abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 22:07:40 #1
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55859912
Hoe kan ik dat het beste proberen te doen Het lukt nog steeds niet In bed denk ik aan van alles behalve het lucide dromen Het is het meer draaien woelen en uiteindelijkj in slaap sukkelen Een van de technieken is Mnemonische inductie van lucide dromen (MILD)
Bij deze techniek neemt de dromer voor het slapen gaan een beeld in gedachten waarover hij wenst te dromen. Hij probeert in slaap te vallen met die gedachte in het hoofd en met de intentie om droomtekens te herkennen.
Hoe kun je dat het beste doen Lig zelf dan in bed met de gedachte morgen weer om 7uur der uit etc
  maandag 7 januari 2008 @ 22:10:01 #2
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55859983
Heb wel valdispert tabletjes Help alleen niet echt
  maandag 7 januari 2008 @ 22:13:15 #3
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_55860056
Volgens mij lopen er in TRU een aantal topics over. Sowieso een algemeen topic over dromen.
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  maandag 7 januari 2008 @ 22:13:52 #4
120235 skippy22
Potente kangoeroe
  maandag 7 januari 2008 @ 22:14:18 #5
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55860085
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:13 schreef Lippie85 het volgende:
Volgens mij lopen er in TRU een aantal topics over. Sowieso een algemeen topic over dromen.
Daar kom ik nooit
  maandag 7 januari 2008 @ 22:15:12 #6
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_55860104
Vroeger had ik die een hoop, nu helaas niet meer.
A.F.C. Ajax
  maandag 7 januari 2008 @ 22:19:39 #7
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_55860226
hmmm... net de wiki even doorgelezen, 't klinkt allemaal wel spannend dat lucide dromen, en aangezien ik regelmatig in een bed lig, ga ik vanavond ook MILD'en...
Wie, ik?
pi_55860258
Begin eens met opschrijven van je dromen zodra je wakker wordt. Echt direct doen, dus naast je bed leggen! (Of tegen je bedpartner je droom vertellen, maar of die daar op zit te wachten is een tweede)
Volgens mij is dat de eerste stap van bewust worden hoe je droomt.

Zodra je bewust wordt van het feit dát je droomt, lukt het soms om, als je halfwakend slaapt, te beseffen dat je droomt, in die halfwakende staat kan je dan redelijk sturen is mijn persoonlijke ervaring.

Stap 3 is dan met je droom/gedachte te beginnen, maar dat lukt me lang niet altijd. Wel helpt het "beginnen van een droom" me goed, om te ontspannen en mijn hoofd leeg te krijgen van ongewenste rommel. Dat vind ik eigenlijk een betere bonus
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 22:20:47 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55860262
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 7 januari 2008 @ 22:22:17 #10
30560 2Mini
Official Logo
pi_55860313
ik heb vaak gedroomd dat ik lucide kon dromen.. maar het zelf kunnen lukt me dan weer niet..
Volgens mij kon je dan ook in iemand anders droom komen
Camera 1... 1!
  maandag 7 januari 2008 @ 22:23:17 #11
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55860336
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:15 schreef SoupNazi het volgende:
Vroeger had ik die een hoop, nu helaas niet meer.
Wat ging er fout dan
  maandag 7 januari 2008 @ 22:24:49 #12
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55860381
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:20 schreef jack4ya het volgende:
Begin eens met opschrijven van je dromen zodra je wakker wordt. Echt direct doen, dus naast je bed leggen! (Of tegen je bedpartner je droom vertellen, maar of die daar op zit te wachten is een tweede)
Volgens mij is dat de eerste stap van bewust worden hoe je droomt.

Zodra je bewust wordt van het feit dát je droomt, lukt het soms om, als je halfwakend slaapt, te beseffen dat je droomt, in die halfwakende staat kan je dan redelijk sturen is mijn persoonlijke ervaring.

Stap 3 is dan met je droom/gedachte te beginnen, maar dat lukt me lang niet altijd. Wel helpt het "beginnen van een droom" me goed, om te ontspannen en mijn hoofd leeg te krijgen van ongewenste rommel. Dat vind ik eigenlijk een betere bonus
Dat vergeet ik altijd
  maandag 7 januari 2008 @ 22:25:14 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55860393
Gewoon ogen dicht, verhaaltje bedenken en dromen maar. Val je vanzelf in slaap. Anders gewoon fles wodka achteroverslaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55860467
Ik heb zulke dromen weleens, best vaak eigenlijk.
Ik besef mij dan ineens dat ik dus aan het dromen ben maar kan mijn droom niet aanpassen. Heel irritant want meestal zijn het enge dromen
  maandag 7 januari 2008 @ 22:28:05 #15
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_55860486
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gewoon ogen dicht, verhaaltje bedenken en dromen maar. Val je vanzelf in slaap. Anders gewoon fles wodka achteroverslaan.
Zonder gein.. ik denk dat je vrij ontspannen moet zijn om dit te doen.. als je in je bed ligt te stressen en ligt te denken aan de volgende dag 7 uur (zoals TS) dan ben je niet relaxed.. dus die fles wodka kun je misschien wel gebruiken (maar dan ben je lucide bezopen in je droom .. kan je jezelf nog niet sturen )
Wie, ik?
pi_55860608
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:24 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Dat vergeet ik altijd
Proef ik daar sarcasme
  maandag 7 januari 2008 @ 22:34:08 #17
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_55860643
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:32 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Proef ik daar sarcasme
Nee
pi_55860782
Realiseren dat ik droom, dat is me nog nooit gelukt. Dat dromen opschrijven is misschien wel een goede start inderdaad... De meest vreemde dingen gebeuren, zoals objecten die plotseling iets heel anders zijn, maar op dat moment blijf je geloven dat het allemaal in de haak is... tot dat je wakker bent en denkt: "heh?!"
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:28 schreef Schuttingbeer het volgende:

[..]

Zonder gein.. ik denk dat je vrij ontspannen moet zijn om dit te doen.. als je in je bed ligt te stressen en ligt te denken aan de volgende dag 7 uur (zoals TS) dan ben je niet relaxed.. dus die fles wodka kun je misschien wel gebruiken (maar dan ben je lucide bezopen in je droom .. kan je jezelf nog niet sturen )
Volgens mij zorgt alcohol niet voor een goed slaappatroon... dus of het voor dromen goed is weet ik zo net niet
pi_55860784
Ik had dat altijd op dinsdag na een weeknd zwaar doorhalen. Ik wist dat ik droomde en deze dromen waren niet echt fijn. Het lukte echter niet altijd om snel weer wakker te worden.....werd drijfnat van het zweet wakker dan uiteindelijk
  maandag 7 januari 2008 @ 22:41:00 #20
155008 Fip
Jezus redt
pi_55860858
Sinds ik begon te oefenen met lucide dromen kreeg ik alleen maar last van slaapverlammingen Maar weer mee gestopt dus.
pi_55860894
WILD (wake-induced lucid dream) schijnt makkelijker te zijn dan MILD (minder overdag ermee bezig zijn), maar vergt ook de nodige inspanning. WILDs geven wel veel mooiere, helderder dromen waar je meer controle over hebt.
-gaan slapen tot ~4 uur 's nachts
-15 minuten wakker blijven + klein kopje koffie drinken (afh van je tolerantie)
-weer gaan liggen in een comfortabele positie

het volgende proces kost ongeveer 20 á 30 minuten. Als het binnen een uur niet lukt, gaat het überhaupt niet meer lukken, is mijn ervaring:
-terwijl je lichaam in slaap valt blijven concentreren op je gedachten dat je een lucide droom gaat hebben: ga als het ware schaapjes tellen: denk '1 ik ga lucide dromen, 2 ik ga lucide dromen, 3 etc etc'
-daarbij focus je afwisselend op (1) de vormen die je voor je ogen ziet en (2) op je verbeelding
-op een gegeven moment zullen de vormen die je in je geest ziet steeds duidelijker en indrukwekkender worden, en wellicht zul je stemmen of geluiden horen. Dit zijn 'hypnagoge hallucinaties'.
-je lichaam zal steeds zwaarder worden en je zal een vreemd gevoel in je hoofd en borst krijgen.
-op een gegeven moment lijkt het alsof je door de vloer zakt/valt. Dit is over het algemeen het moment dat er zich opeens haarscherpe droombeelden voor je ogen vormen. De kans is nu groot dat je zo opgewonden hiervan raakt dat je direct wakker wordt. Vergt gewenning. Zoniet, dan zit je nu in een LD.

Kijk wel uit dat het geen uitvlucht uit de realiteit wordt, want dat was het eigenlijk wel toen ik me er een paar jaar geleden intensief mee bezig hield. I.i.g. succes ermee!
  maandag 7 januari 2008 @ 22:43:08 #22
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55860948
Met Lucide kun je toch juist weggaan/anders dromen
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_55861164
dan is het misschien weer wat anders hoe ik droom Ik besef me namelijk wel dat ik droom , ik kan de droom alleen niet aanpassen of veranderen. Het lijkt/voelt zeg maar alsof ik naar een film aan het kijken ben en wacht totdat ik echt wakker word.
Maar goed zolang ik wakker word is het ok denk ik maar
pi_55867809
Ik droom regelmatig lucide, hoe ik het precies doe weet ik niet, ik heb het altijd al gekund volgens mij maar toen ik door kreeg wát ik precies kon ben ik het verder gaan ontwikkelen. Ik kan m'n dromen ook sturen en dat is erg gaaf. Vliegen of zwemmen door de lucht is erg cool. Het besef dat ik droom komt meestal als er in de droom iets absurds gebeurt, iets wat in de realiteit niet kan. Dan concludeer ik dat ik droom en test dat meestal door iets in de droom te beïnvloeden, een stoel laten zweven ofzo... mja, heel plastisch en nuchter dus.

Ik ben één keer in een slaapverlamming geraakt en dat was erg naar...
pi_55867870
Ik ben er een tijd mee bezig geweest, en heb er wel een aantal gehad. Af en toe heb ik ze nog weleens.
Wat bij mij altijd hielp was de zogenaamde reality check. Gewoon even kijken naar je handen of er wel 10 vingers aanzitten. Het klinkt simpel, en dat is het ook. In mijn dromen begon ik het ook te doen, en zag toen dat ik droomde. Het werkte uitstekend.
Soms wist ik ook dat ik droomde zonder dat er een aanleiding toe was, dat is ook wel grappig.

Overigens zijn mijn lucide dromen nooit echt heel helder geweest. Ik had altijd het idee dat het meer een lucide droom in een gewone droom was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')