abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78414203
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:26 schreef McLaura het volgende:
DJR, nu ben ik een slechte raadgever, maar als ik het zo lees trek je dit niet. Borstvoeding is het beste, maar niet ten koste van alles......
Klopt, maar voor mijn gevoel 'trek' ik het kolven nog redelijk goed. Op een of andere manier kan ik me niet goed neerleggen bij enkel kunstvoeding. Ik heb wel de afspraak gemaakt met lief om per week te kijken of ik nog doorga.
Vandaag trouwens ineens veel gekolfd. Moet nu nog 1 keer vandaag, maar zit nu al op bijna 25% meer dan voorheen. Het mupke krijgt nu nog maar weinig kunstvoeding binnen.....Het ritme en de routine begint nu langzaam te komen en ik kan nu ook beter de tijd er voor nemen.
Kortom, nog steeds veel twijfel, maar tot die tijd blijf ik proberen.....
pi_78414451
Zolang je het nog 'trekt' zou ik inderdaad doorgaan, maar als het je tegen gaat staan zou ik stoppen. Luister naar jezelf
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78414644
DJ Randall, heb je al een afspraak met een lk? Echt, zelf aanrommelen is geen goed idee, dat maakt je alleen maar meer moe.
Wel fijn dat je vandaag meer gekolfd hebt!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:44:51 #104
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78415046
Ik heb een maand voltijd gekolfd en gevingervoed, vanaf dat Annicka twee weken was tot ze anderhalve maand was. Meestal kwam alles op mij neer, omdat mijn man niet echt goed kon omgaan met het vingervoeden. Maar in de nacht voedde en verschoonde hij en kolfde ik. Van het huishouden kwam niet veel terecht...

Daarna is ze weer live aan de borst gaan drinken. Het was zwaar, maar het was het zeker waard. Ik ben trouwens met twee weken naar de LK gerend, bijna letterlijk....
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78415116
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:39 schreef oeke het volgende:
DJ Randall, heb je al een afspraak met een lk? Echt, zelf aanrommelen is geen goed idee, dat maakt je alleen maar meer moe.
Wel fijn dat je vandaag meer gekolfd hebt!
Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.

Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:48:26 #106
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78415304
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Nee, wel advies gevraagd bij cb. Zij vonden eigenlijk al dat ik zoveel had geprobeerd....
In het ziekenhuis is er wel een lk bijgeweest, maar daar heb ik geen goede ervaringen mee. Zij liet me halverwege alleen en we hebben haar nooit meer gezien.

Ik denk er eigenlijk over om niet langer aan te leggen, want de twijfel kost me teveel energie. Ik moet gewoon vrede hebben met de situatie. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving me ook aanraadt om dat op te geven. Ik vraag nogal makkelijk teveel van mezelf en ik denk dat ik daar momenteel ook mee bezig ben, al heb ik dat zelf nog niet in de gaten.
Ik zou je toch aanraden dan op zoek te gaan naar een andere lk. Je kan het nu nog proberen, anders ben je al gauw te laat, en als bv eenmaal goed op gang is gekomen, dan heb je er ook (als het goed is) haast geen last van... Das hardstikke makkelijk (heb ik van horen zeggen)
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:49:40 #107
12913 GreatWhiteSilence
pi_78415390
Was die LK in het ziekenhuis IBCLC gecertificeerd? Want dat wil nog weleens verschil maken.

Ik heb trouwens gedurende die maand nauwelijks aangelegd, hooguit 5 keer ofzo. Ik durfde gewoon niet meer. Op een avond hapte Annicka zelf naar de borst, waarna ik haar aangelegd heb, en haar sindsdien nooit meer gevingervoed heb.

Mijn LK zei trouwens dat ik het best met een fles mocht proberen, omdat de kans op tepel-speen-verwarring klein was doordat ik al met tepelhoed gevoed had. Maar dat durfde ik toch niet aan, vandaar dat ik met vingervoeden door ben gegaan.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78415539
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:45 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Wat jammer dat ze in je omgeving niet zo supportive zijn. En dat je een slechte ervaring hebt met die ene lk.
Echt, ga nog even op zoek naar een goede lk van buiten het ziekenhuis en geef het een kans. Het kan echt nog wel, met goede hulp, maar als je te lang aanmoddert wordt de kans van slagen steeds maar kleiner en kleiner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_78415746
Wij hebben er pas een lk bijgehaald met 4 weken en daarvoor hebben we gevingervoed en gekolfd. Met dat afspraakje, gelukkig een hele leuke vrouw, waren we binnen een week over op volledige borstvoeding zonder nog te hoeven kolven etc. Misschien heb je pech gehad met je eerste lk en dat is jammer, maar het cb is in mijn ogen niet de juiste instelling wat betreft kennis over bv.

Ik denk dat je grote kans hebt dat er tepel-speen verwarring is ontstaan waardoor het aanleggen nu moeizaam en frustrerend werkt, ook voor Lucas. Het zou mooi zijn als je even de druk van aanleggen weghaalt. en bv maar 1 keer per dag probeert.
Dan kun je misschien over een dag of wat, eens wat vaker proberen. En huid-op-huid contact is heel belangrijk voor het hervinden van de borst voor Lucas.
Maar goed ik ben geen lk, en weet ook niet veel meer dan door dit topic.
Ik kan je alleen mijn eigen ervaring geven.

Ik wens je in alle geval veel succes!
  woensdag 24 februari 2010 @ 22:56:00 #110
12913 GreatWhiteSilence
pi_78415837
Ik werd knetter van mijn omgeving. 'Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.'
Ik word er nog kriegel van als ik die zin nu hoor...
pi_78415997
Haha, volgens mij kunnen we elkaar de hand geven, GWS. Hier was het ook niet goed voor me etc. Maar ik wilde gewoon en wat ben ik nu blij dat ik heb doorgezet.
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:03:20 #112
12913 GreatWhiteSilence
pi_78416277
Ja, wat dat betreft komen onze verhalen sterk overeen.

Ik heb er sowieso een schurfthekel aan als mensen voor mij gaan bepalen hoe ik me voel. Dat weet ik zelf heel goed namelijk en daar heb ik verder niemand bij nodig. Zeker niet als ze me hooguit eens in de week of twee weken zien...
pi_78416462
Plus dat ik vind dat ik best eens mag janken dat ik het zwaar heb, maar dat dat niet hoeft te betekenen dat ik het maar helemaal moet opgeven.
  woensdag 24 februari 2010 @ 23:34:51 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_78418170
Ook dat ja, alsof je het nooit een moment moeilijk mag hebben ofzo. Het is nu eenmaal niet altijd even makkelijk, maar dat is gewoon inherent aan het krijgen van kinderen. Dat ligt echt niet (alleen) aan de borstvoeding.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:49:43 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78425264
DJRandall, heel goed dat je bij je eigen gevoel blijft!
Misschien zeg je over een jaar 'ik was echt gek dat ik zolang gekolfd en gedaan heb', misschien komt het wel nog goed met de bv en kijk je met trots terug op deze periode, misschien komt het niet goed met de bv en kijk je ook met een goed gevoel terug op deze periode, wetende datje er alles aan gedaan hebt. Het maakt niet uit, zolang je maar diep van binnen weet dat je doet wat voor jou NU het beste voelt.

En ik sluit me ook aan bij de rest, een slechte ervaring met 1 lk maakt niet alle lk's slecht. Als er idd sprake is van tepel-speenverwarring, lijkt het me niet dat je daar zonder goed professionele hulp uitkomt.

madam heeft hier wat onrustig geslapen, waardoor ik ook steeds wakker werd, denkend aan voeding, maar er werd niet gedronken, want ze sliep gewoon nog, dus vanochtend had ik STUWING! urg. dat moest ik ff kwijt
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78437788
ff crosspost vanuit het kleine babietjes topic:
Ik was vanmorgen zoooo moe toen Evie wakker werd; dus ik heb dr even meegenomen bij me in bed. Had ze toch ineens honger en ik zoooo geen zin in het hele ritueel; dus heb dr aangelegd, en ze dronk... beide borsten en pas na 3 uur weer opnieuw gedronken....
heeeeeeel bijzonder... maar ik ga denk ik niet meer over op gewoon borstvoeden; aangezien ik over 3 weken weer aan het werk moet; maar zou handig zijn als ik af en toe eens in nood een borst zou kunnen geven...
ga nu eerst mijn meisje maar eens uit bed halen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78437829
hoi

Mja, wat ik dus zei: Als ze nou ineens wel gaat drinken, zou het kolven op je werk dan niet makkelijker vol te houden zijn (1x per dag?). Ik snap ook best als je er geen zin meer in zou hebben hoor maar ik vroeg het me gewoon af
Lotte!
Noah!
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:10:37 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_78438215
Het lijkt me inderdaad makkelijker als ze gedeeltelijk weer op de borst overgaat. Of je moet van plan zijn af te bouwen?
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:12:58 #119
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78438323
Het is veul makkelijker om je productie op gang te houden met bv dan met kolven...
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:37:20 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_78439349
Ik zag net bij Oprah een dame die een zesling heeft gekregen. Ze hebben allemaal borstvoeding gehad tot ze 6 maanden oud waren.
Ze zijn trouwens met 26,5 week geboren, dus er zit nog een behoorlijke tijd kolven bij ook.
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:38:40 #121
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78439401
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:37 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zag net bij Oprah een dame die een zesling heeft gekregen. Ze hebben allemaal borstvoeding gehad tot ze 6 maanden oud waren.
Ze zijn trouwens met 26,5 week geboren, dus er zit nog een behoorlijke tijd kolven bij ook.
Ja, dat was hier maanden geleden (hehehe) ook op tv.. Ik heb het verbazing zitten kijken Zou die nog tijd hebben gehad voor iets anders?
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:41:14 #122
12913 GreatWhiteSilence
pi_78439492
Ik denk het niet, maar ik denk dat je sowieso weinig tijd overhoud als je een zesling krijgt...
pi_78439559
mijn god die moet toch top-zwaar geweest zijn? eerst tijdens de zwangerschap qua buik en daarna tijdens de bv-periode qua borsten
Lotte!
Noah!
pi_78439620
6!!!!

Ik moet er niet aan denken!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78439722
Ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat ze aan iedere borst een kind heeft. Voedingen van half uur, drie kwartier in het begin...dan heb je dus echtechtecht nooit tijd voor iets anders dan bv. Of zou ze kolven en flesjes geven? maarja...kolven voor 6 kinderen doe je ook niet in een uurtje
Lotte!
Noah!
pi_78439832
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:48 schreef Linda2205 het volgende:
Ik ga er voor het gemak dan maar even vanuit dat ze aan iedere borst een kind heeft. Voedingen van half uur, drie kwartier in het begin...dan heb je dus echtechtecht nooit tijd voor iets anders dan bv. Of zou ze kolven en flesjes geven? maarja...kolven voor 6 kinderen doe je ook niet in een uurtje
Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...
pi_78439910
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ja, dat zou wel kunnen... je hebt gewoon meer melk, dus je hangt er een literfles onder en gaan...
Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?

Over liters gesproken Doet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf: Een liter?
Lotte!
Noah!
pi_78440001
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja dat wel, maar ik gok dat het wel ff duurt voor dat je dat bij elkaar gekolfd hebt toch?

Over liters gesproken Doet me denken aan die mafkees op de pufclub: "Maarre...als we nou een avondje willen gaan stappen, dan kan ze (zn vriendin dus) toch gewoon even een liter kolven. Dan mag ze toch wel drinken?" Pufclubjuf: Een liter?

mannen

Ik kan me voorstellen dat als je melk hebt voor 6, dat je gewoon langer blijft stromen dan dan je melk voor 1 hebt..
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:58:45 #129
12913 GreatWhiteSilence
pi_78440120
Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe ze dat allemaal klaargespeeld heeft. Ze kolfde 50 a 60 flesjes per dag in het begin.
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:08:24 #130
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78440545
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:53 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Z'n vriendin is een ... Die kunnen dat makkelijk
pi_78440603
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 15:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben inderdaad heel benieuwd hoe ze dat allemaal klaargespeeld heeft. Ze kolfde 50 a 60 flesjes per dag in het begin.
Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!

En Basboussa, ik denk het ja...het waren ook (domme) koeien, dus het zou best kunnen
Lotte!
Noah!
pi_78440612
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:08 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Z'n vriendin is een ... Die kunnen dat makkelijk
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:39:31 #133
12913 GreatWhiteSilence
pi_78441897
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:09 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Om te beginnen had ze vast een grote vriezer!

En Basboussa, ik denk het ja...het waren ook (domme) koeien, dus het zou best kunnen
Ze lagen toen nog in het ziekenhuis, dus ze zullen daar wel een grote vriezer gehad hebben.
pi_78442176
ik heb het ook gezien en idd 50 of 60 flessen kolven! jeetje!

en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
  donderdag 25 februari 2010 @ 16:50:20 #135
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78442321
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:

en ik ben nog in dubio over die BV... ik had me er al helemaal bij neergelegd; zowel geestelijk als lichamelijk; dat ik als ik zou gaan werken; zo ongeveer gestopt zou zijn met kolven en Evie KV zou gaan krijgen. Vind het allemaal wel goed zo; ik heb dan 3,5 maand met bloed, zweet en (veel) tranen ervoor gezorgd dat mijn meisje alleen BV heeft gekregen. Daarbij komt; dat ik het zelf op mijn werk niet zo zie zitten om te kolven... het is vaak zooooo druk en ik kan me dan echt niet terugtrekken en rustig kolven. (ook al zou het technisch gezien moeten kunnen; ik denk niet dat ik ontspannen kan dan....)...
BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!
pi_78442884
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:46 schreef Beessie-Jen het volgende:

je weet het pas als je het hebt geprobeerd... ik heb het al eens eerder gezegd: hartstikke knap dat je fulltime kolft en dat meen ik echt. maar ik hoop wel dat, als je toch gaat stoppen, niet later denkt van 'wat als...' en dat evie nu live heeft gedronken, versterkt dat denk ik nog meer.

en datzelfde eigenlijk ook voor djrandall: doe wat je goeddunkt en ik vind het super dat je al een aardig tijdje toch maar mooi bv geeft. als je besluit te stoppen, kan ik me dat wel voorstellen, maar doe het niet als je dan later zal denken 'wat als... (je toch een lactatiekundige had gebeld)'

sorry voor het gebrek aan hoofdletters, ben ah voeden
pi_78443206
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:50 schreef Basboussa het volgende:

[..]

BJ, krijgt Evie nu al kv? Ik heb ook overwogen om Beisan kv te geven (bijvoeding) toen ze een maand of 5 was, en dat werd me ook aangeraden, maar ze bliefde het niet. Meerdere keren geprobeerd, maar niet gelukt... Schijnt normaal te zijn, dus we hebben het toen maar geheel bij kolven gelaten, maar het was wel heftig!

Evie krijgt nu geen KV; ze heeft een aantal keren 1 flesje snachts KV gehad omdat ik niet voldoende produceerde (ze dronk toen 8 x 150 ml)....

en ik weet ook nog niets zeker hoor; laat het rustig even bezinken en eerst nog maar eens een paar keer aanleggen om te kijken of het geen toevalstreffer was oid...
  donderdag 25 februari 2010 @ 17:19:57 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78443345
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:15 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Evie krijgt nu geen KV; ze heeft een aantal keren 1 flesje snachts KV gehad omdat ik niet voldoende produceerde (ze dronk toen 8 x 150 ml)....

en ik weet ook nog niets zeker hoor; laat het rustig even bezinken en eerst nog maar eens een paar keer aanleggen om te kijken of het geen toevalstreffer was oid...

dit lijkt me het allerverstandigst idd!
gooi svp niet meteen de deur dicht voor de bv, want met live voeden benje in 20 minuutjes klaar, waar je eerst een uur deed over een voeding.
dat was toch vooral het zwaarste? dat je nergens meer tijd voor had? met live voeden valt dat volledig weg!
maar als je alsnog overgaat op kv is dat jouw keuze, en dan is dat goed. Als je het maar om de voor jou juiste redenen doet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78448402
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:49 schreef DaviniaHR het volgende:
DJRandall, heel goed dat je bij je eigen gevoel blijft!
Misschien zeg je over een jaar 'ik was echt gek dat ik zolang gekolfd en gedaan heb', misschien komt het wel nog goed met de bv en kijk je met trots terug op deze periode, misschien komt het niet goed met de bv en kijk je ook met een goed gevoel terug op deze periode, wetende datje er alles aan gedaan hebt. Het maakt niet uit, zolang je maar diep van binnen weet dat je doet wat voor jou NU het beste voelt.

En ik sluit me ook aan bij de rest, een slechte ervaring met 1 lk maakt niet alle lk's slecht. Als er idd sprake is van tepel-speenverwarring, lijkt het me niet dat je daar zonder goed professionele hulp uitkomt.

madam heeft hier wat onrustig geslapen, waardoor ik ook steeds wakker werd, denkend aan voeding, maar er werd niet gedronken, want ze sliep gewoon nog, dus vanochtend had ik STUWING! urg. dat moest ik ff kwijt
Fijn om hier even te lezen dat ik inderdaad bij mijn gevoel moet blijven. Moet zeggen dat het kolven nu al veel beter gaat en de productie eindelijk wat hoger wordt. Lucas krijgt steeds minder kunstvoeding en dat maakt me trots!
Mijn directe omgeving is wel supportive hoor, maar ik merk wel dat iedereen bang is dat ik teveel van mijn (toch al brakke) lichaam vraag.
Ik denk ook niet dat alle lk's slecht zijn, zeer zeker niet. Ik ga me dit weekend eens goed oriënteren en bedenken welke richting ik in ga slaan. Ik zal op internet eens de lk's in mijn omgeving opzoeken....
pi_78459858
Mag ik even mijn bewondering uitspreken voor al die dames waarbij borstvoeding niet vanzelfsprekend gaat en die ondanks alle ontmoedigende reacties van omgeving toch doorzetten, omdat ze het beste voor het kindje willen of omdat ze deze intimiteit tussen zichzelf en het kind niet willen missen? Pluim voor jullie dames!

Ik ben nog eens langs de apotheek gegaan en het heeft me behoorlijk ontmoedigd. Volgens hun gegevens (heb zelf mee mogen zoeken in pc en almanak) wordt het afgeraden om azitromycine te gebruiken tijdens borstvoeding. Daarentegen zegt geeft Dr. Hale een L2 advies op bv.com, wat zoveel zegt dat het op enkele moeders getest is en geen problemen gaf. Maar het wordt wel doorgegeven in de bv en het kan dus ook bijwerkingen bij je kind geven (wiens darmpjes en gestel minder ontwikkeld zijn dan die van ons). Ze weten er dus domweg te weinig van. Bovendien blijkt dat ik het meer dan 30 dagen moet gebruiken, dus dat maakt het nog wat twijfelachtiger. (Stapeling.) Ik kom dus tot de conclusie: niet meer doen dan hooguit incidenteel. Tja... .en 30 dagen zonder bv.... betekent dus einde bv.....
Nu twijfel ik dus nog over 1 ding.... zal ik geheel tegen mijn gewoonte in, een zeikerd zijn en morgen toch nog eens navragen of ik iets anders kan krijgen. (Ik had vorige week al moeten beginnen maar door al dat getwijfel van me heb ik dus nog niets gehad, ben nu bang dat de arts daardoor geërgerd zal zijn, kom tenslotte niet voor niets bij hem!) Of voed ik deze nacht voor het laatst en wordt het tijd om dat stukkie tussen mijn jochie en mij los te laten.... snif....
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:26:57 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_78460688
Vraagje: wordt dit antibioticum ook voor kindjes gebruikt? Want als dit zo is, dan is het wat dat betreft wel veilig, op wellicht enkele ongemakken na. Als het niet voor kindjes gebruikt word, zou ik vragen of er een ander antibioticum mogelijk is. Juist omdat je zo twijfelt, zou ik nog even verder kijken. Het zou jammer zijn als je spijt krijgt dat je gestopt bent, zoiets blijft waarschijnlijk knagen, bij mij in ieder geval wel.
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:29:27 #142
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_78460820
Oh Mammietje, wat een lastige situatie zeg...

Heb verder niets toe te voegen aan GWS
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:41:17 #143
12913 GreatWhiteSilence
pi_78461465
Ik zie in het Farmacotherapeutisch Kompas dat het bij kinderen van 1-2 jaar gebruikt wordt.
Het is volledig je eigen beslissing, maar ik zou zelf als ik in jouw situatie zat deze antibiotica nemen en blijven doorvoeden. Ten eerste omdat dit medicijn juist door het ziekenhuis is gekozen vanwege de bv, en omdat het gewoon bij kinderen gebruikt wordt. Just my two cents.
pi_78461747
Alleen kinderen boven de 45 kilo. (Woog zelf tot mijn 33e amper meer! )
Heb eigenlijk voor mezelf al een slecht gevoel over dit spul als je de bijsluiter zo leest....
Ga toch morgen maar eens bellen...
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:57:09 #145
12913 GreatWhiteSilence
pi_78462184
Nee hoor, niet alleen bij kinderen boven de 45 kilo:
quote:
Kinderen: 10-15 kg (1-2 jaar): 10 mg/kg lichaamsgewicht gedurende 3 dagen òf 10 mg/kg op de eerste dag, gevolgd door 5 mg/kg op dag 2 t/m 5; 16-25 kg (3-7 jaar): 200 mg gedurende 3 dagen òf 200 mg op dag 1, gevolgd door 100 mg op dag 2 t/m 5; 26-35 kg (8-11 jaar): 300 mg gedurende 3 dagen òf 300 mg op dag 1, gevolgd door 150 mg op dag 2 t/m 5; 36-45 kg (12-14 jaar): 400 mg gedurende 3 dagen òf 400 mg op dag 1, gevolgd door 200 mg op dag 2 t/m 5.
Bij kinderen < 45 kg gebruik maken van de suspensie; > 45 kg kan ook gebruik gemaakt worden van de tabletten.
pi_78462548
Owkee! Thanks voor je inzet! Volgens de berekeningen van Dr. Thomas Hale zou hij 0,4 mg. binnenkrijgen, dus dat zou makkelijk moeten kunnen... maar niet meer dan 5 dagen begrijp ik....
Hmm... mocht ik moeten stoppen, is dit toch wel een aanzet om incidenteel -in gevalletje troosteloos- nog eens een keertje te geven!
Nogmaals bedankt!
Edit: ik heb de pillen, vandaar dat het in mjin bijsluiter niet staat!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 00:15:08 #147
12913 GreatWhiteSilence
pi_78462971
Welke berekening is dat? Die heb ik zelf niet gezien.
pi_78467850
Ik zou zelf wel iets van probiotica overwegen voor de kleine.
pi_78468767
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
pi_78468799
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:52 schreef WupWup het volgende:
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
Een maand?? Das wel echt lang hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')