En vergat nog evenquote:Op maandag 22 februari 2010 10:04 schreef miss_sly het volgende:
freecell, hoop dat het geen spruw is
Groofskenfijn dat de spruw weg is en de bv zo lekker loopt
hier de 7 maanden inmiddels volgemaakt en as we speak ligt ze zich weer lekker vol te drinken
GWS de pannenkoek met moedermelk was hier ook geen succes. de eerste keer een voedselweigeraar aan tafelen ik maar denken dat ik een lekkere traktatie had gemaakt en zij ook lekker een pannenkoek mocht als wij ze ook aten
quote:Op zondag 21 februari 2010 14:58 schreef DaviniaHR het volgende:
hoe zit dat nou met oefenen met flesjes? moet dat iedere dag? dat is wel beter, toch? een hele voeding of is 30cc genoeg? en 'moeten' we nu al beginnen, of kunnen we nog ff wachten? (ze is nu ruim 6 wk)
Vanaf een week of 6, en regelmatig oefenen ja. Niet 1x... Je hoeft geen hele voeding te doen, maar inderdaad een beetje is prima, als ze maar went aan het flesje.quote:Op maandag 22 februari 2010 11:07 schreef DaviniaHR het volgende:
In de herhaling:
Heb trouwens gister weer meer vitamine B genomen, want het werd weer alleenmaar erger...
[..]
Als de baby loslaat, stopt de borst met lopenquote:Op maandag 22 februari 2010 14:12 schreef WupWup het volgende:
Free het zou ok nog een heftige toeschietreflex kunnen zijn, waardoor Florian loslaat, boert, boos wordt en supersnel klaar is. Je zou dan even kunnen loskoppelen en de heftigste straal in een hydrofiel laten lopen.
even iets anders: de linkjes in de OP zijn geen linkjes meer
Inderdaad! Yummie!quote:Op maandag 22 februari 2010 15:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Wat is het trouwens met de kinderen van tegenwoordig? Ik doe een moord voor pannenkoeken...
Hier ook nog nooit compressen nodig gehad in meer dan drie jaar.quote:Op maandag 22 februari 2010 15:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus je hebt nooit plezier gehad van een compleet doorweekt bed en grote natte vlekken op de kleding?![]()
"quote:Op maandag 22 februari 2010 15:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Dus je hebt nooit plezier gehad van een compleet doorweekt bed en grote natte vlekken op de kleding?![]()
Wat is het trouwens met de kinderen van tegenwoordig? Ik doe een moord voor pannenkoeken...
quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef Asyniur het volgende:
Jaaa, de bv loopt hier eindelijk zoals het hoort! Dankzij mijn superkraamhulp!
En ik stroom letterlijk over
Ik kolf dus nog ruim 360 ml nádat Harry een voeding bij mij heeft weggedronken
Tepelhoedje is weg, bijvoeding hoeft niet meer. Alleen aanhappen van tepel vergt even wat werk nog. Harry is een beetje slordig en lui, maar hij kán het wel...
Ik had ook zoveel melk... zolang je er geen last van hebt regelt het zichzelf.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef Asyniur het volgende:
Jaaa, de bv loopt hier eindelijk zoals het hoort! Dankzij mijn superkraamhulp!
En ik stroom letterlijk over
Ik kolf dus nog ruim 360 ml nádat Harry een voeding bij mij heeft weggedronken
Tepelhoedje is weg, bijvoeding hoeft niet meer. Alleen aanhappen van tepel vergt even wat werk nog. Harry is een beetje slordig en lui, maar hij kán het wel...
Wilt Leander niet ook proberen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 09:58 schreef freecell het volgende:
360 ml?Wat wil jij doen, een weeshuis onderhouden?
Octo: 80 is ook al een hele goede opbrengst hoor![]()
En ik weet weer hoe ik wist dat Leander nog een borst wildeNu vraagt Florian soms ook nog om de tweede
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:12 schreef freecell het volgende:
[..]
NopeEn ook écht niet.
Ik heb al gezegd: wil je ook? Maar hij zei 'nee hap!' en rende hard weg
Jen is gek op "kok" (melk). Maar wel de "gewone" variant. Peutermelk, groeimelk, karnemelk dat kan ik net zo goed in mn haren smeren.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:22 schreef freecell het volgende:
Volgens mij dronk Leander alleen nog maar voor de gezelligheid op het laatst. Hij houdt helemaal niet van gewone melk, peutermelk of wat voor melk dan ook. Karnemelk is het enige wat ik er in krijg
En ik ga mijn melk niet karnen
Ik ken er wel 1 die in mijn regio werkt... Maar ik weet niet hoe haar engels is. En een "collegaatje" van de vbn die engelse is is op zwangerschapsverlof...quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Weet er iemand een lactatiekundige die goed engels spreekt en telefonisch bereikbaar is?
Schoonzusje van vriendinnetje van mij, Canadese, is nu een maand geleden bevallen en het loopt allemaal helemaal niet goed, ze heeft weinig kennissen en vriendinnen hier en is wel een beetje ten einde raad, maar wil geloof ik wel heel graag bv blijven geven.
quote:
Tepehoedje werkt wel maar dan moet Hannah nog harder werken om voeding binnen te krijgen. Beter is gewoon aan de tepel. Ik had een tepelhoedje omdat ze in het ziekenhuis daar meteen mee begonnen zijnquote:Op maandag 22 februari 2010 23:21 schreef octopussy het volgende:
[..]
WOW, ik heb net 80 cc gekolfd zonder dat Hannah aan de borst had gelurkt en dat vond ik al een overwinning. Hoe doe je dat?
Werkte het tepelhoedje trouwens goed met het aanleggen? Ik heb er hier nog wel ergens 1 liggen geloof ik.
als ik zo kijk wat ze heeft gedaan voordat ze lakatiekundige werd, gok ik dat haar engels gewoon goed is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar ze woont, ze zouden het geloof ik via het cb nog wel proberen, maar ik kan me voorstellen dat het voor haar het prettigst is als ze gewoon makkelijk engels kan praten.
Ik hou deze iig in gedachten. Tx!
http://www.ilca.org/i4a/pages/index.cfm?pageid=3432quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar ze woont, ze zouden het geloof ik via het cb nog wel proberen, maar ik kan me voorstellen dat het voor haar het prettigst is als ze gewoon makkelijk engels kan praten.
Ik hou deze iig in gedachten. Tx!
Wow, Asy, wat goed!quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Tepehoedje werkt wel maar dan moet Hannah nog harder werken om voeding binnen te krijgen. Beter is gewoon aan de tepel. Ik had een tepelhoedje omdat ze in het ziekenhuis daar meteen mee begonnen zijn![]()
MIjn kraamverzorgster gaf me net als tip voor jou: als jouw productie zo 'laag' is, probeer dan die op te krikken door kolven. Hannah elke 3 uur aanleggen (neem aan dat dat wel lukt?), goed stimuleren tot (door)drinken door bloot hoofdje, blote voetjes, veel aaien over handjes, hoofdje en wangetje en in de nek (beetje frisse handen helpt wel). Tussen die 3 uur door kolf jij je borsten leeg, dus elke 1,5 uur en dat voor 1 dag (alleen overdag, 's nachts gewoon alleen Hannah voeden minstens elke 3 uur of op verzoek).
Dat moet in elk geval je productie wat opkrikken...
En bij luie baby: tussen de voedingen door verschonen helpt wel een beetje...
Ow en ik heb gewoon geluk dat mijn borstvoeding vanzelf zo goed loopt hoor! Daar is geen echte truc voor. Ben nu voorraad aan het opbouwen maar daar hoef ik dus nauwelijks moeite voor te doen.
Lieffie, ik bof gewoon heel erg met mijn productie. Voor hetzelfde geld was de situatie omgekeerd geweestquote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:53 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Wow, Asy, wat goed!
Dat is meer dan ik er in een dag uit krijg.....![]()
Nog een tip voor ontzettend pijnlijke tepels? Ook met tepelhoedje kan ik Lucas bijna niet verdragen. Zelfs niet nu ik een week rust heb gegeven met aanleggen. Kolven is niet pijnlijk, maar ik weet gewoon niet wat de productie doet. Vanmorgen mijn record: 130 cc, 3,5 uur later: 40 cc
Jep, allemaal gecontroleerd. Ik blijf het vandaag gewoon nog even proberen, kijken of de pijn minder wordt.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 15:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Lieffie, ik bof gewoon heel erg met mijn productie. Voor hetzelfde geld was de situatie omgekeerd geweest![]()
Nee, het enige wat ik weet is dat ik meer pijn heb als Harry zijn mond niet goed heeft. Ze moeten niet alleen de tepel in de mond hebben maar ook een stukje tepelhof. Daarnaast hebben je borsten wel een beetje tijd nodig om een soort 'eeltlaagje' te kweken zodat het minder pijnlijk wordt. Kijk goed of Lucas een 'grote' mond heeft met gekrulde lippen.
Ik heb nog het meest last van dat handje bovenop![]()
[ afbeelding ]
ja dat is 1 van mijn 2 sterke punten![]()
Bedankt voor je info. Die link over aanleggen, die ga ik straks uitvoeren. Is toch net anders dan ik het geleerd heb. En een tepelghoedje gebruik ik wel, aangezien Lucas de korsten op mijn tepels had gezogen de eerste week. Moet zeggen dat het daarnet al minder pijnlijk was dan vorige week, dus wie weet. Vanavond samen met lief nog eens goed voor gaan zitten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 17:12 schreef WupWup het volgende:
DJRandall pijnlijke tepels kan meerdere oorzaken hebben. Meestal is het een aanlegprobleem. Ook als het líjkt of de baby goed is aangelegd, kan het toch net even niet goed zitten waardoor je pijn ervaart. Hier lees je meer en er staan handige foto's bij.
Een enkele baby kan niet goed aanhappen doordat zijn/haar tongriem te kort is. Kan Hannah haar tong uitsteken?
Een andere oorzaak van pijnlijke tepels kan spruw zijn. Dat kan op je tepels zitten, maar ook bij je kind in haar mond. Soms is er zelfs sprake van een spruwinfectie zonder zichtbare witte aanslag.
Tepelhoedjes kun je beter niet zomaar gebruiken. Een enkele keer is het dé oplossing om de borstvoeding te redden, maar helaas kan het ook veel problemen opleveren. Door het tepelhoedje kan de baby de borst niet goed legen, waardoor je productie achteruit gaat. Een tepelhoedje kun je gebruiken als je baby écht niet anders kan aanhappen. Als je het idee hebt dat je niet zonder tepelhoedje kunt, zou ik je aanraden om contact te zoeken met een lactatiekundige.
ok, van die luiers en alertheid snap ik. Maar 8 voedingen?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:37 schreef Ticootje het volgende:
Randall, tepelpijn is bijna altijd verkeerd aanleggen. Als je het blijft houden loont een laktatiekundige echt hoor!
Hoe weet je of je kindje genoeg krijgt:
minimaal 6 goede plasluiers
minimaal 4 poepluiers
minimaal 8 voedingen per dag
kindje is goed wakker en alert als hij wakker is.
Je kindje is tevreden na een voeding
Je kindje komt tussen de 90 en 200 gram aan per week (waarbij 90 echt, echt minimaal is, liever meer!)
Je borsten voelen na een voeding leger.
Ok....wij zitten nu op 6 a 7 voedingen en maken hem regelmatig wakker om te eten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:20 schreef owlet het volgende:
Als een pasgeboren baby uit zichzelf minder dan acht voedingen vraagt kán het een teken zijn dat hij/zij te weinig binnen krijgt en daardoor wat suffig is.
Niet alleen het aanleggen is pijnlijk.....ze zijn altijd gevoelig.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
DJrandall, zijn je tepels sowieso gevoelig? dus een handdoek eroverheen halen en zo? in dat geval went het echt bij goed aanleggen. ik verdraag nog steeds geen handdoek, maar kan wel pijnloos voeden. dat is een kwestie van doorbijten.
het heeft trouwens een week of 2 geduurd dat het aanhappen zo'n zeer deed. en dat duurde dan een halve minuut of zo. de eerste paar keer anzuigen als de tepel wordt iutgetrokken, zeg maar. daarna was het sowieso pijnloos.
Neequote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, heb je ook een foto van je eigenschappen met stuwing?
Inderdaad! Ik heb bijvoorbeeld met mijn bescheiden b-cupje een erg goede productie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:07 schreef Asyniur het volgende:
DJRandall, de maat van de borsten zegt helemaal niks over de productie. Echt niet...
Je bent het kolven nog vergetenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nee
Manlief wilde hem wel maken maar dan moest ik de baby even wegleggen van hem![]()
Maar aangezien die even mamahonger had, heb ik dat niet gedaan
Maar ze waren echt huge
DJRandall, de maat van de borsten zegt helemaal niks over de productie. Echt niet...
Ow en mij viel nog een opmerking van octopussy binnen: ik was ook elke 3 uur een uur bezig met de voeding hoor! Tsr kolven, tepelhoedje erop, Harry aanleggen (100x), Harry verbeteren in drinktechniek, Harry stimuleren door te drinken, andere borst idem, Harry laten boeren, Harry's bijvoeding opwarmen, bijvoeding er in proppen dmv fingerfeeding, Harry even een tijdje rechtop houden ivm overlopen, Harry in zijn bedje leggen, kolf en tepelhoedje schoonmaken en dan proberen te slapen...
was als grapje bedoeld, omdat de borsten van Asy al vaker besproken zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:33 schreef cattie het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik heb bijvoorbeeld met mijn bescheiden b-cupje een erg goede productie.
DIt is exact de reden om bij te moeten voeden helaas. Ik weet niet hoe het met de muppet van DJRandall zit, maar Hannah dronk niet goed/genoeg aan de borst en viel daardoor te veel af. Die bijvoeding is dus echt heel noodzakelijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:50 schreef cattie het volgende:
Zo lang de groei van de baby goed is en er verder niets aan de hand is, kun je het beste alleen maar live voeden, zodat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd wordt. Bij pijn kan kolven even verlichten, maar belangrijker is dan om te kijken waar de pijn vandaan komt en dat dan te verhelpen.
Ja, dat vind ik dus ook. Mijn muppet was iets meer dan 7% afgevallen, toen we besloten bijvoeding te gaan geven. Daarna dus vrij snel weer terug naar het geboortegewicht gelukkig....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:53 schreef octopussy het volgende:
[..]
DIt is exact de reden om bij te moeten voeden helaas. Ik weet niet hoe het met de muppet van DJRandall zit, maar Hannah dronk niet goed/genoeg aan de borst en viel daardoor te veel af. Die bijvoeding is dus echt heel noodzakelijk.
De kraam hier denkt dat ze ook eerst gewoon wat krachtiger moet worden voordat ze goed gaat drinken.
Ten eerste: voor die huisartsquote:Op woensdag 24 februari 2010 00:16 schreef Mammietje het volgende:
Weet een lactatiekundige dat wel? Had laatst namelijk ook een grapje met een huisarts die me ronduit zei te stoppen met de bv voor een andere antibiotica (of Ventolin, weet ik niet meer) terwijl dat grote onzin was... Wat ik bedoel: verstand van bv is nog niet meteen verstand van medicijnen natuurlijk....![]()
Hoe dan ook... heb door jullie mijn vechtlust weer terug. Thanks.Hou jullie op de hoogte.
Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Geen idee troel... Jonkies zijn het snel verleerd... En aangezien hij niet aan de borst hoeft...
Je kan je productie nog wel opschroeven hoor, vraag en aanbod. Hij zal niet zo snel inzakken als je een dagje niet kolft.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:00 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.
Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:20 schreef Linda2205 het volgende:
Tico, ik heb het idee dat Lotte te weinig binnenkrijgt, waar kan ik dat op deze leeftijd aan herkennen? Neem aan dat er dan andere dingen zijn om op te letten als bij pasgeborene
Wel sneu!!! Maar ik hoop zo dat dit gewoon je probleem was.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Vlindur het volgende:
We zijn terug van het ziekenhuis en de KNO arts vond het tongriempje ook te kort, dus Rienk zn riempje is gelijk ingeknipt. Was wel blij dat McLaura mee was hoor. Was toch wel heel zielig voor hem. En het bloedde flink. Mocht hem in een kamertje er naast gelijk aanleggen en merkte gelijk dat het strakker hapte!![]()
Thuis bij McLaura bloedde het nog een keer flink maar daarna heeft hij overgegeven (Doe nooit je kind met dit soort evenementen witte kleren aan) en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. We zijn inmiddels thuis en hij slaapt nog steeds en het bloed nu ook niet meer.
Ben toch blij dat ik ben gegaan hoor! Nu hopen dat dit misschien ook helpt om flessen te drinken en sowieso, dat hij beter aan de borst drinkt
nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoeptquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?
ik ga het even vragen...quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoept
Zie edit... Kijk het punt is, ik ben "maar" in opleiding. Er zijn vast wat meer ervaren "collega's" die je beter kunnen helpen en een beter antwoord kunnen geven.quote:
Mja, misschien maak ik me ook wel teveel zorgen. Opzich is ze overdag tevreden enzo, ze slaapt goed ed. Maar ik heb bijvoorbeeld ook niet meer zulke mega-borsten na een nacht of uberhaupt dat ze zwaar aanvoelen. Verder is ze wat aan de dunne kant. Misschien is het gewoon m'n eigen onzekerheid wel hoor, maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad. Fijn om te weten dat Fee dat ook doetquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:42 schreef cattie het volgende:
Linda, die omslag heeft Fee ook gehad. Vooral omdat ze drinkt voor het slapen gaan. Ze blijft dan door drinken en ik moet haar afkoppelen. Zelf loslaten doet ze niet en als ze het doet, gaat ze vaak piepen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, aangezien Fee prima groeit en vaak genoeg drinkt. Met andere woorden: het gedrag an sich vind ik niet verontrustend, het is meer hoe het met Lotte verder gaat.
Klopt, maar voor mijn gevoel 'trek' ik het kolven nog redelijk goed. Op een of andere manier kan ik me niet goed neerleggen bij enkel kunstvoeding. Ik heb wel de afspraak gemaakt met lief om per week te kijken of ik nog doorga.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:26 schreef McLaura het volgende:
DJR, nu ben ik een slechte raadgever, maar als ik het zo lees trek je dit niet. Borstvoeding is het beste, maar niet ten koste van alles......
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef oeke het volgende:
DJ Randall, heb je al een afspraak met een lk? Echt, zelf aanrommelen is geen goed idee, dat maakt je alleen maar meer moe.![]()
Wel fijn dat je vandaag meer gekolfd hebt!
Ik zou je toch aanraden dan op zoek te gaan naar een andere lk. Je kan het nu nog proberen, anders ben je al gauw te laat, en als bv eenmaal goed op gang is gekomen, dan heb je er ook (als het goed is) haast geen last van...quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.
Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
Wat jammer dat ze in je omgeving niet zo supportive zijn. En dat je een slechte ervaring hebt met die ene lk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.
Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
Ja, dat was hier maanden geleden (hehehe) ook op tv.. Ik heb het verbazing zitten kijkenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zag net bij Oprah een dame die een zesling heeft gekregen. Ze hebben allemaal borstvoeding gehad tot ze 6 maanden oud waren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zijn trouwens met 26,5 week geboren, dus er zit nog een behoorlijke tijd kolven bij ook.
Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:48 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat ze aan iedere borst een kind heeft. Voedingen van half uur, drie kwartier in het begin...dan heb je dus echtechtecht nooit tijd voor iets anders dan bv. Of zou ze kolven en flesjes geven? maarja...kolven voor 6 kinderen doe je ook niet in een uurtje
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?
Over liters gesprokenDoet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf:
Een liter?
Z'n vriendin is eenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?
Over liters gesprokenDoet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf:
Een liter?
Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe ze dat allemaal klaargespeeld heeft. Ze kolfde 50 a 60 flesjes per dag in het begin.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:08 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Z'n vriendin is een... Die kunnen dat makkelijk
Ze lagen toen nog in het ziekenhuis, dus ze zullen daar wel een grote vriezer gehad hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!
En Basboussa, ik denk het ja...het waren ook (domme) koeien, dus het zou best kunnen
BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb het ook gezien en idd 50 of 60 flessen kolven! jeetje!
en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
je weet het pas als je het hebt geprobeerd... ik heb het al eens eerder gezegd: hartstikke knap dat je fulltime kolft en dat meen ik echt. maar ik hoop wel dat, als je toch gaat stoppen, niet later denkt van 'wat als...' en dat evie nu live heeft gedronken, versterkt dat denk ik nog meer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb het ook gezien en idd 50 of 60 flessen kolven! jeetje!
en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef Basboussa het volgende:
[..]
BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!
dit lijkt me het allerverstandigst idd!quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Evie krijgt nu geen KV; ze heeft een aantal keren 1 flesje snachts KV gehad omdat ik niet voldoende produceerde (ze dronk toen 8 x 150 ml)....
en ik weet ook nog niets zeker hoor; laat het rustig even bezinken en eerst nog maar eens een paar keer aanleggen om te kijken of het geen toevalstreffer was oid...
Fijn om hier even te lezen dat ik inderdaad bij mijn gevoel moet blijven. Moet zeggen dat het kolven nu al veel beter gaat en de productie eindelijk wat hoger wordt. Lucas krijgt steeds minder kunstvoeding en dat maakt me trots!quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, heel goed dat je bij je eigen gevoel blijft!
Misschien zeg je over een jaar 'ik was echt gek dat ik zolang gekolfd en gedaan heb', misschien komt het wel nog goed met de bv en kijk je met trots terug op deze periode, misschien komt het niet goed met de bv en kijk je ook met een goed gevoel terug op deze periode, wetende datje er alles aan gedaan hebt. Het maakt niet uit, zolang je maar diep van binnen weet dat je doet wat voor jou NU het beste voelt.
En ik sluit me ook aan bij de rest, een slechte ervaring met 1 lk maakt niet alle lk's slecht. Als er idd sprake is van tepel-speenverwarring, lijkt het me niet dat je daar zonder goed professionele hulp uitkomt.
madam heeft hier wat onrustig geslapen, waardoor ik ook steeds wakker werd, denkend aan voeding, maar er werd niet gedronken, want ze sliep gewoon nog, dus vanochtend had ik STUWING!urg. dat moest ik ff kwijt
quote:Kinderen: 10-15 kg (1-2 jaar): 10 mg/kg lichaamsgewicht gedurende 3 dagen òf 10 mg/kg op de eerste dag, gevolgd door 5 mg/kg op dag 2 t/m 5; 16-25 kg (3-7 jaar): 200 mg gedurende 3 dagen òf 200 mg op dag 1, gevolgd door 100 mg op dag 2 t/m 5; 26-35 kg (8-11 jaar): 300 mg gedurende 3 dagen òf 300 mg op dag 1, gevolgd door 150 mg op dag 2 t/m 5; 36-45 kg (12-14 jaar): 400 mg gedurende 3 dagen òf 400 mg op dag 1, gevolgd door 200 mg op dag 2 t/m 5.
Bij kinderen < 45 kg gebruik maken van de suspensie; > 45 kg kan ook gebruik gemaakt worden van de tabletten.
Een maand?? Das wel echt lang hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:52 schreef WupWup het volgende:
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
Omdat een maand heel erg lang is. De kans dat hij daarna nog wil, acht ik nihil. Hij krijgt nu ook nog maar 1 á 2 keer per nacht. En daarbij... hij is 21 maanden!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:52 schreef WupWup het volgende:
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |