als je geen kinderen hebt (of wilt) zoals capri terwijl je samenwoont, en je banksaldo alsmaar ziet stijgen, maar ondertussen denkt: potdikkie, hadden we wel nog een keer vaker op vakantie kunnen gaan (bijvoorbeeld),quote:
Zelfs met kinderen is het niet nodig om een enorme berg geld op de bank te hebben (behalve een goede reserve inderdaad).quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
als je geen kinderen hebt (of wilt) zoals capri terwijl je samenwoont, en je banksaldo alsmaar ziet stijgen, maar ondertussen denkt: potdikkie, hadden we wel nog een keer vaker op vakantie kunnen gaan (bijvoorbeeld),
dan snap ik dat wel. Wat heb je nou aan zo'n berg geld op de bank, los van eventuele reserves?
Want?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:07 schreef capricia het volgende:
Naar aanleiding van dit topic hebben we ons gezamenlijk spaarsaldo een goed geteld.
Hieruit kwam naar voren dat verder sparen complete onzin is.
Niets meer te wensen?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 02:07 schreef capricia het volgende:
Naar aanleiding van dit topic hebben we ons gezamenlijk spaarsaldo een goed geteld.
Hieruit kwam naar voren dat verder sparen complete onzin is.
Als de dat denkt, dan doe je iets niet goed.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:27 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
als je geen kinderen hebt (of wilt) zoals capri terwijl je samenwoont, en je banksaldo alsmaar ziet stijgen, maar ondertussen denkt: potdikkie, hadden we wel nog een keer vaker op vakantie kunnen gaan (bijvoorbeeld),
dan snap ik dat wel. Wat heb je nou aan zo'n berg geld op de bank, los van eventuele reserves?
Inderdaad, dat vroeg ik me ook meteen af?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 10:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Want?
Je kunt je geld beter aan onzinnige dingen uitgeven?
Een huis is geen investering.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:45 schreef Monco10 het volgende:
Met flink wat geld kun je goed investeren, stop het bijvoorbeeld deels in een huis.
Ik vind veel sparen zeker geen onzin. Ja je moet ook leven natuurlijk, maar verbrassen zit mij niet in het bloed.
O jee, iemand die overtuigd is van de vastgoedbubbel?quote:
Iets wat je maandelijks geld zal kosten en wat je bezit om het zelf kunnen gebruiken is geen investering.quote:
Wie zegt dat het maandelijks geld kost?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Iets wat je maandelijks geld zal kosten en wat je bezit om het zelf kunnen gebruiken is geen investering.
De verkoop weegt niet op tegen je kosten natuurlijk, of je moet je wel heel goed vertild hebben.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Iets wat je maandelijks geld zal kosten en wat je bezit om het zelf kunnen gebruiken is geen investering.
Iets kopen voor 100.000 en verkopen voor 120.000 is een slechte investering?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:08 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De verkoop weegt niet op tegen je kosten natuurlijk, of je moet je wel heel goed vertild hebben.
hehe beetje ongelukkig geformuleerd zie ik nu, ik bedoel uiteraard dat de kosten die je maakt nooit opwegen tegen de prijs die je krijgt bij verkoop.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:20 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Iets kopen voor 100.000 en verkopen voor 120.000 is een slechte investering?
Volgens mij maakt de verkoopprijs van 120.000 de kosten van aankoop (100.000) toch ruimschoots goed.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:24 schreef Monco10 het volgende:
[..]
hehe beetje ongelukkig geformuleerd zie ik nu, ik bedoel uiteraard dat de kosten die je maakt nooit opwegen tegen de prijs die je krijgt bij verkoop.
Dat geef je dus ook lekker uit, je bent geen middenweg maar gewoon een verbrasserquote:Op zondag 28 februari 2010 11:48 schreef exode het volgende:
We sparen daarvan ¤ 700 (allemaal dus met de doelen zoals boven staan)
Dat zeg ik (het was laat vannacht).quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Volgens mij maakt de verkoopprijs van 120.000 de kosten van aankoop (100.000) toch ruimschoots goed.
Eigenlijk wel ja...hihiquote:Op zondag 28 februari 2010 11:55 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Dat geef je dus ook lekker uit, je bent geen middenweg maar gewoon een verbrasser
Ik zou willen dat ik het kon mijn geld verbrassen aan leuke dingen, maar ik vind het gevoel om steeds meer achter de hand te hebben belangrijker. Ook al heeft straks dus iemand anders plezier van mijn geld.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:31 schreef exode het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja...hihi
Afgezien van het deel wat we sparen voor afbetalen van het huis...dat gaat uiteindelijk in onze spaarhypotheek.
Het sparen om het sparen..dat kan ik niet. Daarvoor is het leven te kort en de leuke dingen 'te duur'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |