abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 02:33:55 #126
236264 crew  capricia
pi_78466420
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:58 schreef Drinky het volgende:
Ik spaar en geef alleen uit aan dat wat nodig is, bij het stappen geef ik ook niet echt bijzonder veel uit. Hierdoor houd ik een lekker zakcentje can over waar ik dan weer echt mooie dingen van kan kopen( denk bv aan een motor). M'n vrienden snappen niet waar ik het geld vandaan haal, maar die geven alles gelijk snel uit, bijv. aan een broek van 100 euro, drie shirts van ¤25 en een paar schoenen.
En hoeveel spaar je daar dan mee per maand?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:17:19 #127
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_78468164
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:43 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Een Jan Modaal met 30 ruggen op de bank? Ik denk het niet, hoor.
Och dat red ik ook nog wel denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:51:38 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_78468742
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:17 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Och dat red ik ook nog wel denk ik.
Patsert

Al is 30k natuurlijk geen onmogelijk bedrag om bij elkaar te sparen, zeker niet met 2 inkomens en geen kinderen.

Zit zelf net iets over 10k heen wat ik op 1 ruim onder modaal salaris bij elkaar heb gespaard naast mijn vaste lasten zoals hypotheek ed. Daarnaast komt er straks nog het eea aan geld binnen dus verwacht over een maand of 3 op de 15k te zitten.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:54:59 #129
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78468810
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:33 schreef capricia het volgende:

[..]

En hoeveel spaar je daar dan mee per maand?
Meestal tussen de 300 en 400 per maand
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:28:31 #130
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_78469446
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef Monco10 het volgende:

In welke categorie val jij ?

Ik ben zeker een spaarder, spaar altijd direct nadat ik m'n loon heb en in de meeste gevallen zet ik m'n stufi ook op een spaarrekening. Natuurlijk plunder ik deze ook wel eens, maar ik kan wel zeggen dat ik een spaarsaldo zelf heb opgebouwd ter grootte van de studieschuld van sommige medestudenten.
quote:
Wat houd je over per maand NA vaste lasten ?
Tsja, nou komen we op het punt waarom ik ook veel kan sparen, ik heb vrijwel geen vaste lasten, ben nog een jonge student, lage huur, m'n telefoonabbo, internet, wasmachine-huur is wel een beetje het enige wat ik aan vaste lasten heb. Gemiddeld hou ik na vaste lasten circa 500 euro over. Hiervan spaar ik 200 euro direct en 300 euro is dan voor al het eten, uitgaan en luxe-goederen.
quote:
Aan welke niet primaire levensbehoeften geef je (veel) geld uit ?
Electronica en gadgets. Denk aan een 40" TV, twee monitoren en andere meuk voor m'n PC.
Verder kan ik ook wel geld uitgeven aan iets dat ik echt heel mooi vind of graag wil hebben; mooi "design"meubel, tickets voor een vet feest, een mooi boek etc.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_78469654
Om Capricia gelijk te geven
Wij zijn beide half 20 hebben net een huis gekocht en beide een baan.
Wij kunnen per maand makkelijk 600 euro sparen, dan hebben we alles betaald, gegeten en gedronken plus kleding gekocht voor zo'n 150 euro per maand samen.

Dat doen we overigens niet op dit moment moet de buitenboel nog opgeknapt worden en daarvoor doe ik wat freelance klussen maar sparen we ook ons spaargeld deels op.
Dit jaar zal er dus weinig gespaard worden, maar met 1 gewone auto van 1 jr oud en een lease maak ik me nog niet druk en in huis is bijna alles nieuw.
Natuurlijk is er een flinke buffer anders slaapt deze meut niet.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_78469685
Ik heb een beurs en ik heb meteen alles voor het hele jaar gekregen dus het is maar goed dat ik geen gat in mijn hand heb. Ik ben erg zuinig.

Dingen waar ik wel veel geld aan uitgeef zijn vakanties (maar dat kan tegenwoordig ontzettend low-cost). Soms ga ik ook wel naar het theater oid maar niet vaak.

Verder soms een grote uitgave, zoals een racefiets, maar ook niet vaak.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:43:34 #133
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_78469804
Categorie:
Wil wel sparen, maar het kan niet

Dat dekt de lading wel
Ik ben van pindavlees
pi_78470246
Om Capricia ook nog even aan te vullen:

Wij zijn starters, jonge twintigers . Ik studeer nog, mijn vriend werkt fulltime, maar staat nog aan het begin van zijn carrière dus nog geen gigantisch salaris (wel een leuk salaris, we kunnen er prima van leven). Ik heb nog een leuke bijbaan waar ik zo'n 400-500 p/m mee verdien.

We wonen nu een jaar samen en hebben in het eerste jaar +/- 4000,- weten te sparen, wat we beiden een leuk begin vinden. Als ik klaar ben met mijn studie (over ong. 1,5 jaar), willen we 10.000 gespaard hebben en een huis gaan kopen.

Op dit moment zetten we maandelijks 300,- opzij, + wat over is aan het eind van de maand (varieert van 0 tot 100,-). We hebben maandelijks zo'n 500,- om uit te geven aan niet-essentiele dingen, het meeste gaat dan naar uit eten, kleding, dvd's, boeken en uitgaan.

pi_78470408
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Spaarder (ben een vrouw die niet veel uitgeeft)
Bestaan die nog?

Aantrekkelijk, mag ik een afspraakje met je?

Heb jij ook hele manden vol schoenen en handtasjes die je nooit meer draagt en moet jij ook iedere maand per se nieuwe schoenen en handtasje? Ik neem dat dan ook wel meevalt?

Tot gauw kusje alvast
pi_78470462
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Om Capricia ook nog even aan te vullen:

Wij zijn starters, jonge twintigers . Ik studeer nog, mijn vriend werkt fulltime, maar staat nog aan het begin van zijn carrière dus nog geen gigantisch salaris (wel een leuk salaris, we kunnen er prima van leven). Ik heb nog een leuke bijbaan waar ik zo'n 400-500 p/m mee verdien.

We wonen nu een jaar samen en hebben in het eerste jaar +/- 4000,- weten te sparen, wat we beiden een leuk begin vinden. Als ik klaar ben met mijn studie (over ong. 1,5 jaar), willen we 10.000 gespaard hebben en een huis gaan kopen.

Op dit moment zetten we maandelijks 300,- opzij, + wat over is aan het eind van de maand (varieert van 0 tot 100,-). We hebben maandelijks zo'n 500,- om uit te geven aan niet-essentiele dingen, het meeste gaat dan naar uit eten, kleding, dvd's, boeken en uitgaan.

Doe je goed zo hebben wij het ook gedaan kan me nu helaas niet meer voorstellen dat we er toen van rond kwamen
pi_78470480
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:06 schreef josvr het volgende:

[..]

Bestaan die nog?

Aantrekkelijk, mag ik een afspraakje met je?

Heb jij ook hele manden vol schoenen en handtasjes die je nooit meer draagt en moet jij ook iedere maand per se nieuwe schoenen en handtasje? Ik neem dat dan ook wel meevalt?

Tot gauw kusje alvast
ze bestaan
pi_78470596
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:07 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Doe je goed zo hebben wij het ook gedaan kan me nu helaas niet meer voorstellen dat we er toen van rond kwamen
Dankje.
Ik vind het gewoon belangrijk om iets achter de hand te hebben, kan ik rustig slapen . Overigens hebben we nog een kat die wat geld kost, maar niet veel (het is een binnenkat). Kosten zitten m vooral in alles wat hij 'per ongeluk' omgooit en we vervolgens nieuw moeten kopen.
pi_78470945
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dankje.
Ik vind het gewoon belangrijk om iets achter de hand te hebben, kan ik rustig slapen . Overigens hebben we nog een kat die wat geld kost, maar niet veel (het is een binnenkat). Kosten zitten m vooral in alles wat hij 'per ongeluk' omgooit en we vervolgens nieuw moeten kopen.
Zolang dat het is auto en hond zijn bij ons de meest onverwachte kosetnposten.
De DA is erg blij met mij als klant

Prima instelling hoor, iets achter de hand hebben is altijd goed.
pi_78499531
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:16 schreef Leonidas82 het volgende:
30K weinig spaargeld vinden
Zoals gezegd, ligt natuurlijk wel een beetje aan de fase in je leven, hoe lang je al werkt, single of gezin, inkomen, etc.

Maar een hardwerkende 30+ er zal toch in zijn eentje een 75K-100K bij elkaar kunnen hebben, zo niet dan heb je het uitgegeven aan een hoop onzin, wat natuurlijk ook prima is.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:23:48 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78499748
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:12 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dankje.
Alles vastlijmen?
censuur :O
pi_78499799
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:19 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Zoals gezegd, ligt natuurlijk wel een beetje aan de fase in je leven, hoe lang je al werkt, single of gezin, inkomen, etc.

Maar een hardwerkende 30+ er zal toch in zijn eentje een 75K-100K bij elkaar kunnen hebben, zo niet dan heb je het uitgegeven aan een hoop onzin, wat natuurlijk ook prima is.
Uitgaande van jouw voorbeeld kan je zo'n bedrag bij elkaar krijgen door per maand 800 euro te sparen, en dat 10 jaar lang (dan zit je op 84000 euro). Ik vind dat toch niet zo vanzelfsprekend hoor.Of natuurlijk 1600 per maand sparen en dat 5 jaar lang, bijvoorbeeld. Dat zie ik al helemaal weinig mensen voor elkaar krijgen.
pi_78500030
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:24 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Uitgaande van jouw voorbeeld kan je zo'n bedrag bij elkaar krijgen door per maand 800 euro te sparen, en dat 10 jaar lang (dan zit je op 84000 euro). Ik vind dat toch niet zo vanzelfsprekend hoor.Of natuurlijk 1600 per maand sparen en dat 5 jaar lang, bijvoorbeeld. Dat zie ik al helemaal weinig mensen voor elkaar krijgen.
maar in het begin van je carierre zul je geen 800 kunnen sparen, ik dus ook niet toen. dus die vlieger gaat niet helemaal op.
pi_78500232
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:29 schreef Monco10 het volgende:

[..]

maar in het begin van je carierre zul je geen 800 kunnen sparen, ik dus ook niet toen. dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Exact. Daarom mijn vraag hoe je aan het bedrag komt wat je noemde ("Maar een hardwerkende 30+ er zal toch in zijn eentje een 75K-100K bij elkaar kunnen hebben, zo niet dan heb je het uitgegeven aan een hoop onzin, wat natuurlijk ook prima is.")

Mij lijkt het erg hoog gegrepen. Misschien voor sommigen met een hoog salaris, ja, maar niet voor de gemiddelde mens.
pi_78501011
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:33 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Exact. Daarom mijn vraag hoe je aan het bedrag komt wat je noemde ("Maar een hardwerkende 30+ er zal toch in zijn eentje een 75K-100K bij elkaar kunnen hebben, zo niet dan heb je het uitgegeven aan een hoop onzin, wat natuurlijk ook prima is.")

Mij lijkt het erg hoog gegrepen. Misschien voor sommigen met een hoog salaris, ja, maar niet voor de gemiddelde mens.
Ongeveer jouw berekening maar dan de factor "geld maakt geld" meegenomen.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een gezin hebt het sparen een stuk lastiger is.
pi_78501485
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:46 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Ongeveer jouw berekening maar dan de factor "geld maakt geld" meegenomen.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een gezin hebt het sparen een stuk lastiger is.
Beleggen en zo dus? In dat geval kan ik best geloven dat je dat bedrag bij elkaar kan krijgen als je het goed doet. Maar nogmaals vraag ik me af of dit nou voor iedereen zo vanzelfsprekend is.
pi_78501871
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:54 schreef gifkwal het volgende:

[..]

Beleggen en zo dus? In dat geval kan ik best geloven dat je dat bedrag bij elkaar kan krijgen als je het goed doet. Maar nogmaals vraag ik me af of dit nou voor iedereen zo vanzelfsprekend is.
Rente trekken, en ja beleggen is ook een voorbeeld.

Maar als Jan Modaal met (wat zal het zijn, 1500 netto?) zijn salaris de jaren erop niet meer erop vooruit gaat dan wordt het een lastig verhaal ja.
pi_78509926
Hier een samengesteld gezin (6 kinderen) met modaal inkomen plus bijkomende alimentatieverplichtingen.
Er blijft geen cent over per maand, als alle rekeningen betaald zijn wordt het sprokkelen om de rest van de maand genoeg boodschappen en benzine te kunnen kopen. Sparen komt er helaas niet meer van.
pi_78510047
Naar aanleiding van dit topic hebben we ons gezamenlijk spaarsaldo een goed geteld.
Hieruit kwam naar voren dat verder sparen complete onzin is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78512267
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 02:07 schreef capricia het volgende:
Naar aanleiding van dit topic hebben we ons gezamenlijk spaarsaldo een goed geteld.
Hieruit kwam naar voren dat verder sparen complete onzin is.
Want?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')