abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82919645
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 16:18 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Bij welke maatschappij kan jij een enkeltje Toronto boeken?

(...)
Air Transat Via Skyscanner.nl kun je heel goedkoop tickets zoeken en vergelijken, zo ben ik er op gekomen.

In ieder geval heel erg bedankt Ik zal het nog even expliciet navragen en me goed voorbereiden, dan moet het goedkomen. Uiteraard zal ik uitgebreid berichten over mijn Canada-ervaringen in dit topic
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_82921423
Inhakende op dit onderwerp. Ik heb net een enkeltje Toronto met Icelandair geboekt. Ik ga daar een half jaar studeren (study permit wordt aangevraagd) en weet nog niet precies wat ik ga doen na m'n studie. Dat semester is na 4 of 5 maanden afgelopen, dan kan ik nog één maand iets anders aangezien ik daar 6 maanden mag verblijven.
Ik wil nog een weekje of twee daar verblijven of naar NYC gaan. Ik ga dus sowieso weg.
In een ander topic heb ik dit nagevraagd en daar werd gesteld dat met dit verhaal er geen problemen zouden komen. Hoe denken jullie daar hier over?
pi_83530342
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
pi_83534229
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 13:26 schreef EddyAlbena het volgende:
Nog een vraag. Ik heb een kamer toegewezen gekregen in Toronto voor mijn studie. Nu hoor ik net pas dat ik hier in kan trekken op 01 september terwijl ik al op 25 augustus aankom in Toronto. Iemand die mij enige acceptabele goedkope hotels kan adviseren. Het is wel voor zeven nachten dus het loopt bij een wat duurder hotel al snel hoog in de kosten.
Check Airbnb eens. Zitten best een hoop kamers e.d. tussen die een stuk goedkoper zijn dan een hotel.

http://www.airbnb.com/travel/toronto/ca?checkin=08%2F25%2F2010&checkout=09%2F01%2F2010&city=Toronto&country=CA&lat=43.6525&lng=-79.3816667&location=Toronto%2C+Canada&number_of_guests=1&precision=city&state=ON&submit_location=Search
pi_83539129
quote:
Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
pi_83543079
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 17:19 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Goh grappig dit. Krijg je volgens mij ook gelijk een hele andere/betere kennismaking met Canada/Toronto. Ik ga er eens goed naar kijken. Bedankt!
Dat denk ik ook ja! Niemand kent de stad beter dan de locals natuurlijk. Wij hebben via die website ook ons appartement in Vancouver gevonden. Graag gedaan!
pi_84520742
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
  maandag 26 juli 2010 @ 21:18:56 #58
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84521629
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:02 schreef EddyAlbena het volgende:
Hoe zit het met fietsen in Toronto?
Ik zit daar dus een maand of vier en woon ook nog eens downtown. Ik kreeg het idee om gewoon een fiets te kopen en het lijkt me heerlijk om zo de stad te verkennen en mezelf zo te verplaatsen naar de verschillende locaties.

Heb even wat dingen gelezen en in bijv. de Lonely Planet krijg ik het idee dat fietsen iets aparts is. Net als een middagje wandelen zoals hier, met speciale wandelroutes en dat je dat daar dan hebt met fietsen. Er wordt echter ook geschreven over de strijd met milieuvervuiling dat er juist meer fietsen gebruikt worden door mensen.
Hoe zit het nou? In een filmpje wat ik net bekeek krijg ik het idee dat het wel gewoon kan, maar niet heel veilig is ivm de afwezigheid van fietspaden.
Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84523815
quote:
Op maandag 26 juli 2010 21:18 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Er gaat hier weleens een fietser hemelen.... Als je dat bedoelt. Nee, is niet echt op fietsers ingesteld, al ligt dat ook erg af waar je in Toronto zit, en waar je heen wilt. In en rond veel parken is het goed te doen, en langs Lakeshore/The Beaches/Boardwalk is het ook heel normaal en ueberhip. In de 'burbs kun je het overigens wel helemaal vergeten.... En zodra er sneeuw ligt, dan is het helemaal een spannend avontuur... Openbaar vervoer is wel ERG goed geregeld binnen Toronto, dus zo kun je ook wel heel wat zien.

Ik fiets hier niet, 'burbs en kind enzo, maar de man weleens, maar die wordt er niet echt vrolijker van...
Bedankt! Ik kijk het dan wel even aan.
Heb ook even info bekeken rond het ov, maar daar word ik qua prijzen niet heel vrolijk van. 120 CAD/m aangezien ik met m'n 21 jaar niet meer onder student val, is max. 19 jaar :')
Ook dat wordt even aanzien hoeveel ik er gebruik van dien te maken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 15:42:30 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_84552915
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:27:07 #61
85962 ioko
I Appear Missing
pi_84554841
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Nog 7 weken en 2 dagen *O*
Nog 4,5 week!! ;)
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:28:08 #62
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_85080256
Over 6 uurtjes vlieg ik eindelijk naar Toronto *O*
  ESF Reporter dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:23:38 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_85082770
Nog 4,5 week! *O*
pi_85082794
Nog 13 dagen *O*
pi_85219393
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:03 #66
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253715
Fascinerend land. Op 18 april 2009 vloog ik gedurende een vliegreis naar New York over Newfoundland and Labrador en Québec. Wat me nogal verbaasde was dat het landschap er nog steeds diepwinters oogde met vrijwel volledige sneeuwbedekking en deels dichtgevroren wateren. Ik was me bewust van het feit dat men daar geen Golfstroom-effect kent, maar de winter is er hardnekkiger dan ik dacht. Verder kon ik geen menselijke infrastructuur ontwaren, maar het kan zijn dat ik niet goed genoeg gekeken heb. Wellicht vlieg ik gedurende een winterhalfjaar eens naar een majeure Canadese stad (Ottawa, Winnipeg, Toronto, etc) en huur dan een auto om vervolgens het immense en ijzige Canadese landschap te bewonderen. Lijkt me een buitengewoon interessante ervaring.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:33:25 #67
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_85253777
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
We willen daar een dagje op en neer gaan met de trein naar Bellington, USA. Hebben we dan aan enkel een paspoort genoeg? Of moeten we voor dat dagje ook een esta formulier regelen?
Jawel, in de USA zijn ze nogal strikt wat dat betreft. Regel je ESTA wel vóór 8 september, daarna moet je namelijk 14 dollar lappen voor een aanvraag.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_85254207
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 09:13 schreef tijdrenner het volgende:
Over een maandje vertrekken we al naar Vancouver!

Nog tips voor Vancouver en omgeving? We zijn afhankelijk van het OV. Sowieso staan Port Moody, Horseshoe Bay en Stanley Park/Vancouver Aquarium op de planning.
Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Leaf
pi_85254462
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*

Dank ook voor de tips vancouverfan. ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door zeebeschuit op 13-08-2010 21:04:00 ]
pi_85254873
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:48 schreef zeebeschuit het volgende:
24-28 september in Vancouver (vanuit Seattle en daarna door naar Portland). Liep nog ff te twijfelen om de trein te nemen vanaf Vancouver naar P-Town maar duurde me toch net iets te lang..

Hele reis is LA-SanFran-Portland-Seattle-Vancouver-Portland-Las Vegas (alles met OV + vliegen) in totaal 4 weken *O*
* Jaloers *
Leaf
pi_85255671
Kan iemand mij wat duidelijkheid geven mbt levensonderhoud?
Wat kan ik nu verwachten in Toronto, ik ga daar midden in het centrum wonen. Ik lees dat het levensonderhoud duurder is dan hier, maar om rond te komen is Amsterdam weer een duurdere stad. Wat is het nou dan?
Als ik gewoon boodschappen doe, ben ik dan in Toronto meer kwijt of niet?
pi_85261124
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 20:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe lang gaan jullie?

Een tochtje met een watervliegtuig naar Victoria Island en met de boot terug.
http://www.harbour-air.com/tours.php?tour=08_victoria_fly_n_drive of
http://www.westcoastair.com/HTML/vancouver_victoria_tours.html
Daar een fiets huren en wat rondrijden. Niet te laat met de boot teruggaan, dan vaar je in het donker en zie je niks van de eilanden. De heen en weer reis is eigenlijk het leukste van de trip.

De toorts van de Olympische vlam, staat naast het conventie centrum aan Waterfront. Leuk foto momentje.

Stanley Park moet je eigenlijk met de fiets doen, of een hele dag uittrekken als je het lopend doet, is erg groot en mooi.

Robson Street is de winkelstraat van Vancouver.

Granville Island, een groot markt achtig gebied onder de brug.

Grouse Mountain, flinke berg aan de overkant van het water. Misschien al sneeuw daar.

Yaletown is een hippe buurt met veel cafes en restaurants.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Granville Island ziet er erg tof uit. We gaan 2 weken. Van de 13de tm de 28ste.
pi_85261969
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:
Grote houten brug in de bossen iets vanaf Vancouver.
http://www.capbridge.com/

Gastown, leuk winkel gebied met een klok die op stoom loopt!

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.
Richmond kun je verder overslaan.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
Leaf
pi_85290330
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:
Vancouver is echt 1 van de mooiste steden ter wereld. Maar 2 weken is best wel lang om alleen in Vancouver te blijven.

Nog wat dagtripjes:

http://www.translink.ca/ is het OV bedrijf van Vancouver. Zeker de Skytrain, metro, is goed te doen. Prima verbinding vanaf vliegveld naar centrum.

Er zijn ook walvistochten vanuit Vancouver, o.a. vanaf Granville Islan, maar ik weet niet precies wanneer het goede seizoen daarvoor is.
pi_85290456
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:14 schreef VancouverFan het volgende:

Nog wat dagtripjes:

We zijn ook zeker niet van plan om alleen in Vancouver te blijven. Ik denk dat er in de omgeving genoeg te zien en beleven is. Veel mooie omliggende plaatsen en eilanden. :)

Ik denk dat we vanaf het vliegveld een taxi zullen nemen, omdat we vrij laat aankomen en heel vroeg weer vertrekken (3am). Nog een taxi bedrijf dat je me kunt aanraden?

Bedankt voor alle info in ieder geval! Ik weet nog niet zeker wat te doen mbt de ESTA, aangezien we nu nog niet weten welke dag we naar USA zullen gaan, beetje vervelend om dat nu al te moeten plannen. Maar misschien toch maar doen aangezien je er straks dus voor moet betalen.

Maakt het trouwens iets uit als je een ESTA aanvraagt en vervolgens toch niet gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')