Ben weer thuis van m'n tripje naar Keulen. Er zal vast wel interesse zijn in een verslagje, dat is er altijd wel in dit topic en dit was toch wel een leuk ritje

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 8 uur (niet sarcastisch bedoeld

) aangezien ik de auto om 9 uur op moest halen. Dit was in mijn woonplaats Vlaardingen dus kwart voor 9 weg was ruim op tijd. Ik kwam dan ook vroeger dan gepland aan bij de Volvo-dealer. Hier nam ik de Volvo V50 1.6D in ontvangst.. Om over de hier veelvuldig afgekraakte motor te beginnen: ik vind dat jullie inderdaad gelijk hebben

Bij lage toerentallen trekt hij totaal niet terwijl je dat juist verwacht in een diesel.
Maar goed, als je hem op toeren hield viel het me niet eens tegen. Sowieso was de auto zeer netjes uitgerust. Alles elektrisch, leer, navi, noem het maar op.
Na alle handtekeningen ging ik om kwart over 9 op pad. En het duurde "iets" langer dan ik gepland had: anderhalf uur later had ik 20 kilometer gereden en stond ik nog steeds bij Dordrecht. Na een uur in de file te hebben gestaan verdween deze ineens als sneeuw voor de zon en zo ging het alsnog lekker snel. Je mocht 120, dus cruise control aangezet op 130 (

wel tellersnelheid

) en om 12 uur stopte ik precies op de Nederlands-Duitse grens (en dan bedoel ik ook precies: de auto stond op Nederlands grondgebied geparkeerd, het winkeltje was op Duits grondgebied) om even te rusten, een toiletbezoek te doen en dat soort zaken. Een kwartiertje later reed ik de Autobahn op. Hij was leeg tot zover het oog reikte, dus een mooie mogelijkheid om even wat tijd in te halen

Ondanks de 1.6D haalde ik verrassend snel een snelheid van 200km/h op de teller, maar toen hield de auto het voor gezien en eigenlijk vond ik dit ook wel een leuke snelheid. Toch presteerden een paar dikke Audi's en zelfs een Toyota Corolla (!) het om mij nog ongenadig hard in te halen. En verderop werd het ook drukker, dus toen de cc maar weer ingeschakeld en lekker met de flow mee gereden.
Een uurtje later kwam ik aan op het eindadres in Koln. Ik mocht de auto overdragen aan een niet onaantrekkelijke jongedame. Aangezien ik nog ruim 2 uur had voordat de ICE naar Utrecht zou rijden (en ik 10 minuten van het Centraal Station, oftewel Hauptbahnhof, was verwijderd) ben ik nog even blijven kletsen met deze - zo bleek - Oostenrijkse schone. Ik vroeg haar waarom hun bedrijf er voor had gekozen een Nederlandse auto helemaal uit Vlaardingen te laten komen. Het bleek dat ze een Nederlandse collega hadden gehad die weg was gegaan. Hierbij moest dus ook zijn lease-auto (desbetreffende Volvo V50 1.6D) worden ingeleverd. Dit deed hij bij de Vlaardingse Volvo-dealer. Echter zou het bedrijf waar ik de auto heenbracht een boete moeten betalen om het nog niet afgelopen lease-contract af te kopen en zodoende werd besloten de auto te houden en mee te geven aan klanten, die vaak langs komen.
Na een half uurtje met haar in gesprek te zijn geweest besloot ik richting station te gaan. Een kort metro-tripje later was ik er. Het bleek een immens station te zijn: er was zelfs een incheckbalie van Lufthansa aanwezig! Echter moest ik met de trein terug, dus ik kocht een kaartje en toen moest ik nog 45 minuten wachten. Op advies van de Oostenrijkse dame besloot ik wat bezienswaardigheden rondom het station te bekijken, waaronder de Dom van Keulen. Deze bleek gewoon op het stationsplein te staan. En hij was meer dan indrukwekkend! Na een aantal foto's te hebben gemaakt ging ik weer terug naar mijn perron, alweer ik nog 10 minuten hoefde te wachten op de ICE die mij naar Utrecht zou brengen. Deze kwam keurig op tijd, waardoor ik 4 uur later weer thuis zat in Vlaardingen en ik momenteel een lekkere schnitzel zit te eten.
Al met al een erg leuk ritje geweest! Morgen een Peugeot 308 van Rotterdam naar Raamsdonksveer, wat toch weer even andere koek zal zijn

PS: pics van de Dom heb, pics van het meisje niet