abonnement Unibet Coolblue
  Admin zondag 25 april 2010 @ 04:06:23 #277
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80686433
Ik vond 'm erg goed; het hele River Song-verhaal maakt me eindeloos nieuwsgierig (vooral omdat er zoveel vragen zijn over hun verhouding, de volgorde waarin ze elkaar ontmoeten, etcetera) en ik weet (mede, maar niet alleen, doordat Moff daarnaar hintte tijdens DWC) dat er een hele uitmapping achter zit; ik weet zeker dat het Moffs plan is om Song nog een paar keer terug te laten komen en steeds een beetje te onthullen van hoe het in elkaar steekt.

En de Angels; erg gaaf. Op een leuke manier een nieuw verhaal mee bedacht; nieuwe eigenschappen (zoals die video, of het in de ogen kijken). Erg spannend.

En story-arc: we gaan meer zien van Amy's problemen, volgende week...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb, kortom, weer een beetje vertrouwen in de Moff.

Enige kritiekpunt; the Doctor gedraagt zich alsof hij Song al een paar keer is tegengekomen, terwijl dat naar ons weten slechts 1x is geweest in S4. Dat kwam wat vreemd over. En Amy doet aannames over the Doctor die zij niet kan doen, want dit is pas aflevering vier met haar, dus zo goed kent ze hem niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 25 april 2010 @ 08:22:30 #278
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_80686923
Hmm ik mistte een beetje de spanning bij deze episode.
Bij Blink kreeg je ineens een beeld voor je. Met open mond en lange tanden. Dat gaf een WTF moment dat nu totaal ontbreekt.

Maar dan nog Het was weer een goede episode. En deel 2 zal net zo goed zijn
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_80689850
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond 'm niet zo... In your face als Blink, maar wat niet is kan nog komen, I suppose.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 25 april 2010 @ 12:55:41 #280
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80691729
quote:
Op zondag 25 april 2010 04:06 schreef Breuls het volgende:
Ik vond 'm erg goed; het hele River Song-verhaal maakt me eindeloos nieuwsgierig (vooral omdat er zoveel vragen zijn over hun verhouding, de volgorde waarin ze elkaar ontmoeten, etcetera) en ik weet (mede, maar niet alleen, doordat Moff daarnaar hintte tijdens DWC) dat er een hele uitmapping achter zit; ik weet zeker dat het Moffs plan is om Song nog een paar keer terug te laten komen en steeds een beetje te onthullen van hoe het in elkaar steekt.

En de Angels; erg gaaf. Op een leuke manier een nieuw verhaal mee bedacht; nieuwe eigenschappen (zoals die video, of het in de ogen kijken). Erg spannend.

En story-arc: we gaan meer zien van Amy's problemen, volgende week...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb, kortom, weer een beetje vertrouwen in de Moff.

Enige kritiekpunt; the Doctor gedraagt zich alsof hij Song al een paar keer is tegengekomen, terwijl dat naar ons weten slechts 1x is geweest in S4. Dat kwam wat vreemd over. En Amy doet aannames over the Doctor die zij niet kan doen, want dit is pas aflevering vier met haar, dus zo goed kent ze hem niet.
Er gebeurt dan ook veel meer met the Doctor dan wij op TV zien. Tussen the Waters of Mars en the End of Time zit geloof ik zelfs meerdere decennia*. Dat is handig om drie redenen:
1. Je kan derden ontzettend veel boeken/comics/audioplays laten maken. (Over de 8e Doctor is bijv. veel meer gemaakt dan alleen die film)
2. We weten dat de 10e Doctor River Song ook al vaker was tegengekomen. O.a. door de sonic screwdriver en opmerkingen die ze maakte.
3. Het is nogal bizar dat de Doctor meerdere eeuwen in zijn 1e incarnatie leefde, en bij de volgende 9 steeds al binnen een paar jaar dood gaat.

Ik hoopte ook eigenlijk dat hij het op deze manier zou doen anders was het echt een enorm plothole geweest. Waar ik wel bang voor was eigenlijk.

Ik vind inderdaad wel dat Amy al wel erg veel weet en kan, maar dat heb ik met de afgelopen 3 afleveringen allemaal.

*verhalen tussen the waters of mars en the end of time tot nu toe:
Dreamland
The Advent of Fear
The Doctor on My Shoulder
The Last Voyage
Code of the Krillitanes
Silver Scream
Fugitive
Tessaract
Don't Step On The Grass
Final Sacrifice

[ Bericht 1% gewijzigd door Ugjerke op 25-04-2010 13:22:18 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 25 april 2010 @ 13:34:12 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80692886
Ik was best pissig toen de aflevering ineens was afgelopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 april 2010 @ 13:43:45 #282
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80693157
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik was best pissig toen de aflevering ineens was afgelopen.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 25 april 2010 @ 14:06:41 #283
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_80693760
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik was best pissig toen de aflevering ineens was afgelopen.
Ik dacht echt van 'he? zo snel al klaar? Het is normaal toch 3 kwartier?'
  zondag 25 april 2010 @ 14:27:15 #284
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80694232
Iemand trouwens the crack gezien in deze aflevering?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 14:29:47 #285
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80694286
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:55 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Er gebeurt dan ook veel meer met the Doctor dan wij op TV zien. Tussen the Waters of Mars en the End of Time zit geloof ik zelfs meerdere decennia*. Dat is handig om drie redenen:
1. Je kan derden ontzettend veel boeken/comics/audioplays laten maken. (Over de 8e Doctor is bijv. veel meer gemaakt dan alleen die film)
Dat weet ik, maar voor zover ik weet zijn die verhalen niet canon.
quote:
2. We weten dat de 10e Doctor River Song ook al vaker was tegengekomen. O.a. door de sonic screwdriver en opmerkingen die ze maakte.
Zij hem wel, hij haar nog niet.
quote:
3. Het is nogal bizar dat de Doctor meerdere eeuwen in zijn 1e incarnatie leefde, en bij de volgende 9 steeds al binnen een paar jaar dood gaat.
Goed punt.
quote:
*verhalen tussen the waters of mars en the end of time tot nu toe:
Dreamland
The Advent of Fear
The Doctor on My Shoulder
The Last Voyage
Code of the Krillitanes
Silver Scream
Fugitive
Tessaract
Don't Step On The Grass
Final Sacrifice
Zijn dat boeken? Ik ken Dreamland wel, en omdat die van BBC TV is neem ik die aan als canon, maar de rest hoeft niet 'waar' te zijn als het boeken, comics oid zijn.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 14:30:25 #286
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80694307
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:27 schreef Ugjerke het volgende:
Iemand trouwens the crack gezien in deze aflevering?
Alleen in de trailer. Zat die er wel ergens?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_80694509
Oi, oi, Amy zegt expliciet aan het begin van de aflevering: "Big spaceship, Churchill's bunker, you promised me a planet next."

Met nogal wat ongeduld in haar stem - zal niet echt lang ná Victory zijn.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 25 april 2010 @ 14:40:16 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80694556
Sinds ik Dr Who trouwens in full HD kijk is de serie eigenlijk nog beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 april 2010 @ 14:57:27 #289
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80695001
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:29 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar voor zover ik weet zijn die verhalen niet canon.
Er bestaat geen officiele canon voor Doctor Who, dat mag je dus als kijker/lezer/luisteraar zelf uit maken. Ik beschouw in principe alles al canon, tenzij het de TV-serie tegenspreekt.
quote:
[..]

Zij hem wel, hij haar nog niet.
Ik bedoel ook voor Ten na Forest of the Dead en voor River daarvoor. Maar in ieder geval op de Doctors tijdlijn wel tussen Forest of the Dead en gisteren.
quote:
[..]

Goed punt.
[..]

Zijn dat boeken? Ik ken Dreamland wel, en omdat die van BBC TV is neem ik die aan als canon, maar de rest hoeft niet 'waar' te zijn als het boeken, comics oid zijn.
The Advent of Fear en The Doctor On My Shoulder zijn korte filmpjes van de BBC. The Last Voyage en Code of the Krillitanes zijn audioplays van de BBC. De andere zijn comics van IDW Publishing, zij proberen zoveel mogelijk hun comics in te laten haken op gebeurtenissen in de TV-serie. Maar aangezien er geen officiele canon bestaan is het dus aan jezelf om te beslissen wat wel en niet canon is, ik vind het zelf het makkelijkst om zoveel mogelijk als canon te beschouwen aangezien het nog wel eens wat vraagtekens/open eindes uit de TV-serie oplost. Ik beschouw bijvoorbeeld de 60's films niet als canon. (En niemand denk ik ) Als iets tegenstrijdig is hanteer ik altijd deze volgorde om aan te geven wat het meest 'waar' is.

1. TV-Serie
2. Spin-offs (Bijv. Torchwood en SJA) en films
3. Audioplays, boeken etc. van de BBC
4. Audioplays, boeken etc. van derden
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:30 schreef Breuls het volgende:

[..]

Alleen in de trailer. Zat die er wel ergens?
Geen idee, hij was mij niet opgevallen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ugjerke op 25-04-2010 15:08:06 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 15:33:53 #290
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80695846
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Er bestaat geen officiele canon voor Doctor Who, dat mag je dus als kijker/lezer/luisteraar zelf uit maken. Ik beschouw in principe alles al canon, tenzij het de TV-serie tegenspreekt.
De officiële canon is RTD's woord t/m Ten's einde, en Moffs woord vanaf nu. Zo simpel is het dan ook weer wel.
quote:
Ik bedoel ook voor Ten na Forest of the Dead en voor River daarvoor. Maar in ieder geval op de Doctors tijdlijn wel tussen Forest of the Dead en gisteren.
Hoe weet je dat? De screwdriver die zij krijgt, krijgt ze die niet, bijvoorbeeld, volgende week pas?
quote:
The Advent of Fear en The Doctor On My Shoulder zijn korte filmpjes van de BBC. The Last Voyage en Code of the Krillitanes zijn audioplays van de BBC. De andere zijn comics van IDW Publishing, zij proberen zoveel mogelijk hun comics in te laten haken op gebeurtenissen in de TV-serie. Maar aangezien er geen officiele canon bestaan is het dus aan jezelf om te beslissen wat wel en niet canon is, ik vind het zelf het makkelijkst om zoveel mogelijk als canon te beschouwen aangezien het nog wel eens wat vraagtekens/open eindes uit de TV-serie oplost. Ik beschouw bijvoorbeeld de 60's films niet als canon. (En niemand denk ik ) Als iets tegenstrijdig is hanteer ik altijd deze volgorde om aan te geven wat het meest 'waar' is.

1. TV-Serie
2. Spin-offs (Bijv. Torchwood en SJA) en films
3. Audioplays, boeken etc. van de BBC
4. Audioplays, boeken etc. van derden
TW en SJA zijn wmb onderdeel van de canon, mede omdat hetzelfde productieteam erachter zit en de onderlinge link al een aantal keer getoond is (de verhalen tussen de series die op detailniveau aansluiten).

De spin-off media, dus de boeken, audioshit en dergelijke van niet-BBC is wat mij betreft niet canon, omdat ik er vanuit ga dat zij hun verhalen niet op continuïteit laten controleren door de BBC. Dat wat de BBC zelf maakt zou al meer canon kunnen zijn, maar ook dat weet je nooit zeker.

Neem als voorbeeld Human Nature van Paul Cornell. Hij schreef een verhaal over de 7th Doctor die samen met Bernice onderdook voor de Family of Blood. Hij liet zichzelf tot mens omvormen, etcetera. Het zou raar zijn als dat canon was, want dan zou hem dat later, in een andere incarnatie, met een andere companion, toevallig weer overkomen. En dat is wel erg onwaarschijnlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 15:34:24 #291
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80695859
Oh, en Cushing is een nep-Doctor, daar zijn we het wel over eens.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 25 april 2010 @ 15:36:20 #292
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_80695899
quote:
Op zondag 25 april 2010 04:06 schreef Breuls het volgende:


En de Angels; erg gaaf. Op een leuke manier een nieuw verhaal mee bedacht; nieuwe eigenschappen (zoals die video, of het in de ogen kijken). Erg spannend.

Ik vroeg me alleen meteen af of in Blink ook niet iemand een Angel in de ogen heeft gekeken. Want dan is het juist weer een inconsistentie.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 15:39:46 #293
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80695975
Ja, dat bedacht ik me ook. Maar dat vergeef ik de Moff wel. Anders kun je nooit nieuwe details bedenken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 25 april 2010 @ 15:51:05 #294
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_80696270
Erg grappige scene trouwens waarin River Song de besturing van de Tardis overneemt en vlekkeloos land.

RS: "It's not supposed to make that noise. YOU leave the breakes on!"
DW: "Yeah well it's a brilliant noise. I love that noise"



[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 25-04-2010 16:58:06 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  Admin zondag 25 april 2010 @ 16:14:57 #295
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_80696877
Ja, heerlijke scene. Daarna ook "you've made it boring now!". Heel karakteristiek voor de Doctor; hij wil lol hebben.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 25 april 2010 @ 16:57:23 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_80698073
Ik heb weer hoop.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 25 april 2010 @ 22:43:45 #297
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_80712284
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:33 schreef Breuls het volgende:

[..]

De officiële canon is RTD's woord t/m Ten's einde, en Moffs woord vanaf nu. Zo simpel is het dan ook weer wel.
[..]

Hoe weet je dat? De screwdriver die zij krijgt, krijgt ze die niet, bijvoorbeeld, volgende week pas?
[..]

TW en SJA zijn wmb onderdeel van de canon, mede omdat hetzelfde productieteam erachter zit en de onderlinge link al een aantal keer getoond is (de verhalen tussen de series die op detailniveau aansluiten).

De spin-off media, dus de boeken, audioshit en dergelijke van niet-BBC is wat mij betreft niet canon, omdat ik er vanuit ga dat zij hun verhalen niet op continuïteit laten controleren door de BBC. Dat wat de BBC zelf maakt zou al meer canon kunnen zijn, maar ook dat weet je nooit zeker.

Neem als voorbeeld Human Nature van Paul Cornell. Hij schreef een verhaal over de 7th Doctor die samen met Bernice onderdook voor de Family of Blood. Hij liet zichzelf tot mens omvormen, etcetera. Het zou raar zijn als dat canon was, want dan zou hem dat later, in een andere incarnatie, met een andere companion, toevallig weer overkomen. En dat is wel erg onwaarschijnlijk.
Daarom staat TV-seriecanon bij mij boven Boekcanon. Ik neem wel aan dat BBC de verhalen te lezen krijgt voor publicatie trouwens.
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:34 schreef Breuls het volgende:
Oh, en Cushing is een nep-Doctor, daar zijn we het wel over eens.
Absoluut
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:36 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vroeg me alleen meteen af of in Blink ook niet iemand een Angel in de ogen heeft gekeken. Want dan is het juist weer een inconsistentie.
Je kan ook denken: "Blijkbaar niet, want dan had dat toen al moeten gebeuren" . Ben ik nou heel naïef?
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:51 schreef Wepeel2 het volgende:
Erg grappige scene trouwens waarin River Song de besturing van de Tardis overneemt en vlekkeloos land.

RS: "It's not supposed to make that noise. YOU leave the breakes on!"
DW: "Yeah well it's a brilliant noise. I love that noise"

Hoe hij die geluiden nadeed
quote:
Op zondag 25 april 2010 16:14 schreef Breuls het volgende:
Ja, heerlijke scene. Daarna ook "you've made it boring now!". Heel karakteristiek voor de Doctor; hij wil lol hebben.
Heel erg Doctorachtig inderdaad!
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 25 april 2010 @ 23:05:18 #298
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_80713387
Ik vond deze aflevering wél goed!!
451 °F
  zondag 25 april 2010 @ 23:23:48 #299
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_80714076
quote:
Op zondag 25 april 2010 14:06 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik dacht echt van 'he? zo snel al klaar? Het is normaal toch 3 kwartier?'
Ja! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_80718952
quote:
Op zondag 25 april 2010 15:36 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vroeg me alleen meteen af of in Blink ook niet iemand een Angel in de ogen heeft gekeken. Want dan is het juist weer een inconsistentie.
Was dat niet omdat zoals de doctor in deze aflevering zei : "They were scavengers" oid. Misschien waren ze daar niet sterk genoeg voor ? Alleen wel jammer dat ze nu gewoon nekken breken, ik vond van de oude Angels wel tof dat ze je vermoorden door je terug in de tijd te sturen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')