abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78348554
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 15:53 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ze zijn (deels) ontworpen om zijdelingse krachten op te vallen, daarom zijn ze ook niet omgevallen door de inslagen van die vliegtuigen. Waar de constructie, net als elke andere hoogbouw niet op berekend was, en waardoor ze instorten, was de enorme kinetische energie die er vrijkwam toen 20+ verdiepingen op de resterende vielen. Jij kan me vermoedelijk wel op je schouders dragen, maar niet als ik vanaf een trapje op je schouders spring, dan klappen we samen dwars door je knieeën heen.
Volgens ingenieurs en architecten van het WTC waren de binnenste, ookwel core stalen constructies zo ontworpen om zijdelingse krachten veroorzaakt door bv. 747 vliegtuigen op te kunnen vangen. Niet deels. Dit zijn de ontwerpers zelf aan het woord, zij kunnen het weten.

Als de WTC in zou storten als gevolg van kinetische energie zoals jij in je voorbeeld noemt, zou dat moeten betekenen dat er nog o.a. torenhoge resten van de massief stalen core zichtbaar zouden moeten zijn. Dit is simpelweg niet het geval. Als gevolg van ontzettend veel kinetische energie nog buiten het oneigenlijk gebruik van een gebouw zou een deel van het gebouw inderdaad kunnen instorten, maar deels. Alle verticale normaalkrachten zouden de stalen balken op een bepaald punt opgenomen hebben.

Maar blijkbaar is dit niet het geval.

Ook is er geen scenario mogelijk (op deze wereld) waarin gebouwen zo snel als een vrije val instorten. En wat kan dat wel? Wat kan een massa van onderen uit de weg helpen, zodat het bovenste naar beneden valt met de snelheid van een vrije val? Ik zet mijn geld toch echt in op explosieven.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:29:20 #252
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_78348644
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:27 schreef todaviamoonbathing het volgende:

[..]

Volgens ingenieurs en architecten van het WTC waren de binnenste, ookwel core stalen constructies zo ontworpen om zijdelingse krachten veroorzaakt door bv. 747 vliegtuigen op te kunnen vangen. Niet deels. Dit zijn de ontwerpers zelf aan het woord, zij kunnen het weten.
O ja?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 16:36:44 #253
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_78348924
quote:

[..]

Als de WTC in zou storten als gevolg van kinetische energie zoals jij in je voorbeeld noemt, zou dat moeten betekenen dat er nog o.a. torenhoge resten van de massief stalen core zichtbaar zouden moeten zijn. Dit is simpelweg niet het geval. Als gevolg van ontzettend veel kinetische energie nog buiten het oneigenlijk gebruik van een gebouw zou een deel van het gebouw inderdaad kunnen instorten, maar deels. Alle verticale normaalkrachten zouden de stalen balken op een bepaald punt opgenomen hebben.

Ook is er geen scenario mogelijk (op deze wereld) waarin gebouwen zo snel als een vrije val instorten. En wat kan dat wel? Wat kan een massa van onderen uit de weg helpen, zodat het bovenste naar beneden valt met de snelheid van een vrije val? Ik zet mijn geld toch echt in op explosieven.
Het was geen vrije val. De torens zijn NIET ontworpen om de impact van een 747 op te kunnen vangen en dat is al helemaal niet door de ontwerps zelf geroepen. Er is rekening gehouden met een vliegtuigimpact, maar het type vliegtuig waar op gerekend was was kleiner dan een 767, en volgens mij ook met een lagere snelheid, dus al helemaal geen 747.

Je kletst uit je nek.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:38:07 #254
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78348967
quote:

[..]

Nou nee, dat was niet het geval. Ze hadden rekening gehouden met een relatief langzaam vliegende 707 en alleen naar de structuele schade gekeken. Een veel sneller vliegende 767, die ook nog eens een flinke hoeveelheid brandstof aan boord had waar ze geen rekening mee hadden gehouden, vormt een totaal ander scenario.
quote:

Tijd om je beter in te lezen Bij de toren die als eerste instorte bleef wel degelijk de core heel even staan. Voor de rest snap ik niet wat je probeert te zeggen. Buiten het oneigenlijk gebruik? Waarom zou het volgens jou alleen deels in kunnen storten?
quote:
Daar heb je iets in de trant van een grote raketmotor op het dak voor nodig... Je hebt bij zoiets altijd iets van weerstand, hoe klein ook. In het geval van zo'n instorting is de belasting op de structuur zoveel hoger dan waar hij voor ontworpen is dat het gelijk begeeft. Dat houd al die tonnen staal en beton dan echt niet meer tegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_78349093
Is er trouwens al een officiele verklaring voor het instorten van en de brand in WTC 7 naar buiten gebracht?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2010 16:42:24 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:49:52 #256
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78349467
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is er trouwens al een officiele verklaring voor het instorten van en de brand in WTC 7 naar buiten gebracht?
Ik dacht het wel ja. Er was iig een technisch rapport, maar weet niet of dat een tijdelijke versie was of niet. Had te maken met de bijzondere manier waarop het gebouw opgezet was. Een aantal kolommen waren cruciaal voor de gehele structuur, en die waren te veel verzwakt door puin en vuur. Kwam het kort samengevat op neer
Onikaan ni ov dovah
pi_78349535
Overigens: Fruityloop en CoolGuy, kijk ff die filmpjes in mijn post op pagina 10. Lijken mij geen instortende plafonds of uit hun sponning springende ramen.
pi_78349596
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik dacht het wel ja. Er was iig een technisch rapport, maar weet niet of dat een tijdelijke versie was of niet. Had te maken met de bijzondere manier waarop het gebouw opgezet was. Een aantal kolommen waren cruciaal voor de gehele structuur, en die waren te veel verzwakt door puin en vuur. Kwam het kort samengevat op neer
Ja, en dan valt een heel gebouw als pudding in elkaar. Logisch. Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Hoe komt die brand trouwens op die hoogte in het gebouw? Was namelijk stukken lager dan waar de vliegtuigen insloegen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:54:23 #259
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78349669
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, en dan valt een heel gebouw als pudding in elkaar. Logisch. Dat ik daar niet aan gedacht heb.
Hoe komt die brand trouwens op die hoogte in het gebouw? Was namelijk stukken lager dan waar de vliegtuigen insloegen.
Wat dacht je van vallend puin?
Onikaan ni ov dovah
pi_78349847
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat dacht je van vallend puin?
Kijk eens naar beelden van een instortend WTC 7. Zie je schade aan het gebouw voordat het instort? En dan nog, hoe kan vallend puin zorgen dat een gebouw als een kaartenhuis instort?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:02:05 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78350018
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kijk eens naar beelden van een instortend WTC 7. Zie je schade aan het gebouw voordat het instort?
Ja:
quote:
En dan nog, hoe kan vallend puin zorgen dat een gebouw als een kaartenhuis instort?
Lees mijn vorige posts nou nog eens. Daar staat je antwoord.
Onikaan ni ov dovah
pi_78350540
Vind het maar erg toevallig allemaal.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:40:43 #263
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78351515
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het was geen vrije val. De torens zijn NIET ontworpen om de impact van een 747 op te kunnen vangen en dat is al helemaal niet door de ontwerps zelf geroepen. Er is rekening gehouden met een vliegtuigimpact, maar het type vliegtuig waar op gerekend was was kleiner dan een 767, en volgens mij ook met een lagere snelheid, dus al helemaal geen 747.

Je kletst uit je nek.
Plus dat de torens in principe gewoon bleven staan na de botsing, pas na enige tijd en een felle brand storten ze in. Waarschijnlijk heeft men wel met beide rekening gehouden tijdens het ontwerp, maar niet met beide opeenvolgend.
Let the beat control your body!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:42:00 #264
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78351562
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kijk eens naar beelden van een instortend WTC 7. Zie je schade aan het gebouw voordat het instort? En dan nog, hoe kan vallend puin zorgen dat een gebouw als een kaartenhuis instort?
Op de bewegende beelden is lang niet het hele gebouw te zien, dus lastig om er iets over te zeggen aan de hand van die beelden.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 17:48:25 #265
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78351808
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 16:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens: Fruityloop en CoolGuy, kijk ff die filmpjes in mijn post op pagina 10. Lijken mij geen instortende plafonds of uit hun sponning springende ramen.
Maar het lijken mij ook geen explosieven. C.D. explosies zijn doorgaans een stuk kleiner, kijk maar een willekeurig filmpje van C.D. sloop. Bovendien worden die doorgaans ook ontstoken vóór het instorten, niet tijdens.
Het waren natuurlijk redelijk sterke ramen in zo een toren, als die knappen door de druk op de verdieping kan dat een flinke klap zijn.
pi_78356832
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:48 schreef Joppy het volgende:

[..]

Maar het lijken mij ook geen explosieven. C.D. explosies zijn doorgaans een stuk kleiner, kijk maar een willekeurig filmpje van C.D. sloop. Bovendien worden die doorgaans ook ontstoken vóór het instorten, niet tijdens.
Het waren natuurlijk redelijk sterke ramen in zo een toren, als die knappen door de druk op de verdieping kan dat een flinke klap zijn.
Heb je het 2de filmpje ook gezien?
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:26:28 #267
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78362662
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, bij al die voorbeelden van CD zie je een hele serie flitsen (de ontploffingen dus) voor dat het gebouw in stort en dat zijn allemaal veel kleinere gebouwen. Bij het WTC zie je slechts hier en daar een flitsje, ook nog tijdens het instorten.

De pufjes zie je ook bij CD tijdens het instorten en niet bij de explosies.

Enkele verspreide flitsen en rook/stofwolken, dat is nog geen bewijs of aanwijzing voor een CD. Het zijn overeenkomsten. Net als dat het feit dat het gebouw instort een overeenkomst is, en ik denk dat instortende gebouwen ongetwijfeld een aantal overeenkomsten hebben.

Al zouden dergelijke fenomenen bijvoorbeeld om de x verdiepingen recht onder elkaar plaatsvinden, dan heb je een punt. Maar nu is het volgens mij te verspreid en te willekeurig.
  Moderator dinsdag 23 februari 2010 @ 21:28:05 #268
16180 crew  CoolGuy
pi_78362778
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

En hoe gingen ze dat plaatsen dan? In 1 nachtje? En de draden die nodig waren om die explosieven tot ontploffing te brengen, die liepen gewoon door de gangen daar, waar smorgens mensen binnen kwamen om te gaan werken?

Explosieven bij een CD worden IN pilaren geplaatst, niet er tegen aan. Wanneer hebben ze die gaten geboord dan? En als ze geen draden gebruikten, maar iets op afstand, hoe hebben ze dan gewaarborgd dat die explosieven ook daadwerkelijk allemaal af zouden gaan?

Een CD is exacte wetenschap zowat. Dat is niet van 'ow we plaatsen hier gewoon zoveel explosieven en dan zal 't wel goed zijn. Nee, dat wordt berekend. Een gebouw wordt helemaal gestript van tevoren omdat allerlei dingen die nog in zon gebouw zijn van invloed zijn op die berekeningen. Je kunt niet gewoon maar wat aankutten.

Voor een normaal gebouw zijn ze al weken bezig qua voorbereiding, maar hier hebben ze dat even geregeld in een nachtje ofzo? En zelfs al hadden ze explosieven geplaatst, dan moet je die overal plaatsen, niet maar op 2 plekken of zo. Hoe hebben ze gewaarborgd dat enkele van die explosieven niet voortijdig afgingen door de inslag van de vliegtuigen?

Die explosieven behoren in een bepaalde volgorde af te gaan om een gebouw te laten vallen zoals ze dat willen. Een explosief wat niet af gaat op het moment dat het de bedoeling is, maar veel te vroeg of veel te laat is catastrofaal voor een CD.

Dat stom gelul van "het was een C.D." gebaseerd op wat filmpjes, maar door al die jaren heen heb ik nog nooit een normaal antwoord gekregen op dit soort vragen. Er worden vragen gesteld bij de manier waarop de torens uiteindelijk vielen, zogenaamd omdat men 'kritisch' is. Er wordt vooral met het vingertje gewezen naar mensen die niet geloven in allerlei fantastische verhalen van explosieven, hologrammen, thermiet, mininukes en weet ik veel wat voor shit allemaal, en dan wordt er gezegd "jullie zijn makke schapen, open jullie ogen!", maar op het moment dat er wat dan ook voor theorie wordt opgegooid die in ieder geval maar afwijkt van het het WEL met wetenschap onderbouwde verhaal, dan ineens gaat dat hele kritische denken overboord, en wordt alles geloofd.

De enorme logistieke operatie die nodig is om explosieven in het spel te brengen en dat ten uitvoer te brengen, om nog maar niet te spreken over het risico op vroegtijdige ontdekking waardoor het hele verhaal niet meer door kan gaan, daar staat niemand bij stil.
pi_78365887
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:26 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ja, bij al die voorbeelden van CD zie je een hele serie flitsen (de ontploffingen dus) voor dat het gebouw in stort en dat zijn allemaal veel kleinere gebouwen. Bij het WTC zie je slechts hier en daar een flitsje, ook nog tijdens het instorten.

De pufjes zie je ook bij CD tijdens het instorten en niet bij de explosies.

Enkele verspreide flitsen en rook/stofwolken, dat is nog geen bewijs of aanwijzing voor een CD. Het zijn overeenkomsten. Net als dat het feit dat het gebouw instort een overeenkomst is, en ik denk dat instortende gebouwen ongetwijfeld een aantal overeenkomsten hebben.

Al zouden dergelijke fenomenen bijvoorbeeld om de x verdiepingen recht onder elkaar plaatsvinden, dan heb je een punt. Maar nu is het volgens mij te verspreid en te willekeurig.
Wat zouden die flitsen dan kunnen zijn? Fotocamera's van mensen die opgesloten zitten? Ik sta overal voor open hoor.
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En hoe gingen ze dat plaatsen dan? In 1 nachtje? blabla
Dat vroeg je eerder ook al aan me. Een paar posts terug heb ik een korte simpele theorie gegeven. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Het kan 's nachts tijdens zogenaamde onderhouds/renovatie werkzaamheden. Zal een tijdje duren, maar het kan best. Wie zegt dat het allemaal in 1 nachtje is gebeurd?

Draden heb je nodig, maar als je het in de core aanbrengt, wie ziet dan nog die ene draad die van de detonator naar de core gaat. Heb je je weleens afgevraagd hoeveel kilometers kabel zo'n gebouw telt?

Als je zorgt dat niemand toegang tot de core krijgt en jij het alleenrecht hebt rondom die core, dan wordt het ook niet ontdekt.

Maar goed, ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Ik zou niet weten of het CD was of niet. Gezien de omvang en de absurdheid van de gebeurtenissen tijdens en er na, sluit ik een complot niet uit. Het heeft er iig de schijn van weg, dat moet je me nageven.

EDIT: Dit is eigenlijk hetzelfde als dat jullie die rookpluimpjes en flitsen niet kunnen verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2010 22:21:57 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:27:59 #270
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78367047
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat zouden die flitsen dan kunnen zijn? Fotocamera's van mensen die opgesloten zitten? Ik sta overal voor open hoor.
[..]
Wat het wel zijn zou ik ook niet weten. Maar dat is nog niet direct een reden om dan maar aan te nemen dat het kwaadaardig en gepland is.
quote:
Dat vroeg je eerder ook al aan me. Een paar posts terug heb ik een korte simpele theorie gegeven. Zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Het kan 's nachts tijdens zogenaamde onderhouds/renovatie werkzaamheden. Zal een tijdje duren, maar het kan best. Wie zegt dat het allemaal in 1 nachtje is gebeurd?

Draden heb je nodig, maar als je het in de core aanbrengt, wie ziet dan nog die ene draad die van de detonator naar de core gaat. Heb je je weleens afgevraagd hoeveel kilometers kabel zo'n gebouw telt?

Als je zorgt dat niemand toegang tot de core krijgt en jij het alleenrecht hebt rondom die core, dan wordt het ook niet ontdekt.

Maar goed, ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Ik zou niet weten of het CD was of niet. Gezien de omvang en de absurdheid van de gebeurtenissen tijdens en er na, sluit ik een complot niet uit. Het heeft er iig de schijn van weg, dat moet je me nageven.
Niet alleen de core is dragend, ook de buitenmuren zijn dragen. Als het CD was, dan zouden die ook aangepakt moeten worden. Dat doe je toch iets minder onopvallend denk ik. Bovendien moet je bij zo een operatie veel meer mensen in het complot betrekken, wat het gevaar voor ontdekking des te groter maakt.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:34:42 #271
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78367615
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

EDIT: Dit is eigenlijk hetzelfde als dat jullie die rookpluimpjes en flitsen niet kunnen verklaren.
Het gebeurd niet vaak dat er een vliegtuig in een volledig functioneel gebouw vliegt en dat het ook nog wordt gefilmd. Er zullen fenomenen optreden die niet kunnen worden verklaard zonder exacte nabootsingen van de situatie, wat nagenoeg onmogelijk is.
Ik neem die fenomenen waar, maar zoek er niet direct iets achter, gezien de unieke situatie. Andere mensen, zoals jij, nemen het waar en zoeken er een verklaring voor, ook al is het soms niet mogelijk een juiste verklaring te achterhalen.
pi_78368912
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:27 schreef Joppy het volgende:
Wat het wel zijn zou ik ook niet weten. Maar dat is nog niet direct een reden om dan maar aan te nemen dat het kwaadaardig en gepland is.
De manier waarop die gebouwen zijn ingestort, die lichtflitsen, die pluimpjes rook, die ooggetuigen die explosies hoorden, gebouw 7 dat als een kaartenhuis in elkaar zakt, Bush, Rumsfeld, Cheney en hun oorlogszuchtige achterban, de aanval op Irak, de aanval op Afghanistan, de nooit gevonden Bin Laden, het paspoort van de kapers tussen de smeulende resten van het puin, het hoofdkwartier van US army dat wordt aangevallen zonder dat er 1 duidelijke video van is, de afwijkende FDR gegevens, De Patriot Act, Marshall Law, NORAD die toevallig oefeningen houdt met gekaapte passagiersvliegtuigen en compleet gedesoriënteerd raakt, de contracten die eerder genoemde zakenlui in Irak afsloten, de oorlogsmachine die de bepaalde mensen veeeel geld oplevert, het eigen volk die steeds banger wordt en de een na de andere privacy beperkende maatregel toejuicht, TERROR TERROR TERROR.

Dat woord is het nieuwe pressiemiddel van de hedendaagse machthebbers. Onder het mom van de War on TERROR krijgt men alles voor elkaar. Snap je nu misschien waarom zoveel mensen twijfels hebben bij die aanslagen? Ook al is het allemaal geen complot. Mensen worden steeds argwanender.
quote:
Niet alleen de core is dragend, ook de buitenmuren zijn dragen. Als het CD was, dan zouden die ook aangepakt moeten worden. Dat doe je toch iets minder onopvallend denk ik. Bovendien moet je bij zo een operatie veel meer mensen in het complot betrekken, wat het gevaar voor ontdekking des te groter maakt.
De buitenmuur heeft ook een binnenkant. Ik zie niet in waarom dat veel moeilijker zou zijn. Hoe eerder je aan zo'n operatie begint, des te minder mensen nodig zijn. Ze kunnen in theorie al jaren van te voren begonnen zijn. You'll never know.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:57:45 #273
36461 Joppy
geen colaboy
pi_78370516
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De manier waarop die gebouwen zijn ingestort, die lichtflitsen, die pluimpjes rook, die ooggetuigen die explosies hoorden, gebouw 7 dat als een kaartenhuis in elkaar zakt, Bush, Rumsfeld, Cheney en hun oorlogszuchtige achterban, de aanval op Irak, de aanval op Afghanistan, de nooit gevonden Bin Laden, het paspoort van de kapers tussen de smeulende resten van het puin, het hoofdkwartier van US army dat wordt aangevallen zonder dat er 1 duidelijke video van is, de afwijkende FDR gegevens, De Patriot Act, Marshall Law, NORAD die toevallig oefeningen houdt met gekaapte passagiersvliegtuigen en compleet gedesoriënteerd raakt, de contracten die eerder genoemde zakenlui in Irak afsloten, de oorlogsmachine die de bepaalde mensen veeeel geld oplevert, het eigen volk die steeds banger wordt en de een na de andere privacy beperkende maatregel toejuicht, TERROR TERROR TERROR.

Dat woord is het nieuwe pressiemiddel van de hedendaagse machthebbers. Onder het mom van de War on TERROR krijgt men alles voor elkaar. Snap je nu misschien waarom zoveel mensen twijfels hebben bij die aanslagen? Ook al is het allemaal geen complot. Mensen worden steeds argwanender.
[..]
Er is genoeg om over te twijfelen, dat klopt en dat bestrijd ik ook niet. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat elk fenomeen dat optreed tijdens de gebeurtenissen ook geregisseerd of gepland is.
quote:
De buitenmuur heeft ook een binnenkant. Ik zie niet in waarom dat veel moeilijker zou zijn. Hoe eerder je aan zo'n operatie begint, des te minder mensen nodig zijn. Ze kunnen in theorie al jaren van te voren begonnen zijn. You'll never know.
De buitenmuren grenzen aan de kantoren waar duizenden mensen werken. Bovendien zouden die explosies sowieso zichtbaar zijn.
pi_78371863
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:57 schreef Joppy het volgende:

Er is genoeg om over te twijfelen, dat klopt en dat bestrijd ik ook niet. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat elk fenomeen dat optreed tijdens de gebeurtenissen ook geregisseerd of gepland is.
Dat is waar. Ik kan alleen moeilijk het tegendeel geloven als ik die beelden zie.
quote:
De buitenmuren grenzen aan de kantoren waar duizenden mensen werken. Bovendien zouden die explosies sowieso zichtbaar zijn.
True, want dat zijn ze ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 01:29:20 ]
pi_78381520
Russia Today: 'Two planes didn't take twin towers down'

pi_78381554
quote:

[..]

[..]

Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen

Ben benieuwd hoe effectief al die maatregelen zijn. Dat sommige onderdelen noodzakelijk zijn kan ik inkomen. Maar naar mijn mening word het een beetje overdreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Demolisher_ op 24-02-2010 08:45:05 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:37:12 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78381580
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ja:
[ afbeelding ]
[..]

Lees mijn vorige posts nou nog eens. Daar staat je antwoord.
Dat betekent dat het SCHEEF moet instorten. Niet rechter dan recht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:43:26 #278
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_78381658
quote:

[..]

[..]

1975 een VEEL VEEL VEEL VEEL heftigere brand. Meer verdiepingen. op lage verdiepingen ZONDER brandwerend spul en toch houdt het.

1989 ... dat was het jaar dat besloten is dat de torens of asbest/galvanische corrosie vrij dient te worden gemaakt óf volledige sloop. Opknappen kost miljarden + dat Wallstreet lang slecht bereikbaar zou zijn.
1993 was er al een aanslag geprobeerd. Alleen de omgekocht Egyptenaar had gewetenswroeging

2001 is het doelbewust vernietigd zodat er ook nog een gewraakte oorlog tegen Irak begonnen kon worden

2007-2010 zou de torens onbewoonbaar verklaart worden vanwege de asbest en dergelijke.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 24 februari 2010 @ 08:54:25 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_78381804
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dat betekent dat het SCHEEF moet instorten. Niet rechter dan recht.
Dat deed het ook voor een gedeelte snuggere Iet met een penthouse die er af viel.
Onikaan ni ov dovah
pi_78382490
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:43 schreef Lambiekje het volgende:

1975 een VEEL VEEL VEEL VEEL heftigere brand. Meer verdiepingen. op lage verdiepingen ZONDER brandwerend spul en toch houdt het.
Bron, link, plaatjes?
quote:
2007-2010 zou de torens onbewoonbaar verklaart worden vanwege de asbest en dergelijke.
Fijn zo, het waren immers kantoortorens.
Officieel mocht je er al niet wonen vanaf het begin.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_78382856
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bron, link, plaatjes?
[..]

Niet het voorbeeld van desbetreffende post van Lambiekje.

Maar wel een ander gebouw dat zeker een dag in brand heeft gestaan maar niet ineenstort. En zal dit stukje techniek wel anders in elkaar zitten dan de WTC torens. Maar toch..

En ook heeft deze natuurlijk geen impact gehad van een vliegtuig wat er tegen aan vliegt. Niemand kan mij wijsmaken dat een vliegtuig de hele stabiele basis van zo'n gebouw kan ontregelen. Daar hoef ik geen wetenschapper voor te zijn.

En als het mogelijk is moeten er vast voorbeelden zijn van gebouwen die minimaal gedeeltelijk instorten dmv een brand, zonder dergelijke impact van een vliegtuig. Maar hey wacht, die zijn er niet

[ Bericht 25% gewijzigd door Demolisher_ op 24-02-2010 09:56:49 ]
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:51:06 #282
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_78382931
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:48 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

Maar wel een ander gebouw dat zeker een dag in brand heeft gestaan maar niet ineenstort.

Het gevolg van een kleine 40 jaar ontwikkeling in de bouwkunde, alsmede een direct resultaat van de aanslagen op 9/11.
pi_78383117
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:51 schreef Terecht het volgende:

[..]

Het gevolg van een kleine 40 jaar ontwikkeling in de bouwkunde, alsmede een direct resultaat van de aanslagen op 9/11.
WTC, centrum van de economie, zo zwak? Geloof ik niks van. Ook al zijn ze wat ouder.

Daarbij was de brand in mijn filmpje meer dan een dag actief..

Kom maar eens met voorbeelden van gebouwen die wel helemaal instorten door een brand. En kom nu niet met: ''Maar daar zijn geen vliegtuigen tegen aan gevlogen''. Ook zonder die vliegtuigen moet de schade dan aanzienlijk zijn. Mocht het mogelijk zijn.
pi_78383169
quote:

Maar wel een ander gebouw dat zeker een dag in brand heeft gestaan maar niet ineenstort. En zal dit stukje techniek wel anders in elkaar zitten dan de WTC torens. Maar toch..

En ook heeft deze natuurlijk geen impact gehad van een vliegtuig wat er tegen aan vliegt. Niemand kan mij wijsmaken dat een vliegtuig de hele stabiele basis van zo'n gebouw kan ontregelen. Daar hoef ik geen wetenschapper voor te zijn.

Jij hebt dus geen bouwkundige of vergelijkbare achtergrond, maar op basis van je boerenwijsheid gooi je de WTC torens en dit hotel even op één grote hoop? ! Epic!
quote:
En als het mogelijk is moeten er vast voorbeelden zijn van gebouwen die minimaal gedeeltelijk instorten dmv een brand, zonder dergelijke impact van een vliegtuig. Maar hey wacht, die zijn er niet
Uhuh, zeg dat maar tegen de mensen in de Punt, bijvoorbeeld:
pi_78383413
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij hebt dus geen bouwkundige of vergelijkbare achtergrond, maar op basis van je boerenwijsheid gooi je de WTC torens en dit hotel even op één grote hoop? ! Epic!
[..]

Uhuh, zeg dat maar tegen de mensen in de Punt, bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Nee dat doe ik niet. Dat filmpje was naar aanleiding van dit bericht:
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:30 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Bron, link, plaatjes?
[..]

Fijn zo, het waren immers kantoortorens.
Officieel mocht je er al niet wonen vanaf het begin.
Ik wilde alleen even aantonen dat er gebouwen zijn waar dagen (zelfs weken) branden hebben gewoed, zonder totale destructie. Zeker zijn er kleine voorbeelden. Maar niet met wolkenkrabbers.

Heb jij bouwkundige achtergronden?
pi_78383556
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:10 schreef Demolisher_ het volgende:
Nee dat doe ik niet. Dat filmpje was naar aanleiding van dit bericht:
Prima om een filmpje te gebruiken om je mening te ondersteunen, wat hier echter gebeurt is dat vele mensen hun volledige mening baseren op een filmpje. Je mag best zelf nog even nadenken.
quote:
Ik wilde alleen even aantonen dat er gebouwen zijn waar dagen (zelfs weken) branden hebben gewoed, zonder totale destructie. Zeker zijn er kleine voorbeelden. Maar niet met wolkenkrabbers.
Ik ben niet degene die typte:
quote:
Ik toon volgens mij aan dat ze er wel zijn, weliswaar veel kleiner, maar ze zijn er wel degelijk.
De aanslagen en het ineenstorten van het WTC zijn wel de enige voorbeelden op die schaal, dat ben ik met je eens.
quote:
Heb jij bouwkundige achtergronden?
Ja.
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:15:44 #287
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_78383570
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:59 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

WTC, centrum van de economie, zo zwak? Geloof ik niks van. Ook al zijn ze wat ouder.

Het WTC was helemaal niet zwak. Dat gebouw in Peking is voor een groot gedeelte opgetrokken uit gewapend beton en dat is aanzienlijk beter bestand tegen brand dan de volledig stalen twin towers die hun brandwerende laag ook nog eens verloren als gevolg van de vliegtuiginslagen. Vergis je ook niet in de ontwikkeling die is gemaakt in de afgelopen 40 jaar, zeker met de komst van computers en FEM simulatie die in de jaren 60/70 nog niet voorhanden was.
quote:
Kom maar eens met voorbeelden van gebouwen die wel helemaal instorten door een brand. En kom nu niet met: ''Maar daar zijn geen vliegtuigen tegen aan gevlogen''. Ook zonder die vliegtuigen moet de schade dan aanzienlijk zijn. Mocht het mogelijk zijn.
Het is zeker mogelijk, maar volgens mij onderschat (bagatelliseer?) je de gevolgen van een vliegtuiginslag. Enkele voorbeelden staan hier:
http://wtc7lies.googlepag(...)26theperformanceofst

Maar laat je toch vooral geen strobreed in de weg leggen door je totale gebrek aan enige relevante vak- en feitenkennis...
pi_78383621
Verder vind ik het nutteloos hierover te discussieren. Al zijn ze ingestort door die vliegtuigen, voor mij teveel merkwaardigheden rond 9/11 om niet minimaal wantrouwend te zijn.

WTC7, Pentagon, Vlucht 93.. en zo kunnen we nog even doorgaan.

Beetje moeite met mensen die de officiele verklaring als zoete koek happen als er wel degelijk aanwijzingen zijn dat er een vieze spelletjes worden gespeeld. Ook al is deze verklaring erg logisch, neemt al die dingetjes eromheen niet weg.
pi_78383716
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Prima om een filmpje te gebruiken om je mening te ondersteunen, wat hier echter gebeurt is dat vele mensen hun volledige mening baseren op een filmpje. Je mag best zelf nog even nadenken.
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in. Hier in BNW mogen wat meer mensen beargumenteren.
quote:
Ik ben niet degene die typte:
[..]

Ik toon volgens mij aan dat ze er wel zijn, weliswaar veel kleiner, maar ze zijn er wel degelijk.
De aanslagen en het ineenstorten van het WTC zijn wel de enige voorbeelden op die schaal, dat ben ik met je eens.
[..]
Je hebt gelijk, heb mezelf al verbeterd. Doelde dus op grotere schaal.
quote:
Ja.
Okay, maar vind jij het hele 9/11 verhaal niet merkwaardig?
pi_78384051
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:21 schreef Demolisher_ het volgende:
Je hebt gelijk, heb mezelf al verbeterd. Doelde dus op grotere schaal.
Daar zit het probleem inderdaad, mijns inziens, er is ervoor en erna nooit meer iets vergelijkbaars gebeurd. Er hebben torens in de brand gestaan, maar onder andere omstandigheden. Er zijn gebouwen ingestort, maar die waren weer niet geraakt door vliegtuigen (of plakplaatjes ).
Dat maakt de discussie moeilijk, maar gezien de topictitel lijkt het in dit topic in ieder geval met name over de mechanica achter het instorten te gaan. Daar valt prima over te discussiëren zonder alle eventueel verdachte omstandigheden erbij te betrekken.
quote:
Okay, maar vind jij het hele 9/11 verhaal niet merkwaardig?
Uiterst merkwaardig, zoals ik zeg: Er is ervoor en erna nooit iets vergelijkbaars gebeurd. Er zijn nog nooit vliegtuigen van vergelijkbare grootte en met vergelijkbare snelheid in vergelijkbare torens gevlogen. Nog los van hoe die vliegtuigen daar kwamen en waarom ze niet gestopt werden, bijvoorbeeld.
pi_78384305
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Daar zit het probleem inderdaad, mijns inziens, er is ervoor en erna nooit meer iets vergelijkbaars gebeurd. Er hebben torens in de brand gestaan, maar onder andere omstandigheden. Er zijn gebouwen ingestort, maar die waren weer niet geraakt door vliegtuigen (of plakplaatjes ).
Dat maakt de discussie moeilijk, maar gezien de topictitel lijkt het in dit topic in ieder geval met name over de mechanica achter het instorten te gaan. Daar valt prima over te discussiëren zonder alle eventueel verdachte omstandigheden erbij te betrekken.
[..]
Je hebt wederom gelijk. Dat is weer een ander soort discussie. Heb verder zoals gezegd geen diep technische achtergrond, dus dit topic is niet echt iets voor mij. Ga daar verder geen uitspraken over doen. Zouden meer mensen moeten doen hier.

Totale destructie door gevolg van impact vliegtuig of niet, ik ben van mening dat USA een grotere vinger in de pap van 9/11 hebben dan wij allemaal kunnen voorstellen.
quote:
Uiterst merkwaardig, zoals ik zeg: Er is ervoor en erna nooit iets vergelijkbaars gebeurd. Er zijn nog nooit vliegtuigen van vergelijkbare grootte en met vergelijkbare snelheid in vergelijkbare torens gevlogen. Nog los van hoe die vliegtuigen daar kwamen en waarom ze niet gestopt werden, bijvoorbeeld.
Had laatst een absurde gedachte. Als ze nu eens de torens ''gewoon'' nabouwen en exact dezelfde stappen uitvoeren zoals op 9/11/01 het geval was. Zou een hele hoop misère uit de wereld helpen! Mja, dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:56:07 #292
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_78384638
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:44 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

[q]Had laatst een absurde gedachte. Als ze nu eens de torens ''gewoon'' nabouwen en exact dezelfde stappen uitvoeren zoals op 9/11/01 het geval was. Zou een hele hoop misère uit de wereld helpen! Mja, dat zal natuurlijk nooit gebeuren.
Verhip, wat een idee! Laat dat nou net gedaan zijn. Digitaal weliswaar, maar gelukkig stelt de techniek ons in staat heel aardig de werkelijkheid te modelleren met FEM software.
  woensdag 24 februari 2010 @ 10:57:47 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_78384688
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:59 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

Wat dacht je van de TU Delft?
pi_78384779
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:56 schreef Terecht het volgende:

[..]

Verhip, wat een idee! Laat dat nou net gedaan zijn. Digitaal weliswaar, maar gelukkig stelt de techniek ons in staat heel aardig de werkelijkheid te modelleren met FEM software.
Nice! Maar zoals je zelf al aangeeft zal dit in de praktijk toch anders uitpakken dan digitaal. Dus ja, hoe betrouwbaar zijn dergelijke onderzoeken..

Vandaar dat mij een real-life reconstructie veel intressanter lijkt natuurlijk.
pi_78384816
Als de gebouwen zo'n beetje volledig van staal waren en het staal zacht werd door de brand, waarom ging het gebouw dan niet hellen en viel het deels om? Ik bedoel. Als een stalen balk die verticaal is gericht, zacht wordt, dan lijkt het mij dat ie flink gaat hellen door het gewicht dat ie moet dragen. In dat geval zou de top van het WTC er als het ware af moeten vallen en niet verpulverd naar beneden moeten komen. Maar goed, ook ik heb geen bouwkundige kennis, zoals je wellicht merkt.

Was het vuur wel heet genoeg en hield het vuur lang genoeg aan dat het staal de kans kreeg om zacht te worden?

Hoe zat het dan met de in verhouding kleine brandjes in WTC 7?

Nogmaals, kijk dit filmpje eens. Overigens ga ik er eigenlijk wel vanuit dat iedereen dit inmiddels wel gezien heeft, maar toch:

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2010 11:10:11 ]
pi_78384853
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:57 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Wat dacht je van de TU Delft?
quote:
pi_78384964
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als de gebouwen zo'n beetje volledig van staal waren en het staal zacht werd door de brand, waarom ging het gebouw dan niet hellen en viel het deels om?

Was het vuur wel heet genoeg en hield het vuur lang genoeg aan dat het staal de kans kreeg om zacht te worden?
Zeer goede punten. Volgens mij heeft er een een half uur gebrand, de ander anderhalf uur. Correct me if i'm wrong! Is dat genoeg voor zo'n massieve gebouwen te laten collapsen? Hmmm..
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 11:07:24 #298
16180 crew  CoolGuy
pi_78384968
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Als de gebouwen zo'n beetje volledig van staal waren en het staal zacht werd door de brand, waarom ging het gebouw dan niet hellen en viel het deels om?

Hoe zat het dan met de in verhouding kleine brandjes in WTC 7?

Nogmaals, kijk dit filmpje eens. Overigens ga ik er eigenlijk wel vanuit dat iedereen dit inmiddels wel gezien heeft, maar toch:

Dat je die vragen stelt geeft aan dat je geen kaas hebt gegeten van natuurkunde. Als je nl die kennis wel had, zou je deze vragen niet stellen.
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 11:11:24 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_78385116
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:07 schreef Demolisher_ het volgende:

[..]

Zeer goede punten. Volgens mij heeft er een een half uur gebrand, de ander anderhalf uur. Correct me if i'm wrong! Is dat genoeg voor zo'n massieve gebouwen te laten collapsen? Hmmm..
Voor jou geldt het zelfde Nee, de brand was NIET genoeg om te collapsen. De brand in combinatie met de vliegtuigen die naar binnen waren geknald WEL. Waarom laten jullie toch die vliegtuigen steeds weg en focussen jullie je op de brand. We gaan hier in een cirkel. Het antwoord is reeds meerdere malen gegeven, maar dat hier mensen zijn die dat antwoord niet kunnen of willen bevatten doet niets af aan het antwoord hoor.

De vliegtuigen beschadigden een X aantal verdiepingen. De brand die woedde was lang genoeg en heet genoeg om de draagkracht van het staal zodanig te verzwakken dat het niet langer in staat was om de de verdiepingen BOVEN de impact in de lucht te houden. Die zakte naar beneden, waarna de gebouwen niet in staat waren om de kracht daarvan te weerstaan, waarna de hele zaak in elkaar donderde.

Vergelijk het met iemand die vanaf een kruk op je nek springt. Als je die persoon op je schouders moet nemen heb je daar geen moeite mee. Gaat die persoon op kruk staan en springt dan op je schouders, dan ga jij door je knieen, want je kunt geen weerstand bieden aan de kracht die ineens op je drukt.
pi_78385119
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat je die vragen stelt geeft aan dat je geen kaas hebt gegeten van natuurkunde. Als je nl die kennis wel had, zou je deze vragen niet stellen.
Klopt. Daarom stel ik dus vragen. Anders had ik de antwoorden al en was het voor mij niet nodig om die vragen te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')