zo leer ik stukje bij beetje de theorie achter het gitaar spelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Mag ik je er op wijzen dat Fok een Nederlandstalig forum is?.
Maar ff serieus: je speelt de tonen van een akkoord achter elkaar ipv tegelijk.
En ik ookquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:28 schreef genakt het volgende:
[..]
zo leer ik stukje bij beetje de theorie achter het gitaar spelen
ben nu bezig met alle noten op de neckquote:
Ik ben het inderdaad na 5 minuten altijd zat en ga dan lekker powerchords raggenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:37 schreef genakt het volgende:
[..]
ben nu bezig met alle noten op de neck![]()
ben het nou al zat
ow ik snap het nu je moet de note circel leren en dan kan je zo alles opnoemenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ben het inderdaad na 5 minuten altijd zat en ga dan lekker powerchords raggen
Geen ideequote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:52 schreef genakt het volgende:
[..]
ow ik snap het nu je moet de note circel leren en dan kan je zo alles opnoemen
het is helemaal niet moeilijk
bijv de e snaar dan is open
volgende fret is F omdat het 1 semitone is en dus geen f flat of e sharp is
2e fret is dan f sharp of g flat
3 fret g
4e fret g sharp en a flat
en zo verder
zo is het goed volgens mij hoop ik

Ik ben nu 16, begin mei word ik 17quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:48 schreef Daantke het volgende:
KaMo hoelang duurt het eigenlijk nog voor je mag stemmen? Wnat voor mn gevoel ben je nog 15 maar ik denk dat dat al wel ouder is
Kwint is de 5e volle toon vanaf de grondnoot, bijvoorbeeld is het bij de C:quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:59 schreef genakt het volgende:
[ afbeelding ]
al die kwinten gaat nog iets te ver :')
| 1 2 | 1234567 |
Uitgaande van een "gewone" majeurladder dan, het kunnen ook heel andere stappen zijn.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:36 schreef KaMo het volgende:
[..]
Kwint is de 5e volle toon vanaf de grondnoot, bijvoorbeeld is het bij de C:
[ code verwijderd ]
Dus de G
Elke nooit heeft dus zijn eigen 'toonladder', die moet altijd klinken als; do re mi fa sol la ti do
Ow, dat hem, ik nog niet gehad bij muziektheoriequote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:40 schreef Cynic het volgende:
[..]
Uitgaande van een "gewone" majeurladder dan, het kunnen ook heel andere stappen zijn.
Ze bevatten wel dezelfde tonen, maar omdat je op een andere plek begint is de volgorde van intervallen anders waardoor de toonladder een heel ander karakter krijgt. En die klinkt dus ook niet meer als de standaard doremi-ladder.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:54 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ow, dat hem, ik nog niet gehad bij muziektheorie
Wel dan de mineurladder van A (Am dus) dezelfde tonen bevat als die van de C
Klopt, daarom is het een mineurladderquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:02 schreef Libelah het volgende:
[..]
Ze bevatten wel dezelfde tonen, maar omdat je op een andere plek begint is de volgorde van intervallen anders waardoor de toonladder een heel ander karakter krijgt. En die klinkt dus ook niet meer als de standaard doremi-ladder.
FIjn dat iedereen het nu weetquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:11 schreef genakt het volgende:
ik vind deze user op die hobbit lijken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice succes!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef -Menn0- het volgende:
Nou mensen, ik ga er vandoor![]()
[ afbeelding ]
Here I come
Daar kun je je wel een weekje vermaken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Here I come
Veel plezierquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Here I come
Brrr, vrijwillig die kou inquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Here I come
Gevoelstemperatuur in de zon waar ik zat was iets van 15 gradenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Brrr, vrijwillig die kou in![]()
Maar veel plezier he
The Gods made beerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat een Coffeefreakz hier.
Maar waarom zou ...and the gods made coffee niet origineel zijn en Smashing Coffee wel.
Het is vrijdagmiddag dude, niet te zwaar aan tillenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat een Coffeefreakz hier.
Maar waarom zou ...and the gods made coffee niet origineel zijn en Smashing Coffee wel.
Ik zit hier ook in 15 graden niet buiten in een shirtje, dan heb ik nog zo'n koude handen dat mijn vingers er bijna vanaf vallenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur in de zon waar ik zat was iets van 15 graden
Dat ga je hier niet krijgen hoor hier is het kouder
In je shirt buiten een biertje drinken in de middag
Nah je zit dan in een ander klimaat achtig iets weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het voelt niet koud aan totaal anders dan als het hier 15 graden isquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zit hier ook in 15 graden niet buiten in een shirtje, dan heb ik nog zo'n koude handen dat mijn vingers er bijna vanaf vallen![]()
Volgens mij ben ik stiekem een neger...
Vetquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:12 schreef Gitaarmat het volgende:
We kunnen met de band binnenkort via de bassist in een gekraakt pand in Groningen misschien gaan repeteren. Maar dan zullen we eerst alles met matrassen moeten isoleren. Het kost verder niks alleen we moeten dus oefenversterkers en een drumstel hebben.
Ik betwijfel of je met matrassen veel goed zou kunnen isolerenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:12 schreef Gitaarmat het volgende:
We kunnen met de band binnenkort via de bassist in een gekraakt pand in Groningen misschien gaan repeteren. Maar dan zullen we eerst alles met matrassen moeten isoleren. Het kost verder niks alleen we moeten dus oefenversterkers en een drumstel hebben.
Spuit 11quote:
Gelredome (XS)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:25 schreef Gitaarmat het volgende:
Wow, waar komen die. Zou wel geniaal zijn.
vorig jaar op wintersport in het zonnetje kon ik gewoon in me shirtje snowboarden en op terras zittenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gevoelstemperatuur in de zon waar ik zat was iets van 15 graden
Dat ga je hier niet krijgen hoor hier is het kouder
In je shirt buiten een biertje drinken in
de middag
Oversturing?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:30 schreef Gitaarmat het volgende:
Wel kut trouwens in zo'n oefenruimte gister. Hoe we de tweede microfoon ook neer zetten hij is niet te gebruiken voor de drummer... een of andere manier ook direct weer oversturing.
Ja relax is datquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:41 schreef genakt het volgende:
[..]
vorig jaar op wintersport in het zonnetje kon ik gewoon in me shirtje snowboarden en op terras zitten
Overspraak?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:48 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Oversturing?
Feedback bedoel je ?
Zorgen dat de monitor er niet in blaast
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |