Idd, heb ik ook gelezenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:22 schreef bigbass het volgende:
Wat ik er een keer over gelezen heb is dat je het voor elkaar kan krijgen door jezelf aan te leren regelmatig even te denken "wat ben ik aan het doen? waarom doe ik het? waar ben ik?". Als je dat automatisch doet, zal het het ook in een droom doen en je realisren dat je droomt. Er is een kans dat je dan wakker wordt, maar als je het oefent kan je lucide dromen forceren(schijnt, ik heb nooit de moeite gedaan het echt te proberen).
Dan bedoel je vast hallucineren?quote:
Ik heb me er wel eens mee bezig gehouden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:24 schreef Gro251 het volgende:
Ok , maar zijn er ook ervaringen onder de fok!ers
Is het moeilijk om dit aan te leren> ?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:30 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik heb me er wel eens mee bezig gehouden.
Het helpt ook om een dromendagboek bij te houden waar je elke dag bijhoudt wat je hebt gedroomd. Die leg je naast je bed en het eerste wat je doet als je wakker wordt is bedenken wat je heb gedroomd en dat opschrijven.
Vervolgens kan je dan inderdaad wat realitychecks doen in het 'echte' leven. Bijvoorbeeld telkens bedenken wie je bent, waar je bent, maar ook specifieker op dromen. Bijvoorbeeld iets lezen en dan terugkijken of hetzelfde er staat, in een droom is dat dikwijls niet zo. Ook klokken schijnen raar te doen in dromen, probeer dus altijd de tijd in de gaten te houden.
Als je in je droom een realitycheck doet en hij klopt niet kan zomaar het besef komen dat je droomt. Vanaf dan ben je 'lucide' aan het dromen en kan je alles doen wat je wil in je droom. Bijvoorbeeld naar Walibi World in een mega-achtbaan, vliegen of die vervelende collega een klap op z'n muil geven.
Persoonlijk werd ik vaak vrij snel wakker nadat ik lucide was geworden, het gebeurt volgens mij ook niet in je diepste slaap maar in een soort tussenfase tussen dromen en wakker worden.
Het is op zich wel leuk, maar echt meerwaarde heeft het ook niet. Er is op internet nog veel meer informatie over te vinden, Google is je vriend.
Ja, het bestaat zeker echt, en heel moeilijk is het ook niet. Als je je er in het dagelijks leven veel mee bezig houdt met je dromen dan lukt het zeker binnen niet al te lange termijn.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:43 schreef Gro251 het volgende:
[..]
Is het moeilijk om dit aan te leren> ?
en het bestaat dus wel echt ?
Dat helpt tegen, je moet je bewust worden van je dromen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:54 schreef Gro251 het volgende:
helpt het feit dat ik zowieso nooit echt mijn dormen onthou en dat ik heeel vast slaap niet mee an het niet lucide dromen ?>
Sowieso moet je eerst stabieler worden met je gedachten buiten je slaap om.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:54 schreef Gro251 het volgende:
helpt het feit dat ik zowieso nooit echt mijn dormen onthou en dat ik heeel vast slaap niet mee an het niet lucide dromen ?>
Nee, maar daarom moet je jezelf trainen in het bewust zijn van je dromen die je echt wel hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:03 schreef Gro251 het volgende:
dat bedoel ik .... mijn vaste slaap helpt niet echt neem ik aan
Gedachtes leeg gooien is goed, en mediteren moet je niet per definitie zien als het standaard mediteren he.. gewoon je bewust worden van jezelf, zonder gedachtespinsels.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:06 schreef Gro251 het volgende:
Ok maar , dat houd in dat ik moet gaan mediteren , daar heb ik nul ervaring mee en eerlijk gezecht ook een beetje sceptisch over ben... ik moet men hoofd legen voor ik kan slapen . dat weet ik dat doe ik altijd als ik naar bed ga op men rug liggen en de gedachten die voorbijkomen weggoiien , als of je dia's met je gedachte weg zoeft zeg maar ...
i kbegrijp dus dat je niet echt slaapt ? het is meer een tussenweg. Het is niet zo dat als je in een diepe slaap een droom hebt ineens lucide word. of is het toch je voorgeprogammeerde onderbewustzijn (reality check) die ervoor zorgt dat je dat wel krijgt (lucide word)quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:12 schreef _evenstar_ het volgende:
Zelf kan ik het redelijk goed, ik heb het aangeleeerd op advies van psychotherapeute paar jaar terug, omdat ik bst veel nachtmerries had, en dus langzaam aan geleerd die heel bewust om te gaan buigen. En wat een ander al zei in andere topics, t grappige is dat je dus ook gewoon heel rigoreus kan besluiten nu wordt ik wakker en hoppa![]()
Lukt ook regelmatig om echt een hele nacht dromen te sturen.
Alleen merk ik wel dat je dan minder uitgeslapen bent, omdat je niet echt in complete rust bent en je eigenlijk meer een continue tussenfase zit .
Ik herken dit alleen maar in spacen op truffelsquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:20 schreef Gro251 het volgende:
ja dat is het gekke . Het schijnt dat je kan bepalen wat je wilt ofzo
quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:30 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik heb me er wel eens mee bezig gehouden.
Het helpt ook om een dromendagboek bij te houden waar je elke dag bijhoudt wat je hebt gedroomd. Die leg je naast je bed en het eerste wat je doet als je wakker wordt is bedenken wat je heb gedroomd en dat opschrijven.
Vervolgens kan je dan inderdaad wat realitychecks doen in het 'echte' leven. Bijvoorbeeld telkens bedenken wie je bent, waar je bent, maar ook specifieker op dromen. Bijvoorbeeld iets lezen en dan terugkijken of hetzelfde er staat, in een droom is dat dikwijls niet zo. Ook klokken schijnen raar te doen in dromen, probeer dus altijd de tijd in de gaten te houden.
Als je in je droom een realitycheck doet en hij klopt niet kan zomaar het besef komen dat je droomt. Vanaf dan ben je 'lucide' aan het dromen en kan je alles doen wat je wil in je droom. Bijvoorbeeld naar Walibi World in een mega-achtbaan, vliegen of die vervelende collega een klap op z'n muil geven.
Persoonlijk werd ik vaak vrij snel wakker nadat ik lucide was geworden, het gebeurt volgens mij ook niet in je diepste slaap maar in een soort tussenfase tussen dromen en wakker worden.
Het is op zich wel leuk, maar echt meerwaarde heeft het ook niet. Er is op internet nog veel meer informatie over te vinden, Google is je vriend.
Ik denk dat voor jou het beste is:quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:15 schreef Gro251 het volgende:
hoe hebben jullie dit geleerd ? mnet de realiteits check ?
ALs ik lucide droom en ik wil ontwaken, ontwaak ikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:51 schreef Maitje het volgende:
Ik denk dat je niet expres wakker kunt worden in je droom.
Lucide worden is gewoon het aansturen van je droom. Iedereen heeft dat gevoel wel is gehad. Ik droom vrijwel iedere nacht en kan ze 9 van de 10x dan ook onthouden. Soms betrap ik mij er idd op dat ik ook lucide ben geweest, ik heb dan voor mijn gevoel gewoon een wending kunnen geven aan de droom.
Echter, beweren sommige mensen (o.a. mediums/paragnosten/lichtzielen) dat zij expres in hun dromen kunnen ontwaken en meetings kunnen houden of bij mensen via hun droom op bezoek komen.
Maar naar mijn idee is dat dan gewoon astraal reizen…
mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef Gro251 het volgende:
nou ik probeer men dromen te onthouden , maar als ik wakker word beweeg ik en dan denk ik daarrna shit ik had moetn blijven liggen .......maar het zuigt hard dat het niet lukt...
Probleem is dus dat ik ze sowiezo niet herinner ....:(quote:Op zondag 21 februari 2010 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Opschrijven zorgt er bij mij ook nog eens voor dat ik de droom later heel makkelijk weer kan terughalen (althans iig de delen die ik in eerste instantie heb onthouden en opgeschreven)
Voor mij werkt dit ook goed. Ondertussen lukt het me ook goed om de droomsymbolen eruit te vissen. Erg leerzaam zo nu en dan!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:28 schreef Summers het volgende:
[..]
mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,
als ik dat doe en nog slaperig wakker word uit een droom ,
is het eerste wat ik denk dat ik snel de droom moet opschrijven ,
en automatisch blijf je aan je droom denken en somt voor jezelf al dingen op
die erin voorkwamen terwijl je je pen pakt .
Dat werkt voor mij .
Wat sowieso wel helpt, is je er mee bezig te zijn. Neem je 's avonds voor het slapen gaan voor om je droom/dromen te onthouden als je wakker wordt. Zoals eerder al gezegd, leg wat schrijfgerei klaar voor de volgende dag.. en laat het vooral ook een beetje los. Als je er te geforceerd mee omgaat, haal je waarschijnlijk minder resultaat. Dat is althans bij mij het geval.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef Gro251 het volgende:
zal dit es proberen...als ik me uberhaubt iets kan herinneren opschrijven die zooi...ik kan me van vorig week wel herinnerne dat ik een droom had over een tennisracket ofzo die kapot ging , en daarna werd ik roepend wakker want i kdacht dat ik aan de telefoon zat .... heel apart ik denk dat ik dit vanaviond sowieso voor het slapen ga opschrijven ...zal dit helpen /?
Yo dude, pick up the phonequote:Op maandag 22 februari 2010 20:09 schreef Gro251 het volgende:
a dit wel proberen , en begin met die rare droom over een tennisracket dat kapot ging , en dat ik pratend wakker werd ....en dagt dat ik iemand aan de telefoon had...
Dat lijkt me juist niet handig. Gewoon een paar keer per dag. Je mail checken heb je waarschijnlijk ook geen vaste tijden voor, maar doe je ook een paar keer per dag. Als je dus ook een paar keer per dag zo'n realitycheck doet, doe je dat vanzelf 's nachts ookquote:Op maandag 22 februari 2010 21:27 schreef Gro251 het volgende:
vaste tijden lijken me ook wel handig voor dit soort checks ? elke dag voor het slapen gaan je afvragen of je gaat slapen lijkt me beetje nutteloos ?
Ben je er ook mee bezig ?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:56 schreef Flammie het volgende:
Helaas... ik heb mijn droom ook niet kunnen onthouden
Ik heb ook dromen betreft de presentatrice van het spelletjesprogramma Lingo, tellt dat ook?quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef Gro251 het volgende:
Met belangstelling heb ik een artikel over lucide dromen gelezen . voor de mensen die niet weten wat dit is :
Het is mogelijk om 'wakker te worden' binnen je droom en toch door te dromen. Dit heet lucide dromen. (Ook wel: "helder dromen" of "bewust dromen"). In zo'n droom kun je je droom sturen. Je kunt alles doen wat je maar wilt. Je fantasie is de grens.
...
Nu kan ik normaal gesproken nimmer mijn dromen onthouden (ofwel 'ik droom nooit') . Vroeger had ik weleens dromen dat ik door de lucht kon zwemmen...dat was te mooi.. maar dat is alweer 10 jaar geleden.
Maar zijn er mensen die weten of het kan en hoe het gaat ben wel benieuwd eigenlijk...wil het wel een keer meemaken
dat is best snel na je intentie om je dromen te onthoudenquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:40 schreef Gro251 het volgende:
Ik heb gedroomt!!!![]()
Men tanden vielen eruit...ik kon nog niet bewust worden in men droom (lucide worden) maar hopelijk gaat dit de goede kant op!
IDD ik hoop niet dat het toeval was......ik herinner hem ook niet levendig ofzo hrr...gewoon dat menkies loszat ik draad zocht om hem eruit te trekken en toen ik voelde er ineens drie tanden uitvielenquote:Op woensdag 24 februari 2010 10:55 schreef Summers het volgende:
[..]
dat is best snel na je intentie om je dromen te onthouden
er zitten zeker boodschappen in dromen , idd heel leerzaam .quote:Op maandag 22 februari 2010 15:06 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Voor mij werkt dit ook goed. Ondertussen lukt het me ook goed om de droomsymbolen eruit te vissen. Erg leerzaam zo nu en dan!
quote:Vannacht had ik een heftige droomnacht, twee keer slaapverlamming en toen een enorm spannende droom over spionage en een infiltrant. Ik was me er heel erg van bewust dat ik droomde (dat is een teken dat ik lucide droomde), want ik hoorde beneden allerlei geluiden van de kat en zo, maar ik wilde beslist niet wakker worden omdat ik wilde weten hoe het verhaal afliep.
ik hoop het voor je!quote:Op donderdag 25 februari 2010 00:35 schreef Flammie het volgende:
Ik hoop dat ik vanavond weer lekker ga dromen... Het wordt eigenlijk zo wel eens tijd
Hoop dat ik morgen wat kan schrijven
Ik kan vaak in elke droom die ik droom ontwaken wanneer ik wil. Maar meestal bedenk je je dit op het moment dat een droom een bizarre wending krijgt of dat het 'eng" wordt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:58 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ALs ik lucide droom en ik wil ontwaken, ontwaak ik![]()
Wat je zei over in dromen meetingshouden, of mensen hun droom bezoeken geloof ik dan weer niet in
Klinkt echt interessantquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:53 schreef DannydeK het volgende:
Ik zelf heb veel ervaring met lucide dromen, maar heb ze de laatste tijd bijna niet meer. Als ik er echter weer mee bezig ben, en er bijvoorbeeld over lees, gaat het wel makkelijker. Ik heb een periode gehad dat ik echt heel erg bewust en helder was, tegenwoordig is het een stuk minder helder..
Ik heb ooit tussen gemiddeld en hoge luciditeit ingezeten:
http://www.u-subjects.nl/(...)t-zijn-lucide-dromen
Kon toen mijn eigen wereld scheppen, en heb toen de scene uit Matrix Revolutions (met groene gloed, regen en sfeer) nagebootst en vloog toen dus net als Neo uit de Matrix en kon doen wat ik wilde met mijn volle bewustzijn. Moet zeggen dat het echt prachtig is om mee te maken, gezien het feit alles zo echt lijkt..
Heb het ook voor veel filosofische vraagstukken gebruikt. Zo stelde ik vragen aan personen in mijn droom, soms ook levensvragen, en kreeg echt de meest bijzondere antwoorden. Of wanneer je in een spiegel kijkt, dan pas leer je veel over je zelfbeeld..
Dit heeft mijn moeder ook een keer gehad, jaaaaren geleden. Weet nog dat ze helemaal beduusd in de keuken stond, toen ze het me vertelde. Was bizar.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:40 schreef Gourmetschotel het volgende:
Ik heb een keer gedroomd over en vliegtuig dat neerstortte en toen stortte er echt een neer
Dromen is een belevenis, fantasie is een gedachte.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:45 schreef Flounder het volgende:
Niet om flauw te doen, maar je kunt toch ook gewoon fantaseren ipv dromen?
wat grappigquote:Op maandag 14 juni 2010 08:51 schreef Bastard het volgende:
Gisteravond had ik het er met iemand over hoe je er in een droom uitziet.
Khad geen idee, vlgs mij kijk ik nooit naar mijzelf in een droom, heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik haal geen adem etc.. dus ik was wel eens benieuwd!
In mijn droom van afgelopen nacht weet ik nog heel goed dat ik een spiegel tegenkwam, en ik dacht.. hoe zie ik er eigenlijk uit? Dus ben ik voor de spiegel gaan staan en ik kon alleen mijn gezicht zien... het was een ander gezicht![]()
Ik had een grotere neus, andere gelaatstrekken, toch herkende ik wel mijzelf er in, maar toch was het niet mijn normale gezicht. Ik moest ergens denken aan dat figuur in de ratatouille tekenfilm, die kok
Misschien is dat het beeld wat je jezelf geeft zonder dat je dat door hebt. Een grotere neus enzo. Stukje vertekenend beeld van je eigen ik. Misschien vind je dat je neus groot is terwijl dit niet zo is. Je onderbewustzijn komt naar boven in je droom. Het is niet hoe je eruit ziet maar hoe je jezelf ziet.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:51 schreef Bastard het volgende:
Gisteravond had ik het er met iemand over hoe je er in een droom uitziet.
Khad geen idee, vlgs mij kijk ik nooit naar mijzelf in een droom, heb ik geen last van lichamelijke klachten, ik haal geen adem etc.. dus ik was wel eens benieuwd!
In mijn droom van afgelopen nacht weet ik nog heel goed dat ik een spiegel tegenkwam, en ik dacht.. hoe zie ik er eigenlijk uit? Dus ben ik voor de spiegel gaan staan en ik kon alleen mijn gezicht zien... het was een ander gezicht![]()
Ik had een grotere neus, andere gelaatstrekken, toch herkende ik wel mijzelf er in, maar toch was het niet mijn normale gezicht. Ik moest ergens denken aan dat figuur in de ratatouille tekenfilm, die kok
Ik was in ieder geval een stuk slanker en knapperquote:Op maandag 14 juni 2010 10:13 schreef Gro251 het volgende:
[..]
Misschien is dat het beeld wat je jezelf geeft zonder dat je dat door hebt. Een grotere neus enzo. Stukje vertekenend beeld van je eigen ik. Misschien vind je dat je neus groot is terwijl dit niet zo is. Je onderbewustzijn komt naar boven in je droom. Het is niet hoe je eruit ziet maar hoe je jezelf ziet.
Ik heb heel vaak dat ik iets droom en dan gebeurt het, maar meer met betrekking tot mijzelf dan..quote:Op vrijdag 11 juni 2010 00:43 schreef Flounder het volgende:
[..]
Dit heeft mijn moeder ook een keer gehad, jaaaaren geleden. Weet nog dat ze helemaal beduusd in de keuken stond, toen ze het me vertelde. Was bizar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |