Ik ben het niet met je eens. Ik vind het helemaal niet zo'n opvallende tekening. En als ik helemaal onbevooroordeeld ernaar kijk zie ik nog eerder een man met een condoom op z'n hoofd met wat feestartikelen eromheen die carnaval aan het vieren is, dan een alien in een ruimtepak met ruimteschepen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:25 schreef erodome het volgende:
Als dit een echte oude tekening is dan kan je zeggen dat het a-typisch is, mensen in die tijd en streek tekende normaal allemaal alledaagse dingen, dit onderwerp is een ander onderwerp dan normaal.
Dat zegt natuurlijk helemaal niet dat het over iets buitenaards gaat, misschien was het een creatieve gast, of had hij/zij een verkeerde paddestoel gegeten voordat hij/zij ging tekenen, maar a-typisch is het wel en daarom interresant.
Nou ja, dat heeft natuurlijk een beetje te maken met referentiekaders, als je naar dingen kijkt blader je toch eerst door je persoonlijke databank heen en kijk je waarmee die vormen overeen komen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens. Ik vind het helemaal niet zo'n opvallende tekening. En als ik helemaal onbevooroordeeld ernaar kijk zie ik nog eerder een man met een condoom op z'n hoofd met wat feestartikelen eromheen die carnaval aan het vieren is, dan een alien in een ruimtepak met ruimteschepen.
Als je ook zoekt op grottekeningen zie je ook dat er zoveel onduidelijke grottekeningen zijn. Wat ook logisch is, omdat natuurlijk niet iedereen even goed kan tekenen.
Maar misschien stelt het nog niet eens een 'poppetje' voor, misschien is het wel een plant en zijn die carnavalsartikelen/wormhole/ruimteschip een vis en een steen en vogels. Het kan van alles zijn en het kan ook gewoon helemaal niks betekenen.
Ik zeg niet dat jij dat beweert, maar ik begrijp niet waarom van alle dingen die het eventueel zou kunnen zijn, een alien in ruimtepak met een ruimteschip de meest aannemelijke verklaring zou moeten zijn
Ik bedoelde ook eigenlijk niet 'helemaal onbevooroordeeld', maar zo onbevooroordeeld mogelijkquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:01 schreef erodome het volgende:
Nou ja, dat heeft natuurlijk een beetje te maken met referentiekaders, als je naar dingen kijkt blader je toch eerst door je persoonlijke databank heen en kijk je waarmee die vormen overeen komen.
Vormen van bevrediging op vlakken als intimiteit, creativiteit en waarderingquote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:20 schreef Michielos het volgende:
Sorry, welke vergelijkingEn de psyche van de mens is hetzelfde gebleven? Dat lijkt mij juist van niet.
Nee joh het is van die ene foto van de man met de hoed!quote:Op zondag 21 februari 2010 22:38 schreef okiokinl het volgende:
het hele idee van een vliegende schotel komt van een nep foto van een lamp. lijkt me stug dus.
Ongetwijfeld, maar om nu te gaan beweren dat de gehele ufo community begonnen is met die foto..quote:Op maandag 22 februari 2010 01:46 schreef okiokinl het volgende:
ik bedoel dit fototje
[ afbeelding ]
altijd begrepen dat het een lamp was aan een touwtje.
De ufo's van tegenwoordig zien er wat moderner uit, platter enzoquote:Op maandag 22 februari 2010 01:46 schreef okiokinl het volgende:
ik bedoel dit fototje
[ afbeelding ]
altijd begrepen dat het een lamp was aan een touwtje.
Ja, want dat boek is volledig op feiten berustquote:Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef daftme het volgende:
Lees "Waren de goden kosmonauten" van Erich von Däniken maar eens.
En dan als je dat leest? Dan ben je overtuigd dat buitenaardse wezens de aarde hebben bezocht?quote:Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef daftme het volgende:
Lees het boek "de fabeltjeskrant" maar eens.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:04 schreef daftme het volgende:
Dat het niet bestaat is ook met geen mogelijkheid te bewijzen. Ik kan namelijk de geweldigste claims maken en dan zeggen ; nou het bestaat wel want bewijs jij maar dat het niet bestaat.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef daftme het volgende:
Ik geloof het ook niet. maar aangezien er hier mensen zijn die dit interessant vinden was het wel een goede tip. En het is inderdaad de visie van de schrijver.
Toch sluit ik het niet uit, net zoals ik ook niet uitsluit dat er een god is. We weten het gewoon niet. Voor beide gevallen zijn geen bewijzen, maar dat maakt het niet minder aantrekkelijk om verschillende theorieën erover te lezen.
Ik vind dit soort kwesties dermate groot, dat het idioot zou zijn om er "agnostisch" over te zijn. Er zijn inderdaad zaken waarbij je agnostisch kunt zijn, simpelweg omdat we het niet weten.. Doch moet dit overal voor gelden?quote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef daftme het volgende:
Ik geloof het ook niet. maar aangezien er hier mensen zijn die dit interessant vinden was het wel een goede tip. En het is inderdaad de visie van de schrijver.
Toch sluit ik het niet uit, net zoals ik ook niet uitsluit dat er een god is. We weten het gewoon niet. Voor beide gevallen zijn geen bewijzen, maar dat maakt het niet minder aantrekkelijk om verschillende theorieën erover te lezen.
Er is geen bewijs dat het vliegend spaghettimonster niet bestaatquote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef daftme het volgende:
Toch sluit ik het niet uit, net zoals ik ook niet uitsluit dat er een god is. We weten het gewoon niet. Voor beide gevallen zijn geen bewijzen, maar dat maakt het niet minder aantrekkelijk om verschillende theorien erover te lezen.
oh ja aliens gaan ook mee met onze mode, dat is ook zo.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:21 schreef VaderVanJezus het volgende:
[..]
De ufo's van tegenwoordig zien er wat moderner uit, platter enzo
quote:Op maandag 22 februari 2010 18:24 schreef okiokinl het volgende:
oh ja aliens gaan ook mee met onze mode, dat is ook zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |