Mwa, D66 gooit het altijd nogal op 'het onderwijs'. Heel veel mensen vinden dat toch wel het belangrijkste punt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat denk ik niet aangezien zo'n beetje de enige partij die geen vaste doelgroep lijkt te hebben D'66 is.
mee eens hoor. Allebei zijn voor ook geen optie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Wegstrepen dus. Als je twijfelt moet je naar de verschillen kijken en je dan afvragen wat belangrijker is.
Als dat onbelangrijke punten voor je zijn doe je iene, miene, mutte of zo.
Ik zie de SP nogal als een behoorlijke robin hood partij die wil stelen van de rijken om aan de armen te geven. Daar ben ik niet voor.
Overigens is de PVV me te extreem en teveel gefocussed op de niet-westerse allochtonen, ben ik ook niet voor.
Dus, niet links en niet rechts....
Dat bedoel ik dus precies te zeggen, geen VVD'er zal er wakker van liggenquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vind dat gedoe met drugs inderdaad vooral vervelend vanwege de druk die het legt op het strafrechtelijk apparaat. Uit principiele redenenen ben ik ook wel voor legaliseren, maar ik zou hier minder een punt van maken als de gevolgen van criminalisering niet zo vervelend waren. Maar ja, wat is het alternatief? Op dit punt volg ik meer de lijn van D66, maar die partij heeft op een heleboel andere punten niet mijn steun.
Ja, maar dat richt zich niet op een bepaalde doelgroep zoals werkgevers, werknemers, boeren, boomknuffelaars, uitkeringstrekkers etc etc.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, D66 gooit het altijd nogal op 'het onderwijs'. Heel veel mensen vinden dat toch wel het belangrijkste punt.
Alles staat of valt met de juiste ideeën en de ijzeren wil om ze ook goed door te voeren (dus niet bij een zuchtje tegenwind al water bij de wijn). Er kan m.i. ook enorm worden bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking, flauwekulsubsidies (daar gaat echt enorm veel ongecontroleerd geld in om), inhuren dure externen omdat men te laf is om zelf de beslissing te nemen, ambtenaren die elkaar bezig houden of uit het raam staren, niet alles tot achter de komma doorrekenen (dat zorgt namelijk voor een zeer trage en stroperige besluitvorming).quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar aan de andere kant heb je wel ambtenaren nodig die dat beleid onafhankelijk uit kunnen gaan voeren, zonder dat er bij het eerste relletje al beleidsaanpassingen nodig zijn.
Daarbij vind ik het vreemd dat je begrotingsgaten probeert te dekken met het ontslaan van een aantal ambtenaren, afgezien van de vergoeding die ze er voor gaan krijgen, maar gaat er nou echt zoveel geld aan op als je het vergelijkt met straaljagers of gevehtsmissies?
Ook niet als je roept dat je met legalisatie blowers (lees voor VVD'ers: links tuig) veel belasting kunt laten betalen en dat dat geld nu gaat naar criminele allochtonen met een wietplantage of coffeeshop?quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus precies te zeggen, geen VVD'er zal er wakker van liggen
Dat is een goede insteekquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ook niet als je roept dat je met legalisatie blowers (lees voor VVD'ers: links tuig) veel belastingkunt laten betalen en dat dat geld nu gaat naar criminele allochtonen met een wietplantage of coffeeshop?
Ja, maar wat is dat, 'het onderwijs'? We kunnen wel lekker veel geld pompen in hulpprojectjes voor kanslozen, maar het is veel belangrijker dat de renderende opleidingen (beroepsopleidingen/HBO/WO) kwaliteit blijven leveren. Er kan al enorm bezuinigd worden op allerlei onnutte randzaken van het onderwijs (psychologen/andere gogen etc.) die IQ-lozen moeten opstoten in de vaart der volkeren (naar goed PvdA-gebruik), dat zijn namelijk niet renderende investeringen. Er moet veel meer ruimte komen voor kosten/batenanalyse (zonder daarin door te slaan en studies met niet direct nut maar wel een belangrijke bijdrage aan kennis tegen te werken).quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, D66 gooit het altijd nogal op 'het onderwijs'. Heel veel mensen vinden dat toch wel het belangrijkste punt.
Ironische beeldspraak.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Alles staat of valt met de juiste ideeën en de ijzeren wil om ze ook goed door te voeren (dus niet bij een zuchtje tegenwind al water bij de wijn). Er kan m.i. ook enorm worden bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking, flauwekulsubsidies (daar gaat echt enorm veel ongecontroleerd geld in om), inhuren dure externen omdat men te laf is om zelf de beslissing te nemen, ambtenaren die elkaar bezig houden of uit het raam staren, niet alles tot achter de komma doorrekenen (dat zorgt namelijk voor een zeer trage en stroperige besluitvorming).
Niet zo gek gedacht toch?quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een goede insteek. "Goed voor de economie en de emancipatie van de volksbuurten."
Je kunt beter gaan slapen en morgenochtend terugkomen: heel het kabinet ligt al te pitten, en morgenvroeg is het PvdA-beraad.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:53 schreef Blinker het volgende:
Ik heb hier vandaag gewoon nul van meegekregen (mede omdat mijn tv stuk is)
Wat een nieuws zeg! Ik wilde net gaan slapen, maar ik denk dat ik nog even blijf hangen
"Inkomstenbelasting hoogste schijf omlaag door legalisering wiet" zou het best goed doen bij de VVD-achterbanquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:51 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet zo gek gedacht toch?Overigens denk ik dat je het geld wat zo'n heffing de Nederlandse schatkist op zou brengen niet moet onderschatten.
Goh, lid van een oppositiepartij die verwacht dat het kabinet valt, dat zie je nou nooit....quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef Blinker het volgende:
Ja, maar ik moet me even inlezen wat er nu allemaal gebeurd is.
Ik weet trouwens niet of het al gemeld was, maar Neelie Kroes verwacht dat het kabinet voor het weekeinde valt..
Welke VVDer heeft niet voorspelt dat het kabinet voor het einde van die week vielquote:Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef Blinker het volgende:
Ja, maar ik moet me even inlezen wat er nu allemaal gebeurd is.
Ik weet trouwens niet of het al gemeld was, maar Neelie Kroes verwacht dat het kabinet voor het weekeinde valt..
We zouden onze CV naar Rutte moeten sturen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Inkomstenbelasting hoogste schijf omlaag door legalisering wiet" zou het best goed doen bij de VVD-achterban
quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
"Inkomstenbelasting hoogste schijf omlaag door legalisering wiet" zou het best goed doen bij de VVD-achterban
Nee, dan mag je tegen een hongerloontje 24/7 werken omdat hij anders een paar polen inhuurt.quote:Op donderdag 18 februari 2010 01:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
We zouden onze CV naar Rutte moeten sturen.
Ik eis natuurlijk wel een dik salaris en een vette bonus voor elke zetel winst, dat waarderen ze wel bij de VVD.quote:Op donderdag 18 februari 2010 02:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, dan mag je tegen een hongerloontje 24/7 werken omdat hij anders een paar polen inhuurt.