abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78447841
tnx! klinkt goed, al zou ik de peen weglaten. deze staat binnenkort iig op het menu, misschien zelfs morgen al dan een raita van komkommer erbij en turks brood.
  donderdag 25 februari 2010 @ 20:42:08 #202
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_78451222
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:24 schreef SeaOfLove het volgende:
tnx! klinkt goed, al zou ik de peen weglaten. deze staat binnenkort iig op het menu, misschien zelfs morgen al dan een raita van komkommer erbij en turks brood.
Het resultaat is erg lekker.

even ter illustratie:

Kan me idd voorstellen dat het met een yoghurtsausje ook lekker is ( en gezonder). Dan is het misschien wat om de hoeveelheid kruiden wat op te voeren, omdat yoghurt toch zo fris is.
Hou je niet van peen? of is het de combinatie die je tegenstaat? Ik vind het wel lekker, zo'n zoete tegenhanger.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_78452964
ik heb gewoon een aversie tegen peen/wortel, maar dat is een ander verhaal Ik lust het btw wel. Ziet er erg goed uit, ga ik morgen zeker weten maken De raita maak ik van 10% vet yoghurt, geraspte komkommer (vocht eruit knijpen) geroosterde koriander en komijnzaadjes en munt erin
  donderdag 25 februari 2010 @ 21:14:32 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78453033
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:20 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
Pannekoeken!
Alleen dan speciaal met salami spek ham mozzarella Parmezaanse kaas normale geraspe kaas.

MMmnnnmm
het is een kunst om goed beslag te maken! het is een kunst om goed te bakken en het is een kunst om de beste pannekoekkenpannen te kiezen.

heerlijk. ik zet ook vaak een schaaltje bolognesegehaktsaus (die ik ook voor verse lasagne gebruik, maar dan wat fijner) op tafel naast alle zoetigheden. met wat versgeraspte parmezan, mooie olijfolie en sour cream als beleg.

mijn beleg:

eerst de olijfolie met een theelepeltje over de hele pannenkoek uitspreiden. dan gehaktsaus met een eetlepel over de helft, sour cream en parmezan on top. oprollen en lekker opeten.

[ Bericht 13% gewijzigd door zoalshetis op 25-02-2010 21:21:04 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78461669
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 16:49 schreef FutureFairytale het volgende:
nu een halve twix. vanavond met een groep oud-school vriendinnen Grieks in Leiden
(wordt vast weer gek en gezellig, alleen heb niet zo'n trek in Grieks.. en heb het zelf nog voorgesteld ook haha )
het werd Italiaans
Had tortellini met mozzarella, ham en room
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 08:44:19 #206
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78468563
Toast met geitenkaas, een kopje spicy rooibosthee en een bakje citroen kwarktaart yoghurt
pi_78468598
koffie
Ja doei.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:26:33 #208
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_78469407
2 beschuitjes met bosvruchten jam, lekker !
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:01:26 #209
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78474712
Vers stokbrood van de dèlifrance met smeerseltjes van de turkse delicatessenkraam op de markt. Geitenkaasmengsel met groene en rode paprika en iets pittigs er in, en een mengsel van roomkaas met kruiden en knoflook.. Lekker!
pi_78476953
Van plan vanavond pompoensoep te maken met lekker brood + smeersels erbij
pi_78478394
bolletje met gekookt ei en plakje worst.
Vnv in A'dam iets uitzoeken, in mn eentje eten
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_78483759
Als voorgerecht tomaatjes gevuld met roomkaas en een beetje bosui

Als hoofdgerecht spaghetti met gele en rode paprika, hamblokjes, napolitaanse saus en geraspte kaas.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:00:42 #213
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484032
Spaghetti met ragú van kippenlever afgeblust met wat rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomaat
pi_78484102
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Windigo het volgende:
Spaghetti met ragú van kippenlever afgeblust met wat rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomaat
dat klinkt alsof het niet uit een zakje komt!
Ja doei.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:05:31 #215
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484238
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat klinkt alsof het niet uit een zakje komt!
Bij mij komt nóóit iets uit een zakje Dat vind ik echt héél vies. En het is helemaal niet moeilijk om zoiets als dit te maken, kost me een kwartiertje voorbereiding en 40 minuten pruttelen op het vuur onder af en toe omroeren

Nu trouwens een glaasje ice tea en onion-beef chips van de plus
pi_78484350
zakjes

vroeger, toen ik jong en onbezonnen was, gebruikte ik ze wel, sinds ik de kunst van het combineren van eigen kruiden en specerijen heb ontdekt, komt er hier geen zakje meer in Was ook meer bedoeld als tegenstelling tot de spaghetti uit de post boven je

OT:
Wraps (helaas niet zelf gemaakt moet ik echt echt echt gaan doen binnenkort..!) met gehakt, paprika in 3 kleuren, kastanjechamps en ui met daarbij verse pittige guacamole en creme fraiche en een klein beetje chilisaus!
Ja doei.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:13:04 #217
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78484551
Zakjes... taco kruiden doe ik wel want dat is gewoon lekker.

Gisteren hadden we: gebakken aardappels, geglaceerde wortelen, spinazie, salade en een heerlijk malse varkenshaas.

Vandaag: couscous, sperziebonen, wortelen/doperwten, gegrilde lamskoteletten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:13:13 #218
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484561
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
zakjes

vroeger, toen ik jong en onbezonnen was, gebruikte ik ze wel, sinds ik de kunst van het combineren van eigen kruiden en specerijen heb ontdekt, komt er hier geen zakje meer in Was ook meer bedoeld als tegenstelling tot de spaghetti uit de post boven je

OT:
Wraps (helaas niet zelf gemaakt moet ik echt echt echt gaan doen binnenkort..!) met gehakt, paprika in 3 kleuren, kastanjechamps en ui met daarbij verse pittige guacamole en creme fraiche en een klein beetje chilisaus!
Ja ik ben geloof ik met mijn 22 een grote uitzondering op kookgebied. Leeftijdgenoten die zo met eten bezig zijn zie ik niet vaak Maar ja, ik las op mijn 7e al kookboeken, dus het zat er zeg maar vroeg in Maar ik geloof dat in Nederland zowieso vrij liefdeloos met eten wordt omgegaan, anders kan ik ook het succes niet verklaren van Knorr wereldmaaltijden en bertolli pastasauzen enzo. Ik zie ze regelmatig staan in keukenkastjes.. Terwijl het zo makkelijk en lekker is om je eigen saus te maken!
pi_78484631
juist die tacokruiden zijn zo makkelijk om zelf te 'maken'! En veel lekkerder dan die zoutprut!

komijnpoeder, paprikapoeder, wat chilopoeder en eventueel nog wat anders wat je hebt staan, gewoon proberen maar vooral komijn, en je bent een heel eind!

Ik ben nu 24 en ben 2 jaar geleden gestopt met zakjes
Ja doei.
pi_78484713
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:13 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja ik ben geloof ik met mijn 22 een grote uitzondering op kookgebied. Leeftijdgenoten die zo met eten bezig zijn zie ik niet vaak Maar ja, ik las op mijn 7e al kookboeken, dus het zat er zeg maar vroeg in Maar ik geloof dat in Nederland zowieso vrij liefdeloos met eten wordt omgegaan, anders kan ik ook het succes niet verklaren van Knorr wereldmaaltijden en bertolli pastasauzen enzo. Ik zie ze regelmatig staan in keukenkastjes.. Terwijl het zo makkelijk en lekker is om je eigen saus te maken!
Hier ook nauwelijks zakjes en pakjes. Ik maak alleen een uitzondering voor de Beef Chimichuri van Knorr Wereldgerechten. Dat vind ik zoooo lekker! Net fastfood voor mij, woehaha!

Vanavond eten we frieten (frietjes ja , geen patat), salade met van alles en nog wat en stoofvlees!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_78484714
Ik maak de laatste tijd best vaak dingen zonder pakjes, maar als ik laat thuis ben dan is zo'n zakje wel makkelijk.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:16:55 #222
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78484745
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
juist die tacokruiden zijn zo makkelijk om zelf te 'maken'! En veel lekkerder dan die zoutprut!

komijnpoeder, paprikapoeder, wat chilopoeder en eventueel nog wat anders wat je hebt staan, gewoon proberen maar vooral komijn, en je bent een heel eind!

Ik ben nu 24 en ben 2 jaar geleden gestopt met zakjes
Oh dus jij was toen net zo oud als ik.. Het enige verschil is dat ik nooit aan zakjes begonnen ben.. Hoewel ik ze soms mag proeven als ik bij mijn vader eet die na de scheiding nooit wilde leren koken en nu dus altijd 'makkelijk' kookt.
pi_78484778
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:16 schreef Sylvana het volgende:
Ik maak de laatste tijd best vaak dingen zonder pakjes, maar als ik laat thuis ben dan is zo'n zakje wel makkelijk.
no offence, maar echt alles wat je post is terug te brengen op honig, knorr of texmex, om maar niet te spreken over de eeuwige mexico-melange.. ben je die niet zat ondertussen?

je moet 't helemaal zelf weten uiteraard, maar een tijd geleden toen je nog bezig was met gezonderen, afvallen etc. postte je dat je helemaal van die 'stomme zakjes' af ging
Ja doei.
pi_78484873
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:16 schreef Windigo het volgende:

[..]

Oh dus jij was toen net zo oud als ik.. Het enige verschil is dat ik nooit aan zakjes begonnen ben.. Hoewel ik ze soms mag proeven als ik bij mijn vader eet die na de scheiding nooit wilde leren koken en nu dus altijd 'makkelijk' kookt.
mijn vader is een groot zout-liefhebber en vooral ook hollandse pot toen ik uit huis ging wist ik eigenlijk niet beter en was ik al blij dat ik een stuk avontuurlijker was met mijn 'wereldgerechten' enzo, toen was ik een jaar of 19

maar toen ik eenmaal zelf ging experimenteren en proberen ontdekte ik dat het toch wel echt heel veel lekkerder en smaakvoller is om alles zelf bij elkaar te combineren
Ben nog niet helemaal op het 'zelf-voorzienings' niveau wat ik zou willen omdat ik, ondanks het feit dat ik koken heerlijk vind, dit jaar totaaaaal geen tijd kan maken om te koken op wat uitzonderingen na door andere verplichtingen. Zo wil ik nog zelf bouillon, wraps, currypasta, etc. gaan maken, maar dat heb ik mezelf beloofd zodra ik geen bestuursjaar meer heb
Ja doei.
pi_78484884
Groene thee.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')