http://www.spudfiles.com/forums/almost-done-t19458.htmlquote:Op maandag 2 augustus 2010 12:57 schreef powerofdreams het volgende:
die luchtdrukgeweren zou ik mee oppassen.
met die knikker zo vast in een boom en door planken heen schieten heb je een ontzettend dodelijk wapen.
en hoe heb je die drukkamer gemaakt?
als dat explodeerd word je ook niet blij
wel leuk gedaan maar uiteraard ontzettend illegaal
edit, en jij hoeft niet kwaad willend te zijn maar die youtube filmpjes laat wel zien hoe je makkelijk zelf zoiets bouwt ....
Bedankt! Dat is een goeie! Heb ik eerlijk gezecht nog nooit aan gedachtquote:Op maandag 2 augustus 2010 14:30 schreef oh-oh het volgende:
Die boksbeugels zijn wel echt onwijs mooi vind ik
Die laatste doet me denken aan een hondenpoot.
Is handig tegen diefstalquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:15 schreef MagischMannetje het volgende:
Mn ipod Card case![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag volgensmij wel, maar dan moet het natuurlijk wel voldoen een paar eisen. Niet langer dan 9cm oid, geen stilleto's en klapmessen (zo even uit mijn hoofd dan, moet je even googlen op wapen wetgeving)quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:44 schreef bijdehand het volgende:
TS, mag je die messen zomaar kopen uit het buitenland?! Dat wist ik niet
Zal morgen es kijken. Ga ik meteen ducttape halenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 22:20 schreef een2drie het volgende:
[..]
Mag volgensmij wel, maar dan moet het natuurlijk wel voldoen een paar eisen. Niet langer dan 9cm oid, geen stilleto's en klapmessen (zo even uit mijn hoofd dan, moet je even googlen op wapen wetgeving)
Absoluut, alleen is de wetgeving dat betreft niet toereikend op dit moment. Een fantasy-vuurwapen wordt gezien als voor afdreigen geschiktquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Denk dat TS zijn hobby lucratief zou kunnen maken als hij bezig gaat met het maken van fantasy wapens, een koboltenzwaard smeden uit meteoorijzer om maar iets te noemen, SF wapens die er overtuigend uitzien. Daar is een markt voor.
Vergeet niet dat je vraagt naar verboden wapens...quote:
Wie zegt dat ik ze wil kopen? Maybequote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je vraagt naar verboden wapens...
oh mijn god, wat een gekquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je vraagt naar verboden wapens...
Er lopen duizenden mensen rond in Nederland alleen al die thuis -illegaal- zwaarden, messen, hellebaarden en what not hebben liggen. Castlefest liep er een paar weken geleden vol mee en gezien de prijzen die neergeteld worden voor helmen, zwaarden, schilden en alles lijkt het me helemaal geen slecht idee voor TS om eens een dolk oid proberen te maken en slijten in dat circuit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 17:56 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Absoluut, alleen is de wetgeving dat betreft niet toereikend op dit moment. Een fantasy-vuurwapen wordt gezien als voor afdreigen geschikt
Scrapbookingquote:Op zondag 21 februari 2010 15:32 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook dingen maken die je wél kunt gebruiken. Da's toch veel praktischer?
Daar is niets illegaal aan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er lopen duizenden mensen rond in Nederland alleen al die thuis -illegaal- zwaarden, messen, hellebaarden en what not hebben liggen. Castlefest liep er een paar weken geleden vol mee en gezien de prijzen die neergeteld worden voor helmen, zwaarden, schilden en alles lijkt het me helemaal geen slecht idee voor TS om eens een dolk oid proberen te maken en slijten in dat circuit.
quote:De wapenwet kent verschillende categorieën wapens. Messen en zwaarden, de zogenaamde blanke wapens vallen onder categorie IV. In deze categorie vallen onder andere ook windbuksen en kruisbogen.
De Brochure Wapens en Munitie waar het uitgebreid in staat is te downloaden op:
http://www.justitie.nl/on(...)it/wapens/documenten.
Alle wapens die vallen onder categorie IV mogen voorhanden zijn voor iedereen boven de 18 jaar. Voorhanden betekend dat je het wapen in handen kan hebben. Ook al ben je 50 kilometer van huis en heb je een zwaard in de kluis liggen. Je kunt naar huis toe om 'm op te halen. Je mag het vervoeren, maar niet zonder vergunning dragen op openbare gebieden.
Let op: stiletto's, werpmessen, vlindermessen vallen onder categorie I wanneer ze meer dan één snijkant heeft en boven bepaalde maten zijn. Ook pijlen met snijdende delen vallen onder categorie I. Deze zijn allemaal verboden.
quote:Degens, sabels, zwaarden vallen onder andere onder artikel 2, eerste lid, categorie IV, onder 2, ongeacht of het decoratieve of functionele zwaarden zijn. Deze wapens mogen vrij voorhanden worden gehouden. Dergelijke wapens mogen echter niet op de openbare weg gedragen worden. Het is dus raadzaam om bijvoorbeeld een degen niet onverpakt op een fiets te vervoeren. Om deze wapens te mogen gebruiken op voor publiek toegankelijke plaatsen (bijvoorbeeld bij sportbeoefening) is schriftelijke toestemming van de politie nodig. Hiervoor moet er een vergunning (verlof) worden aangevraagd bij de korpschef van uw politieregio. Tenzij deze wapens vallen onder de vrijstelling van artikel 28 van de Regeling wapens en munitie (RWM).
Het is wel toegestaan een zwaard over de weg te vervoeren. Er is een verschil tussen vervoeren en dragen. Zwaarden, maar ook degens en sabels vallen onder artikel 2, eerste lid, categorie IV, onder 2, van de WWM. Wapens die vallen onder categorie IV mogen alleen worden vervoerd en niet gedragen. De vervoerder moet er dus voor zorgen dat het wapen voldoende verpakt is, anders loopt hij het risico om een boete te ontvangen.
Ik 'ken' zo'n vent die op castlefest zo'n standje heeft die zijn eigen gemaakte zwaarder e.d. verkoopt, die dingen zijn echt zwaar duur, dus als TS dat zou kunnen maken kan hij daar nog een mooie zakcent aan verdienen (lees: ~200+ euro p.s.)quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 20:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er lopen duizenden mensen rond in Nederland alleen al die thuis -illegaal- zwaarden, messen, hellebaarden en what not hebben liggen. Castlefest liep er een paar weken geleden vol mee en gezien de prijzen die neergeteld worden voor helmen, zwaarden, schilden en alles lijkt het me helemaal geen slecht idee voor TS om eens een dolk oid proberen te maken en slijten in dat circuit.
quote:Op donderdag 3 juni 2010 19:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Ben je ook in te huren voor (fantasy)zwaarden uit aluminium?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |