abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:06:43 #101
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78178988
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:03 schreef Jivis het volgende:
http://abc.go.com/shows/lost/podcasts

Da's gewoon een directe link, dan krijg je geen sneak peak (hier niet tenminste).

Hij is trouwens ook wel op YouTube te vinden (de audio en video) .
[..]

Carlton Cuse & Damon Lindelof (executive producers), die over de uitgezonden aflevering lullen en vragen van kijkers beantwoorden. Geen spoilers.
Ik doelde op die van ene Ryan. Dat leken me wel spoiler-podcasts.

Maar goed, ik ga wel even iTunes ( ) downloaden voor de Carlton & Damon-podcasts.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_78179027
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:06 schreef Bragi het volgende:

[..]

Ik doelde op die van ene Ryan. Dat leken me wel spoiler-podcasts.

Maar goed, ik ga wel even iTunes ( ) downloaden voor de Carlton & Damon-podcasts.
Waarom niet die link van mij? Prima te doen hoor?

Edit: oh daar staat die nieuwe nog niet op. Silly me .
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:09:30 #103
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78179106
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:07 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waarom niet die link van mij? Prima te doen hoor?

Edit: oh daar staat die nieuwe nog niet op. Silly me .
Prima te doen, ja, maar die zijn dáár niet te downloaden als mp3, toch? (Dat is namelijk wel wat ik wil. )
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:10:58 #104
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78179166
Ja, je hoeft iTunes echt niet speciaal te installeren voor de podcasts Je kan ook bijvoorbeeld gewoon de RSS feed gebruiken [die heb ik in mijn telefoon staan en daarop download ik dan ook de podcast altijd voor in de trein, aangezien er in de feed een downloadlink staat]: RSS feed LOST podcasts

Gewoon MP3's. De nieuwe staat er nog niet op zie ik, maar dat zal vandaag vast wel komen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:11:24 #105
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78179184
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:10 schreef Xurk het volgende:
Ja, je hoeft iTunes echt niet speciaal te installeren voor de podcasts Je kan ook bijvoorbeeld gewoon de RSS feed gebruiken [die heb ik in mijn telefoon staan en daarop download ik dan ook de podcast altijd voor in de trein, aangezien er in de feed een downloadlink staat]: RSS feed LOST podcasts
pi_78179241
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:09 schreef Bragi het volgende:

[..]

Prima te doen, ja, maar die zijn dáár niet te downloaden als mp3, toch? (Dat is namelijk wel wat ik wil. )
Zeg dat dan ook .
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 12:13:16 #107
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_78179265
Sorry.
pi_78180702
E (van longlivelocke) is er trouwens van overtuigd dat dat jochie een jonge versie van Jacob is. Ze voert daar een aantal argumenten voor op waar ik nog niet eens zo bij had nagedacht.

http://longlivelocke.blogspot.com/
quote:
Here’s my reasoning:
1) Who else is going to make the Man in Black that agitated? MIB thought he was finally rid of Jacob, and then there his old rival is again, in all of his youthful splendor to boot, reminding MIB of The Rules.
2) I’d be willing to bet that Jacob and the Man in Black grew up together and therefore knew each other as kids. I’d also be willing to bet that Jacob appeared as a pre-teen because we’ll see him again at that age in a flashback where we’ll eventually get both his and the MIB’s full stories.
3) The blood on the kid’s hands in his first appearance is probably meant to remind Fake Locke that HE has blood on his hands from killing Jacob, and Lord knows who else during his moonlighting stints as Smokey.
4) The kid referenced The Rules. The Man in Black has spent several lifetimes trying to find a loophole around one of those rules – the one about how he couldn’t personally kill Jacob.
5) Jacob would have a vested interest in wanting to keep all of the people he visited and touched off-Island safe. As he touched Sawyer, this is why Sawyer can see him, even though Young Jacob is probably just an apparition.

You can go through every other male character who has blond hair and try to make a plea for why it might be him, but there’s no case as strong as the one above, in my mind. The only other option I might buy is if the kid is just simply meant to represent the Island overall. Older Aaron? Huh? Why would he be dressed like that? Younger Locke? Ditto (and we’ve already seen Locke around this age in a flashback). Younger Sawyer? Wouldn’t Sawyer recognize himself? I’m stickin’ with Young Jacob!
Amen.
pi_78180822
Zo, ik ben terug. Maar ben ik wel de echte JohnLocke?
pi_78181079
Ik ben het niet met al die argumenten eens.

Ik vond de MIB eerder angstig reageren op de verschijning van dat jochie, ik zie niet waarom een levende Jacob die reactie op hem zou hebben, hij zou eerder kwaad worden. Ik denk dat het iemand is die we gewoon nog niet kennen.
pi_78181271
Ik denk wel dat het baby Jacob is, dat haar was te opzettelijk in dezelfde stijl gedaan.
pi_78181315
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:01 schreef Ereinion het volgende:
Ik ben het niet met al die argumenten eens.

Ik vond de MIB eerder angstig reageren op de verschijning van dat jochie, ik zie niet waarom een levende Jacob die reactie op hem zou hebben, hij zou eerder kwaad worden. Ik denk dat het iemand is die we gewoon nog niet kennen.
Als je iemand hebt laten vermoorden en je hem vervolgens in levende lijve ziet plus als kind, dan zou ik ook verschrikt zijn denk ik. Wat E ook denkt is dat Jacbo en MIB elkaar waarschijnlijk kennen uit hun jeugd (misschien is het zelfs wel familie). Furthermore vind ik dat jochie best veel weghebben van de oudere Jacob. Ik kan me dus best vinden in de theorie.

Los daarvan geloof ik ook dat het feit dat we MIB struikelend achter dat kind aan zagen rennen en we hem zelfs op de grond zien vallen, een betekenis heeft. Dat de makers wellicht willen laten zien dat MIB niet "almachtig" is maar misschien gewoon mens, met wat extra powers.
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:08:25 #113
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78181350
Wow, ze is voor de verandering er snel bij met haar recap! Ik had het nog niet eens gecheckt omdat het vaak pas aan het begin van de week online staat Even lezen
pi_78181625
Nou ja, levende lijve, even later gooit Flocke met veel plezier een witte steen uit de grot. Smokey lijkt ervan overtuigd te zijn dat Jacob dood is.

Het jochie lijkt een beetje op Jacob, maar ja, de enige overeenkomsten zijn dat hij kort blond haar heeft, dat zegt tamelijk weinig. De rest van de argumenten zijn gewoon speculatie, zeker die over dat bloed aan de handen, alsof Smokey zich zorgen maakt om een dode meer of minder. Het gedrag van dit kind lijkt ook in geen enkel opzicht op dat van Jacob, die altijd kalm is, zelfs als hij wordt neergestoken.

Het gedrag van Smokey na de verschijning van dat kind was wel opmerkelijk ja, struikelend, en daarna de bekende Locke catchphrase. Misschien dat nu Smokey vast zit aan het lichaam van Locke ook bepaalde delen van zijn persoonlijkheid in hem doorlekken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ereinion op 19-02-2010 13:24:15 ]
pi_78181973
Locke kan gewoon autorijden met twee verlamde benen.
pi_78182040
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:15 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, levende lijve, even later gooit Flocke met veel plezier een witte steen uit de grot. Smokey lijkt ervan overtuigd te zijn dat Jacob dood is.
Ik denk ook niet dat de "jonge Jacob" zozeer levend is, maar meer een vision. MIB denkt dat hij zijn loophole heeft gevonden, maar blijkbaar zijn er nog wel regels waar hij aan gebonden blijft. Het jochie herinnerde hem daaraan, waardoor MIB aan het eind van de aflevering misschien gedwongen was Sawyer die drie keuzes te geven.

Misschien was het gebaar van MIB waarbij hij die steen in zee wierp meer een uiting van frustratie en om te zeggen: "Je kunt wel tegen me lullen over "rules" maar je bent toch dood, lekker puh!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Jivis op 19-02-2010 13:32:51 ]
Amen.
pi_78182163
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:24 schreef Jiveje het volgende:
Locke kan gewoon autorijden met twee verlamde benen.
Leek een beetje een aangepaste auto.
pi_78182662
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:28 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Leek een beetje een aangepaste auto.
Met knopjes voor gas geven en remmen?
pi_78182758
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef Jiveje het volgende:

[..]

Zoiets, die worden gemaakt voor mensen met een dergelijke handicap.
pi_78182759
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:40 schreef Jiveje het volgende:

[..]

Ja hoor, die bestaan.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:43:47 #121
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78182799
Inderdaad, gas geven gebeurt waarschijnlijk met een hendeltje / pook in de buurt van het stuur. Ik zat tijdens mijn studie ook bij iemand in de klas die aan een rolstoel gekluisterd was en hij had ook zo'n auto.

Mij was ook totaal niet opgevallen dat er o.a. een foto van een blije Locke + Real Sawyer bij zijn bureau hing:

Wat me nu wél opvalt is dat hij bij beide foto's gewoon op zijn benen staat. Maar goed, dat zegt ook niet zoveel aangezien hij nog niet verlamd was toen hij Helen net had leren kennen en ook toen hij met zijn vader omging.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:01:53 #122
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_78183509
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:43 schreef Xurk het volgende:
Mij was ook totaal niet opgevallen dat er o.a. een foto van een blije Locke + Real Sawyer bij zijn bureau hing:
Waar zie je Sawyer?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_78183609
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:01 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Waar zie je Sawyer?
De vader van Locke was een conman onder de naam "Sawyer" en verantwoordelijk voor de dood van James' ("Sawyer") ouders.
Amen.
pi_78184192
Ik denk ook dat het kind Jacob is. Las op lostpedia al een theorie over phoenix, die sterft ook in het vuur en herrijst uit zijn as als een jongere versie van zichzelf. En als je op de onderste plaatjes naar de ogen kijkt lijken ze toch wel op elkaar. Maar dat kan ook door de tunnelvisie komen waar ik in zit

pi_78184704
ik ben heel benieuwd naar het verhaal van claire
pi_78184706
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:18 schreef MarsellusWallace het volgende:
Ik denk ook dat het kind Jacob is. Las op lostpedia al een theorie over phoenix, die sterft ook in het vuur en herrijst uit zijn as als een jongere versie van zichzelf. En als je op de onderste plaatjes naar de ogen kijkt lijken ze toch wel op elkaar. Maar dat kan ook door de tunnelvisie komen waar ik in zit

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plus dat het me eigenlijk lijkt dat ze niet weer een nieuw, nog hoger personage gaan introduceren.
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:39:32 #127
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_78184904
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

De vader van Locke was een conman onder de naam "Sawyer" en verantwoordelijk voor de dood van James' ("Sawyer") ouders.
owja shit. was ik helemaal vergeten.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_78184961
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:33 schreef Jivis het volgende:

[..]

Plus dat het me eigenlijk lijkt dat ze niet weer een nieuw, nog hoger personage gaan introduceren.
Hmm, dat sluit ik niet uit. Maar het zal niet dit jochie zijn nee. Dat is wmb Jacob herboren.
pi_78185088
Het hoeft niet perse een karakter te zijn, het kan ook de verpersoonlijking zijn van het eiland of zo. Uberhaupt het bestaan van regels die het gedrag van Jacob en de MIB beperkt impliceert dat het niet onmogelijk is dat er nog een hogere macht is, of dat nou een persoon is of niet.
pi_78186001
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:05 schreef Karina het volgende:
Zou dat jongetje niet Jacob zijn? Via weer een tijdsprong? Jacob heeft ook blond haar.

Verder kan ik er nog geen chocola van bakken eigenlijk

En die inside joke, snapte ik ook al niet, ik snap er niets van
Ik denk dat het Walt is.

Hij heeft zich al eens als giant Walt laten zien aan Locke, waarom niet als blanke
pi_78186182
Maar nee, ik denk ook dat het Jacob is.

Aangezien hij tegen Flocke zegt: "You know the rues. You can't kill him". Hij zal het wel over Sawyer hebben, dat Flocke hem niet mag vermoorden omdat hij op Jacob's lijstje staat.
pi_78186663
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:11 schreef NiekL het volgende:
Maar nee, ik denk ook dat het Jacob is.

Aangezien hij tegen Flocke zegt: "You know the rues. You can't kill him". Hij zal het wel over Sawyer hebben, dat Flocke hem niet mag vermoorden omdat hij op Jacob's lijstje staat.
Hmm... duidt voor mij meer op het free will thema, dat het "by choice" moet gebeuren. Net als MIB bijvoorbeeld Ben inschakelde om Jacob te vermoorden.

Nu ik daar trouwens over nadenk: MIB heeft er wel erg lang over gedaan om eindelijk van Jacob af te komen, afgaande op de gedachte dat ze daar al eeuwen zitten. Er moet in die tijd toch owel iemand als Ben zijn geweest, die gemanipuleerd kon worden om Jacob om te brengen?
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:29:00 #133
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_78186896
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:33 schreef Jivis het volgende:

[..]

Lijkt me wel, er moet toch iemand zijn die de regels aan Jacob en MiB heeft opgelegd?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_78186931
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:29 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Lijkt me wel, er moet toch iemand zijn die de regels aan Jacob en MiB heeft opgelegd?
Ja, okee.

Maar ik denk niet dat het dat jochie is.
Amen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:31:50 #135
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_78187022
Ik denk zelf van wel, we zijn nu nog aan het begin van het seizoen en nu kunnen ze er nog naartoe werken. Als ze pas bij aflevering 12 met deze "hoogste macht" aankomen wordt alles zo afgeraffeld.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:39:45 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78187343
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:18 schreef MarsellusWallace het volgende:
Dan zou die MIB dat toch ook weten. Waarom gaat die zich dan eeuwen bezig houden met het zoeken naar één of andere loophole als Jacob na een dag toch weer terug herrijst?

OK, hij zal zich wel vervelen op dat eiland en iedereen heeft een hobby nodig, maar dat is toch wat overdreven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78188144
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:31 schreef Rossdale het volgende:
Ik denk zelf van wel, we zijn nu nog aan het begin van het seizoen en nu kunnen ze er nog naartoe werken. Als ze pas bij aflevering 12 met deze "hoogste macht" aankomen wordt alles zo afgeraffeld.
Hmmm, nee. Voor mij is het vanaf nu gewoon een jonge versie van Jacob, tot het tegendeel bewezen wordt.

Misschien dat we op een gegeven moment in seizoen 6 wel flashbacks krijgen van Jacob en MIB, waar we dat jongetje in terugzien.
Amen.
pi_78188488
Waarom zou dat kind als het Jacob is naar zichzelf verwijzen als 'him' in 'you can't kill him'?

Ik ga nog steeds voor de Aaron-optie. Joe zat het nou, wilde de Others Aaron hebben omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen?
pi_78188597
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom zou dat kind als het Jacob is naar zichzelf verwijzen als 'him' in 'you can't kill him'?
Waar haal je vandaan dat dat "you can't kill him" op Jacob slaat? Jacob is toch al dood?
Amen.
pi_78188714
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:11 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat dat "you can't kill him" op Jacob slaat? Jacob is toch al dood?
Oh wacht, dat is waar, dat was een andere aanname van me.
pi_78189741
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:08 schreef clumsy_clown het volgende:
'Him' refereerde denk ik naar James, dat de regel dus is dat hij geen kandidaten mag doden. Tot ze afvallen natuurlijk, zie Eko.
quote:
Ik ga nog steeds voor de Aaron-optie. Joe zat het nou, wilde de Others Aaron hebben omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen?
Maar waarom dan dat kapsel, om ons op het verkeerde been te zetten?
pi_78190115
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:38 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

'Him' refereerde denk ik naar James, dat de regel dus is dat hij geen kandidaten mag doden. Tot ze afvallen natuurlijk, zie Eko.
[..]
Ja inderdaad, zei Eko ook niet: "you're next" voor hij stierf? Zou daar op kunnen duiden.
Amen.
pi_78190392
dat kind is toch veel te oud om aaron te kunnen zijn
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_78190819
klopt. want de toekomst bestaat nog niet. laat staan dat Aaron over het eiland waart.
pi_78201457
Aaron theorie is wat mij betreft ook bullshit.
Amen.
pi_78202047
Ik ga mee met de theorie het een jongere versie van Jacob is , waarschijnlijk ook de reden dat Sawyer hem ook kan zien
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:18:16 #147
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_78204245
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:06 schreef NiekL het volgende:

[..]

Ik denk dat het Walt is.

Hij heeft zich al eens als giant Walt laten zien aan Locke, waarom niet als blanke
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_78204440

Nee...

Wat is dat toch met Aaron? Hij zit gewoon lekker thuis bij de moeder van Claire.
pi_78204873
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:54 schreef JohnLocke het volgende:
Zo, ik ben terug. Maar ben ik wel de echte JohnLocke?
Hee pruts, niet meer trollen hè
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:40:25 #150
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78205424
http://twitter.com/DamonLindelof/statuses/9352793296

Vette shit dat hij er nu ook vanaf weet
pi_78207017
Ik snap geen ene moer meer van deze GEWELDIGE serie.
pi_78207086
Ik ga ook voor de jongere Jacob versie.

Richard zei btw: "He will kill everyone you care about". De andere candidates dus. Zal hij dit doen zodat hij dan als enige overblijft en dan "winnaar" is van het spel tussen goed en het kwaad en zodoende vrij spel heeft op 't eiland? Of wordt hij dan "bevrijd" van zijn plicht?

Ow ja, hoe zijn MIB en Sawyer weer naar boven gekomen, nadat de ladder deels is afgeknapt tijdens de afdaling?
pi_78207560
Het is geen Jacob en het is geen Aaron.
Lost is onvoorspelbaar...leer het nou eens.
pi_78208197
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:18 schreef tralalala het volgende:
Als elke mogelijkheid er bij wordt gehaald, dan heeft er altijd wel íemand gelijk
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:05:49 #155
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_78210405
quote:
Ik ga toch voor Jacob, vond het kind wel een erg grote gelijkenis vertonen met de oude.

Maar waarom weet Ilana zo veel? Zij is naar het eiland gekomen met het lichaam van Locke om te waarschuwen voor Flocke.

En die cijfers zijn natuurlijk wel leuk, maar waarom heeft Jacob juist die cijfers aan juist die personen gegeven? En zijn net de personen met die cijfers die in de hatch ingetoetst moesten worden, blijven leven?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:17:47 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_78211087
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:29 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Als elke mogelijkheid er bij wordt gehaald, dan heeft er altijd wel íemand gelijk
Het is niet geheel onvoorspelbaar, maar het is zelden de meest voor de hand liggende verklaring en dat zijn Jacob of Aaron wel.

Daarom hoop ik ook dat die flash-sideways toch nog net iets anders is dan (of veel meer dan) "gewoon" een parallelle wereld zonder Jacob/crash.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_78211098
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:09 schreef Jaytonism het volgende:
Ik ga ook voor de jongere Jacob versie.

Richard zei btw: "He will kill everyone you care about". De andere candidates dus. Zal hij dit doen zodat hij dan als enige overblijft en dan "winnaar" is van het spel tussen goed en het kwaad en zodoende vrij spel heeft op 't eiland? Of wordt hij dan "bevrijd" van zijn plicht?

Ow ja, hoe zijn MIB en Sawyer weer naar boven gekomen, nadat de ladder deels is afgeknapt tijdens de afdaling?
ze zijn nog niet naar boven gekomen toch
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_78211362
Die hele discussie over dat het kind Aaron of Jacob is.. Volgens mij is het heel simpel, die jongen is een van de kinderen die in de Temple zit, origineel van de 815 Plane Crash dus. Hij ging naar het bos om Smokey een boodschap door te geven en rende daarna zo hard als hij kon weer terug naar de Temple waar hij veilig is vanwege de as-cirkel.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:59:31 #159
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_78213084
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:40 schreef Xurk het volgende:
http://twitter.com/DamonLindelof/statuses/9352793296

Vette shit dat hij er nu ook vanaf weet

Whaha wat goed! Maar die blogger verdient dan ook wat credit, tis ook zo oongelooflijk grappig geschreven!

“Kate looks at a plush whale and realizes she doesn’t have a super best friend so she goes back and gets Pregger from the bus stop in the middle of nowhere.”

Geniaal.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 01:01:00 #160
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_78213158
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:22 schreef CySt het volgende:
Die hele discussie over dat het kind Aaron of Jacob is.. Volgens mij is het heel simpel, die jongen is een van de kinderen die in de Temple zit, origineel van de 815 Plane Crash dus. Hij ging naar het bos om Smokey een boodschap door te geven en rende daarna zo hard als hij kon weer terug naar de Temple waar hij veilig is vanwege de as-cirkel.
Zach (broertje van Emma)?
pi_78213789
quote:
En waarom kon Richard hem niet zien dan, en Sawyer wel?
pi_78213832
quote:
Richard kon die jongen niet zien, dus een gewoon kind zal het niet zijn.

Euhh.. gamma
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 01:21:51 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_78213878
Die jongen is Jacon, geen discussie mogelijk
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_78213879
En Ricardus spreekt altijd de waarheid, toch?
pi_78215773
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:05 schreef Asskimo het volgende:

Net als Symer denk ik dat die alternative reality de realiteit zou zijn zonder tussenkomst van Jacob en MiB; de facts zijn gewoon dezelfde. Jack de chirurg, Hurley de miljonair en eigenaar van de dozenfirma waar Locke werkzaam was, Locke in rolstoel, Kate als voortvluchtige, Claire zwanger, Rose kanker, etc. Ik denk dat het lot eenmaal zo is en de omstandigheden er toe doen.
Maar Hurley wordt miljonair door de "numbers".....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_78215941
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:44 schreef frank010 het volgende:

EN, dat hij het over jacob had, en niet sawyer, over dat'ie em niet mag killen. En die inside joke waar ik denk dat meer achter zat, de balans van het eiland is weg. Shit is about to hit the fan
Waarom zou dat blonde jochie hem meedelen dat hij 'jacob' niet kan killen, dat is hem al eeuwenlang bekend...(bovendien is jakob dood). Dus m.i. gaat het wél over Sawyer....

De vraag is, hij wil van het eiland en wil samen met Sawyer. Jakob kon bllijkbaar wél zelf van het eiland (of heeft hij daar misschien toch iemand voor gebruikt?). Wat si het verschil tussen Jakob en 'die gast'? Misschien dat 'nemesis, die gast, locke' alleen van eiland kan afkomen als hij samen (merge) met iemand anders vertrekt?
pi_78215991
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 01:47 schreef sbientje het volgende:
Hoop theorieen hier weer! Ik denk ook niet dat de jongen aaron is.. Sawyer was wel bijzomder, dat ie meteen zag dat locke locke niet was en ook dat knulletje kon zien itt richard
Aaron is m.i. zeer belangrijk. Ethan moest geboren worden voor hem.
pi_78216085
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:50 schreef Jivis het volgende:
E (van longlivelocke) is er trouwens van overtuigd dat dat jochie een jonge versie van Jacob is. Ze voert daar een aantal argumenten voor op waar ik nog niet eens zo bij had nagedacht.

http://longlivelocke.blogspot.com/
[..]

Het zou kunnen dat dat inderdaad Jakob is en dat hij zijn 'rivaal' (in wat???) op de een of andere manier te slim af is geweest, en dat deze 'rivaal' daarom schrok/raar keek toen hij de blonde jongen zag.
pi_78216174
quote:
Aaron is Jacob...

Al dat getijdreis......why not!
pi_78216269
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 02:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Aaron is m.i. zeer belangrijk. Ethan moest geboren worden voor hem.
Was dat niet alleen om te kijken of de baby zou overleven?
pi_78221305
Denken jullie dat we de echte naam van de MIB krijgen?
De enige echte.
pi_78221662
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:05 schreef Lemming22 het volgende:

[..]
En die cijfers zijn natuurlijk wel leuk, maar waarom heeft Jacob juist die cijfers aan juist die personen gegeven? En zijn net de personen met die cijfers die in de hatch ingetoetst moesten worden, blijven leven?
Ik las in het vorige topic volgens mij van diverse mensen dat de nummers nu opgelost zijn, maar daar ben ik het nog niet mee eens.

De nummers komen oorspronkelijk uit een formule van een Italiaanse wetenschapper die het einde van de wereld probeerde te voorspellen. Dat de Losties toevallig juist die nummers hebben is volgens mij gewoon weer een voorbeeld van het feit dat die nummers overal op blijven duiken.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:17 schreef Rnie het volgende:
Denken jullie dat we de echte naam van de MIB krijgen?
Van mij hoeft dat niet eigenlijk, vind het wel leuk als er wat mystiek aan hem blijft hangen.
pi_78221815
Aan het eind van seizoen 5 als ie met Jacob op het strand zit heeft MIB toch een ander lichaam? Waar is dat gebleven? Ik neem aan dat hij lichamelijk ook niet ouder werd net als Jacob en Richard. Daardoor heb ik altijd gedacht dat Richard een grotere rol speelde maar dit seizoen lijkt het of ie ook maar een 'gewone' volgeling is.
pi_78222051
Waar zijn oude lichaam gebleven is gaan we ongetwijfeld nog te zien krijgen.

De schrijvers zouden zijn monoloog van deze aflevering over hoe hij ooit een man was er niet ingestopt hebben als ze niet van plan waren ons te laten zien wat er dan gebeurd is waardoor hij ophield met een gewone man te zijn.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:08:09 #175
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_78222619
"You can't kill him" gaat mijns inziens wel over Jacob. Het jongetje zegt het niet als een zin tegen Flocke "Foei! Je mag hem niet doden". Hij noemt een van de regels op "You know the rules. You can't kill him"

Als in: Spelregel 13: U zult u metgezel niet doden

Het feit dat Aaron Jacob is zou me ook nog niet eens zoveel verbazen. Aaron mocht niet door iemand anders worden opgevoed dan Claire zelf. Claire = goed, indien hij wordt opgevoed door andere mensen kan hij misschien "minder puur" worden dan dat hij dient te worden.
pi_78223253
Nu Jacob (tijdelijk) zonder lichaam zit, ben ik wel benieuwd of ie als een white smokemonster gaat verschijnen. Het zwart-wit thema werd weer duidelijk aangehaald in de grot met de weegschaal, dus het lijkt me niet vreemd dat er naast een zwart ook een witte versie van het monster is.

Ik denk echt dat het jongetje dat verscheen Jacob is, net zoals het BSM ook in Alex kon veranderen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 12:11:35 #179
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_78224559
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:34 schreef Symer het volgende:

[..]

Ik las in het vorige topic volgens mij van diverse mensen dat de nummers nu opgelost zijn, maar daar ben ik het nog niet mee eens.

De nummers komen oorspronkelijk uit een formule van een Italiaanse wetenschapper die het einde van de wereld probeerde te voorspellen. Dat de Losties toevallig juist die nummers hebben is volgens mij gewoon weer een voorbeeld van het feit dat die nummers overal op blijven duiken.

Voor mij zijn de nummers nu ook nog niet opgelost, ik ben er juist nog meer benieuwd naar waarom Jakob precies die cijfers aan die personen heeft gegeven die zijn blijven leven. En waarom Kate geen cijfer heeft. Als ze dat op het steeds opnieuw toevallig verschijnen van de nummers gaan gooien, ben ik teleurgesteld. Maar in Lost is niets toevallig, dus ik ga ervan uit dat dat nog wel uitgelegd gaat worden.
pi_78224836
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:08 schreef Rossdale het volgende:
"You can't kill him" gaat mijns inziens wel over Jacob. Het jongetje zegt het niet als een zin tegen Flocke "Foei! Je mag hem niet doden". Hij noemt een van de regels op "You know the rules. You can't kill him"

Als in: Spelregel 13: U zult u metgezel niet doden
Ben heeft Jacob een kopje kleiner gemaakt, niet MIB.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 10:48 schreef Symer het volgende:
Waar zijn oude lichaam gebleven is gaan we ongetwijfeld nog te zien krijgen.

De schrijvers zouden zijn monoloog van deze aflevering over hoe hij ooit een man was er niet ingestopt hebben als ze niet van plan waren ons te laten zien wat er dan gebeurd is waardoor hij ophield met een gewone man te zijn.
Ja inderdaad, ik verwacht nog wel MIB/Jacbo flashbacks .
Amen.
pi_78224913
strange series!
pi_78226928
Was hier al langsgekomen dat Sawyer eigenlijk James Ford heet en dat James de engelse versie van Jacob is ?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 14:18:32 #183
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78228625
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef HiZ het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Sawyer eigenlijk James Ford heet en dat James de engelse versie van Jacob is ?
en dat dus Sawyer de opvolger is?

wie is eigk de man met wie Jacob praatte? in s5e15 ofzo, op het strand. is dat nou de man in Locke's lichaam?
mundus vult decipi
pi_78229019
Hoi, al een hele tijd kom ik op Fok en lees ik mee op het forum. Ik heb me nu maar eens aangemeld, zodat ik ook mee kan discussiëren.

Gisteren de aflevering gezien op net5, weer een top ep! Over het moment dat het jongetje tegen MIB zegt: "You know the rules, you can't kill him". Ik ging er meteen vanuit dat dit op Jacob sloeg en dat denk ik nog steeds. MIB gaf wel het laatste zetje door Jacob in het vuur te trappen. Misschien is Jacob dus helemaal niet dood. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat we Jacob nog terug gaan zien (evt. in de persoon van 1 van de Losties).
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:00:06 #185
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_78229791
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:33 schreef Hoss het volgende:
Hoi, al een hele tijd kom ik op Fok en lees ik mee op het forum. Ik heb me nu maar eens aangemeld, zodat ik ook mee kan discussiëren.

Gisteren de aflevering gezien op net5, weer een top ep! Over het moment dat het jongetje tegen MIB zegt: "You know the rules, you can't kill him". Ik ging er meteen vanuit dat dit op Jacob sloeg en dat denk ik nog steeds. MIB gaf wel het laatste zetje door Jacob in het vuur te trappen. Misschien is Jacob dus helemaal niet dood. Ik ben er hoe dan ook van overtuigd dat we Jacob nog terug gaan zien (evt. in de persoon van 1 van de Losties).
Welkom!

Houd er echter wel rekening mee dat wij de USA volgers zijn Oftewel, je leest hier alles woensdag al over de laatste uitzending. Een NL topic zwerft hier ook wel ergens op het forum rond. Maar, dan weet je dat in ieder geval
  zaterdag 20 februari 2010 @ 15:34:55 #186
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78230698
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:28 schreef hoe-die-nie het volgende:
Nu Jacob (tijdelijk) zonder lichaam zit, ben ik wel benieuwd of ie als een white smokemonster gaat verschijnen. Het zwart-wit thema werd weer duidelijk aangehaald in de grot met de weegschaal, dus het lijkt me niet vreemd dat er naast een zwart ook een witte versie van het monster is.
Dat zou best cool zijn eigenlijk Dat zou dan ook teruggekoppeld kunnen worden aan toen Locke in seizoen 1 zei dat hij een "bright white light" zag[?]...
pi_78231011
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:26 schreef HiZ het volgende:
Interessant

Ik heb ook even rondgekeken: 'Jack' is een archetypische naam voor de held in Engelse mythologie en was oorspronkelijk niets meer dan een nickname voor de naam 'John'. Die twee namen zijn dus eigenlijk 1 en dezelfde.

Misschien was dat vanaf het begin al een hint dat Jack en John eigenlijk hetzelfde representeren, hoe verschillend ze ook mogen lijken als man of science vs faith. In dat licht is vooral interessant dat Jack en Johns rollen omgekeerd zijn in de Alt tijdlijn. Daar is John de rationele die niet in wonderen gelooft en Jack degene van het geloof.
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:18 schreef Gratau het volgende:
wie is eigk de man met wie Jacob praatte? in s5e15 ofzo, op het strand. is dat nou de man in Locke's lichaam?
pi_78231032
-dubbel-
pi_78231287
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:34 schreef Xurk het volgende:

[..]

Dat zou best cool zijn eigenlijk Dat zou dan ook teruggekoppeld kunnen worden aan toen Locke in seizoen 1 zei dat hij een "bright white light" zag[?]...
Kweenie, als ik weer even die wandschildering in gedachte neem: daar zien we duidelijk de gedaante van Smokey tegenover die Egyptische God zitten. Zelf denk ik eigenlijk dat Jacob andere powers dan MIB heeft.
Amen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:07:29 #190
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_78231539
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:45 schreef Symer het volgende:
Ik heb ook even rondgekeken: 'Jack' is een archetypische naam voor de held in Engelse mythologie en was oorspronkelijk niets meer dan een nickname voor de naam 'John'. Die twee namen zijn dus eigenlijk 1 en dezelfde.
Cool! Je zou echt denken dat de schrijvers dat expres zo hebben gedaan, het zou goed passen Alleen jammer dat Jack oorspronkelijk in de pilot zou sterven en volgens mij heette hij al Jack voordat ze besloten hem niet te laten vermoorden.
quote:
In dat licht is vooral interessant dat Jack en Johns rollen omgekeerd zijn in de Alt tijdlijn. Daar is John de rationele die niet in wonderen gelooft en Jack degene van het geloof.
Zeker interessant ja Maar volgens mij is Locke pas een 'man of faith' geworden op het eiland aangezien hij daar meteen al een wonder meemaakte - dat hij niet langer meer verlamd was. In alle flashbacks van hem op het vasteland komt hij meer over als een bittere man die pech heeft in alle soorten relaties.
Dus wat dat betreft vind ik het wel passen dat hij nog steeds niet in wonderen zou geloven als het vliegtuig niet gecrasht was.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:11:25 #191
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78231631
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 15:45 schreef Symer het volgende:

[..]

ok, dat is dus MiB? maar als Jacob weet wat hij van plan is, om hem te vermoordden, waarom blijft hij zo kalm, vredig en vind het maar best?

en zegt hij nou hier:
'do you have any idea how they wanna kill you'
'we are gonna find a loophole'

dit betekent dus dat MiB bijgestaan wordt door andere personen, en meerdere mensen uit zijn op Jacob's dood?
mundus vult decipi
pi_78231793
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:11 schreef Gratau het volgende:

[..]

en zegt hij nou hier:
'do you have any idea how they wanna kill you'
'we are gonna find a loophole'

dit betekent dus dat MiB bijgestaan wordt door andere personen, en meerdere mensen uit zijn op Jacob's dood?
Hij zegt duidelijk "I".
Amen.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 16:19:07 #193
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_78231840
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:17 schreef Jivis het volgende:

[..]

Hij zegt duidelijk "I".
ik vind het niet echt duidelijk
mundus vult decipi
pi_78231888
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:07 schreef Xurk het volgende:

[..]

Cool! Je zou echt denken dat de schrijvers dat expres zo hebben gedaan, het zou goed passen Alleen jammer dat Jack oorspronkelijk in de pilot zou sterven en volgens mij heette hij al Jack voordat ze besloten hem niet te laten vermoorden.
Is dat zo? Ik kan me alleen herinneren dat ze zeiden dat Michael Keaton de rol van het personage dat we nu kennen als Jack was aangeboden, maar dat hij dat afsloeg omdat hij meteen zou sterven. Ik weet niet of ze ooit expliciet gezegd hebben dat Jack ook de naam van dat personage zou zijn. Bovendien past 'Shepard' ook bijzonder goed bij de leider van de kudde dus zou het me niet verbazen als de naam Jack ook later bedacht is.
quote:
Zeker interessant ja Maar volgens mij is Locke pas een 'man of faith' geworden op het eiland aangezien hij daar meteen al een wonder meemaakte - dat hij niet langer meer verlamd was. In alle flashbacks van hem op het vasteland komt hij meer over als een bittere man die pech heeft in alle soorten relaties.
Volgens mij komt hij juist over als een bittere man omdat hij niet accepteert dat hij in een rolstoel zit, dat het wonder waar hij op wacht nog niet gebeurd is.

Volgens mij verliest hij al zijn hoop op en geloof in wonderen pas als hij ontslagen wordt door Randy.
pi_78232337
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:11 schreef Gratau het volgende:

[..]

ok, dat is dus MiB? maar als Jacob weet wat hij van plan is, om hem te vermoordden, waarom blijft hij zo kalm, vredig en vind het maar best?
"he knew that he was beaten." aldus Locke op dezelfde vraag van Ben.

Jacob zal er wel heilig in geloofd hebben dat dat zijn lot was en dat hij er toch niks aan zou kunnen doen.
pi_78232513
Ik begrijp niet echt waarom er steeds gezegd word dat ze veilig zijn in de tempel terwijl dat juist de plek is waar smokey steeds vandaan komt. En als het standbeeld de woonplaats van Jacob was waarom heeft ie dan weer een aparte grot waar ie alle namen van kandidaten heeft genoteerd.. vragen, vragen
pi_78232764
quote:
Dat schip aan de horizon is toch de 'Black Rock'?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:05:38 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_78233348
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:39 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik begrijp niet echt waarom er steeds gezegd word dat ze veilig zijn in de tempel terwijl dat juist de plek is waar smokey steeds vandaan komt. En als het standbeeld de woonplaats van Jacob was waarom heeft ie dan weer een aparte grot waar ie alle namen van kandidaten heeft genoteerd.. vragen, vragen
Volgens mij is dat gewoon de afstreeplijst van Smokey en niet van Jacob. Smokey cannot be trusted. Hij keek me ook iets te triomfantelijk toen hij die lijst liet zien.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:08:08 #199
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_78233432
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:47 schreef hoe-die-nie het volgende:

[..]

Dat schip aan de horizon is toch de 'Black Rock'?
Ik hoop dat we wellicht in de allerlaatste aflevering nou eindelijk eens te horen krijgen waarom de Black Rock daar ooit gestrand is.
pi_78233574
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoop dat we wellicht in de allerlaatste aflevering nou eindelijk eens te horen krijgen waarom de Black Rock daar ooit gestrand is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')