abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:41:23 #276
3542 Gia
User under construction
pi_78126650
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat denk ik niet aangezien zo'n beetje de enige partij die geen vaste doelgroep lijkt te hebben D'66 is.
Mwa, D66 gooit het altijd nogal op 'het onderwijs'. Heel veel mensen vinden dat toch wel het belangrijkste punt.
pi_78126653
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Wegstrepen dus. Als je twijfelt moet je naar de verschillen kijken en je dan afvragen wat belangrijker is.

Als dat onbelangrijke punten voor je zijn doe je iene, miene, mutte of zo.

Ik zie de SP nogal als een behoorlijke robin hood partij die wil stelen van de rijken om aan de armen te geven. Daar ben ik niet voor.
Overigens is de PVV me te extreem en teveel gefocussed op de niet-westerse allochtonen, ben ik ook niet voor.

Dus, niet links en niet rechts....
mee eens hoor. Allebei zijn voor ook geen optie.

Alleen extreem linken rechts liggen vaak dichter bij elkaar dan lijkt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78126659
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind dat gedoe met drugs inderdaad vooral vervelend vanwege de druk die het legt op het strafrechtelijk apparaat. Uit principiele redenenen ben ik ook wel voor legaliseren, maar ik zou hier minder een punt van maken als de gevolgen van criminalisering niet zo vervelend waren. Maar ja, wat is het alternatief? Op dit punt volg ik meer de lijn van D66, maar die partij heeft op een heleboel andere punten niet mijn steun.
Dat bedoel ik dus precies te zeggen, geen VVD'er zal er wakker van liggen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78126687
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Mwa, D66 gooit het altijd nogal op 'het onderwijs'. Heel veel mensen vinden dat toch wel het belangrijkste punt.
Ja, maar dat richt zich niet op een bepaalde doelgroep zoals werkgevers, werknemers, boeren, boomknuffelaars, uitkeringstrekkers etc etc.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:44:05 #280
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126699
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dat klopt, maar aan de andere kant heb je wel ambtenaren nodig die dat beleid onafhankelijk uit kunnen gaan voeren, zonder dat er bij het eerste relletje al beleidsaanpassingen nodig zijn.
Daarbij vind ik het vreemd dat je begrotingsgaten probeert te dekken met het ontslaan van een aantal ambtenaren, afgezien van de vergoeding die ze er voor gaan krijgen, maar gaat er nou echt zoveel geld aan op als je het vergelijkt met straaljagers of gevehtsmissies?
Alles staat of valt met de juiste ideeën en de ijzeren wil om ze ook goed door te voeren (dus niet bij een zuchtje tegenwind al water bij de wijn). Er kan m.i. ook enorm worden bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking, flauwekulsubsidies (daar gaat echt enorm veel ongecontroleerd geld in om), inhuren dure externen omdat men te laf is om zelf de beslissing te nemen, ambtenaren die elkaar bezig houden of uit het raam staren, niet alles tot achter de komma doorrekenen (dat zorgt namelijk voor een zeer trage en stroperige besluitvorming).
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78126703
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus precies te zeggen, geen VVD'er zal er wakker van liggen
Ook niet als je roept dat je met legalisatie blowers (lees voor VVD'ers: links tuig) veel belasting kunt laten betalen en dat dat geld nu gaat naar criminele allochtonen met een wietplantage of coffeeshop?
-
pi_78126717
PVV en SP zijn ook niet echt pro-Europa. Ook weer een overeenkomst.

Maar SP bevalt me niet vanwege teveel van de rijken stelen idd. Terwijl de PVV me veel te extreem is tov buitenlanders. Maar het CDA of D66 vind ik niks. En ik denk dat PVV en SP meer gemeen hebben dan de meeste mensen denken.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78126775
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:44 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ook niet als je roept dat je met legalisatie blowers (lees voor VVD'ers: links tuig) veel belastingkunt laten betalen en dat dat geld nu gaat naar criminele allochtonen met een wietplantage of coffeeshop?
Dat is een goede insteek . "Goed voor de economie en de emancipatie van de volksbuurten."
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:50:04 #284
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126854
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar wat is dat, 'het onderwijs'? We kunnen wel lekker veel geld pompen in hulpprojectjes voor kanslozen, maar het is veel belangrijker dat de renderende opleidingen (beroepsopleidingen/HBO/WO) kwaliteit blijven leveren. Er kan al enorm bezuinigd worden op allerlei onnutte randzaken van het onderwijs (psychologen/andere gogen etc.) die IQ-lozen moeten opstoten in de vaart der volkeren (naar goed PvdA-gebruik), dat zijn namelijk niet renderende investeringen. Er moet veel meer ruimte komen voor kosten/batenanalyse (zonder daarin door te slaan en studies met niet direct nut maar wel een belangrijke bijdrage aan kennis tegen te werken).
pi_78126861
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:44 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Alles staat of valt met de juiste ideeën en de ijzeren wil om ze ook goed door te voeren (dus niet bij een zuchtje tegenwind al water bij de wijn). Er kan m.i. ook enorm worden bezuinigd op ontwikkelingssamenwerking, flauwekulsubsidies (daar gaat echt enorm veel ongecontroleerd geld in om), inhuren dure externen omdat men te laf is om zelf de beslissing te nemen, ambtenaren die elkaar bezig houden of uit het raam staren, niet alles tot achter de komma doorrekenen (dat zorgt namelijk voor een zeer trage en stroperige besluitvorming).
Ironische beeldspraak.
pi_78126890
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is een goede insteek . "Goed voor de economie en de emancipatie van de volksbuurten."
Niet zo gek gedacht toch? Overigens denk ik dat je het geld wat zo'n heffing de Nederlandse schatkist op zou brengen niet moet onderschatten.
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:52:10 #287
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78126895
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ironische beeldspraak.
Mooi he
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:53:53 #288
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78126921
Ik heb hier vandaag gewoon nul van meegekregen (mede omdat mijn tv stuk is )
Wat een nieuws zeg! Ik wilde net gaan slapen, maar ik denk dat ik nog even blijf hangen
pi_78126945
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:53 schreef Blinker het volgende:
Ik heb hier vandaag gewoon nul van meegekregen (mede omdat mijn tv stuk is )
Wat een nieuws zeg! Ik wilde net gaan slapen, maar ik denk dat ik nog even blijf hangen
Je kunt beter gaan slapen en morgenochtend terugkomen: heel het kabinet ligt al te pitten, en morgenvroeg is het PvdA-beraad.
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:56:13 #290
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_78126972
Ja, maar ik moet me even inlezen wat er nu allemaal gebeurd is.
Ik weet trouwens niet of het al gemeld was, maar Neelie Kroes verwacht dat het kabinet voor het weekeinde valt..
pi_78126986
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:51 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Niet zo gek gedacht toch? Overigens denk ik dat je het geld wat zo'n heffing de Nederlandse schatkist op zou brengen niet moet onderschatten.
"Inkomstenbelasting hoogste schijf omlaag door legalisering wiet" zou het best goed doen bij de VVD-achterban
pi_78127001
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef Blinker het volgende:
Ik weet trouwens niet of het al gemeld was, maar Neelie Kroes verwacht dat het kabinet voor het weekeinde valt..
Goh, lid van een oppositiepartij die verwacht dat het kabinet valt, dat zie je nou nooit....
pi_78127013
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:56 schreef Blinker het volgende:
Welke VVDer heeft niet voorspelt dat het kabinet voor het einde van die week viel
pi_78127022
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

"Inkomstenbelasting hoogste schijf omlaag door legalisering wiet" zou het best goed doen bij de VVD-achterban
We zouden onze CV naar Rutte moeten sturen.
-
  donderdag 18 februari 2010 @ 01:59:23 #295
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78127025
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik ben voor. Kan iemand dit plan even aan Rutte mailen?
pi_78127043
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 01:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

We zouden onze CV naar Rutte moeten sturen.
Nee, dan mag je tegen een hongerloontje 24/7 werken omdat hij anders een paar polen inhuurt.
pi_78127059
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Nee, dan mag je tegen een hongerloontje 24/7 werken omdat hij anders een paar polen inhuurt.
Ik eis natuurlijk wel een dik salaris en een vette bonus voor elke zetel winst, dat waarderen ze wel bij de VVD.
-
pi_78127072
Topic nu al bijna vol en het PvdA-beraad moet nog beginnen.
-
pi_78127091
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 02:02 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik eis natuurlijk wel een dik salaris en een vette bonus voor elke zetel winst, dat waarderen ze wel bij de VVD.