Ik moet bekennen dat ik op Keulen hbf met m'n domme hoofd perron 7 ben opgelopen ipv perron 5. Gelukkig had ik het net op tijd in de gaten en kon ik nog rennen naar het goede perron anders had ik 4 uur moeten wachten op de volgende treinquote:Op maandag 1 maart 2010 20:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik zat alleen wel te wachten op het moment dat er iets gruwelijk fout ging, maar zo te lezen is alles prima verlopen (op de file na dan..)
De maximumsnelheid gewoon......quote:Op maandag 1 maart 2010 20:18 schreef enpe het volgende:
Cool zo'n ritje irritatie....hopelijk krijgt EW nog wat vaker iets dergelijks binnen.
Wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel op de teller kun je ongeveer max. rijden om toch nog veilig te blijven voor de flitsers?
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehoudenquote:Op maandag 1 maart 2010 20:18 schreef enpe het volgende:
Cool zo'n ritje irritatie....hopelijk krijgt EW nog wat vaker iets dergelijks binnen.
Wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel op de teller kun je ongeveer max. rijden om toch nog veilig te blijven voor de flitsers?
Ik houd vaak ~128 aan. Daar gaat de afwijking / correctie nog vanaf en tot 4km te hard beboeten ze niet (of was 't nou tot 7?). Inhalen etc mag.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehouden
Bij lasercontrole worden vaak alleen de echte schavuiten van de weg gehaald.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehouden
Ze houden er rekening mee dat je bij inhalen je snelheid soms moet opvoeren, vandaar o.a dat ze de eerste 4 km niet beboeten.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Mathijz het volgende:
Bij inhalen mag je ook niet harder rijden dan de Vmax.
Die 4 km is de correctie die eraf gaat, heeft niks te maken met inhalen of iets volgens mij. Gaat om die wettelijke correctie omdat de meetapparaat kan afwijken. Het idee erachter is dat die dingen, ik dacht jaarlijks, geijkt worden. Dus op dag 1 klopt hij, maar op de 364e dag kan hij afwijken, vandaar die correctie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ze houden er rekening mee dat je bij inhalen je snelheid soms moet opvoeren, vandaar o.a dat ze de eerste 4 km niet beboeten.
Althans, dat heb ik 's een keer gelezen ofzo.
Maar ik ben nu geen 20 meerquote:Op maandag 1 maart 2010 19:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan moet je niet naar EW gaan, want die betalen ook 6,50 aan een 20-jarige
Je hebt niet gelezen wat ik zei. NA correctie heb je nog 's een marge van ~4kmquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Die 4 km is de correctie die eraf gaat, heeft niks te maken met inhalen of iets volgens mij. Gaat om die wettelijke correctie omdat de meetapparaat kan afwijken. Het idee erachter is dat die dingen, ik dacht jaarlijks, geijkt worden. Dus op dag 1 klopt hij, maar op de 364e dag kan hij afwijken, vandaar die correctie.
Vanaf AMD kan je over dat braakliggende terrein lopen, richting de A27. Bij Arval is de halte met het cafetaria postkantoor het snelste.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Mallet het volgende:
Dinsdag was ik ook in Meerkerk, maar nu voor het eerst daar bij de MacDonalds.. Daar was ik nog nooit geweest. Wat een kuteind lopen naar de bushalte. Ik vraag me af of dat niet sneller kan, maar ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken. Ik heb het daar gewoon aan iemand gevraagd. Helemaal teruggelopen naar de MacDonalds.. Links op de rotonde (vanaf waar ik vandaan kwam), heel die weg afgelopen.. Aan het einde naar rechts en dan op de bus gestapt.
Morgen mag ik weer naar het zuiden des lands.. Arnhem/Vessem/Eindhoven/Born/Arnhem
Edit: overigens kreeg ik dinsdag bij de Seat constant een waarschuwing van de remmen.. Met 3 waarschuwingstonen.. Hij bleef maar rood knipperen, dus ik dacht wat ga ik nu doen.. Ik gestopt.. Remvloeistof gecontroleerd.. Was niks mis mee, dus maar gewoon doorgereden.. Maar echt relaxt voelde ik me niet.. Vraag me af wat EW had gezegd als ik ze om raad had gevraagd..
Juh. 3.5 uur rijden, 1.5 uur naar volgende adres, weer 2 uur rijden en dan weer 3 uur naar huis.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:44 schreef Haque het volgende:
Red je dat in 10 uur? Doe je goed. Ik moest vandaag apeldoorn - coevorden, dan naar stadskanaal (2,5uur met ov) en auto meenemen naar Nieuwegein. Ook al met al 10 uur over gedaan waarvan 6 uur in het ov
Waarschijnlijk gewoon slijtageindicator. Die dingen zijn afgesteld met een gigantische marge, dus je kunt daar nog honderden kilometers mee doorrijden.quote:[b]Op woensdag 3 maart 2010 20:55
Edit: overigens kreeg ik dinsdag bij de Seat constant een waarschuwing van de remmen.. Met 3 waarschuwingstonen.. Hij bleef maar rood knipperen, dus ik dacht wat ga ik nu doen.. Ik gestopt.. Remvloeistof gecontroleerd.. Was niks mis mee, dus maar gewoon doorgereden.. Maar echt relaxt voelde ik me niet.. Vraag me af wat EW had gezegd als ik ze om raad had gevraagd..
Heb zelf ooit iets vergelijkbaars gehad, moest een citroen c4 vervoeren en bij de eerste bocht trap ik op de rem en voelt t alsof die remschijf een enorme slag heeft ofzo. Ik bellen naar EasyWay. Antwoord: durf je er mee naar het eindadres te rijden? Ik: naja hij remt wel goed meer weet ik niet, geen lampjes fzo. Easyway: nou ga dan maar gewoon rijden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:55 schreef Mallet het volgende:
Dinsdag was ik ook in Meerkerk, maar nu voor het eerst daar bij de MacDonalds.. Daar was ik nog nooit geweest. Wat een kuteind lopen naar de bushalte. Ik vraag me af of dat niet sneller kan, maar ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken. Ik heb het daar gewoon aan iemand gevraagd. Helemaal teruggelopen naar de MacDonalds.. Links op de rotonde (vanaf waar ik vandaan kwam), heel die weg afgelopen.. Aan het einde naar rechts en dan op de bus gestapt.
Morgen mag ik weer naar het zuiden des lands.. Arnhem/Vessem/Eindhoven/Born/Arnhem
Edit: overigens kreeg ik dinsdag bij de Seat constant een waarschuwing van de remmen.. Met 3 waarschuwingstonen.. Hij bleef maar rood knipperen, dus ik dacht wat ga ik nu doen.. Ik gestopt.. Remvloeistof gecontroleerd.. Was niks mis mee, dus maar gewoon doorgereden.. Maar echt relaxt voelde ik me niet.. Vraag me af wat EW had gezegd als ik ze om raad had gevraagd..
Ja, en waarschijnlijk zo'n mechanische automaatbak.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen moet ik ook een C4. Dat zijn toch die auto's waarbij alleen de rand van het stuur draait en het midden blijft zitten?
Ja dat klopt. Ik heb er zelf nog nooit in gereden.. Ik ben wel een fan van Citroën opzich.. Ik zou graag de C6 een keer rijden.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Morgen moet ik ook een C4. Dat zijn toch die auto's waarbij alleen de rand van het stuur draait en het midden blijft zitten?
Ik haal de kentekens altijd even door de carbase op autoweek (even de motor checkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, en waarschijnlijk zo'n mechanische automaatbak.
Dat is het eerste wat ik doe als ik mijn ritten ga bekijkenquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik haal de kentekens altijd even door de carbase op autoweek (even de motor checken) en daaruit blijkt het gewoon een handgeschakelde auto te zijn.
Staat er niet altijd op.quote:Op woensdag 3 maart 2010 21:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik haal de kentekens altijd even door de carbase op autoweek (even de motor checken) en daaruit blijkt het gewoon een handgeschakelde auto te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |