quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:52 schreef Jaheur het volgende:
Ik kijk echt verkeerd ofzo, want ik zie enkel loonheffing en pensioen.
Pensioen e.d.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 22:52 schreef Jaheur het volgende:
Ik kijk echt verkeerd ofzo, want ik zie enkel loonheffing en pensioen.
Je kan de vergoeding gewoon kwijt in het programma.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:21 schreef Artbij2 het volgende:
Als een een studie doet de 50% vergoed word door je baas. De andere 50% word via een meerkeuzesysteem bruto door jezelf betaald.
Kun je dan iets van de kosten nog aftrekken van de belasting?
Deze constructie kun je niet kwijt in het programma.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
Je kan de vergoeding gewoon kwijt in het programma.
Dus ik zouz eggen.. Kijk eens of er dan nog een aftrekbaar bedrag overblijft...
het maakt niet uit of jij het bruto of netto betaald toch?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:48 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Deze constructie kun je niet kwijt in het programma.
Zowiezo, wat zou ik daar dan moeten invullen? Wat ik bruto betaal of wat ik netto betaal?quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
het maakt niet uit of jij het bruto of netto betaald toch?
[ afbeelding ]
wat de werkelijke totaal kosten zijn end aarnaast wat de werkelijke bijdrage is van de werkgever.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:57 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
ZowiezoSowieso, wat zou ik daar dan moeten invullen? Wat ik bruto betaal of wat ik netto betaal?
Fraude plegen dus?quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
wat de werkelijke totaal kosten zijn end aarnaast wat de werkelijke bijdrage is van de werkgever.
En ik zou gewoon er buiten laten dat de werkgever in jouw brutodeel ook nog een 'bijdrage' heeft.
Jij betaald dat gedeelte toch?quote:
Helemaal gaan uitrekenen? Bedrag krijg je gewoon van je werkgever.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
Jij betaald dat gedeelte toch?
Er staat alleen de vraag om ontvangen vergoeding.
Je kunt ook helemaal gaan uitrekenenen wat de netto betaald hebt hoor... Succes.
je betaalt toch een netto deel zelf?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:23 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Helemaal gaan uitrekenen? Bedrag krijg je gewoon van je werkgever.
neequote:Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef JuiceJuice het volgende:
Op mijn loonstrook staat: Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet: 885
Mag je dat bedrag aftrekken van je fiscaalloon?
Neequote:Op woensdag 24 februari 2010 14:56 schreef JuiceJuice het volgende:
Op mijn loonstrook staat: Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet: 885
Mag je dat bedrag aftrekken van je fiscaalloon?
Kundig hoe je dat zo beknopt weer uit te leggen. Fiscale achtergrond?quote:Op maandag 22 februari 2010 19:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waarom de ¤4.400 m.b.t. die vraag wordt aangehaald.
Als je stufie krijgt (of recht hebt op) en je maakt meer dan ~¤4.400 kosten (2x normbedragen), dan kun je de werkelijke kosten (-/- een aantal nader gespecificeerde posten in de uitleg) aftrekken. Kom je daar onder (dus minder dan 2x normbedragen) dan geldt gewoon het riedeltje normbedragen - ontvangen stufie - drempel.
Heb je geen stufie (of recht op), dan werk je gewoon met werkelijk gemaakte kosten.
Het was m.b.t. de vraag niet duidelijk of er stufie werd ontvangen (of de persoon recht had op stufie), en waarom die ¤4.400 dan wordt aangehaald snap ik ook niet helemaal. Je hoeft echt niet meer dan ~¤4.400 aan kosten te maken om een aftrekpost te creëren.
De vraag is al heel vaak voorbij gekomen, dus m'n antwoord kan ik door oefening steeds korter makenquote:Op woensdag 24 februari 2010 16:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kundig hoe je dat zo beknopt weer uit te leggen. Fiscale achtergrond?
Stop eens met die opmerking van 4400 euroquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:39 schreef v0lt026 het volgende:
Over de studiekosten:
Toch vind ik de regeling krom, als je uitwonend bent krijg je veel meer stufi, terwijl je de huurkosten niet kan aftrekken. Maar daardoor kom je wel boven het normbedrag. ( met je stufi, ervan uitgaande dat je die 4400 niet haalt)
Als je thuiswonend bent heb je inprincipe evenveel aftrekbare kosten maar minder stufi dus kan je waarschijnlijk wel een deel aftrekken.
Of zie ik iets over het hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |