abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101905556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:37 schreef Lauwheid het volgende:
Waarschijnlijk in december 2 weken naar Vancouver! We zijn van plan om ook nog een dag (of een paar dagen) naar de VS te gaan. Wat is dan aan te raden? Wij zitten zelf aan Seattle te denken.
Seattle inderdaad, vond ik best een leuke stad eigenlijk. Twee weken Vancouver is ook best wel lang, denk ik zelf.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_101923902
Ik zou ook naar de Canucks gaan maar dat ben ik..
  Moderator woensdag 14 september 2011 @ 06:36:54 #153
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_101927789
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 14 september 2011 @ 11:46:48 #154
85962 ioko
I Appear Missing
pi_101932805
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Zit nu in Victoria. Leuke stad wel. Laatste dag in Canada. Pakken morgen de ferry naar de VS. Vond Seattle wat tegenvallen in vergelijking met de steden in Canada.
Ik ben jaloers op je, vorig jaar zat ik daar ook :). Al lekker chinees gegeten in chinatown en een starbucks coffee genomen in die enorme boekhandel?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_106881678
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi! :)
pi_107771814
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 19:36 schreef Lauwheid het volgende:
Inmiddels weer terug van mijn (eerste) tripje naar Canada (en VS)! We zijn eerst 2 dagen in Vancouver geweest, toen 2 dagen Vancouver Island, daarna naar Port Angeles en het Olympic National Park, vervolgens 2 dagen Seattle, een dagje Mt Baker, 2 dagen Whistler en weer terug naar Vancouver.. Was erg mooi! :)
Vond je die 2 dagen per "plaats" niet te kort? Ik heb ongeveer dezelfde trip gemaakt (maar dan komende vanuit Saskatchewan met de auto) en bijv. de 4 dagen op Vancouver Island vond ik al veels te kort. Volgende keer wil ik er iig een maand over doen ipv 2 weken, maar dat zal moeilijk worden met mn werk... :(
pi_109092025
Dat wordt dus los geld meenemen :{ Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...

quote:
Bijzonderheden
Buitenlandse banken zijn hun geldautomaten en betaalautomaten aan het aanpassen waardoor de acceptatie van passen van week tot week kan verbeteren. Op dit moment hebben wij de volgende informatie en adviezen:

Op dit moment zijn er geen geldautomaattransacties mogelijk met de Betaalpas in Canada. Het betalen met een Betaalpas is wel mogelijk bij winkels die Maestro accepteren. Echter winkels in Canada accepteren vooral creditcards. De acceptatie van Maestro is beperkt.

http://www.ing.nl/particu(...)d/creditcard/canada/
  woensdag 14 maart 2012 @ 16:46:11 #158
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109093894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:01 schreef Grunner het volgende:
Dat wordt dus los geld meenemen :{ Met een ING betaalpas kun je schijnbaar niet pinnen in Canada...

[..]

Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109094328
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:46 schreef ioko het volgende:

[..]

Neem in hemelsnaam een creditcard mee: dat werkt echt perfect.
Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:20:19 #160
85962 ioko
I Appear Missing
pi_109095214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 16:56 schreef Grunner het volgende:

[..]

Werkt een ING creditcard dan wel? Volgens mij kun je daarmee ook geen geld opnemen. En om nou met je creditcard te betalen bij een hotdogkraam op een straathoek...
Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_109096920
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:20 schreef ioko het volgende:

[..]

Het artikel heeft het over betaalpassen met een Maestro logo. De creditcard van ING is van Mastercard. Die werkt gewoon, ook om geld mee op te nemen. Tenminste toen ik er was een jaar terug.
Jep, creditcards van alle (Nederlandse) banken horen te werken zolang ze Mastercard of VISA zijn. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad, and vice versa ook (mijn Canadeze VISA in Nederland dus).

Toen ik nog bij de ING zat werkte mijn bankpasje om geld bij the ATM te pinnen, maar volgens mij niet in een winkel/restaurant. Dit is wel al jaren geleden...
pi_109118518
Momenteel kun je met ING idd geen geld opnemen in Canada... Ben blij dat ik dat van tevoren wist, en dat ik extra contant geld heb meegenomen, anders had ik nu zonder geld gezeten totdat mijn geld is overgebracht naar mijn Canadese rekening...
People live to learn things, and I learn to live...
  vrijdag 13 april 2012 @ 03:46:31 #163
253364 Karasta
Arubanaan
pi_110262679
Hallo mensen , ik ben van plan om te verhuizen naar Canada en als het lukt er ook voorgoed te blijven.

Nu woon ik zelf in Aruba , maar heb Nederlandse paspoort , dus kunnen jullie mij misschien vertellen hoe zoiets gaat?

Ik begrijp dat voordat je permanente verblijf kan aanvragen je minimaal 2/3 jaar er moet hebben gewoond, nu kan je dus voor een tijdelijke verblijf vragen , maar wat heb je hiervoor nodig? En voor hoelang is dit geldig.

Ik ben zelf Croupier van beroep en wil dit ook gaan doen in Canada.
Steam id : Kim the boss.
pi_110263646
tijdelijk visum kan je aanvragen als je onder de 30 bent (google international experience canada netherlands) maar als je 30+ bent zul je waarschijnlijk eerst een job offer moeten hebben van een bedrijf om een work permit aan te vragen. Permanent residency aanvragen werkt vaak via een puntensysteem, hangt af van je niveau Engels en Frans (te bewijzen via examens), of je een job offer hebt, of je werkervaring in Canada hebt etc. Op http://www.cic.gc.ca/english/ kun je zoeken naar een 'test' om uit te zoeken of je in aanmerking komt voor een visum of permanent residency.
pi_119081834
Ik ben me aan het oriėnteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.

We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?

En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_122381342
Ik ga in aankomende mei en juni het 'standaard' rondje Canada doen; Calgary - Banff - Lake Louise - Japser - Clearwater - Wistler - Vancouver Island - Vancouver. We gaan het doen met de auto, dus slapen in hotels, bed & breakfasts en zelfs een yurt! :D

Natuurlijk is er genoeg te zien en te doen onderweg, maar heeft iemand nog leuke tips voor de niet zo bekende/standaard bezienswaardigheden of activiteiten? Tips voor leuke overnachtingsmogelijkheden zijn ook welkom, ik ben nog op zoek naar accommodatie in Jasper, Campbell River en Victoria.
pi_122384792
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:34 schreef koei het volgende:
Ik ben me aan het oriėnteren voor een vakantie in mei naar het westen van Canada. Dingen waar we sowieso naar toe willen zijn Banff, Jasper, Vancouver, Vancouver Island en de Inside passage.

We zitten er over te denken om vanaf Jasper per trein naar Prince Rupert te reizen (of andersom, afhankelijk van of we rechts of linksom gaan). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke treinmaatschappij beheert het spoor in die regio?

En mensen nog tips voor die regio die niet standaard in de boekjes staan?
Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren :)
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2013 18:12:16 ]
pi_122416278
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wij zijn destijds met de klok mee gereisd, simpelweg omdat we in Vancouver begonnen en daarom de inside passage relatief vroeg in de vakantie al gehad hadden, zo voorkom je dat je je aan een strak tijdsschema moet houden om de inside passage te halen mochtje 'm evt. aan het einde van je vakantie doen. Als je toch vrij noordelijk zit kan je misschien ook overwegen om bij kitwanga af te slaan naar het noorden, richting stewart/hyder, is zo'n 230 km heen, en 't zelfde weer terug. In Hyder heb je grote kans op grizzley en zwarte beren :)
Op Vancouver Island is Telegraph Cove ook een mooie plek om naar orca's te kijken. Tevens is Tofino echt een heel bijzonder en mooi plaatsje, ze hebben daar ook nog een stuk regenwoud. Voor de trein heb ik geen tips aangezien we met de auto waren. Verder zou ik wel de tijd nemen voor banff national park, echt mooi daar :P
We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:

Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam

Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.

Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.

Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_122417066
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:

[..]

We hebben ondertussen de vlucht, trein, auto's en wat hotels al geboekt. Dit is onze route:

Dag 1: Amsterdam - Calgary - banff
Dag 2: banff
Dag 3: banff
Dag 4: banff - lake Louise
Dag 5: lake Louise - Jasper
Dag 6: Jasper
Dag 7: Jasper
Dag 8: Jasper - prince George (trein)
Dag 9: prince George - prince rupert (trein)
Dag 10: prince rupert
Dag 11: prince rupert - port Hardy (inside passage)
Dag 12: port Hardy - campbell river
Dag 13: campbell river
Dag 14: campbell river - tofino
Dag 15: tofino
Dag 16: tofino - nanaimo
Dag 17: nanaimo - Victoria
Dag 18: Victoria
Dag 19: victoria - Vancouver
Dag 20: Vancouver
Dag 21: vancouver
Dag 22: Vancouver - Amsterdam

Het deel van dag 13 tot dag 18 staat nog niet vast, daar moeten we nog hotels voor zoeken en waarschijnlijk dat we die ook niet vooruit gaan boeken.

Qua keuze en prijzen voor hotels viel het me wel wat tegen. Een middenklasse hotel is al snel zo'n 150 euro per nacht en bij sommige plaatsen was veel ook al volgeboekt.

Wij hebben bewust gekozen voor linksom, omdat we hopen dat we tijdens de inside passage al veel dieren zien, zodat we niet nog een losse trip daarvoor hoeven te boeken. Mochten we niks tegen komen dan kunnen we dat op Vancouver island alsnog doen. Hetzelfde geldt voor Jasper en banff. Als we daar nog geen beren gespot hebben kunnen we in prince rupert nog makkelijk een beren-excursie doen. Met de klok mee is dat lastiger.
Denk eraan dat je een beste jetlag hebt als je aankomt en dus misschien er over na kunt denken om de eerste nacht in Calgary te verblijven om in het ritme te komen.
Waarom 1 dag van lake louise naar Jasper? (tevens lake louise :') ongeveer de meest commerciėle plek in Canada) dan ga je over de ice field parkway, ongeveer de mooiste weg ter wereld, misschien ideetje om te overnachten bij the athabasca glacier halverwege die route aan de voet van die gletsjer :) kan je voor een 10'tje op een overloop terrein staan. Daarbij liggen er nog mooie wandelroutes aan deze weg (bijv. naar peyto lake). Tevens zal je 'als' je beren ziet, deze langs de weg zien. Op een wandelroute wil je deze echt niet tegenkomen (berenbelletje mee!). Wat verwacht je allemaal tegen te komen tijdens de inside passage? Kans is redelijk op walvissen, dolfijnen, bruinvissen e.d., met geluk een paar orca's maar dat is het wel zo'n beetje.
Op vancouver island zitten alleen zwarte beren, meer richting het noorden bij kitwanga en banff zul je meer grizzley's tegen komen. En boven Kitwanga moet je eerst goed uitkijken voordat je je auto verlaat :')
pi_122460769
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 14:03 schreef koei het volgende:

[..]

Dat wordt zeker een hele mooie reis. Ik heb precies die route (met nog uitstap naar Stewart/Hyder) in 2007 gedaan (wel andersom) en in 2011 3 weken op Vancouver Island gezeten. Om dieren te zien tijdens de Inside Passage moet je geluk hebben, ik zag 2 walvissen in de verte en een hert tijdens de 15 uur maar je kan ook bijv. orka's tegenkomen. Het natuurlijk niet te vergelijken met een tour waar je opzoek gaat naar dieren en daar dan ook bij blijft, de veerboot vaart gewoon door, het is wel hele mooie tocht..

Enkel plekken op Vancouver Island om wildlife tours te doen:
Telegraph Cove: aanrader om via Stubbs Island een whale watch tour te boeken, zo goed als zeker orka's (zit een resident pot daar) en ook walvissen en ander wildlife http://www.stubbs-island.com/whale-watching ook bear watching tours naar Knight Inlet
Tofino: bear watching (zwarte beren) of whale watching (walvissen)
Cambell River; whale watching (orka's)
Victoria: whale watching (orka's)

Zelf heb ik de tours in Tofino (zwarte beren) en Victoria (orka's) gedaan en vanuit Port McNeil (vlakbij Telegraph Cove) op een 3 daagse wildlife tour geweest met een zodiac waarbij we 2 nachten op een onbewoond eiland verbleven. Eerste dag was op zoek naar orka's en walvissen, tientallen orka's en enkele walvissen gezien waarbij er eentje bijna op de zodiac sprong. Tweede dag naar Knight Inlet om grizzlies te zien en laatste dag lekker rondvaren op zoek naar wildlife, orka's, dolfijnen, walvissen, zeehonden, beren etc, was echt een super tour. Alle tours daar staan in contact met elkaar dus als eentje orka's of walvissen heeft gezien wordt de locatie doorgegeven. Onze gids stond constant in contact met Stubbs tour en zij zei ook ben je hier maar een dag ga met Stubbs en je ziet zeker orka's.

Dit heb ik gezien tijdens mijn tour, om dit te zien vanaf de Inside Passage veerboot moet je enorm geluk hebben en het is veel gaver om zevan dichtbij te zien en er ook tijdje naast te dobberen en dan gewoon wachten tot ze boven komen:

Tours zijn ook een mooie manier om de omgeving in alle rust te zien, ik zou daarom aanraden om zeker een tour te doen tijdens je reis.

Oja reken niet op beerbelletjes in berengebied, ze werken namelijk totaal niet (gehoor van een beer is ongeveer gelijk aan dat van een mens) en in sommige gebieden weten enkele beren zelfs dat die belletjes voor makkelijk voedsel staan (in de rugzak niet mensen zelf :-)) en komen ze juist je kant op. Ze staan onder locals bekend als dinnerbells :-) ) Zijn leuk als souvenir maar meer niet, beter kan je gewoon normaal praten en, zeker als je niet in een groep loopt,, vaak geluid maken (handen klappen, hey bear roepen).
pi_122483689
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
pi_122488767
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:21 schreef Mazou het volgende:
Ik wil in juni ook een whale watching tour gaan doen, vanuit Campbell River. Nu zie ik dat heel veel bedrijven pas tours aanbieden vanaf half juli. Sommige bedrijven echter ook in andere maanden. Maakt het veel verschil of je nou in juni of juli/augustus zo'n tour gaat doen? Is de kans om ze te zien groter? Nu ben ik er alleen maar in juni, dus ik ga het waarschijnlijk toch gewoon doen, maar ik vroeg het me even af.
quote:
The Northern Resident Killer Whales arrive in Johnstone Strait each year near the end of June
Dit is de reden dat meeste tours pas in juli beginnen maar soms komen de orka's ook wat eerder en lijkt me dat ze de orka tours starten zodra ze weten dat de residents er weer zijn (en dus goede kans om ze te zien). De tours die eerder starten gaan waarschijnlijk op zoek naar bultruggen, minky whales, zeeleeuwen, dolfijnen, beren etc. Misschien paar dagen van te voren informeren of er al orka's zijn of ze nu mailen wat je in de periode dat je er bent zoal kan zien. Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.
pi_122489130
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:29 schreef mouzzer het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het sowieso doen, gebied is supermooi.
Als je het geld er voor hebt wel ja, maar anders is zo'n 80eu p.p. toch een prijzig boottochtje (als je niks ziet).
pi_122489993
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.
pi_122491053
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Mazou het volgende:
Hm ik snap het. Ik ga er eens een mailtje aan wagen, naar 1 van de bedrijven die de tours dus wel in juni aanbieden en kijken wat ze zeggen. 80 euro is idd een hoop geld als ik maar weinig dieren zie.
juli/augustus zijn wel de beste maanden geloof ik, bij ons gingen ze nog spyhoppen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')