Dan komt de oppositie met een motie dat het verzoek van de NAVO van tafel moet, de PvdA moet dat steunen en dan kan het kabinet echt gaan denken wat ze willen, buigen of barstenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik denk dat het allemaal met een sisser zal aflopen gezien het feit dat Van Geel en Balkenende vandaag al hebben verklaard dat wat hun betreft alles nog op staat wat betreft de besluitvorming rondom Uruzgan, dus ook een eventueel vertrek uit de provincie Uruzgan.
quote:23 januari 2009 - Balkenende: elders in Afghanistan bezien
Premier Balkenende probeert een einde te maken aan een verwarrende discussie over Uruzgan. "We stoppen in Uruzgan. Wat er elders gebeurt in Afghanistan, dat zullen we moeten bezien. Dan zijn er weegmomenten", zo zegt de premier op zijn wekelijkse persconferentie. "We moeten wel rekening houden met de capaciteit."
22 januari 2009 - Van Middelkoop: eind 2010 laatste militair weg
Minister Van Middelkoop van Defensie lijkt er niets voor te voelen om Nederlandse militairen te plaatsen in andere gebieden in Afghanistan. "Voor alle duidelijkheid: eind 2010 zal de laatste militair uit Uruzgan zijn vertrokken", zegt hij tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer. Gaan ze dan ergens anders heen, is de vraag. "Wij zullen ook niet onze plunjezakken oppakken om elders in het land hetzelfde te doen", antwoordt minister van Middelkoop van de ChristenUnie. "Dan kunnen we net zo goed in Uruzgan blijven."
Mij lijkt deze aangezien die het langslopend is...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:29 schreef Kwaliteit het volgende:
Welk topic wordt het slowchat topic?
Dat politici zichzelf tegenspreken komt wel eens vaker voor, maar op hetzelfde moment gaat wel verquote:22 januari 2009 - Van Middelkoop: eind 2010 laatste militair weg
Minister Van Middelkoop van Defensie lijkt er niets voor te voelen om Nederlandse militairen te plaatsen in andere gebieden in Afghanistan. "Voor alle duidelijkheid: eind 2010 zal de laatste militair uit Uruzgan zijn vertrokken", zegt hij tijdens een spoeddebat in de Tweede Kamer. Gaan ze dan ergens anders heen, is de vraag. "Wij zullen ook niet onze plunjezakken oppakken om elders in het land hetzelfde te doen", antwoordt minister van Middelkoop van de ChristenUnie. "Dan kunnen we net zo goed in Uruzgan blijven."
valt toch wel mee, hij geeft alleen aan hoe belachelijk het zou zijn om ergens anders te gaan zitten in afganistanquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat politici zichzelf tegenspreken komt wel eens vaker voor, maar op hetzelfde moment gaat wel ver
Hij zegt dat we weggaan, maar als mensen voorstellen elders aan de slag te gaan 'kunnen we net zo goed blijven'. Althans, zo lees ik het.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
valt toch wel mee, hij geeft alleen aan hoe belachelijk het zou zijn om ergens anders te gaan zitten in afganistan
Dat zou uitgezonden moeten mogen worden, dat zou prachtig zijnquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:38 schreef De_Hertog het volgende:
JosHeymans: Top kabinet (Balkenende, Bos en Rouvoet) nu bijeen ter voorbereiding op debat Uruzgan.
Ziehier de echte reden van het uitstel. Ben wel benieuwd hoe dat overleg zal gaan, er zal wel een leuk sfeertje hangen daar
quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij zegt dat we weggaan, maar als mensen voorstellen elders aan de slag te gaan 'kunnen we net zo goed blijven'. Althans, zo lees ik het.
Ze gaan dus zeker NIET ergens anders zitten, want dan kan je net zo goed blijven. Maar dat doen ze dus zeker niet.quote:"Wij zullen ook niet onze plunjezakken oppakken om elders in het land hetzelfde te doen", antwoordt minister van Middelkoop van de ChristenUnie. "Dan kunnen we net zo goed in Uruzgan blijven."
Des te vervelender dan dat dat volgens sommigen nog het enige compromis is om weg te gaan uit Uruzgan zoals de PvdA wil zonder weg te gaan uit Afghanistan zoals het CDA wilquote:Op donderdag 18 februari 2010 15:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan dus zeker NIET ergens anders zitten, want dan kan je net zo goed blijven. Maar dat doen ze dus zeker niet.
ben zelf ook niet thuis, nog al school, dus van mij komt het niet.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:49 schreef alors het volgende:
[..]dan ben ik nog niet thuis, post dus vooral veel quotes!
Seth Gaaikema zou zeggen.....Regeren is vooruitzien !quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
fritswester: Intern houden ze bij CDA rekening met val van het kabinet, morgen, wellicht vanavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |