Ik ookquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:11 schreef Bastard het volgende:
Ik denk vaak aan oogkleppen en onwil als ik aan TRU denk..
Met die zin kan je twee kanten op natuurlijk. Slim geformuleerd hoor meneer!quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:11 schreef Bastard het volgende:
Ik denk vaak aan oogkleppen en onwil als ik aan TRU denk..
Ja ik vond m ook wel netjes eigenlijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Met die zin kan je twee kanten op natuurlijk. Slim geformuleerd hoor meneer!
Dat klopt ook niet namelijkquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ik vond m ook wel netjes eigenlijk![]()
Kan moeilijk roepen dat ik non-believers te arrogant vind die niet openstaan van andere ingangen alleen de zijne
Weer een mooie zin, multi-interpretabelquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kan moeilijk roepen dat ik non-believers te arrogant vind die niet openstaan van andere ingangen alleen de zijne
Wat zijn dat eigenlijk? Non-believers? Geloven die niet of nergens in? Verder denk ik dat het niet over believer vs non believer gaat, omdat iedereen eigenlijk een believer is. Scheelt ook veel onnodig denkwerk als je dit beseft waardoor je weer een stap verder kunt richting volwassenheid.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Jij deelt jezelf dus in bij de non-believers. Hoe werkt dat eigenlijk, dat nergens in geloven? Vraag me dan ook af hoe je open kunt zijn en nergens in gelooft tegelijkertijd.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:29 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat klopt ook niet namelijknon-Believers staan wel open
Nou je hebt hier duidelijk wel 2 kampen die we gemakshalve maar aanduiden met de groep die nerrrgens in geloven of willen geloven. En je hebt een groepje mensen die van iets wel iets geloven, misschien het andere ook en misschien andere dingen niet weten of laten liggen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat zijn dat eigenlijk? Non-believers? Geloven die niet of nergens in?
Ja ik roep het dus niet hequote:Op woensdag 24 februari 2010 12:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Weer een mooie zin, multi-interpretabel
Ik vraag me dan toch echt af wie je met de eerste groep bedoelt om heel eerlijk te zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou je hebt hier duidelijk wel 2 kampen die we gemakshalve maar aanduiden met de groep die nerrrgens in geloven of willen geloven. En je hebt een groepje mensen die van iets wel iets geloven, misschien het andere ook en misschien andere dingen niet weten of laten liggen.
Die ene groep... duhquote:Op woensdag 24 februari 2010 12:47 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik vraag me dan toch echt af wie je met de eerste groep bedoelt om heel eerlijk te zijn.
Je kunt me PM'en indien je hun privacy niet in het openbaar wil schaden
Dat is vrij breed, dat wel iets geloven. Het lijkt er dan ook meer op dat er een groepje een manier zoekt om iedereen die ze achterlijk en gestoord vinden in een hokje te plaatsen, dat zijn dan de believers, de klaplopers, de hallucinerende mensen die zo gek zijn dat ze zelfs roepen geesten te zien, ze geloven dan ook alles. De non-believers geloven dan ook nergens in, zijn supercool, horen bij de normale mensen, en hebben allemaal opleidingen genoten, want het valt uiteraard op dat de believers allemaal stumpers zijn die zonder opleiding van hun uitkering genieten om in tussentijd google onderzoeken te plegen. De non-believers vinden zichzelf dan ook sceptisch, het is dan ook altijd de vraag tegenover wat.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:44 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou je hebt hier duidelijk wel 2 kampen die we gemakshalve maar aanduiden met de groep die nerrrgens in geloven of willen geloven. En je hebt een groepje mensen die van iets wel iets geloven, misschien het andere ook en misschien andere dingen niet weten of laten liggen.
.... nou je weet ook wel hoe je iets subtiel kan zeggen he?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:55 schreef mediaconsument het volgende:
Deze zelfbenoemde non-believers geloven daarom dus wel ergens in, echter zeg jij het daarom goed, ze begrijpen het grootste gedeelte niet, oftewel zijn kleine kinderen die nog wat moeten groeien voor ze daadwerkelijk respect kunnen tonen voor deze omgeving. Dat is dan ook de enige manier waarop je de mensen hier kunt verdelen, die volwassenheid.
Ik ook.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:01 schreef Flammie het volgende:
Ik vind die conclusie eigenlijk een beetje erg ver gaan tbh
Ik schreef het misschien wat cynisch, en doelde dan ook op het feit dat het niet nodig is om in dergelijke polariseringen te werken. Het valt me namelijk op dat de meesten onder ons hier voor zichzelf zijn, en desondanks toch in een hokje geplaatst worden. Je bent er dan ook bekend mee dat we hier eigenlijk maar met 1 groepje te maken hebben dat deze polarisering maar al te graag ziet. De rest komt dan al snel in het andere groepje terecht.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:56 schreef Bastard het volgende:
Nee het is iets te veel aangedikt natuurlijk, maar er zit een kern van waarheid in.
Misschien is het allemaal samen te vatten als verschil van visie, en de totstandkoming van de visie?
Maar ik wil er geen onderscheid in maken hoor, ik vind iedereen wel lief.. sommige zijn alleen nog niet zo ver, ik vergeef het ze.
Nou dat bedoel ik ook, af en toe moet er een platform zijn om even van je af te schrijven.. hoeft niet ellelange topics te worden ook meteen maar soms is het gewoon nodig om de lucht te klaren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:07 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik schreef het misschien wat cynisch, en doelde dan ook op het feit dat het niet nodig is om in dergelijke polariseringen te werken. Het valt me namelijk op dat de meesten onder ons hier voor zichzelf zijn, en desondanks toch in een hokje geplaatst worden. Je bent er dan ook bekend mee dat we hier eigenlijk maar met 1 groepje te maken hebben dat deze polarisering maar al te graag ziet.
Voelde overigens goed om het van me af te schrijven, polariseringen zijn namelijk goed voer voor karikaturen.
Als je al denkt over kampen, dan houd je dergelijke polariseringen in stand. Uiteindelijk zitten we dan ook allemaal in hetzelfde schip, en heeft iedereen andere delen van het schip gezien. Dat is dan ook de kracht van een forum, en dat is ook waarom je medemens belachelijk maken om een bepaald geloof erg sneu overkomt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou dat bedoel ik ook, af en toe moet er een platform zijn om even van je af te schrijven.. hoeft niet ellelange topics te worden ook meteen maar soms is het gewoon nodig om de lucht te klaren.
We zien ook een hoop oude koeien steeds voorbij komen, waar op den duur de grap af is.. mag best gezegd worden, vind ik dan he
Ik denk ook niet dat het ene kamp het andere kamp helemaal over 1 kam wil scheren, we zijn uiteindelijk allemaal een individu met een mening ergens over.
Precies, het kleineren of voor gek verslijten is al meteen dat ik klaar ben met een discussie.. misschien zelfs nog voordat deze intressant word.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is dan ook de kracht van een forum, en dat is ook waarom je medemens belachelijk maken om een bepaald geloof erg sneu overkomt.
Yeh.. en bij iedereen sluipt het er in denk ik.. door dat ene discussiestandpunt op die plek waar we elkaar telkens tegenkomen hekel je elkaar (nou ja niet echt in de letterlijke zin van het woord natuurlijk.. voor mij dus) toch welquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, het kleineren of voor gek verslijten is al meteen dat ik klaar ben met een discussie.. misschien zelfs nog voordat deze intressant word.
En @Flammie.. dat heb ik inderdaad ook, ik denk dat we elkaar misschien op bepaalde onderwerpen niet kunnen uitstaan, maar we vinden bijvoorbeeld wel allemaal nasi lekker
Ja zoietsquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:34 schreef Flammie het volgende:
Maar... in plaats van naar de verschillen te zoeken is het misschien eens leuk om middels de TRU ouwehoer naar overeenkomsten te zoekentoch?
Heerlijk zelfsquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies, het kleineren of voor gek verslijten is al meteen dat ik klaar ben met een discussie.. misschien zelfs nog voordat deze intressant word.
En @Flammie.. dat heb ik inderdaad ook, ik denk dat we elkaar misschien op bepaalde onderwerpen niet kunnen uitstaan, maar we vinden bijvoorbeeld wel allemaal nasi lekker
Dat is dan ook het mooie van een forum, je hoeft niet te antwoorden. Als je een antwoord wil, dan zul je daarvoor wat respect moeten winnen, net zoals je in de echte wereld moet. Dan liggen de verhoudingen ook heel wat beter, omdat men dan weet dat minachting van de medemens niet loont, oftewel doen ze automatisch hun best. En dat, is goed voor het onderwerp, dan is het namelijk ook heel wat interessanter voor nieuwe mensen om zichzelf te leren kennen en nieuwe ideeën te brengen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:34 schreef Flammie het volgende:
[..]
Yeh.. en bij iedereen sluipt het er in denk ik.. door dat ene discussiestandpunt op die plek waar we elkaar telkens tegenkomen hekel je elkaar (nou ja niet echt in de letterlijke zin van het woord natuurlijk.. voor mij dus) toch wel![]()
Maar... in plaats van naar de verschillen te zoeken is het misschien eens leuk om middels de TRU ouwehoer naar overeenkomsten te zoekentoch?
Nah ja. het lijkt mij gewoon interessant om meer te weten van mensen buiten het dagelijkse onderwerp omquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is dan ook het mooie van een forum, je hoeft niet te antwoorden. Als je een antwoord wil, dan zul je daarvoor wat respect moeten winnen, net zoals je in de echte wereld moet. Dan liggen de verhoudingen ook heel wat beter, omdat men dan weet dat minachting van de medemens niet loont, oftewel doen ze automatisch hun best. En dat, is goed voor het onderwerp, dan is het namelijk ook heel wat interessanter voor nieuwe mensen om zichzelf te leren kennen en nieuwe ideeën te brengen.
Daar is vrijwel iedereen in geïnteresseerd denk ik, ik weet dan ook dat het dan niet handig is om mensen eerst uit te lachen of te frustreren, en dan interesse te tonen. Omgedraaid is ook niet handig, omdat men zich dan gebruikt kan voelen uiteraard.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:42 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nah ja. het lijkt mij gewoon interessant om meer te weten van mensen buiten het dagelijkse onderwerp om
Dat is ook een onderwerp opzich overigens![]()
Ik denk dat het willen frustreren niet echt ter sprake mag komenquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar is vrijwel iedereen in geïnteresseerd denk ik, ik weet dan ook dat het dan niet handig is om mensen eerst uit te lachen of te frustreren, en dan interesse te tonen. Omgedraaid is ook niet handig, omdat men zich dan gebruikt kan voelen uiteraard.
Respect moet van twee kanten komen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is dan ook het mooie van een forum, je hoeft niet te antwoorden. Als je een antwoord wil, dan zul je daarvoor wat respect moeten winnen, net zoals je in de echte wereld moet. Dan liggen de verhoudingen ook heel wat beter, omdat men dan weet dat minachting van de medemens niet loont, oftewel doen ze automatisch hun best. En dat, is goed voor het onderwerp, dan is het namelijk ook heel wat interessanter voor nieuwe mensen om zichzelf te leren kennen en nieuwe ideeën te brengen.
Wat voor de ene kant als frustreren komt, kan vanaf de andere kant niet zo bedoeld zijn. Daarom is het belangrijk om eerlijk te blijven en je binnen de grenzen van de discussie te houden. Wat mijns inziens dan ook veel mensen frustreerd is dat zij de hele dag met informatie komen, en dat er dan een soort idols jury zit die zonder informatie te brengen of zonder degelijke onderbouwing deze informatie af loopt te keuren. Ik denk dan ook dat deze mensen hun tijd wel beter kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:50 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik denk dat het willen frustreren niet echt ter sprake mag komenIk denk dat de hete discussies tussen 2 partijen juist komt omdat we niks weten over een persoon behalve dat onderwerp waarin de meningen verschillen. Misschien dat mensen anders zouden reageren als er meer is dan dat?
Ik weet het nietMaar goed.. veel tijd doorbrengen in het TRU Ouwehoer zal misschien wonderen doen
En dat dan de persoonlijke informatie tegen je gebruikt word ineens ... nee dat werkt ook nietquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:50 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik denk dat de hete discussies tussen 2 partijen juist komt omdat we niks weten over een persoon behalve dat onderwerp waarin de meningen verschillen. Misschien dat mensen anders zouden reageren als er meer is dan dat?
Precies.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
En dat dan de persoonlijke informatie tegen je gebruikt word ineens ... nee dat werkt ook niet
Tja, of niet de moeite nemen om topics zelfs maar te lezen, maar er wel een oordeel over hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2010 13:55 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat voor de ene kant als frustreren komt, kan vanaf de andere kant niet zo bedoeld zijn. Daarom is het belangrijk om eerlijk te blijven en je binnen de grenzen van de discussie te houden. Wat mijns inziens dan ook veel mensen frustreerd is dat zij de hele dag met informatie komen, en dat er dan een soort idols jury zit die zonder informatie te brengen of zonder degelijke onderbouwing deze informatie af loopt te keuren. Ik denk dan ook dat deze mensen hun tijd wel beter kunnen gebruiken.
Dit valt in de categorie wishfull thinking. Als je namelijk niet wilt of niet hoeft te reageren, dan reageer je niet. Ook al heb je het topic doorgelezen. Je kunt dan ook de haat blijven dragen, of eerlijk zijn tegenover jezelf dat je zelf ook wat fouten hebt gemaakt. Dat is uiteraard ook je eigen keus. Dat is dan ook het verschil tussen respect afdwingen en dit proberen te verdienen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, of niet de moeite nemen om topics zelfs maar te lezen, maar er wel een oordeel over hebben.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:18 schreef Darkwolf het volgende:
Een normale inhoudrijke discussie in de slowchat (die normaal al niet zo hard loopt.)
Jullie laten mij allemaal een beetje schrikken eerlijk gezegd.
Gaat alles wel goed? Oh wacht... retorische vraag natuurlijk!
Jawel, maar ik kan me wel lekkerder dingen voorstellen dan alleen maar een beetje (gekookte) rijstquote:Op woensdag 24 februari 2010 13:32 schreef Bastard het volgende:
maar we vinden bijvoorbeeld wel allemaal nasi lekker
ผัดไทยไก่quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Jawel, maar ik kan me wel lekkerder dingen voorstellen dan alleen maar een beetje (gekookte) rijst.
Nou dan weet je niet wat nasi isquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Jawel, maar ik kan me wel lekkerder dingen voorstellen dan alleen maar een beetje (gekookte) rijst.
quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:55 schreef mediaconsument het volgende:
De non-believers zijn supercool, horen bij de normale mensen, en hebben allemaal opleidingen genoten, want het valt uiteraard op dat de believers allemaal stumpers zijn die zonder opleiding van hun uitkering genieten om in tussentijd google onderzoeken te plegen.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:15 schreef mediaconsument het volgende:
of eerlijk zijn tegenover jezelf dat je zelf ook wat fouten hebt gemaakt.
Jeetje, Buddha heeft wel grote ballen zegquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:28 schreef Flammie het volgende:
Check overigens mijn foto in mijn fobo eens.. Dat zijn echt van die kingsize buddha ballen en die moeten we dan beplakken met goudpapier (beetje het alle beetjes helpen verhaal)En per tempel zijn er een stuk of 6/7 ofzo en we gaan op een dag iets van 4 tempels af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |