Helemaal van die zakjes afkomen lukt niet zolang ik niet samenwoon en dus niet altijd zelf de boodschappen doe. En nu ik stageloop ben ik 's avonds vaak zo moe dat ik maar ff snel een blikje groenten met wat aardappels en een stukje vlees kook. Heb dan geen zin om dan eerst nog een recept op te zoeken en uitgebreid te gaan koken. Dat doe ik nu alleen af en toe nog in het weekend, zondag ga ik bijvoorbeeld rosbief maken, met wel allerlei andere dingen erbij waar geen zakje of pakje aan te pas komt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
no offence, maar echt alles wat je post is terug te brengen op honig, knorr of texmex, om maar niet te spreken over de eeuwige mexico-melange.. ben je die niet zat ondertussen?![]()
je moet 't helemaal zelf weten uiteraard, maar een tijd geleden toen je nog bezig was met gezonderen, afvallen etc. postte je dat je helemaal van die 'stomme zakjes' af ging![]()
Ik kan helaas ook nog van alles niet maken, omdat ik geen ruimte heb voor een oven en geen geld voor een nieuwe combimagnetron (de oven functie heeft het opgegeven en kan alleen nog met 20 minuten en véél moeite een redelijke diepvriespizza opwarmen), en ook maar 2 pitjes heb om op te koken. Ik heb ook geen frituurpan of keukenmachine of andere luxe. Maar zoals je kan zien, kom ik zelfs zonder die voorzieningen toch iedere dag aan een lekkere en gezonde maaltijd. Af en toe frituur ik wat frites bij mijn moeder als ik daar op de kat pas. Naar mijn idee kan je dus onder vrijwel alle omstandigheden lekker koken, als je maar wilquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mijn vader is een groot zout-liefhebber en vooral ook hollandse pottoen ik uit huis ging wist ik eigenlijk niet beter en was ik al blij dat ik een stuk avontuurlijker was met mijn 'wereldgerechten' enzo, toen was ik een jaar of 19
maar toen ik eenmaal zelf ging experimenteren en proberen ontdekte ik dat het toch wel echt heel veel lekkerder en smaakvoller is om alles zelf bij elkaar te combineren
Ben nog niet helemaal op het 'zelf-voorzienings' niveau wat ik zou willen omdat ik, ondanks het feit dat ik koken heerlijk vind, dit jaar totaaaaal geen tijd kan maken om te koken op wat uitzonderingen na door andere verplichtingen. Zo wil ik nog zelf bouillon, wraps, currypasta, etc. gaan maken, maar dat heb ik mezelf beloofd zodra ik geen bestuursjaar meer heb
Zolang je je pesto maar zelf maaktquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mijn vader is een groot zout-liefhebber en vooral ook hollandse pottoen ik uit huis ging wist ik eigenlijk niet beter en was ik al blij dat ik een stuk avontuurlijker was met mijn 'wereldgerechten' enzo, toen was ik een jaar of 19
maar toen ik eenmaal zelf ging experimenteren en proberen ontdekte ik dat het toch wel echt heel veel lekkerder en smaakvoller is om alles zelf bij elkaar te combineren
Ben nog niet helemaal op het 'zelf-voorzienings' niveau wat ik zou willen omdat ik, ondanks het feit dat ik koken heerlijk vind, dit jaar totaaaaal geen tijd kan maken om te koken op wat uitzonderingen na door andere verplichtingen. Zo wil ik nog zelf bouillon, wraps, currypasta, etc. gaan maken, maar dat heb ik mezelf beloofd zodra ik geen bestuursjaar meer heb
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zolang je je pesto maar zelf maakt
ik moet nog steeds een 'ding' hebben wat goed maalt of een grotere vijzelquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zolang je je pesto maar zelf maakt
Je kunt het ook gewoon hakken met een mes of mezzalune, blijft 'ie lekker grof. Geen smoesjes, Mootjequote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik moet nog steeds een 'ding' hebben wat goed maalt of een grotere vijzelik vroeg ooitom een grote vijzel, kreeg ik de kleinste die je je kunt bedenken
![]()
![]()
al die basilicumquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon hakken met een mes of mezzalune, blijft 'ie lekker grof. Geen smoesjes, Mootje
Kweek ze zelluf! En anders is twee plantjes wel genoeg.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
al die basilicumwaar haal je dat vandaan?
een beetje betaalbaar.. een zo'n plantje van de aldi is nooit genoeg, 4 ook niet volgens mij
Ja, ik weet het maar dan vinden ze het hier niet lekker... net zoals macaronisaus, die maak ik wel voor vriend en ik maar als de kinderen er zijn doe ik wel een potje, zelfgemaakt vinden ze niet lekker, nou dan ga ik niet moeilijk doen Als iedereen maar lekker eet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
juist die tacokruiden zijn zo makkelijk om zelf te 'maken'! En veel lekkerder dan die zoutprut!
komijnpoeder, paprikapoeder, wat chilopoeder en eventueel nog wat anders wat je hebt staan, gewoon proberenmaar vooral komijn, en je bent een heel eind!
Ik ben nu 24 en ben 2 jaar geleden gestopt met zakjes
Dat was een goed idee, die combinate, lekkerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Windigo het volgende:
Spaghetti met ragú van kippenlever afgeblust met wat rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomaat
Die is zó lekker!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:24 schreef Windigo het volgende:
Nu joghurt met kwarktaart-citroen smaak, die overigens ook heel lekker is
stoerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:47 schreef Miam het volgende:
biertje
is dat stoer?quote:
ik weet niet of je het weet, maar 'stoer' is een positief woord voor een chickie.quote:
ah, chickie? johh, ik ben die fase voorbij..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik weet niet of je het weet, maar 'stoer' is een positief woord voor een chickie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |