abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78382485
DJRandall als je de bedoeling hebt om de borstvoeding te laten slagen, bel dan vandaag nog een lactatiekundige! Met tepelhoedje, pijn, kunstvoeding, kolven en flesjes na zit je nu al in een neerwaartse spiraal en als je die niet doorbreekt, dan kan ik je het einde van het verhaaltje al verklappen...
pi_78382515
Asyniur ik heb nog helemaal niet op je gereageerd, maar wat heerlijk dat het bij jullie nu zo goed loopt! Die foto is echt prachtig
pi_78391501
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Geen idee troel... Jonkies zijn het snel verleerd... En aangezien hij niet aan de borst hoeft...
Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_78392105
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:00 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.
Je kan je productie nog wel opschroeven hoor, vraag en aanbod. Hij zal niet zo snel inzakken als je een dagje niet kolft.

Een kind van een jaar heeft gewoon een jaar kunnen drinken aan de borst en dat is dan dus een goede bekende techniek voor hem.

Hoe je in het begin bent omgegaan met de borstvoeding zegt heel veel over je productie later. Door in het begin lekker vaak aan te leggen stimuleer je het weefsel dat de melk maakt goed. Dat zegt dan weer veel voor de productie op lange termijn.

Ik klink vreselijk vaag volgens mij en ik kan ook de goede woorden niet echt vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78392312
Tico, ik heb het idee dat Lotte te weinig binnenkrijgt, waar kan ik dat op deze leeftijd aan herkennen? Neem aan dat er dan andere dingen zijn om op te letten als bij pasgeborene
Lotte!
Noah!
pi_78392379
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:20 schreef Linda2205 het volgende:
Tico, ik heb het idee dat Lotte te weinig binnenkrijgt, waar kan ik dat op deze leeftijd aan herkennen? Neem aan dat er dan andere dingen zijn om op te letten als bij pasgeborene
Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?
pi_78392388
We zijn terug van het ziekenhuis en de KNO arts vond het tongriempje ook te kort, dus Rienk zn riempje is gelijk ingeknipt. Was wel blij dat McLaura mee was hoor. Was toch wel heel zielig voor hem. En het bloedde flink. Mocht hem in een kamertje er naast gelijk aanleggen en merkte gelijk dat het strakker hapte!
Thuis bij McLaura bloedde het nog een keer flink maar daarna heeft hij overgegeven (Doe nooit je kind met dit soort evenementen witte kleren aan ) en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. We zijn inmiddels thuis en hij slaapt nog steeds en het bloed nu ook niet meer.

Ben toch blij dat ik ben gegaan hoor! Nu hopen dat dit misschien ook helpt om flessen te drinken en sowieso, dat hij beter aan de borst drinkt
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78392489
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Vlindur het volgende:
We zijn terug van het ziekenhuis en de KNO arts vond het tongriempje ook te kort, dus Rienk zn riempje is gelijk ingeknipt. Was wel blij dat McLaura mee was hoor. Was toch wel heel zielig voor hem. En het bloedde flink. Mocht hem in een kamertje er naast gelijk aanleggen en merkte gelijk dat het strakker hapte!
Thuis bij McLaura bloedde het nog een keer flink maar daarna heeft hij overgegeven (Doe nooit je kind met dit soort evenementen witte kleren aan ) en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. We zijn inmiddels thuis en hij slaapt nog steeds en het bloed nu ook niet meer.

Ben toch blij dat ik ben gegaan hoor! Nu hopen dat dit misschien ook helpt om flessen te drinken en sowieso, dat hij beter aan de borst drinkt
Wel sneu!!! Maar ik hoop zo dat dit gewoon je probleem was.
pi_78392602
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?
nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoept
Lotte!
Noah!
pi_78392660
Och Vlindur, wat lijkt me dat moeilijk om te zien hoe je kindje 'pijn' wordt gedaan Maar wel fijn dat het effect lijkt te hebben.

Hier vandaag het tepelhoedje nog maar eens geprobeerd met hulp van de kraamverzorgster (die nu niet meer komt ) en dat ging hartstikke goed Ze heeft ontzettend goed gedronken! Gek kind.
pi_78392702
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:27 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoept
ik ga het even vragen...

Je zou de LLL in Duitsland kunnen contacten.. Of zit je in Nederland? Dan zeg ik bel met de vbn of de LLL hier.. Ik durf er weinig over te zeggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ticootje op 24-02-2010 14:36:41 ]
pi_78392750
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik ga het even vragen...
dank je wel
Lotte!
Noah!
pi_78392985
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 14:31 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

dank je wel
Zie edit... Kijk het punt is, ik ben "maar" in opleiding. Er zijn vast wat meer ervaren "collega's" die je beter kunnen helpen en een beter antwoord kunnen geven.
pi_78393017
Ja, dat is ook zo, maar het had gekund Toch thnx voor je antwoord
Lotte!
Noah!
pi_78393077
LLL Duitsland: Hotline-Nummer 0571/404 94 81
pi_78393506
Thnx, maar ben in NL

Edit: krijg geen gehoor bij zowel de contactpersoon van VBN als LLL, morgen nog een keertje proberen

[ Bericht 32% gewijzigd door Linda2205 op 24-02-2010 15:08:02 ]
Lotte!
Noah!
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:16:27 #92
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78397033
arme rienk! Hopelijk lost dit wel het probleem op, en gaat hij nu goed en rustig bij je drinken, en krijg jij ook meer plezier in bv! Als je dat nog wil, tenminste.

djrandall, hoe gaat het nu?

Octo, fijn dat het nu goed gaat!

tinu, ik had me voorgenomen om nog 1 post af te wachten over het slechte drinken van jair, voordat ik mijn ongezouten mening zou geven. Na een jaar is de productie stabiel, ja dat klopt. Dat betekent dat het minder snel fluctueert als in het begin. Dus als Jair nu ineens veel meer gaat drinken, duurt het wat langer totdat je productie dat bij houdt. En andersom ook. Heel simpel. Hoe weet je of hij drinkt? Dat hoor je aan de ademhaling, daar zit een ‘k’geluidje tussen. Als hij niet continue ademt, maar even een tel ‘stokt’, is dat een slok. Probeer maar eens adem te halen terwijl je slikt. Gaat niet. Sowieso, dat je nu nog twijfelt hoe je herkent dat je kind drinkt…
Als Jair ineens niet meer drinkt en alleen nog sabbelt omdat hij toch aanligt, WIL HIJ NIET MEER!!!! Hoe moeilijk kan het zijn! Werkelijk! Meis, count your blessings! In bijna 13 maanden die je nu voedt, heb je welgeteld 1 bo en mss wat kloofjes gehad. Geen gezeik met tepelhoedjes, en wat dan ook. Hij was / is licht, dus daar ging het cb van over de zeik, hetgeen de nodige spanningen met zich mee bracht, maar met de bv was / is niks mis. Ik zou bijna willen zeggen, neem mijn borsten (of die van DJRandall) eens een dag over, en roep dan nog eens hoe moeilijk het allemaal is.
Verder vind ik het op zijn zachtst gezegd niet aardig naar de dames hier om eerst om advies te vragen over al dan niet kolven, en als je dan niet het gewenste antwoord krijgt, eerst nog 6x vragen en dan de antwoorden afdoen als niet relevant voor jouw situatie, want je kolft zo slecht en je hebt geen nachtvoedingen meer, zoals de andere langvoedsters nog wel hadden. Dit is bekend bij de ervaringsdeskundigen, en toen je al eerder aangaf of dat geen invloed had, kreeg je daar geen bevestigend antwoord op. Dus dan is het al dan niet hebben van nachtvoedingen niet relevant voor de stabilisatie van de productie met 9 mnd. Maar met alle plezier, kolf nog 6x per dag, voor die paar cc die je eruit weet te persen.
Tinu, je weet, ik vind je heel aardig en heb het beste met je voor, maar je maakt het jezelf veel te moeilijk door zo vast te houden aan de bv. Laat het los.
Tot vrijdag!

Ik heb trouwens een nadeel gevonden aan bv! Stel, je bent rustig aan het voeden, het kind drinkt braaf, en ineens gaat het van het niveau “dit klinkt als nekpoep, en de aroma liegt er ook niet om”. Dan kan je niet je kind even iets verder weg leggen om van de stank af te komen. acuut afkoppelen was ook niet gewenst, ivm slapende oudste. Anders had ik dat wel gedaan.
Trouwens, haar poep stink nog steeds naar die ab! terwijl we al een week er klaar mee zijn. Beetje vaag. En het stinkt! en die scheetjes, das nog veel erger
Maar verder is ze lief en gaat het hartstikke goed!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78398114
Hmm

Telkens als Laura een minuutje of 10 heeft gedronken valt ze in slaap aan de borst Wakker houden lukt dan bijna niet, dus ik leg haar vaak even terug in haar bedje, waarna ze 5 minuten later toch weer wakker is en ik haar aanleg aan de andere borst....zelfde verhaal. En toch krijgt ze volgens mij wel genoeg, maar het is wel een klein beetje vervelend. Is dat ook normaal?
Misschien een beetje een n00bvraag hoor, maar ja alles is gewoon even nieuw hier....
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:42:21 #94
108648 cattie
lieve moeder
pi_78398141
Linda, die omslag heeft Fee ook gehad. Vooral omdat ze drinkt voor het slapen gaan. Ze blijft dan door drinken en ik moet haar afkoppelen. Zelf loslaten doet ze niet en als ze het doet, gaat ze vaak piepen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, aangezien Fee prima groeit en vaak genoeg drinkt. Met andere woorden: het gedrag an sich vind ik niet verontrustend, het is meer hoe het met Lotte verder gaat.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:43:48 #95
108648 cattie
lieve moeder
pi_78398214
Sindell, zeker hele kleintjes hebben dat nog wel eens. Vervelend maar normaal volgens mij. Je kunt proberen de voetjes te kriebelen tijdens het drinken en haar op andere manieren wakker te houden, maar dat doe je al zie ik. Vaak gaat die fase vanzelf wel weer over.
  woensdag 24 februari 2010 @ 16:47:24 #96
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78398372
herkenbaar, sindell!
mss luiertje verschonen als ze in slaap valt? of even op je gemakje wat te drinken pakken? tegen die tijd is ze wrs wel tot de conclusie gekomen dat ze niet meer aan de borst ligt, en heb jij ff wat kunnen drinken. als je begrijpt wat ik bedoel
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78398715
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 16:42 schreef cattie het volgende:
Linda, die omslag heeft Fee ook gehad. Vooral omdat ze drinkt voor het slapen gaan. Ze blijft dan door drinken en ik moet haar afkoppelen. Zelf loslaten doet ze niet en als ze het doet, gaat ze vaak piepen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, aangezien Fee prima groeit en vaak genoeg drinkt. Met andere woorden: het gedrag an sich vind ik niet verontrustend, het is meer hoe het met Lotte verder gaat.
Mja, misschien maak ik me ook wel teveel zorgen. Opzich is ze overdag tevreden enzo, ze slaapt goed ed. Maar ik heb bijvoorbeeld ook niet meer zulke mega-borsten na een nacht of uberhaupt dat ze zwaar aanvoelen. Verder is ze wat aan de dunne kant. Misschien is het gewoon m'n eigen onzekerheid wel hoor, maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad. Fijn om te weten dat Fee dat ook doet
Lotte!
Noah!
pi_78398861
Sindell, ik heb een hele tijd gedaan: borst-luier-borst. Dat scheelde wel een hele boel met hoeveel ze dronk en hoevaak ze kwam andere tips: kietelen onder de voetjes, langs het ruggegraatje wrijven, wangetje aaien, beetje met d'r handjes spelen. En wat met Lotte goed werkt: afkoppelen, waardoor ze gaat zoeken, maar niet meteen de borst geven, waardoor ze zich een beetje opwindt en dan wat wakkerder blijft en weer 3-5 slokken drinkt. Herhaalherhaalherhaal en na een tijdje zit ze vol
Lotte!
Noah!
pi_78413083
Davinia, lief dat je het vraagt.

Vandaag is de wijkverpleegkundige geweest en zij heeft ons eigenlijk meteen doorverwezen naar de cb-arts. Ik gaf aan dat Lucas snel in slaap valt en niet wakker te krijgen is. Ze wilden hem toch even controleren, longetjes en hartje luisteren en vooral wegen. Maar het manneke is goed aangekomen.
Als advies gaf ze eigenlijk dat ik eens goed moest denken wat te doen met bv, aangezien ik al veel heb geprobeerd en ze vond dat ik er slecht uit zag.
Moet zeggen dat zo'n beetje iedereen dat tegen me zegt....

Even aankijken hoe het kolven komende tijd gaat, maar ben bang dat moeders goed naar haar lichaam moet gaan luisteren....
pi_78413741
DJR, nu ben ik een slechte raadgever, maar als ik het zo lees trek je dit niet. Borstvoeding is het beste, maar niet ten koste van alles......
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')