abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78484888
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

no offence, maar echt alles wat je post is terug te brengen op honig, knorr of texmex, om maar niet te spreken over de eeuwige mexico-melange.. ben je die niet zat ondertussen?

je moet 't helemaal zelf weten uiteraard, maar een tijd geleden toen je nog bezig was met gezonderen, afvallen etc. postte je dat je helemaal van die 'stomme zakjes' af ging
Helemaal van die zakjes afkomen lukt niet zolang ik niet samenwoon en dus niet altijd zelf de boodschappen doe. En nu ik stageloop ben ik 's avonds vaak zo moe dat ik maar ff snel een blikje groenten met wat aardappels en een stukje vlees kook. Heb dan geen zin om dan eerst nog een recept op te zoeken en uitgebreid te gaan koken. Dat doe ik nu alleen af en toe nog in het weekend, zondag ga ik bijvoorbeeld rosbief maken, met wel allerlei andere dingen erbij waar geen zakje of pakje aan te pas komt.

In de ideale situatie zou ik die pakjes en zakjes niet meer gebruiken, maar af en toe is het toch nog wel makkelijk

In het weekend kook ik dus wel vaak wat uitgebreider, maar dan heb ik de pc niet aanstaan en post ik het dus niet hier. Doordeweeks is het tegenwoordig dus wel vaak ff wat makkelijks dat zo klaar is.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:25:39 #227
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78485120
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mijn vader is een groot zout-liefhebber en vooral ook hollandse pot toen ik uit huis ging wist ik eigenlijk niet beter en was ik al blij dat ik een stuk avontuurlijker was met mijn 'wereldgerechten' enzo, toen was ik een jaar of 19

maar toen ik eenmaal zelf ging experimenteren en proberen ontdekte ik dat het toch wel echt heel veel lekkerder en smaakvoller is om alles zelf bij elkaar te combineren
Ben nog niet helemaal op het 'zelf-voorzienings' niveau wat ik zou willen omdat ik, ondanks het feit dat ik koken heerlijk vind, dit jaar totaaaaal geen tijd kan maken om te koken op wat uitzonderingen na door andere verplichtingen. Zo wil ik nog zelf bouillon, wraps, currypasta, etc. gaan maken, maar dat heb ik mezelf beloofd zodra ik geen bestuursjaar meer heb
Ik kan helaas ook nog van alles niet maken, omdat ik geen ruimte heb voor een oven en geen geld voor een nieuwe combimagnetron (de oven functie heeft het opgegeven en kan alleen nog met 20 minuten en véél moeite een redelijke diepvriespizza opwarmen), en ook maar 2 pitjes heb om op te koken. Ik heb ook geen frituurpan of keukenmachine of andere luxe. Maar zoals je kan zien, kom ik zelfs zonder die voorzieningen toch iedere dag aan een lekkere en gezonde maaltijd. Af en toe frituur ik wat frites bij mijn moeder als ik daar op de kat pas. Naar mijn idee kan je dus onder vrijwel alle omstandigheden lekker koken, als je maar wil

Zo gauw ik ruimte heb voor een oven ga ik ook eigen brood maken.. En ik droom nog van een ijsmachine en een mooie keukenmachine en een frituurpan.. Maar voorlopig blijven dat nog even dromen met mijn inkomen
pi_78485304
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mijn vader is een groot zout-liefhebber en vooral ook hollandse pot toen ik uit huis ging wist ik eigenlijk niet beter en was ik al blij dat ik een stuk avontuurlijker was met mijn 'wereldgerechten' enzo, toen was ik een jaar of 19

maar toen ik eenmaal zelf ging experimenteren en proberen ontdekte ik dat het toch wel echt heel veel lekkerder en smaakvoller is om alles zelf bij elkaar te combineren
Ben nog niet helemaal op het 'zelf-voorzienings' niveau wat ik zou willen omdat ik, ondanks het feit dat ik koken heerlijk vind, dit jaar totaaaaal geen tijd kan maken om te koken op wat uitzonderingen na door andere verplichtingen. Zo wil ik nog zelf bouillon, wraps, currypasta, etc. gaan maken, maar dat heb ik mezelf beloofd zodra ik geen bestuursjaar meer heb
Zolang je je pesto maar zelf maakt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:33:31 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78485455
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ho hum. Ik eet wel eens dingen uit pakjes. Zoals soms pastasaus en inderdaad pesto En ik gebruik bouillonblokjes voor soep en 'scratch-build'-saus (dan is dus alles verder vers, behalve het bouillonblokje ).
Hartige taart deeg koop ik ook wel kant en klaar, want da's makkelijk

Aan de andere kant valt het in de praktijk denk ik best mee! Zo heb ik twee pakjes knorr spul al enkele maanden in de kast staan, en eet ik (OT! Whoo!) vandaag dus zelfgemaakte tjap tjoy Met bouillonblokje, dat dan weer wel

Oh en zelf brood bakken wil ik ook vaker doen! Maar dat blijft toch meer bij wegdromen over versgebakken brood dan in de praktijk de handen uit de mouwen steken Ik denk dus dat mijn onvermogen meer vers te fixen komt door een samenloop van o.a. te weinig tijd (ik moet me op alles mentaal voorbereiden ) en een hekel hebben aan vieze plakvingers (nurk).
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78485885
Ach ja, als ik echt niets te doen had, zou ik hele dagen besteden aan het koken van bouillon en het inmaken van fruit... Roeien met de riemen die je hebt Maar pesto is nog geen 10 minuutjes werk en en dat zou je écht eens moeten proberen, dame
pi_78485942
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

ik moet nog steeds een 'ding' hebben wat goed maalt of een grotere vijzel ik vroeg ooitom een grote vijzel, kreeg ik de kleinste die je je kunt bedenken
Ja doei.
pi_78486067
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik moet nog steeds een 'ding' hebben wat goed maalt of een grotere vijzel ik vroeg ooitom een grote vijzel, kreeg ik de kleinste die je je kunt bedenken
Je kunt het ook gewoon hakken met een mes of mezzalune, blijft 'ie lekker grof. Geen smoesjes, Mootje
pi_78486163
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Je kunt het ook gewoon hakken met een mes of mezzalune, blijft 'ie lekker grof. Geen smoesjes, Mootje
al die basilicum waar haal je dat vandaan? een beetje betaalbaar.. een zo'n plantje van de aldi is nooit genoeg, 4 ook niet volgens mij
Ja doei.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:50:56 #234
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_78486171
Ik ben de laatste tijd wel fan van het hakken van knoflook ipv persen! Nom.

10 minuutjes? Hm. Volgens mij stond er in dat receptenboek wat jij me aanraadde CF (van Lindberg) een recept voor groene pesto En mn mams heeft een vijzel (zo'n zwaar stenen geval!) die ze nooit gebruikt... Hmmm. I have a cunning plan.
Da's idd wel naar ja, dat verse herrrrrbs zo duur zijn! Bij de Appie iig. Of ik moet een plant kopen! Maar waar laat ik dat...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_78486289
een zakje thai sweet chilli chips
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_78486434
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

al die basilicum waar haal je dat vandaan? een beetje betaalbaar.. een zo'n plantje van de aldi is nooit genoeg, 4 ook niet volgens mij
Kweek ze zelluf! En anders is twee plantjes wel genoeg.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:59:40 #237
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78486482
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:14 schreef motorbloempje het volgende:
juist die tacokruiden zijn zo makkelijk om zelf te 'maken'! En veel lekkerder dan die zoutprut!

komijnpoeder, paprikapoeder, wat chilopoeder en eventueel nog wat anders wat je hebt staan, gewoon proberen maar vooral komijn, en je bent een heel eind!

Ik ben nu 24 en ben 2 jaar geleden gestopt met zakjes
Ja, ik weet het maar dan vinden ze het hier niet lekker... net zoals macaronisaus, die maak ik wel voor vriend en ik maar als de kinderen er zijn doe ik wel een potje, zelfgemaakt vinden ze niet lekker, nou dan ga ik niet moeilijk doen Als iedereen maar lekker eet.

Zakje basilicumzaadjes kopen, die kan je in april in potgrond zetten, dan heb je een paar week erna heerlijke verse...
Dat doe ik dan wel en munt, rozemarijn, peterselie, bieslook enzo... Tis gewoon fijn om dan even naar buiten te lopen om wat te knippen.

[ Bericht 10% gewijzigd door uniekhoorn op 26-02-2010 17:05:06 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_78489244
Mona toetje van de maand.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  † In Memoriam † vrijdag 26 februari 2010 @ 18:34:46 #239
264940 8108139dpths
pi_78489334
Net sperziebonen, gebakken aardappeltjes en een gehaktschnitzel gegeten... en een ijsje als toetje...
pi_78492673
zometeen komt de bezorgboer spareribs brengen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:24:55 #241
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_78493432
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 16:00 schreef Windigo het volgende:
Spaghetti met ragú van kippenlever afgeblust met wat rode wijn, bacon, ui, knoflook en tomaat
Dat was een goed idee, die combinate, lekker Zo jammer dat ik alleen woon, zou zo graag dit soort dingen delen met een huisgenoot

Nu joghurt met kwarktaart-citroen smaak, die overigens ook heel lekker is
pi_78493796
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:24 schreef Windigo het volgende:
Nu joghurt met kwarktaart-citroen smaak, die overigens ook heel lekker is
Die is zó lekker!
pi_78497813
spaghetti carbonara. Heerlijk behalve de laatste happen; dat rauwe ei staat me toch wat tegen.. Ik weet niet hoe ik erbij kom maar het lijkt me ook niet echt gezond
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:12:50 #244
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_78499234
Spaghetti met roerbakgroente en gehakt.
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
pi_78505021
biertje
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:51:02 #246
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78505190
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:47 schreef Miam het volgende:
biertje
stoer
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78505260
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

stoer
is dat stoer?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:54:48 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_78505400
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:52 schreef Miam het volgende:

[..]

is dat stoer?
ik weet niet of je het weet, maar 'stoer' is een positief woord voor een chickie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_78505633
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 23:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet niet of je het weet, maar 'stoer' is een positief woord voor een chickie.
ah, chickie? johh, ik ben die fase voorbij.. maar goed, ik zit nog steeds aan mij biertje,
hij is bijna op dus ik zeg, weltrusten, morgen weer gezond op! en proost
pi_78511562
Hier vanavond:

Zilvervliesrijst met champignons, satésaus, sperziebonen en varkenshaas met ketjap en sesam.
En nu net de rode wijn op (bed toe).

wat een trieste tijd om een bericht te posten eigenlijk...
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')