Klopt, maar voor mijn gevoel 'trek' ik het kolven nog redelijk goed. Op een of andere manier kan ik me niet goed neerleggen bij enkel kunstvoeding. Ik heb wel de afspraak gemaakt met lief om per week te kijken of ik nog doorga.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:26 schreef McLaura het volgende:
DJR, nu ben ik een slechte raadgever, maar als ik het zo lees trek je dit niet. Borstvoeding is het beste, maar niet ten koste van alles......
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef oeke het volgende:
DJ Randall, heb je al een afspraak met een lk? Echt, zelf aanrommelen is geen goed idee, dat maakt je alleen maar meer moe.![]()
Wel fijn dat je vandaag meer gekolfd hebt!
Ik zou je toch aanraden dan op zoek te gaan naar een andere lk. Je kan het nu nog proberen, anders ben je al gauw te laat, en als bv eenmaal goed op gang is gekomen, dan heb je er ook (als het goed is) haast geen last van...quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.
Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
Wat jammer dat ze in je omgeving niet zo supportive zijn. En dat je een slechte ervaring hebt met die ene lk.quote:Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.
Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
Ja, dat was hier maanden geleden (hehehe) ook op tv.. Ik heb het verbazing zitten kijkenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zag net bij Oprah een dame die een zesling heeft gekregen. Ze hebben allemaal borstvoeding gehad tot ze 6 maanden oud waren.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zijn trouwens met 26,5 week geboren, dus er zit nog een behoorlijke tijd kolven bij ook.
Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:48 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat ze aan iedere borst een kind heeft. Voedingen van half uur, drie kwartier in het begin...dan heb je dus echtechtecht nooit tijd voor iets anders dan bv. Of zou ze kolven en flesjes geven? maarja...kolven voor 6 kinderen doe je ook niet in een uurtje
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...
quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?
Over liters gesprokenDoet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf:
Een liter?
Z'n vriendin is eenquote:Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?
Over liters gesprokenDoet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf:
Een liter?
Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe ze dat allemaal klaargespeeld heeft. Ze kolfde 50 a 60 flesjes per dag in het begin.
quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:08 schreef Basboussa het volgende:
[..]
Z'n vriendin is een... Die kunnen dat makkelijk
Ze lagen toen nog in het ziekenhuis, dus ze zullen daar wel een grote vriezer gehad hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:09 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!
En Basboussa, ik denk het ja...het waren ook (domme) koeien, dus het zou best kunnen
BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb het ook gezien en idd 50 of 60 flessen kolven! jeetje!
en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
je weet het pas als je het hebt geprobeerd... ik heb het al eens eerder gezegd: hartstikke knap dat je fulltime kolft en dat meen ik echt. maar ik hoop wel dat, als je toch gaat stoppen, niet later denkt van 'wat als...' en dat evie nu live heeft gedronken, versterkt dat denk ik nog meer.quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb het ook gezien en idd 50 of 60 flessen kolven! jeetje!
en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
quote:Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef Basboussa het volgende:
[..]
BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!
dit lijkt me het allerverstandigst idd!quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Evie krijgt nu geen KV; ze heeft een aantal keren 1 flesje snachts KV gehad omdat ik niet voldoende produceerde (ze dronk toen 8 x 150 ml)....
en ik weet ook nog niets zeker hoor; laat het rustig even bezinken en eerst nog maar eens een paar keer aanleggen om te kijken of het geen toevalstreffer was oid...
Fijn om hier even te lezen dat ik inderdaad bij mijn gevoel moet blijven. Moet zeggen dat het kolven nu al veel beter gaat en de productie eindelijk wat hoger wordt. Lucas krijgt steeds minder kunstvoeding en dat maakt me trots!quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, heel goed dat je bij je eigen gevoel blijft!
Misschien zeg je over een jaar 'ik was echt gek dat ik zolang gekolfd en gedaan heb', misschien komt het wel nog goed met de bv en kijk je met trots terug op deze periode, misschien komt het niet goed met de bv en kijk je ook met een goed gevoel terug op deze periode, wetende datje er alles aan gedaan hebt. Het maakt niet uit, zolang je maar diep van binnen weet dat je doet wat voor jou NU het beste voelt.
En ik sluit me ook aan bij de rest, een slechte ervaring met 1 lk maakt niet alle lk's slecht. Als er idd sprake is van tepel-speenverwarring, lijkt het me niet dat je daar zonder goed professionele hulp uitkomt.
madam heeft hier wat onrustig geslapen, waardoor ik ook steeds wakker werd, denkend aan voeding, maar er werd niet gedronken, want ze sliep gewoon nog, dus vanochtend had ik STUWING!urg. dat moest ik ff kwijt
quote:Kinderen: 10-15 kg (1-2 jaar): 10 mg/kg lichaamsgewicht gedurende 3 dagen òf 10 mg/kg op de eerste dag, gevolgd door 5 mg/kg op dag 2 t/m 5; 16-25 kg (3-7 jaar): 200 mg gedurende 3 dagen òf 200 mg op dag 1, gevolgd door 100 mg op dag 2 t/m 5; 26-35 kg (8-11 jaar): 300 mg gedurende 3 dagen òf 300 mg op dag 1, gevolgd door 150 mg op dag 2 t/m 5; 36-45 kg (12-14 jaar): 400 mg gedurende 3 dagen òf 400 mg op dag 1, gevolgd door 200 mg op dag 2 t/m 5.
Bij kinderen < 45 kg gebruik maken van de suspensie; > 45 kg kan ook gebruik gemaakt worden van de tabletten.
Een maand?? Das wel echt lang hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 08:52 schreef WupWup het volgende:
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |