Ik zie er een kabouter in, met een geweldig grote &%$ met @#$%!quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vimanaquote:Etymology and usage
Sanskrit vi-māna literally means "measuring out, traversing" or "having been measured out". It can refer to (ref Monier-Williams[1]):
* The palace of an emperor or supreme monarch (especially one with seven stories)
* The adytum of a Rama temple, or of any other temple
* A temple or shrine of a particular form, see Vimanam (tower)
* From that meaning, "a god's palace", Rāvana's flying palace Pushpaka in the Ramāyana.
* From that, a chariot of the gods, any mythical self-moving aerial car (sometimes serving as a seat or throne, sometimes self-moving and carrying its occupant through the air; other descriptions make the Vimana more like a house or palace, and one kind is said to be seven storeys high.
* From that, any chariot or vehicle (especially a bier)
* In medicine, the science of (right) measure or proportion (e.g. of the right relation between the humours of the body, of medicines and remedies etc.)
* In the Vimanavatthu, a small piece of text used as the inspiration for a Buddhist sermon.
* In some modern Indian languages, vimāna or vimān means "aircraft", for example in the town name Vimanapura (a suburb of Bangalore).
Dit dusquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:28 schreef RichardDawkins het volgende:
Hahaha nutteloos topic. Kijk dan alleen al die redenatie van die dude die het met eigen ogen gezien zou hebben.
"Dit is nieuw voor mij, dus hoogstwaarschijnlijk van buitenaardse afkomst"
0% bewijs, 100% wensdenken.
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:26 schreef Michielos het volgende:
Ik ben benieuwd welke conclusie wetenschappers bevinden aan kunst zoals deze nu gemaakt wordt, over 1000den jaren, bv:
[ afbeelding ]
Dat moet wel stuitend bewijs zijn van waar men ook in gelooft , 1000den jaren later
Wat is er zo bijzonder aan een tekening met de fantasie van iemand van vroeger dan? Religie is in die basis ook een verzinsel met mythische wezens en dit lijkt me ook gewoon weer een verzinsel voor een religie (tempel) uit die tijd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Vimana
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahabharata
Oftewel de verhalen uit de Indiase oudheid, mooi is dan ook dat de term vimana vaak naar voren komt, wat mijns inziens erop kan duiden dat in deze oudheid er een contact is geweest met buitenaardse wezens.
Goed topic.
Nee, die hadden ze niet in het handschoenenvakje van hun vliegende schotel liggen. Maar wel een receptenboekje voor het maken van wat aftandse goedjes om vervolgens een rots mee te bekladden... natuurlijk wel op basis van aardse grondstoffen... anders was het te obvious geweest...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:19 schreef MrNiles het volgende:
en hadden die buitenaardse dan niet een fatsoenlijke stift ofzo om een duidelijkere tekening te maken
of een kaart waar dat ze zelf te vinden zijn
Ik ben er ook zeker van dat er ander/meer leven is in het universum. Maar het verhaal dat er muurschilderingen zijn gemaakt van Marsmannetjes, dat is onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:45 schreef Maitje het volgende:
Wauw!
Niemand kan mij wijsmaken dat wij als enige planeet levende wezens bevat?
Aangezien wij niks of nauwelijks van het universum afweten, en dus niks van wormgaten die ons misschien naar andere universums kunnen brengen, waarom zouden er geen buitenaardse zijn?
Ook uit vondsten van het oude Egypte bleek al dat er meer was tussen hemel en aarde. Ik heb ooit wel is ergens gelezen dat buitenaardse onze aarde al meerdere malen gered zou hebben van de ondergang. Maar goed, dat krijg je uiteraard nooit bevestigd.
Misschien wel een leuke site om is door te spitten:
www.ufowijzer.nl
Dus is het nutteloos te komen hier voor jouw waar we hier verder wel graag ons nek uitsteken naar iets onverklaarbaars.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:28 schreef RichardDawkins het volgende:
Hahaha nutteloos topic. Kijk dan alleen al die redenatie van die dude die het met eigen ogen gezien zou hebben.
"Dit is nieuw voor mij, dus hoogstwaarschijnlijk van buitenaardse afkomst"
0% bewijs, 100% wensdenken.
nou steek je nek uit en zoek naar meer plaatjes want ik kan ze niet vindenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 17:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus is het nutteloos te komen hier voor jouw waar we hier verder wel graag ons nek uitsteken naar iets onverklaarbaars.
Als je het niet ontopic wil houden maar feedback wil geven zie ik je graag tegemoet in het FB topic.quote:
false-concensus effect. Je gaat ervanuit dat omdat jij er een man in een pak en vliegende objecten in ziet, de mensen die dit tekenden het er ook in gezien hebben. Misschien bedoelden zij wel iets heel anders? Was er sprake van een viering en was de hoofdman zo verkleed ofzo.. Weet ik veel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:00 schreef Berlusconi het volgende:
Mooie tekening, is er te achterhalen hoe oud die tekening is of zeggen ze gewoon prehistorie, wanneer is iets prehistorie
Ik zie een mannetje in een pak en viegende objecten, als het bewezen prehistorie is ... dan hadden ze of al veel star wars gekeken, of ze hadden een andere bron om dit te tekenen
wat je nu probeert te doen is mijn verklaring belachelijk te zetten. Daar pas ik voor. Wat ik enkel wil aankaarten is dat omdat jij er iets magisch in ziet, het niet per direct iets magisch hoeft te zijn. Immers, plaatjes van elven gemaakt door fantasy tekenaars zijn ook niet meer dan plaatjes. Het zou absurd zijn om te denken dat mensen vroeger geen kunst of fantasiebesef hadden. Het is misschien makkelijker om per direct aan te nemen dat dit wel een bewijs van buitenaardse wezens is..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:09 schreef Berlusconi het volgende:
Nee je weet niet veelIk ook niet want wat doe ik hier op een zaterdagavond... ik weet bijvoorbeeld niet waar mijn vriendin blijft, mijn beeld zegt dat ze nu onderweg is maar misschien is dat alleen maar mijn interpretatie.
Wat zien we strikt.. een mannetje. Met hoorntjes. In een soort pak. Met een dinges in zijn puntige hand. En in zijn lucht dingen.
Ja klopt, ze waren een feestje aan het vieren (prehistorische mensen staan bekend om hun feestgedrag) en dit is een foto er van.L:D
bijna te erg voor woorden dit.. wat ik dus bedoel is omdat JIJ er een ruimteman in ziet.. dit niet PER SE de gedachtengang van de holbewoners hoeft te zijn.....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:20 schreef Berlusconi het volgende:
Magische tekening? heb ik die woorden gebruikt?
Jij vraagt wat zie je, dat is je gekleurde interpretatie als je zegt dat het een marsmannetje is want het kan wat anders voorstellen.
Ja waar, dus ik zeg. Wat zien we strikt.... blah blah en dan maak ik er een magische tekening van?
Nee Michielos, jij maakt er een magische tekening van, het is wat het is, kennelijk oud en feestelijk of apart.
He psst ik zie je nu weer in het andere topic zeker?
Dan hebben ze toch ook de huidige literatuur gevonden om het in context te kunnen plaatsen.. of heb ik dat nu mis?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:26 schreef Michielos het volgende:
Ik ben benieuwd welke conclusie wetenschappers bevinden aan kunst zoals deze nu gemaakt wordt, over 1000den jaren, bv:
[ afbeelding ]
Dat moet wel stuitend bewijs zijn van waar men ook in gelooft , 1000den jaren later
Jammer dat ik het zelf niet meer ga meemaken, maar ik ben ook zeer benieuwd wat mensen over duizenden jaren gaan vinden van de schilderijen en tekeningen van mijn vriendquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:26 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap dus ook niet waarom grottekeningen een stuitend bewijs is voor buitenaards leven dat ons bezocht heeft. Overigens is buitenaards leven iets waar ik in wil geloven. Leven is mogelijk (bewijs: de aarde) en het kan gewoon zo zijn dat in de onmetelijke ruimte iets soortgelijks is (wat overigens niet eens hoeft). Maar ik begrijp niet waarom grottekeningen het bewijs -voor sommige mensen- zijn dat dit een tekening is van buitenaards leven en niet iets anders.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 09:26 schreef bonke het volgende:
zonder meer bewijs dan een enkel plaatje is dit nog steeds een nutteloos topic
Dat is natuurlijk niet te vergelijken, een tijd waarin mensen op zijn primitiefst leefden en een tijd waarin alles al zo ontwikkeld is dat technologie, economie, wetenschap, politiek en media natuurlijk niet te vergeten de wereld heeft veroverd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:26 schreef Michielos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben eerder benieuwd naar deze afbeeldingen, vooral die van eenhoorns.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:38 schreef okiokinl het volgende:
weten we ook gelijk waar al die draken en eenhoorns en andere mytische figuren vandaan komen. ook uit die vliegende schotel natuurlijk..
ik bedoel in het algemeen, als men een draak of eenhoorn ziet in een mythologisch verhaal of afbeelding uit een ver verleden, ga je er ook niet vanuit dat het dus echt is. waarom dan wel bij afbeeldingen die lijken op SF uit de vorige eeuw? er zijn zoveel bizarre wezens te vinden in het menselijk cultureel erfgoed, omdat we een levendige fantasie hebben.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:45 schreef heartz het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd naar deze afbeeldingen, vooral die van eenhoorns.
Aha, ik snap je punt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik bedoel in het algemeen, als men een draak of eenhoorn ziet in een mythologisch verhaal of afbeelding uit een ver verleden, ga je er ook niet vanuit dat het dus echt is. waarom dan wel bij afbeeldingen die lijken op SF uit de vorige eeuw? er zijn zoveel bizarre wezens te vinden in het menselijk cultureel erfgoed, omdat we een levendige fantasie hebben.
en soms kan het van alles zijn..
je had bijvoorbeeld ooit eens dit egypische mysterie:
[ afbeelding ]
bleek dat ze eerst wat anders geschreven hadden, daarna overgegypst, en toen een nieuw woord neergekalkt. nu is de helft vergaan, en zie je dus meerdere tekens door elkaar heen die... op een helicopter en vliegtuigjes, onderzeeers lijken samen.
Maar waarom is dat niet te vergelijken? De mens heeft altijd al een kunstbelevenis gehad. En het zou op zoveel meer dan aliens kunnen wijzen. Persoonlijk zou ik mijn geloof niet op een grottekening willen baseren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 10:42 schreef heartz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet te vergelijken, een tijd waarin mensen op zijn primitiefst leefden en een tijd waarin alles al zo ontwikkeld is dat technologie, economie, wetenschap, politiek en media natuurlijk niet te vergeten de wereld heeft veroverd.
Om dezelfde reden lijkt het mij behoorlijk onzinnig om er nu al een alienverklaring aan toe te wijzen.quote:Dat wil natuurlijk niet zeggen dat mensen toen geen fantasie konden hebben over aliens. Bijv. de basisbehoeften van een mens zijn nog steeds het belangrijkst en hetzelfde gebleven, de psychologische behoefte is ook heel belangrijk en ook hetzelfde gebleven. Daarbij zullen ze er toen dus of over nagedacht hebben (filosofie, fantasie) of ze hadden echt aliens gezien (er bestaan aliens, wereldnieuws) of het is iets uit hun leven dat ze uitbeelden zoals rituelen, mensen uit hun ‘beschaving’ enz. (historie, cultuur) , maar om al het meteen een conclusie te trekken met zo'n opmerking zonder je er behoorlijk in verdiept te hebben lijkt me nogal onzinnig.
nee, je hebt niet voor alles een bewijs nodig. Als jij zegt dat je naar de bakker bent geweest, hoef je dat echt niet te gaan bewijzen. Maar dit is zo ongelooflijk, zo wonderlijk, zo "far out there", dat het gewoon niet gek is dat ik wel meer wil zien dan een grottekening dat 1000 dingen kan betekenen.quote:Semexo heeft ergens wel een punt Michielos.
Ik vind het vrij verdacht dat je eerst een topic opent over reptielen, dan zie ik je regelmatig mensen constant om bewijs vragen zonder echt inhoudelijk op de stof in te gaan (een beetje roepen van ‘er is geen bewijs dus is het toch niet zo)en je vraagt naar mijn ‘onderzoek', je maakt jezelf wel verdacht
Heb je volgens jouw eigenlijk voor alles bewijs nodig?
Ik geef ook aan dat de natuur en de psyche van de mens idd hetzelfde is gebleven.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Maar waarom is dat niet te vergelijken? De mens heeft altijd al een kunstbelevenis gehad. En het zou op zoveel meer dan aliens kunnen wijzen. Persoonlijk zou ik mijn geloof niet op een grottekening willen baseren.
[..]
Om dezelfde reden lijkt het mij behoorlijk onzinnig om er nu al een alienverklaring aan toe te wijzen.
[..]
nee, je hebt niet voor alles een bewijs nodig. Als jij zegt dat je naar de bakker bent geweest, hoef je dat echt niet te gaan bewijzen. Maar dit is zo ongelooflijk, zo wonderlijk, zo "far out there", dat het gewoon niet gek is dat ik wel meer wil zien dan een grottekening dat 1000 dingen kan betekenen.
Als ik zeg: ey ik ga even werken, hoef ik dat niet te bewijzen.. maar wat is er mis mee met om bewijs vragen als ik opeens power ranger krachten claim en zeg dat ik over het empire state building kan springen?
Extraordinary claims require extraordinary evidence.. Dus kom maar op met het bewijs en ik ben bereid te geloven.. al is het dan WETEN i.p.v. geloven. Ik weet liever dan dat ik geloof.
Nou, waarom laten ze dan alleen maar zo'n lullig klein tekeningetje zien? En waarom hebben ze de afbeelding uitgerekt? Om het nog wat te laten lijken ofzo? De afbeelding is namelijk 200 * 200 pixels (vierkant dus) en ze hebben 'm verschaald naar een rechthoek (ja, dat zijn dan weer de dingen waar ik op let als webdevelopsterquote:Een groep antropologen die samenwerken met stammen in de heuvels van een afgelegen gebied in India hebben een wonderbaarlijke ontdekking gedaan: Verbijsterende prehistorische grotschilderingen die buitenaardsen en schotelvormige vliegmachines vertonen.
Alhoewel je gelijk hebt is het natuurlijk wel zo dat je naar tijd en plaats kan kijken om te vergelijken met de rest.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Maar waarom is dat niet te vergelijken? De mens heeft altijd al een kunstbelevenis gehad. En het zou op zoveel meer dan aliens kunnen wijzen. Persoonlijk zou ik mijn geloof niet op een grottekening willen baseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |