Kan iemand mij wat duidelijkheid geven mbt levensonderhoud?
Wat kan ik nu verwachten in Toronto, ik ga daar midden in het centrum wonen. Ik lees dat het levensonderhoud duurder is dan hier, maar om rond te komen is Amsterdam weer een duurdere stad. Wat is het nou dan?
Als ik gewoon boodschappen doe, ben ik dan in Toronto meer kwijt of niet?
Iemand die mij hier nog mee kan helepn?
  woensdag 18 augustus 2010 @ 08:54:32 #77
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85425125
Nog vier weken en een ochtend werken *O*
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:57:33 #78
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85628687
Van de kerst weer 'ns naar Canada. Lethbridge, Alberta to be precise. Familiebezoekje. *O*
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_85629971
quote:

Nog wat dagtripjes:

die capilano bridge is afzetterij qua $$, eenzelfde brug hang er in Lynn canyon en die is gratis en ik denk ook wel met het openbaar vervoer te bereiken :Y
pi_85630019
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

vancouver downtown was duurder dan NL qua boodschappen, daarnaast ga je als je midden in het centrum woont nog wat sneller wat eten'drinken 's avonds dus dat maakt het nog duurder. Om nog maar niet over het stappen te spreken, alhoewel de alcoholprijzen buiten BC wel lager liggen :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:39:19 #81
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85630257
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:57 schreef klaasdj het volgende:
Van de kerst weer 'ns naar Canada. Lethbridge, Alberta to be precise. Familiebezoekje. *O*
Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridge :)
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:52:12 #82
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_85630686
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:39 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Daar stikt het ook van mijn familie, ben over 3,5 week in Lethbridge :)
Mijn familie just moved there, vanuit Ontario. Het is daar beter voor tuinbouwers ;) Natuur is wel mooier. ;)

Aankomende zomer zal ik trouwens ook Ontario bezoeken tijdens mijn roadtrip Northeastern-Midwest.

En dan is het nog maar een jaar....Dan gaan we knallen. :P :P
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:55:55 #83
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_85632883
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:54 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:24:49 #84
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_85643917
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 00:55 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Je bent minder kwijt. Maar het is niet altijd lekkerder/beter. Wel even goed je supermarkt uitzoeken en reclames napluizen. Kaas is veels te duur, brood is niet lekker, behalve bij een goede bakker en vlees is gewoon goeikoop.
Absoluut een goed land voor vleesliefhebbers :Y
  ESF Reporter vrijdag 3 september 2010 @ 23:14:53 #85
87554 Cee
Welluk?
pi_86045095
Pfffff, het komt dichterbij nu hoor! Nog welgeteld 8 dagen en dan ga ik. Zit me nu te pletter te stressen over wat ik in godsnaam moet inpakken qua kleding. Laagjes, laagjes, laagjes lijkt me het beste. Ik had geen fatsoenlijke jas voor niet-zomers/niet-winters weer, tenminste, geen jas dat makkelijk is voor korte hikes, tochtje naar een gletsjer, whale watching en city-tripping in één. Heb eergisteren dus een softshell gekocht ( deze, maar dan niet in roze :P ), 150 euro, zit als gegoten, waterafstotend, winddicht, ademend, maar ik twijfel nog steeds. Misschien is ie toch niet warm genoeg voor plaatsen zoals Banff? Het is geen dikke jas of zo.
*zucht*
Iemand tips voor wat betreft kleding in de Rockies en Vancouver Island/Vancouver in mid-september tot begin oktober?
pi_86047755
Het is hier echt fucking 35 graden. Niet meer uit te houden in m'n keet zonder airco..

Thx voor de supermarkt-tips. Heb hier een Fresh2Go die zeer goed lijkt, meeste is net iets duurder dan in NL. Dollarama is echt een superstore O+
pi_86068330
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 23:14 schreef Cee het volgende:
Pfffff, het komt dichterbij nu hoor! Nog welgeteld 8 dagen en dan ga ik. Zit me nu te pletter te stressen over wat ik in godsnaam moet inpakken qua kleding. Laagjes, laagjes, laagjes lijkt me het beste. Ik had geen fatsoenlijke jas voor niet-zomers/niet-winters weer, tenminste, geen jas dat makkelijk is voor korte hikes, tochtje naar een gletsjer, whale watching en city-tripping in één. Heb eergisteren dus een softshell gekocht ( deze, maar dan niet in roze :P ), 150 euro, zit als gegoten, waterafstotend, winddicht, ademend, maar ik twijfel nog steeds. Misschien is ie toch niet warm genoeg voor plaatsen zoals Banff? Het is geen dikke jas of zo.
*zucht*
Iemand tips voor wat betreft kleding in de Rockies en Vancouver Island/Vancouver in mid-september tot begin oktober?
Zitten wij ook mee ja. Wij vliegen de 13de naar Vancouver. Ik denk dat ik gewoon een colbertje en mijn vriend een adidas vestje meeneemt en we allebei nog wat vestjes en shirtjes meenemen, inderdaad gewoon laagjes aandoen.
pi_86068371
Hoe zit het trouwens met de betaalde belasting terugvragen? Kan dit alleen op het vliegveld of ook als we weer terug in Nederland zijn? Aangezien we 's nachts vliegen denk ik niet dat dat kantoortje daar open is..
pi_86068621
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:33 schreef tijdrenner het volgende:
Hoe zit het trouwens met de betaalde belasting terugvragen? Kan dit alleen op het vliegveld of ook als we weer terug in Nederland zijn? Aangezien we 's nachts vliegen denk ik niet dat dat kantoortje daar open is..
dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...
pi_86068709
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:41 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat kan al vier jaar niet meer helaas pindakaas...
He jammer. Was mooi geweest. :)
pi_86068892
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:44 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

He jammer. Was mooi geweest. :)
nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...

En net die electronica, kleding etc. is niet zo heel veel goedkoper in Canada, daarvoor kun je beter dagtripje over de grens maken naar de USA :)
pi_86069243
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:53 schreef WooZ het volgende:

[..]

nou het gold zowieso alleen voor electronica ed, niet voor boodschappen/horeca etc...

En net die electronica, kleding etc. is niet zo heel veel goedkoper in Canada, daarvoor kun je beter dagtripje over de grens maken naar de USA :)
Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan. ;) Bedankt!
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:41:01 #93
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_86071803
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 00:19 schreef EddyAlbena het volgende:
Het is hier echt fucking 35 graden. Niet meer uit te houden in m'n keet zonder airco..

Thx voor de supermarkt-tips. Heb hier een Fresh2Go die zeer goed lijkt, meeste is net iets duurder dan in NL. Dollarama is echt een superstore O+
Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!

Einduluk, moet ik zeggen....

Fresh2Go is van Metro, nou niet de meest goedkope supermarkt. Probeer NoFrills, FoodBasics en de aanbiedingen bij FreshCo/Superstore....

Das mijn ervaring, hoor! En voor de goedkoopste groente/fruit naar de plaatselijke Chinees/Koreaan/Vietnamees.
  zaterdag 4 september 2010 @ 22:37:41 #94
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86073658
Nog anderhalf week O+
pi_86076926
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:41 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Nou, het is vandaag al een stuk koeler, heur!

Einduluk, moet ik zeggen....

Fresh2Go is van Metro, nou niet de meest goedkope supermarkt. Probeer NoFrills, FoodBasics en de aanbiedingen bij FreshCo/Superstore....

Das mijn ervaring, hoor! En voor de goedkoopste groente/fruit naar de plaatselijke Chinees/Koreaan/Vietnamees.
Ja idd, vergeleken met de rest van de week was dat ook wel zo. Vond het nog steeds iets te warm overdag. En vandaag dan...die wind. Liep op straat en opeens zo'n bord van een restaurant vliegt gewoon de weg op, wonder dat er geen auto's waren geraakt.
Heb hier nog geen een dag met normaal weer gehad, alleen maar extreme vormen _O-

Thanks voor de supermarkten, die ga ik dan eens ff checken als ze in de buurt zijn/makkelijk bereikbaar zijn met ov.

edit: NoFrills is 10min. lopen, prima dus :D

[ Bericht 3% gewijzigd door EddyAlbena op 05-09-2010 00:23:18 ]
pi_86079521
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 20:08 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Doen we ook zeker! We gaan in Bellingham kleding inslaan. ;) Bedankt!
rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.

En 1km voorbij die outlet ligt een groot winkelcentrum ook met goedkope kleding (oa RL polo's 15 euro, oxbow zwembroeken 12 euro etc) :Y)

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=71

Leuke was dat een (canadese) vriendin bij de grens al haar btw alsnog moest betalen, en dat ik dat niet hoefde, omdat ik alles mee terugnaar NL nam :Y)
pi_86079560
duurste was overigens een nieuwe collectie RL jeans á 65$, verder oa CK broeken voor 55$/twee :P
pi_86087313
quote:
Op zondag 5 september 2010 02:03 schreef WooZ het volgende:

[..]

rij ff 20 min. verder, dan ligt er een relaxte outlet in Tulalip. Daar heb ik al mn kleding ingeslagen, Guess, Ralph Lauren, Calvin Klein etc. etc.

En 1km voorbij die outlet ligt een groot winkelcentrum ook met goedkope kleding (oa RL polo's 15 euro, oxbow zwembroeken 12 euro etc) :Y)

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=71

Leuke was dat een (canadese) vriendin bij de grens al haar btw alsnog moest betalen, en dat ik dat niet hoefde, omdat ik alles mee terugnaar NL nam :Y)
In Amerika zou ik ook altijd een Premium Outlet aanraden. De meeste outlets zijn over de jaren steeds minder interessant geworden, maar die Premium Outlets hebben altijd (ik heb er in ieder geval 4 bezocht in verschillende locaties) een beetje mooie zaken en niet enkel oude troep.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 13 september 2010 @ 08:46:26 #99
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86372447
Oei, weersverwachting is niet denderend voor onze vakantie. Er wordt zelfs natte sneeuw verwacht bij Calgary :D
In de bergen sneeuwt het dan waarschijnlijk....
  ESF Reporter maandag 13 september 2010 @ 15:33:52 #100
87554 Cee
Welluk?
pi_86383721
Groeten uit Banff! :W Weersverwachtingen zijn niet al te best, nu is 't half 8 's ochtends (hallo jetlag :') ) maar het regent misschien een beetje. De zon zal ik waarschijnlijk niet zien. Ach, hoe dan ook, het is hier geweldig mooi! Iemand ooit in de Upper Hot Springs geweest?
  maandag 13 september 2010 @ 21:59:18 #101
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_86400246
Waar is dat? Als je lekker in warm water kan zitten, lijkt het me wel wat als we over 2 weken in de buurt van Banff zijn :D
  ESF Reporter dinsdag 14 september 2010 @ 03:44:40 #102
87554 Cee
Welluk?
pi_86410340
De Upper Hot Springs zijn in Banff, ben er vandaag niet in geweest, waarschijnlijk morgen (laatste volle dag in Banff). Alhoewel ik het nog steeds een vreemd idee vind, in je bikini in zo'n warm bad in de buitenlucht met een stel vreemden (ligt aan mij, ik ben een preut en totaal geen Thermae 2000 persoon maar ach, ooit moet je grenzen verleggen :') )

Het heeft de hele dag door gemiezerd. Spatjes regen, dichte lucht, mist, dus helaas was de Sulphur Mountain Gondola geen optie. 't Is een must-see volgens de boekjes maar voor 49 dollar wil ik wel een uitzicht hebben en niet neer kijken op een hoop witte wasem. :'( Misschien morgen een kans alhoewel ik deze klein acht, het weer wordt niet veel beter dan het vandaag was. In de loop van de middag ging het harder miezeren. Goddank geen grote regenbuien, zodat je nog genoeg kon wandelen en bezichtigen buiten. Maar het vervelende is dat je die strakblauwe lucht mist en vooral dat je niet lekker met je camera kan rondlopen om plaatjes te schieten zonder dat je om de zoveel seconden je lens moet schoonmaken.

Desalniettemin, vandaag over de boardwalks van Cave & Basin (ook in/bij Banff) gelopen, mooi om te zien maar allejezus wat een rotte eieren geur. :D Ook nog de hoodoos bij Tunnel Mountain drive bekeken en de Tunnel Mountain gehiked naar de top. Bow River falls gezien en toen werd het toch te koud en nat om veel te ondernemen. Vandaar dat ik nu om kwart voor 8 's avonds alweer op 't hotel ben, fris gedouched. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')