Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Geen idee troel... Jonkies zijn het snel verleerd... En aangezien hij niet aan de borst hoeft...
Je kan je productie nog wel opschroeven hoor, vraag en aanbod. Hij zal niet zo snel inzakken als je een dagje niet kolft.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:00 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Eventjes een vraagje gewoon ter informatie. Hier staat dat jonkies het drinken snel verleren. Hoe zit dat dan met een kind van een jaar. Zou die het ook kunnen verleren en hoe snel? Wat betekent het feit, dat borstvoeding na zo'n 9 maanden stabiel is eigenlijk precies. Betekent dat dat je de productie met kolven niet meer super op kunt schroeven? Blijft het vanaf dat tijdstip ongeveer gelijk of kan dat nog best verschillen? En verder dacht ik dat het inhield, dat je best een dag zonder voeden of kolven kon en dat daardoor je productie niet helemaal terug zou lopen. Of loopt het wel wat terug maar kan het door je kind makkelijk weer ingesteld worden of omhoog geschroefd worden? De mijne heeft gisteravond echt eeuwig gedronken. Ik weet niet eens of er echt nog melk kwam of dat die gewoon aan het sabbelen was. Dat heb ik al in tijden niet meegemaakt, dat die weer eens zo lang bezig was.
Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:20 schreef Linda2205 het volgende:
Tico, ik heb het idee dat Lotte te weinig binnenkrijgt, waar kan ik dat op deze leeftijd aan herkennen? Neem aan dat er dan andere dingen zijn om op te letten als bij pasgeborene
Wel sneu!!! Maar ik hoop zo dat dit gewoon je probleem was.quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Vlindur het volgende:
We zijn terug van het ziekenhuis en de KNO arts vond het tongriempje ook te kort, dus Rienk zn riempje is gelijk ingeknipt. Was wel blij dat McLaura mee was hoor. Was toch wel heel zielig voor hem. En het bloedde flink. Mocht hem in een kamertje er naast gelijk aanleggen en merkte gelijk dat het strakker hapte!![]()
Thuis bij McLaura bloedde het nog een keer flink maar daarna heeft hij overgegeven (Doe nooit je kind met dit soort evenementen witte kleren aan) en daarna is hij als een blok in slaap gevallen. We zijn inmiddels thuis en hij slaapt nog steeds en het bloed nu ook niet meer.
Ben toch blij dat ik ben gegaan hoor! Nu hopen dat dit misschien ook helpt om flessen te drinken en sowieso, dat hij beter aan de borst drinkt
nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoeptquote:Op woensdag 24 februari 2010 14:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Drinkt ze minder vaak bij je of minder lang bij je? Of maakt ze een suffige indruk?
ik ga het even vragen...quote:Op woensdag 24 februari 2010 14:27 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
nee, ze drinkt juist heel lang en huilt als ik dr van de borst haal. Als ik d'r laat boeren en in bedje leg gaat het meestal wel en ze slaapt ook de hele nacht door, maar roeger liet ze altijd zelf tevreden los. Als ze nu loslaat, begint ze alsnog te piepen. Ze heeft vaak 2 echt hele zware luiers op een dag en een paar gewone, maar dat lijkt misschien maar zo door dat we ondertussen al in maatje 4 zitten? Ook heeft ze al 2.5 week of nog langer niet gepoept
Zie edit... Kijk het punt is, ik ben "maar" in opleiding. Er zijn vast wat meer ervaren "collega's" die je beter kunnen helpen en een beter antwoord kunnen geven.quote:
Mja, misschien maak ik me ook wel teveel zorgen. Opzich is ze overdag tevreden enzo, ze slaapt goed ed. Maar ik heb bijvoorbeeld ook niet meer zulke mega-borsten na een nacht of uberhaupt dat ze zwaar aanvoelen. Verder is ze wat aan de dunne kant. Misschien is het gewoon m'n eigen onzekerheid wel hoor, maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad. Fijn om te weten dat Fee dat ook doetquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:42 schreef cattie het volgende:
Linda, die omslag heeft Fee ook gehad. Vooral omdat ze drinkt voor het slapen gaan. Ze blijft dan door drinken en ik moet haar afkoppelen. Zelf loslaten doet ze niet en als ze het doet, gaat ze vaak piepen. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt, aangezien Fee prima groeit en vaak genoeg drinkt. Met andere woorden: het gedrag an sich vind ik niet verontrustend, het is meer hoe het met Lotte verder gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |