Ik moet bekennen dat ik op Keulen hbf met m'n domme hoofd perron 7 ben opgelopen ipv perron 5. Gelukkig had ik het net op tijd in de gaten en kon ik nog rennen naar het goede perron anders had ik 4 uur moeten wachten op de volgende treinquote:Op maandag 1 maart 2010 20:06 schreef Mallet het volgende:
[..]
Inderdaad! Ik zat alleen wel te wachten op het moment dat er iets gruwelijk fout ging, maar zo te lezen is alles prima verlopen (op de file na dan..)
De maximumsnelheid gewoon......quote:Op maandag 1 maart 2010 20:18 schreef enpe het volgende:
Cool zo'n ritje irritatie....hopelijk krijgt EW nog wat vaker iets dergelijks binnen.
Wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel op de teller kun je ongeveer max. rijden om toch nog veilig te blijven voor de flitsers?
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehoudenquote:Op maandag 1 maart 2010 20:18 schreef enpe het volgende:
Cool zo'n ritje irritatie....hopelijk krijgt EW nog wat vaker iets dergelijks binnen.
Wat ik me trouwens afvroeg, hoeveel op de teller kun je ongeveer max. rijden om toch nog veilig te blijven voor de flitsers?
Ik houd vaak ~128 aan. Daar gaat de afwijking / correctie nog vanaf en tot 4km te hard beboeten ze niet (of was 't nou tot 7?). Inhalen etc mag.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehouden
Bij lasercontrole worden vaak alleen de echte schavuiten van de weg gehaald.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Meestal doe ik 5 tot 10 hoger op de teller. Ben zelfs al een keet met 130 op de teller een laserende politiewagen voorbij gegaan en blijkbaar kan dat want ik ben niet aangehouden
Ze houden er rekening mee dat je bij inhalen je snelheid soms moet opvoeren, vandaar o.a dat ze de eerste 4 km niet beboeten.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:49 schreef Mathijz het volgende:
Bij inhalen mag je ook niet harder rijden dan de Vmax.
Die 4 km is de correctie die eraf gaat, heeft niks te maken met inhalen of iets volgens mij. Gaat om die wettelijke correctie omdat de meetapparaat kan afwijken. Het idee erachter is dat die dingen, ik dacht jaarlijks, geijkt worden. Dus op dag 1 klopt hij, maar op de 364e dag kan hij afwijken, vandaar die correctie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ze houden er rekening mee dat je bij inhalen je snelheid soms moet opvoeren, vandaar o.a dat ze de eerste 4 km niet beboeten.
Althans, dat heb ik 's een keer gelezen ofzo.
Maar ik ben nu geen 20 meerquote:Op maandag 1 maart 2010 19:33 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dan moet je niet naar EW gaan, want die betalen ook 6,50 aan een 20-jarige
Je hebt niet gelezen wat ik zei. NA correctie heb je nog 's een marge van ~4kmquote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Die 4 km is de correctie die eraf gaat, heeft niks te maken met inhalen of iets volgens mij. Gaat om die wettelijke correctie omdat de meetapparaat kan afwijken. Het idee erachter is dat die dingen, ik dacht jaarlijks, geijkt worden. Dus op dag 1 klopt hij, maar op de 364e dag kan hij afwijken, vandaar die correctie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |