abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:18:12 #226
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78338604
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

het belangrijkste lijkt me dat dit niet nog een keer gebeurt.
Het belangrijkste lijkt mij dat we naar voren kijken, en ophouden met het proberen te beantwoorden van die nutteloze schuldvraag. Alsof iemand ooit gaat zeggen "Jongens, het was allemaal onze schuld. Stem nooit meer op ons!"
Niemand heeft toendertijd de sitiuatie voorziien die de immigratie tot gevolg zou hebben. Na ja, da's niet helemaal waar. Er waren een aantal roependen in de woestijn, maar die werden niet begrepen. (En NIET "Ze werden weggezet als racisten door links." Hoewel dat ook gebeurde.)
Er was een overschot aan werk, rond de Middellandse zee niet. Nou, 1 en 1 is 2 werd er gedacht. Dat was TOEN een acuut probleem. Dat werd TOEN op deze manier opgelost. Je had toen eens moeten aankomen met: "Nou, dan gaan we de economie toch wat minder hard laten groeien?" Pek en veren.

[ Bericht 8% gewijzigd door ErikT op 23-02-2010 12:39:14 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78339160
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:55 schreef Klopkoek het volgende:
Wie de schuld bij links neer legt heeft een gaatje in zijn knar
Onzin.

Je weet goed dat je een Nazi was, als je in de jaren 80 ook maar over buitenlanders durfde te praten. Dat onderwerp was zo'n taboe, dat niemand zich daar sterk voor durfde te maken. Misschien een gek als Hans Janmaat, maar dat was het wel. Het was zelfs zo erg dat de VVD vond dat ongeschoolde buitenlanders een toegevoegde waarde hadden.

Wees nu eerlijk, wie stonden het eerste klaar om je tot op de grond af te branden als je ook maar iets over gastarbeiders durfde te zeggen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:39:39 #228
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_78339391
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onzin.

Je weet goed dat je een Nazi was, als je in de jaren 80 ook maar over buitenlanders durfde te praten. Dat onderwerp was zo'n taboe, dat niemand zich daar sterk voor durfde te maken. Misschien een gek als Hans Janmaat, maar dat was het wel. Het was zelfs zo erg dat de VVD vond dat ongeschoolde buitenlanders een toegevoegde waarde hadden.

Wees nu eerlijk, wie stonden het eerste klaar om je tot op de grond af te branden als je ook maar iets over gastarbeiders durfde te zeggen?
Dit is wel zo, maar toen was het leed natuurlijk al geleden.

En wat maakt het nou precies uit wie "schuldig" is. Wat gaan we met de situatie doen zoals die nu is, dat is een veel belangrijkere kwestie. Anders zeggen ze over 30 jaar: "Ja, die klojo's toen, die hebben helemaal niks aan zien komen, want ze waren te druk aan het uitvechten wie de schuld had van iets dat 60 jaar geleden is gebeurd."

[ Bericht 17% gewijzigd door ErikT op 23-02-2010 13:26:46 ]
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_78339810
Ik heb niet alles gelezen, misschien is het onderwijs dus al voorbijgekomen, maar zo niet, dan bij deze: vaak hoor/lees je dat de malaise in het onderwijs de schuld zou zijn van de PvdA of van 'links' in het algemeen.
Maar lees bijvoorbeeld Ook CDA-beleid bracht onderwijs om zeep
  dinsdag 23 februari 2010 @ 12:52:52 #230
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_78339842
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:10 schreef bascross het volgende:
Het CDA (of voorlopers) heeft 58 jaar geregeerd

Religie heeft dit land verziekt. Alhoewel het land nog niet verziekt is, er moeten gewoon wat dingen gebeuren.
Alsof de factor religie eigenlijk ooit heeft meegespeeld in het daadwerkelijke regeren van dit land. Hoogstens de rust op zondag en bepaalde ethische kwesties, daar komt de regering amper aan te pas.

Men heeft de afgelopen decennia afscheid genomen van de 'religie' en dit volledig ingeruild door de technocratie. CDA is nog slechts Christelijk in naam, voor de rest is het een rechtse partij geworden.

CHU is links, maar om nou te zeggen dat ze het land verziekt hebben als dwergpartij?

Ik denk juist dat een heroriëntatie op het spirituele, dus het verkrijgen van een duurzame visie vanuit religie het land veel goed zal doen. En alles daaromheen. De neo-liberale samenleving draait om een grote leegte nu.
pi_78342350
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:15 schreef monddood het volgende:

[..]

Nou ja, het hele land is niet verziekt. Nederland is plaatselijk "verziekt". Als we het bijvoorbeeld hebben over criminele wijken of radicale moskeeën dan is het echt de gemeente die daar wat aan kan doen. Niet de regering zelf.
In de gemeente politiek ben ik ook niet per se voor de PvdA, maar alles wat ik hier zeg, zeg ik m.b.t. de landelijke politiek. Daar zijn ze stukken rechtser en minder soft dan in gemeentes, zeker waar.
quote:
Wel vind ik dat er nu door het CDA - PvdA - CU kabinet praktisch NIETS bereikt is. Kun je gewoon eens 1 positief plan bedenken dat ook uitgevoerd is dat van de PvdA afkomstig is ?
[..]
Het overnemen van Fortis ABN en de kapitaalinjectie in ING, zelfs Balkenende heeft Bos na de val in Buitenhof geroemd om zijn aanpak van de financiële crisis. Daarnaast denk ik aan kleinere dingen zoals de slooppremie voor milieuvervuilende auto's, maar het kan zijn dat jij het negatief ervaart.
quote:
VVD was dan ook tegen een Generaal Pardon.
[..]

Ok, dat staat er dan op. Verklaard alleen nog steeds niet waarom de PvdA in bijvoorbeeld Amsterdam niet mee werkt en het Albayrak (natuurlijk ook PvdA) heel moeilijk maakt om haar werkt uit te voeren.
[..]
Zie mijn eerste reactie over de scheiding tussen landelijke en gemeentepolitiek. Het heeft wel invloed, maar het domineert niet dat landelijke politiek. Provincies kunnen gemeentes de mond snoeren (zie de Rijn Gouwelijn door Leiden) en de overheid kan de provincies weer een toontje lager laten zitten. In Staphorst wordt je het dorp uitgepest als je geen christen bent en geen rok draagt als vrouw. Er zijn dus dorpjes en steden waar links en rechts dingen verpesten.
quote:
Je bedoelt zonder dat de coalitiepartner er in mee moest? Dat is nu eenmaal ons systeem. Van te voren bedenk je wat je wilt bereiken en zul je concessies moeten doen.
Absoluut je kan niet altijd achterhalen welk deel van een plan nu PvdA, CDA of VVD was. Ook als een smaldeel tegen is dragen ze er mede verantwoordelijkheid voor en bovendien ze kunnen tegenstemmen als partij in de kamer, het kabinet hoeft dan niet direct te vallen overigens.
Een heer met stijl
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:29:24 #232
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78343772
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Op hun site:

quote:
De PvdA is voor een humaan asielbeleid. Dit betekent dat echte vluchtelingen kunnen rekenen op bescherming van ons land. Asielzoekers die niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning of onder valse voorwendselen asiel in Nederland vragen moeten zo snel mogelijk terugkeren naar hun land van herkomst. http://nu.pvda.nl/standpunten/wijken/Asielbeleid.html
Jemig, wat nietszeggend. Zo snel mogelijk? Is dat na achtenveertig rechtszaken en beroepen waar 16 jaar over gedaan wordt, want sneller kon niet? Of heb je daadwerkelijk een visie en heb je als standpunt dat je de wettelijke beroepsmogelijkheden wil beperken, of de procedures wil inkorten zodat de mensen écht sneller weer weg zijn.

Dit gaat helemaal nergens over zo.
pi_78344949
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jemig, wat nietszeggend. Zo snel mogelijk? Is dat na achtenveertig rechtszaken en beroepen waar 16 jaar over gedaan wordt, want sneller kon niet? Of heb je daadwerkelijk een visie en heb je als standpunt dat je de wettelijke beroepsmogelijkheden wil beperken, of de procedures wil inkorten zodat de mensen écht sneller weer weg zijn.

Vergeleken met D66, Groenlinks en vooral de SP is de informatievoorziening over standpunten en de uitvoering daarvan op de PvdA site dramatisch slecht. Ik snap dat niet, het is zo'n handige manier om je standpunten te verspreiden en voor veel mensen ondertussen ook dé bron van informatie.
Ik weet het ook niet
pi_78345008
quote:

[..]

Hij vroeg erom een site, op de site van de andere partijen (Wilders uitgezonderd) staat het niet veel anders
Een heer met stijl
pi_78350066
Het ligt niet aan links of rechts. Het is de kwaliteit van de politici die we hier hebben.
Ze zijn te arrogant om naar Wllem Middelkoop te luisteren. Iemand die door gedegen onderzoek tot
" VISIE " komt.
www.youtube.com/watch?v=Rv3FUkn_Lsw
Politici manipuleren de waar heid vaak net zo lang, tot ze zichzelf overtuigd hebben en van de leugen hun waarheid hebben gemaakt.
Deze mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:07:13 #236
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78350232
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 14:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hij vroeg erom een site, op de site van de andere partijen (Wilders uitgezonderd) staat het niet veel anders
Was meer een algemene opmerking, niet echt als reactie op jou.
pi_78350347
Wat zowel de TS als de slinkse Klopkoek niet inzien, is dat overheidsbeleid vaak geen direct effect heeft, maar pas op de lange termijn zijn 'vruchten' afwerpt. Het merendeel van de tendensen in de OP zijn dus wel degelijk aan het Slinkse te wijten.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_78351298
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:10 schreef MoneyTalks het volgende:
Wat zowel de TS als de slinkse Klopkoek niet inzien, is dat overheidsbeleid vaak geen direct effect heeft, maar pas op de lange termijn zijn 'vruchten' afwerpt. Het merendeel van de tendensen in de OP zijn dus wel degelijk aan het Slinkse te wijten.
De termijn daarvan is vervolgens afhankelijk van wanneer het laatste linkse kabinet was neem ik aan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:59:05 #239
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78352310
quote:

[..]

Onzin.

zucht.... wat ben je ook hardleers.... maak eens een onderscheid tussen standpunten over immigratie en standpunten over integratie... wie weet helpt dat je verder
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78381443
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:10 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan zijn, geef maar eens wat voorbeelden van "links beleid" waarvan we, volgens jou, nu de "vruchten" plukken
pi_78381812
quote:

[..]

Het was zelfs zo erg dat de VVD vond dat ongeschoolde buitenlanders een toegevoegde waarde hadden.

Je ontkracht zelf je eigen "argumenten" natuurlijk. Je geeft immers zelf al aan dat zelfs de VVD gevoelig was over buitenlanders. Het ligt dus niet alleen aan links.

[ Bericht 0% gewijzigd door attila_de_hun op 24-02-2010 10:28:42 ]
pi_78381844
FemkeHalsema

Helder, de schaats kwam van links (het zal ook niet) RT @MerelRoze: "Kwam door Kemkers, die wees naar links. -het was Kemkers"

about 10 hours ago via web
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_78383102
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:55 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Je ontkracht zelf je eigen "argumenten" natuurlmijk. Je geeft immers zelf al aan dat zelfs de VVD gevoelig was over buitenlanders. Hte ligt dus niet alleen aan links.
Hoho. De VVD had zoiets in haar programmaboekje staan, maar als je in die tijd over buitenlanders begon, dan had je de VVDers aan je kant staan, terwijl de PvdAers je met het schuim de bek en bloeddoorlopen ogen voor rotte vis aan het uitmaken waren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78383860
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoho. De VVD had zoiets in haar programmaboekje staan, maar als je in die tijd over buitenlanders begon, dan had je de VVDers aan je kant staan, terwijl de PvdAers je met het schuim de bek en bloeddoorlopen ogen voor rotte vis aan het uitmaken waren.
met karikaturale beelden schetsen overtuig je mij echt niet. Ik heb het zelf ook bewust meegemaakt en het was toch echt meer genuanceerd. Bijv. De Sp was altijd al tegen het groepern van allochtonen in woonwijken. Binnen zowel links als rechts had je polititiek correcten. Kortom, alles op Links schuiven is gewoon fout.
pi_78383914
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:27 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

met karikaturale beelden schetsen overtuig je mij echt niet. Ik heb het zelf ook bewust meegemaakt en het was toch echt meer genuanceerd. Bijv. De Sp was altijd al tegen het groepern van allochtonen in woonwijken. Binnen zowel links als rechts had je polititiek correcten. Kortom, alles op Links schuiven is gewoon fout.
Het was nog niet zo uitgekristalliseerd als nu ook.
I´m back.
pi_78383964
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:27 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

De Sp was altijd al tegen het groepern van allochtonen in woonwijken. Binnen zowel links als rechts had je polititiek correcten. Kortom, alles op Links schuiven is gewoon fout.
SP is volgens mij overal tegen
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:38:23 #247
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_78384150
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:31 schreef Trancert het volgende:

[..]

SP is volgens mij overal tegen
"Party of no"
pi_78392317
quote:

[..]

"links heeft dit land verziekt"

Zoals ik al zei, wat je zegt, geldt dan ook voor de VVD, CDA, D66, enz
Een heer met stijl
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:01:14 #249
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_78393914
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je moet en zal alles wat je niet aanstaat op links schuiven hè, ook al moet je er complete leugens voor vertellen?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 24 februari 2010 @ 15:18:44 #250
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_78394610
Valt best mee, Lyrebird is helemaal niet zo'n VVD fan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')