abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78109003
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:12 schreef Cassandra87 het volgende:
He wie doen er hier spiegelen?
Had t er vanmiddag over met vriendlief (ja die is weer terug )
Hij spiegelt onbewust ook af en toe, bij hem is t letterlijk lief terug doen. Maar voor mij is spiegelen bloedirritant. Ik ben gewend dat alleen irritante dingen worden gespiegeld. Dus zijn lieve gebaren maken mij af en toe onzeker.
Grappig Dat er zo'n wereld van verschil in zit.
hmm...als je bedoeld wat ik denk dat je bedoel met spiegelen..moet ik zeggen dat ik het vaak doe. Het hangt natuurlijk ook van de situatie af, maar ik heb er wel de neiging naar. O.a. in situaties waar ik me niet helemaal op mijn gemak voel
pi_78109024
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:30 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Hij vind mij wel lief Mijn ex maakte me altijd belachelijk, en dat bijna 5 jaar lang vandaar dat ik bij direct in de verdediging schiet. Maar toen ging ik er over nadoen, bij is t volgens mij gelijktijdig even veel affectie terug maar bijna iedereen in mijn omgeving doet spiegelen ter irritatie

Ik doe spiegelen alleen met omgang. Als iemand bitcherig tegen mij is, ben ik ook een bitch. Als iemand lief is, ben ik ook lief.
Ik doe het meestal andersom. Soms werkt het en anders worden mensen giftig omdat zij boos zijn en ik dat weiger. Ook leuk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_78109197
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:33 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik doe het meestal andersom. Soms werkt het en anders worden mensen giftig omdat zij boos zijn en ik dat weiger. Ook leuk.
Ohja dat geldt trouwens niet op mijn werk, daar kan ik dat niet maken
Daar ben ik altijd lief en begripvol (sociale dienst)
pi_78111234
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 23:00 schreef Satsuma het volgende:
Waarom zou een cultuurverschil extra problemen opleveren voor autisten? Als je mensen al niet snapt, dan maakt het toch eigenlijk niet meer uit waar ze vandaan komen?
Dat maakt het juist moeilijker omdat die andere denkt dat jij geen respect voor zijn/haar cultuur heeft en rascistisch bent. Dat is mijn al een paar keer overkomen. Terwijl ik totaal niet rascistisch ben.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78113529
Ik heb niet zo'n probleem met cultuurverschil, ik vind het juist heel mooi en het is ook heel duidelijk.. ik vind het dan weer moeilijker om dat goed te mixen, of ik bedoel om te zien hoe dat gemixed wordt en ik ben het daar ook niet helemaal mee eens, omdat dat gewoon niet werkt.. hoe graag we dat ook zouden willen.

Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet zo erg hoor, moslims.. al vind ik die harde sharia wet een beetje ouderwets en dat hoef ik hier niet te hebben, in geen enkele vorm. En als die mensen hier willen wonen en werken vind ik dat prima, maar als ik dan van die vervelende jochies hoor praten over "stomme kaas" en al dat gedoe Een soort van extreme nationalisten maar dan niet in eigen land.. en dan keihard klagen over discriminatie

Ik hoor het eigenlijk niet hoeven te zeggen, maar ik het is makkelijker en beter als soort bij soort blijft.. zo is de infrastructuur er ook naar; verschillende landen, grenzen, etc. Het hoeft niet zo te zijn, maar voordat iedereen zo ingesteld is ben je echt jįren verder, het is echte evolutie.. multi-cultureel is onnatuurlijk en de natuurlijke oorzaak van oorlog en ruzie.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_78114729
Er is nog iets dat ik van mij af wil schrijven, het is semi-offtopic.. Maar ik zit nu vol met hersenspinsels, dat heb ik heel vaak en dan zit ik over dingen te denken waarvan sommige heel erg aanwezig zijn en veel frustratie oproepen en dan wil ik dat graag zeggen tegen mensen.
En dan heb ik vaak ook gelijk en zeggen mensen dat ik collums moet gaan schrijven of iets moet doen met mijn wijze van mening uiten of dingen omschrijven, dus daarom schrijf ik het soms op.

Het gaat over de olympische spelen.
EG had al gezegd dat hij gek wordt van alle aandacht in de media over de spelen, maar ik vind dat niet zo erg. Ik heb zelf niet zo heel veel met sport, ik vind maar een paar dingen leuk om te volgen. Maar ik heb wel heel veel respect voor alle sport en ik vind het heel mooi hoe dat allemaal gaat en ook de samenhorigheid bij dit soort wedstrijden. Maar ik volg het niet echt.

Toch wordt je er wel mee geconfronteerd, bewust of onbewust.. met zo'n groot evenement staat de wereld even stil en is er heel veel aandacht voor die sport(en) en alles er omheen.
En dat alles er omheen dat staat mij nu dus vreselijk tegen!! Wat een vreselijke show zeg..
Bijna heel bekend NL zit in Vancouver om aandacht te trekken, van grote figuren tot kleine reclame acteurs

Het is alsof ze het niet kunnen hebben dat de spotlight ook maar eventjes op sporters gericht is ipv de showbizz wereld.. Ze raken allemaal in paniek en stappen als een stel ADHD'ers massaal op het vliegtuig naar Vancouver om maar zo veel mogelijk voor de camera te kunnen staan. Iedereen loopt daar rond, vreselijk populair te doen alsof ze allemaal de grootste sportfanaten/fan zijn

Wie, dames en heren, wie is er in godsnaam geinteresseerd in de mening van Gerard Joling over ons Nederlands sportschaatsen? Wie? En dan noem ik nog maar 1 naam.. want blijkbaar, volgens de media, willen wij dat soort meningen horen van heel bekend NL

Het is iets waar ik mij zo vreselijk aan stoor, en zo extreem gemaakt is.. Ik vind het prima als je daar naartoe wilt gaan en als je dat leuk vind.. Top!! en Hup Holland Hup!! Maar het is 1 grote nagemaakte
nepshow waarin al die BN'ers zich nog net niet voor de camera opdringen.
Straks met het WK is het precies hetzelfde... let maar op; de camera draait even weg van shownieuws en RTL boulevard en filmt sport, vervolgens zijn alle camera geile BN'ers helemaal voetbal fanaat en expert en moeten ze overal in beeld zijn

"Tis toch om te gieren? "
pi_78115598
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat maakt het juist moeilijker omdat die andere denkt dat jij geen respect voor zijn/haar cultuur heeft en rascistisch bent. Dat is mijn al een paar keer overkomen. Terwijl ik totaal niet rascistisch ben.
Ik heb dat veel breder. Ik word ook zo vaak verkeerd begrepen

Misschien omdat ik anders denk ....

Mensen snappen mijn humor niet altijd. Terwijl ik nooit uit ben om anderen te kwetsen.
pi_78115756
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb dat veel breder. Ik word ook zo vaak verkeerd begrepen

Misschien omdat ik anders denk ....

Mensen snappen mijn humor niet altijd. Terwijl ik nooit uit ben om anderen te kwetsen.
Mijn humor snapt ook bijna niemand
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_78115924
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:16 schreef Autidude het volgende:

Ik hoor het eigenlijk niet hoeven te zeggen, maar ik het is makkelijker en beter als soort bij soort blijft.. zo is de infrastructuur er ook naar; verschillende landen, grenzen, etc. Het hoeft niet zo te zijn, maar voordat iedereen zo ingesteld is ben je echt jįren verder, het is echte evolutie.. multi-cultureel is onnatuurlijk en de natuurlijke oorzaak van oorlog en ruzie.
Waardeer deze post.

Volgens mij is het probleem vooral dat de "inmenging" van andere culturen wat te hard gaat....En daardoor onstaat aanpassingsproblemen. Voor de mensen die als nieuwkomer en voor de mensen die er zijn.

Tja, misschien een rare vergelijk van mij: als je twee of meer kleuren verf mengt en je giet te hard of roert te langzaam dan ziet het er niet echt uit....Doe je het behoedzaam dan kan het resultaat een mooi kleurtje zijn. En zo is het met die evolutie precies eender.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 17-02-2010 21:25:33 ]
pi_78116006
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Een schrale troost is dat je dan niet enige bent.... Ik moet soms echt oppassen wat ik zeg, om de plank niet erg mis te slaan. Dat maakt mij weer minder spontaan.

Het is niet goed, maar soms ben ik erg goed in galghumor
pi_78116489
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:39 schreef Autidude het volgende:
Er is nog iets dat ik van mij af wil schrijven, het is semi-offtopic..

Maar ik zit nu vol met hersenspinsels, dat heb ik heel vaak en dan zit ik over dingen te denken waarvan sommige heel erg aanwezig zijn en veel frustratie oproepen en dan wil ik dat graag zeggen tegen mensen.
En dan heb ik vaak ook gelijk en zeggen mensen dat ik collums moet gaan schrijven of iets moet doen met mijn wijze van mening uiten of dingen omschrijven, dus daarom schrijf ik het soms op.

Het gaat over de olympische spelen.
EG had al gezegd dat hij gek wordt van alle aandacht in de media over de spelen, maar ik vind dat niet zo erg. Ik heb zelf niet zo heel veel met sport, ik vind maar een paar dingen leuk om te volgen. Maar ik heb wel heel veel respect voor alle sport en ik vind het heel mooi hoe dat allemaal gaat en ook de samenhorigheid bij dit soort wedstrijden. Maar ik volg het niet echt.

Toch wordt je er wel mee geconfronteerd, bewust of onbewust.. met zo'n groot evenement staat de wereld even stil en is er heel veel aandacht voor die sport(en) en alles er omheen.
En dat alles er omheen dat staat mij nu dus vreselijk tegen!! Wat een vreselijke show zeg..
Bijna heel bekend NL zit in Vancouver om aandacht te trekken, van grote figuren tot kleine reclame acteurs

Het is alsof ze het niet kunnen hebben dat de spotlight ook maar eventjes op sporters gericht is ipv de showbizz wereld.. Ze raken allemaal in paniek en stappen als een stel ADHD'ers massaal op het vliegtuig naar Vancouver om maar zo veel mogelijk voor de camera te kunnen staan. Iedereen loopt daar rond, vreselijk populair te doen alsof ze allemaal de grootste sportfanaten/fan zijn

Wie, dames en heren, wie is er in godsnaam geinteresseerd in de mening van Gerard Joling over ons Nederlands sportschaatsen? Wie? En dan noem ik nog maar 1 naam.. want blijkbaar, volgens de media, willen wij dat soort meningen horen van heel bekend NL

Het is iets waar ik mij zo vreselijk aan stoor, en zo extreem gemaakt is.. Ik vind het prima als je daar naartoe wilt gaan en als je dat leuk vind.. Top!! en Hup Holland Hup!! Maar het is 1 grote nagemaakte
nepshow waarin al die BN'ers zich nog net niet voor de camera opdringen.
Straks met het WK is het precies hetzelfde... let maar op; de camera draait even weg van shownieuws en RTL boulevard en filmt sport, vervolgens zijn alle camera geile BN'ers helemaal voetbal fanaat en expert en moeten ze overal in beeld zijn

Ja! Een feest van herkenning......

Wat je hier omschrijft is nou precies wat mij zo bezig houdt....De volksgekte die ik niet begrijp, en inderdaad altijd die BN_ers die steeds weer in de media worden neergezet......

Tja, ik ben ook in mijn eigen familie -vooral ook op dit punt - de grote vreemde eend in de bijt. Ik ben ook erg anders dan hen. Mijn broers/zus kunnen zo geļnteresseerd over sport praten. Ik baal er altijd van als ik er bij zit en daar niets mee kan. Ik weet niet hoe snel ik dan achter de pc moet kruipen....Ik kan mij niet aanpassen aan hun interesses.

Maar dan denk ik tegelijkertijd dat mijn familie niet eens zo gek is Want als ik lees dat niet minder dan vijf miljoen mensen naar de tv kijken naar het schaatsen, ik snap daar echt niets van. En dan reageren ze zo enthousiast, alsof ze zelf de medaille hebben gewonnen. . Ik kan dat niet, want ik voel niks met die persoon.

Die BN-ers triggeren mij enorm. Dit alles omdat ik vind dat ze overgewaardeerd worden en ik mij persoonlijk weer ondergewaardeerd. Ik vind de meeste BN-ers dom en bovenal omhooggevallen en overgewaardeerd

Mij houdt ook erg bezig: waarom er zoveel mensen tegelijk van voetbal en schaatsen kunnen houden. Wat zit daar achter? Een vorm van collectief bewust zijn? Ik weet het niet...

ps. had je dat filmpje van Erica Terpstra in bezopen toestand nog gezien bij 538 bij Evers ....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 17-02-2010 21:49:32 ]
pi_78116656
omg, ik sluit me aan in het rijtje over humor!

dat is zo erg, je maakt een grap (best goed, al zeg ik t zelf) en dan... kan je een speld horen vallen. kut.

en soms voelt iemand zich dan beledigd (ik kan lachen om de meest erge grappen, nivo ONZ op fok en erger, echt geweldig soms!) en dat zitten ze me aan te kijken van..

ik heb nooit de intentie om iemand te beledigen. nooit.

is toch een typisch auti dingetje, dat je "afwijkende" humor hebt?

pm die galg grappen eens, EchtGaaf?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_78116867
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:16 schreef robuust89 het volgende:

dat is zo erg, je maakt een grap (best goed, al zeg ik t zelf) en dan... kan je een speld horen vallen. kut.

en soms voelt iemand zich dan beledigd (ik kan lachen om de meest erge grappen, nivo ONZ op fok en erger, echt geweldig soms!) en dat zitten ze me aan te kijken van..

Ik denk het wel, omdat we misschien ietwat minders typisch zijn
quote:
Als er eentje te binnen schiet, ik onhou ze niet echt. In situaties schieten ze binnen.......(meestal hou ik dan toch maar mijn mond.)

Ik hield trouwens wel erg van de grappen van Ruud de Wild, ook een beetje mijn stijl. Mijn familie kan dat weer niet echt waarderen, snappen dat niet....

Ik heb me kapot gelachen toen Ruud de Wild ooit instanties ging bellen en ging testen hoe lang het duurde voor die te woord werd gestaan
pi_78117326
hmm...ben de draad ff kwijt..ga maar ff bijlezen
pi_78117832
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

mijn humor snappen de meeste mensen ook niet helemaal..het is eigenlijk ook wel een beetje plagerige humor.
Voorbeeld..iemand vraagt om een zoen..en dan zeg ik nee...gewoon om te plagen.

Of iemand zegt wat je ben je een zeurpiet..dan zeg ik bijv. ja...zeker..van de beste geleerd.ofzo. En dat valt niet altijd even prettig..vooral mijn ma snapt mijn humor/grappen nooit..en daar komen zelfs ruzies/discussies uit voort...omdat zij alles meestal serieus neemt..soms te serieus.
pi_78118077
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:

[..]

mijn humor snappen de meeste mensen ook niet helemaal..het is eigenlijk ook wel een beetje plagerige humor.

Of iemand zegt wat je ben je een zeurpiet..dan zeg ik bijv. ja...zeker..van de beste geleerd.ofzo. En dat valt niet altijd even prettig..vooral mijn ma snapt mijn humor/grappen nooit..en daar komen zelfs ruzies/discussies uit voort...omdat zij alles meestal serieus neemt..soms te serieus.
Herkenbaar
14 SHADES OF GREY
pi_78118613
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:40 schreef francis998 het volgende:

[..]

Mwah, dit is toch niet echt afwijkende humor
quote:
Herken dit ook bij mij ouders.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:02:47 #268
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78119043
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:16 schreef Autidude het volgende:
Ik heb niet zo'n probleem met cultuurverschil, ik vind het juist heel mooi en het is ook heel duidelijk.. ik vind het dan weer moeilijker om dat goed te mixen, of ik bedoel om te zien hoe dat gemixed wordt en ik ben het daar ook niet helemaal mee eens, omdat dat gewoon niet werkt.. hoe graag we dat ook zouden willen.

Ik vind het bijvoorbeeld helemaal niet zo erg hoor, moslims.. al vind ik die harde sharia wet een beetje ouderwets en dat hoef ik hier niet te hebben, in geen enkele vorm. En als die mensen hier willen wonen en werken vind ik dat prima, maar als ik dan van die vervelende jochies hoor praten over "stomme kaas" en al dat gedoe Een soort van extreme nationalisten maar dan niet in eigen land.. en dan keihard klagen over discriminatie

Ik zit wel op 1 lijn met je. Heb niets tegen buitenlanders, als ze zich maar aanpassen aan wat hier redelijk en normaal wordt gevonden. Dat extreme gedoe mogen ze daar houden.
(Alhoewel, wat is redelijk en normaal? Als je dat aan 'een' Nederlander zou vragen zal je je waarschijnlijk ook rot schrikken )
Daarnaast: het leuke van verschillende culturen in verschillende landen is dat je er naar toe kan gaan om het te ervaren. Bevalt het je niet, kan je altijd doorreizen. Maar als die cultuur naar hier komt, zich niet aanpast en vervolgens ook niet leuk blijkt te zijn...

Anyway, volgens mij maakt een niet al te grote groep Nederlanders zich heel erg druk over een (klein) aantal voorvallen die mijns inziens niet eens aan 'die cultuur' ligt maar aan andere factoren (grotendeels dezelfde factoren die ook een grote rol spelen bij 'inheemse' probleemmensen)

Heeft dit nog wat met ass te maken? Hmm, voor mijn gevoel voor een stukje wel, maar goed
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78119068
Nou, ik snap wel een beetje de hysterie rondom de spelen of iets als het WK, en ik kan daar zelf ook wel van genieten. Ik hou helemaal niet van voetbal maar het als het Nederlands elftal speelt dan vind ik dat wel leuk en ik word ook helemaal enthousiast als we winnen en als de kans steeds groter wordt.
Dat is gewoon leuk, en dat iedereen dat leuk vind dat is ook gewoon een fijn iets.

Als Nederland gewonnen heeft dan kan je gewoon op straat tegenover een vreemde staan schreeuwen van vreugde en dan kan je elkaar nog in de armen vliegen ook! Dat is iets wat je normaal echt niet hoeft te verwachten, en ik vind dat zo een magisch iets maar ook super leuk.. Want dat is gewoon de definitie van geluk.

Dat filmpje van Terpstra heb ik ook gezien, en dat vind ik ook niet erg of schokkend.. ik vind het zelfs heerlijk. Want ik kan het heel erg relativeren, het was daar ook s'avonds laat en zij heeft het heel druk en is ook echt geen alcoholist, en als je dan een paar wijntjes op hebt en het is laat op de avond en je bent helemaal gesloopt, tja.. Het was ook niet vervelend.

Wat dan wel weer een puntje is, is het misbruik door de redactie/crew van Radio 538.
Maar omdat het reuze meevalt en gewoon gezellig was, maak ik daar ook niet zo'n heel punt van.
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:04:00 #270
188877 Stupendous76
pi_78119097
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:39 schreef Autidude het volgende:
[hele grote knip]

Shownieuws?
RTL boulevard?
BN'ers?
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:06:28 #271
188877 Stupendous76
pi_78119231
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waardeer deze post.

Volgens mij is het probleem vooral dat de "inmenging" van andere culturen wat te hard gaat....En daardoor onstaat aanpassingsproblemen. Voor de mensen die als nieuwkomer en voor de mensen die er zijn.

Tja, misschien een rare vergelijk van mij: als je twee of meer kleuren verf mengt en je giet te hard of roert te langzaam dan ziet het er niet echt uit....Doe je het behoedzaam dan kan het resultaat een mooi kleurtje zijn. En zo is het met die evolutie precies eender.
Alhoewel mengkleuren heel mooi zijn, is er ook niets mis met de originele stelling tussen kleuren. Dat maakt het vaak juist erg aantrekkelijk.
Net als de tegenstellingen tussen autisten en nt'ers: het is eigenlijk heel mooi om te zien dat over de meest vreemde of basale dingen tegenstellingen kunnen bestaan die allebei 'gelijk' hebben.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:08:05 #272
188877 Stupendous76
pi_78119298
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 21:16 schreef robuust89 het volgende:

Niet echt afwijkende humor, maar soms vaak moet je wel eens nadenken over een grap van mij, en als ie dan niet duidelijk of erg goed is: pijnlijke stilte. Dat is volgens mij wel een auti-trekje: je moet er over nadenken (en veel grappen zijn juist grappig omdat ze spontaan zijn)
Maar gelukkig kan ik zelf van heel veel dingen wel de humor in zien
Repent, Pray, Forgive
pi_78119537
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:02 schreef Stupendous76 het volgende:

Heeft dit nog wat met ass te maken? Hmm, voor mijn gevoel voor een stukje wel, maar goed
Ik vind grotendeels van wel, en dan vanuit hoogfunctionerend autisme gezien.. als ik het zo mag zeggen.
Men moet de klassieke autisme symptomen wegdenken en realiseren dat een autist ook heel erg veel en vooral diep kan denken. En dat is juist ook het mooie en voordelige van autisme, de geschiedenis heeft
het een en ander wel bewezen; enkele grote en belangrijke figuren waren autistisch.

Zo is de mindere vorm dus eigenlijk helemaal niet zo erg, maar communiceren, gedachtes publiceren enzovoort is lastiger.

En eigenlijk ben ik nu een beetje kwijt wat ik wou zeggen Maar ik vind discussies of meningen uiten wel belangrijk omdat wij allemaal hele aparte maar zeer diepe visies hebben en daarmee kan je de wereld verbeteren of aansturen. Als je het maar op een goede manier weet te uiten en de wereld in te brengen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
pi_78119635
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 22:04 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Shownieuws?
RTL boulevard?
BN'ers?
Ik snap deze post niet zo goed?

Maar ik bedoelde dat alles dan gefocused is op de showbizz wereld en die wereld wordt heel erg weergegeven in programma's als shownieuws en RTL boulevard. En BN staat voor Bekende Nederlander.
pi_78119829
Oh, en met humor ben ik ook wel apart. Ik ben ook vaak wel erg sarcastisch en satirisch denk ik, of ik weet niet hoe je dat noemt. Ik vind bijvoorbeeld Hans Sibbel (Lebbis) een geniale cabaratier
Alsof die man een ASS heeft..

Maar vaak kunnen mensen wel om mij lachen, al kan ik vaak erg doordraven en is het meestal dus erg zuur kijkend op zaken, maar dan wel op een manier zoals iedereen het er mee eens is.. dat je dus herkenning krijgt, zoals in het filmpje..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')