Daarom zal hij ook kamerlid blijven.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
Een CDA-VVD-D66 kabinet zal op zeker ook zeer impopulair zijn. Zie Balkenende II. Ook zij deden trouwens aan lastenverzwaringen. In die zin lopen de partijen van nu te liegen dat ze dat niet gaan doen. In 2003 had Nederland eveneens te maken met een conjuncturele neergang en zelfs dat rechtse kabinet vermengde lastenverlichtingen en verzwaringen met elkaar (uiteraard op zo'n manier dat de grootgraiiers spekkoper waren).
Het beeld bestaat dat Balkenende II tenminste nog wat deed en dit kabinet niks. Dat is niet correct natuurlijk. Dit kabinet doet wat aan de AOW, wajong en vele andere regelingen. Maar het gaat de rechtse partijen (PVV, VVD en D66) vast niet ver genoeg. Dat kan. Maar ga niet zeggen dat er niks gebeurt is, en dat doet Pechtold wel.
Ik zie er nu al naaruit dat mooiboy Pechtold, dat balletje, van zijn troon gaat vallen.
nope.quote:
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
groen links, sp en d66 van deze weet ik het zeker volgens mij alle andere partijen uitgezondert CDA, VVD, SGP en christen unie en TON.
Ja man en die halen net boven de 76 zetels het enige 3 partijen kabinet wat mogeljik en waarschjinlijk ook successvol is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:47 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
dus een cda/vvd/pvv zou wel kunnen dus?
dus de cda en de vvd willen ook niet?quote:
Hangt er een beetje vanf waar hun belangrijkste punten in de kabinetsvorming liggen, als je de SP veel geeft qua zorg, denk ik dat ze best tevreden zijn. Daar ligt nu toch hun speerpunt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:44 schreef Barca het volgende:
Denk niet dat dat 'm wordt. Verschil tussen D66 en SP is in mijn ogen te groot.
Er blijft niet veel over voor CDA he, pvda gaan ze echt niet weer mee regeren, extreem-links ook niet en sp wordt het ook niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:51 schreef ClearGreen het volgende:
PVV heeft CDA nodig voor regeringsdeelname, en zelfs bij het CDA zijn ze nog wel verstandig en gaan ze niet met Wilders in zee. Zal teveel interne weerstand geven.
Niet alleen qua standpunten, maar ook qua gedrag. De D66 vind ik qua inhoud ook niet heel sterk, maar zij zijn minder schreeuwerig. Pechtold laat zich wel vaak horen, maar doet dat dan wel heel stilletjes en correct. De SP heeft niet voor niets het logo wat ze hebben. Slappe tomaten gooien, zo kun je hun manier van oppositievoeren het best omschrijven.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:51 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanf waar hun belangrijkste punten in de kabinetsvorming liggen, als je de SP veel geeft qua zorg, denk ik dat ze best tevreden zijn. Daar ligt nu toch hun speerpunt.
GroenLinks zou ook kunnen, maar die worden waarschijnlijk niet groot genoeg na de campagnes.
Aantal andere partijen zou qua zetels wel kunnen, maar die willen niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:51 schreef ClearGreen het volgende:
PVV heeft CDA nodig voor regeringsdeelname, en zelfs bij het CDA zijn ze nog wel verstandig en gaan ze niet met Wilders in zee. Zal teveel interne weerstand geven.
CDA zal sowieso de grootste worden dus gaat sowieso met een aantal partijen in zee. VVD wil sowieso wel reageren met CDA en ik zie PVDA het nog wel een keer doen met CDA.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:52 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Er blijft niet veel over voor CDA he, pvda gaan ze echt niet weer mee regeren, extreem-links ook niet en sp wordt het ook niet.
d66/cda/vvd? weet niet of het uitkomt maar die kunnen prima in een coalitie toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:52 schreef PowerAdmin het volgende:
[..]
Er blijft niet veel over voor CDA he, pvda gaan ze echt niet weer mee regeren, extreem-links ook niet en sp wordt het ook niet.
Ze zullen wel moeten.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:51 schreef ClearGreen het volgende:
D66 en VVD samen zijn daar te klein voor, ze hebben de PVV nodig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
d66/cda/vvd? weet niet of het uitkomt maar die kunnen prima in een coalitie toch?
Denk dat je je hier erg in vergist.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:54 schreef Your_honor het volgende:
[..]
CDA zal sowieso de grootste worden dus gaat sowieso met een aantal partijen in zee. VVD wil sowieso wel reageren met CDA en ik zie PVDA het nog wel een keer doen met CDA.
CDA, PVV en VVD gaat 'm niet worden. Echt niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:55 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten.
CDA-PVV-VVD is het enige mogelijke kabinet (tenzij er een 4 partijenkabinet komt met erg uiteenlopende visies).
CDA en PvdA gaan echt niet opnieuw samenwerken. PVV is best bereid om de missie in Afghanistan te verlengen als dat betekent dat er een immigratiestop komt.
D66 en VVD + CDA zou qua zetels misschien wel lukken, maar die willen elkaar niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
D66 en VVD samen zijn daar te klein voor, ze hebben de PVV nodig.
Ja klinkt wel leuk maar die hebben niet genoeg zetels.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:55 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
d66/cda/vvd? weet niet of het uitkomt maar die kunnen prima in een coalitie toch?
Jij denkt dat de VVD akkoord gaat met een immigratiestop?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:55 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten.
CDA-PVV-VVD is het enige mogelijke kabinet (tenzij er een 4 partijenkabinet komt met erg uiteenlopende visies).
CDA en PvdA gaan echt niet opnieuw samenwerken. PVV is best bereid om de missie in Afghanistan te verlengen als dat betekent dat er een immigratiestop komt.
GL en VVD ?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
GL/VVD/D66 lijkt mij de meest werkbare coalitie, echter te weinig zetels he....
cda/vvd/d66 komt uit op 69, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
D66 en VVD samen zijn daar te klein voor, ze hebben de PVV nodig.
Van de VVD website:quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VVD akkoord gaat met een immigratiestop?
Ik zou zeggen ipv GL de Partij voor de Dieren als werkbaar. Maar dat lukt niet qua zetels. En, met GL erbij denk ik nog niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
GL/VVD/D66 lijkt mij de meest werkbare coalitie, echter te weinig zetels he....
Alleen is immigratie beperken iets anders dan een immigratiestop, waar de PVV voor staat. Wat denk je dat de grote bedrijven gaan doen als Nederland een immigratiestop gaat doorvoeren?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:59 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Van de VVD website:
"Het wordt tijd om het oplossingsgerichte immigratie- en integratiebeleid dat de VVD voorstaat opnieuw helder neer te zetten. Daartoe dient deze notitie. Onze lijn was en blijft: de immigratie beperken, de integratie bevorderen en de discriminatie bestrijden."
http://www.vvd.nl/standpunt/210/immigratie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |