Seattle inderdaad, vond ik best een leuke stad eigenlijk. Twee weken Vancouver is ook best wel lang, denk ik zelf.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:37 schreef Lauwheid het volgende:
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.
Ik ben jaloers op je, vorig jaar zat ik daar ookquote:Op woensdag 14 september 2011 06:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
Vond je die 2 dagen per "plaats" niet te kort? Ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt (maar dan komende vanuit Saskatchewan met de auto) en bijv. de 4 dagen op Vancouver Island vond ik al veels te kort. Volgende keer wil ik er iig een maand over doen ipv 2 weken, maar dat zal moeilijk worden met mn werk...quote:Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef Lauwheid het volgende:
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi!
quote:Bijzonderheden
Buitenlandse banken zijn hun geldautomaten en betaalautomaten aan het aanpassen waardoor de acceptatie van passen van week tot week kan verbeteren. Op dit moment hebben wij de volgende informatie en adviezen:
Op dit moment zijn er geen geldautomaattransacties mogelijk met de Betaalpas in Canada. Het betalen met een Betaalpas is wel mogelijk bij winkels die Maestro accepteren. Echter winkels in Canada accepteren vooral creditcards. De acceptatie van Maestro is beperkt.
http://www.ing.nl/particu(...)d/creditcard/canada/
Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:01 schreef Grunner het volgende:
Dat wordt dus los geld meenemenMet een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...
[..]
Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef ioko het volgende:
[..]
Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.
Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.quote:Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Grunner het volgende:
[..]
Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...
Jep, creditcards van alle (Nederlandse) banken horen te werken zolang ze Mastercard of VISA zijn. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad, and vice versa ook (mijn Canadeze VISA in Nederland dus).quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef ioko het volgende:
[..]
Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.
Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte berenquote:Op zondag 11 november 2012 13:34 schreef koei het volgende:
Ik ben me aan het oriėnteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.
We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?
En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar
Denk eraan dat je een beste jetlag hebt als je aankomt en dus misschien er over na kunt denken om de eerste nacht in Calgary te verblijven om in het ritme te komen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:
[..]
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:
Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam
Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.
Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.
Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
Dat wordt zeker een hele mooie reis. Ik heb precies die route (met nog uitstap naar Stewart/Hyder) in 2007 gedaan (wel andersom) en in 2011 3 weken op Vancouver Island gezeten. Om dieren te zien tijdens de Inside Passage moet je geluk hebben, ik zag 2 walvissen in de verte en een hert tijdens de 15 uur maar je kan ook bijv. orka's tegenkomen. Het natuurlijk niet te vergelijken met een tour waar je opzoek gaat naar dieren en daar dan ook bij blijft, de veerboot vaart gewoon door, het is wel hele mooie tocht..quote:Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:
[..]
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:
Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
quote:Op maandag 4 februari 2013 21:21 schreef Mazou het volgende:
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
Dit is de reden dat meeste tours pas in juli beginnen maar soms komen de orka's ook wat eerder en lijkt me dat ze de orka tours starten zodra ze weten dat de residents er weer zijn (en dus goede kans om ze te zien). De tours die eerder starten gaan waarschijnlijk op zoek naar bultruggen, minky whales, zeeleeuwen, dolfijnen, beren etc. Misschien paar dagen van te voren informeren of er al orka's zijn of ze nu mailen wat je in de periode dat je er bent zoal kan zien. Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.quote:The Northern Resident Killer Whales arrive in Johnstone Strait each year near the end of June
Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).quote:Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef mouzzer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.
juli/augustus zijn wel de beste maanden geloof ik, bij ons gingen ze nog spyhoppenquote:Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Mazou het volgende:
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |