Dit wordt er ook met de paplepel ingegooid. Wij Nederlanders zijn heel direct, meer dan enig ander volk op de wereld. Mensen floepen er vrij gemakkelijk uit wat ze denken. In een land als Frankrijk is zoiets ondenkbaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zou dat het zijn![]()
Misschien wordt het geaccepteerd dat ik soms iets zeg dat niet helemaal kan. Maar echt leuk is dat ook niet. Ik weet best dat ik soms iets zeg wat niet kan.
www.bride.ruquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja, die eerlijkheid/recht voor zijn raap past wel bij autisten he. Dat hoef ik op mijn werk niet te proberen.
Kinderen... dan moet ik eerst maar eens een vrouw vinden (en als dat niet lukt, misschien in Rusland proberen). Over het algemeen kunnen kinderen heel onvoorspelbaar zijn, voor mensen met autisme betekent dat vooral veel prikkels. Maar ja... ik heb er geen ervaring mee, dus kan er ook niet over oordelen.
Gelukkigquote:Op dinsdag 16 februari 2010 20:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dit wordt er ook met de paplepel ingegooid. Wij Nederlanders zijn heel direct, meer dan enig ander volk op de wereld. Mensen floepen er vrij gemakkelijk uit wat ze denken. In een land als Frankrijk is zoiets ondenkbaar.
Het vetgedrukte is wel erg zwart-wit gesteld..... Ik geef aan dat cultuurverschillen het aanvoelen van anderen er niet makkelijker op maakt...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:00 schreef Satsuma het volgende:
Waarom zou een cultuurverschil extra problemen opleveren voor autisten? Als je mensen al niet snapt, dan maakt het toch eigenlijk niet meer uit waar ze vandaan komen?
Hmmm..in dit geval ben ik van mening dat je miss hulp kan zoeken, miss relatietherapie of een seksuoloog..ik weet het niet. Gooi ook maar wat ideen in het rond. Wat wel belangerijk is communicatie te behouden..en er dus goed over te communiceren met je partner..misschien een manier vinden om de spanning erin te houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:58 schreef Satsuma het volgende:
Dan doet hij zeker net alsof ie je veel betaalt?![]()
[..]
Verveling speelt een belangrijke rol. Ik vind seks zelf namelijk gewoon niet boeiend - wel het spel eromheen, de spanning van iemand leren kennen en zo. Dus in het begin vind ik het wel leuk, daarna is het wel weer over. Op zich heb ik met hem niet zo heel veel problemen met aanraking - voor zover die er zijn, kan ik dat ook gewoon zeggen. Bijv op dat moment niet, of even bepaalde plaatsen niet aanraken (en dat kan zo simpel zijn als m'n arm, voor alle duidelijkheid). Met m'n ex was het wel echt problematisch af en toe. Maar goed, het is voor mij echt een probleem, want ik voel me er schuldig over. Meer dan eens in de maand, twee maanden misschien, kan ik het niet opbrengen en dan gaat het me alleen maar steeds meer tegenstaan. Gewoon het simpele feit dat hij zin heeft op het moment dat ik dat niet heb, ergert me, waardoor ik nog minder zin heb.
En dat is deels balen..maar je moet ook kijken wat je zelf redelijk vindt en wat niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar ja de omgeving verwacht wel eea van je
Hier ben ik het mee oneens. Ik leef zelf tussen 2 culturen..en geloof me het is knap lastig. Je moet je goed kunnen aanpassen..iedere cultuur heeft eigen regeltjes en visie's. En iets wat in de ene cultuur wel geaccepteerd is, wordt niet geaccepteerd in de ander....en dat kan tot frustraties leiden. En voor zover ik begrijp is het aanpassingsvermogen van autisten niet al te groot...en dat kan een belemmering vormen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:00 schreef Satsuma het volgende:
Waarom zou een cultuurverschil extra problemen opleveren voor autisten? Als je mensen al niet snapt, dan maakt het toch eigenlijk niet meer uit waar ze vandaan komen?
Ben ik met je eensquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:
En dat is deels balen..maar je moet ook kijken wat je zelf redelijk vindt en wat niet.
[..]
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden dan een ervaringsdeskundige.quote:Hier ben ik het mee oneens. Ik leef zelf tussen 2 culturen..en geloof me het is knap lastig. Je moet je goed kunnen aanpassen..iedere cultuur heeft eigen regeltjes en visie's. En iets wat in de ene cultuur wel geaccepteerd is, wordt niet geaccepteerd in de ander....en dat kan tot frustraties leiden. En voor zover ik begrijp is het aanpassingsvermogen van autisten niet al te groot...en dat kan een belemmering vormen.
Vraag het haar (dat is gemakkelijker en ik vermoed eerlijker naar haar)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, het is ook lastig om de achtergrond ervan te doorgronden......
Ik denk haar haar boosheid en angsten wel te begrijpen.........Ik herken daar veel in. Maar niet haar aversie tegen kinderen specifiek....Dat komt toch denk ik door haar slechte ervaringen als kind zijnde. Maar dat weet ze zelf wrs wel het beste
Herkenbaar, alhoewel ik dat nog nooit tegen mij heb horen zeggen, maar dus wel dat ik soms bezig ben en mij dan realiseer dat ik zelf ook 'mens' ben.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:52 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Moah, ik vind het wel meevallen.
[..]
Ik denk dat EG een punt heeft. Ik denk een combinatie van woede en deels angst omdat ik ze niet begrijp. Ik kan er gewoon niks mee. En ook omdat het een soort extreme vorm van mens is. Ik houd niet van mensen - maar als dan dat laagje beschaving eraf is (of er in het geval van kinderen nog niet is) - dan blijft er niks over waar ik geen hekel aan heb. Ik vind apen ook maar stomme beesten, net mensen. Ik krijg soms weleens te horen dat ik praat over mensen alsof ik er zelf geen ben, en het klopt wel dat ik het zo beleef. Ik weet natuurlijk wel dat het technisch gezien zo is, maar ik voel me er gewoon geen onderdeel van.
Grootste gevaar is misschien dat ik zelf ook nog deels kind ben (en altijd zal blijven)quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ja, die eerlijkheid/recht voor zijn raap past wel bij autisten he. Dat hoef ik op mijn werk niet te proberen.
Kinderen... dan moet ik eerst maar eens een vrouw vinden (en als dat niet lukt, misschien in Rusland proberen). Over het algemeen kunnen kinderen heel onvoorspelbaar zijn, voor mensen met autisme betekent dat vooral veel prikkels. Maar ja... ik heb er geen ervaring mee, dus kan er ook niet over oordelen.
Mijn vriend heeft een andere cultuur en ik vind het geen onoverkomelijke problemen opleveren. Ik zeg niet dat het altijd heel makkelijk is, maar dat zou het met een van oorsprong Nederlandse partner vast ook niet geweest zijn. Verder vind ik het erg leerzaam en daarnaast is mijn bereidheid om me aan te passen veel groter bij hem, dus ik leer er op die manier ook veel van. Als er iemand is die ik voldoende vertrouw om nieuwe dingen te proberen, dan is hij het.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:
Hier ben ik het mee oneens. Ik leef zelf tussen 2 culturen..en geloof me het is knap lastig. Je moet je goed kunnen aanpassen..iedere cultuur heeft eigen regeltjes en visie's. En iets wat in de ene cultuur wel geaccepteerd is, wordt niet geaccepteerd in de ander....en dat kan tot frustraties leiden. En voor zover ik begrijp is het aanpassingsvermogen van autisten niet al te groot...en dat kan een belemmering vormen.
deels...oke, in sommige aspecten ljk je net een kind, maar tegelijk ben je totaal volwassen..en hebt mischien wat meer hulp en ondersteuning nodig, maar dat de vrouw dan op jouw gaat moeten letten weet ik niet helemaal..quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:20 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Grootste gevaar is misschien dat ik zelf ook nog deels kind ben (en altijd zal blijven)
Dat is aan de ene kant natuurlijk ontzettend leuk, maar een eventuele vrouw zal voor een deel altijd op in ieder geval 1 moeten letten (mij dus)
Als ze wil, kan en mag ze er op ingaan. Ik gaf steeds aan hoe ik er tegen aankijk, maar dat kan ik uiteraard niet voor haar invullen......quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vraag het haar (dat is gemakkelijker en ik vermoed eerlijker naar haar)
Tja..ik spreek mezelf deels tegen, maar hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Het hoeft niet altijd een probleem op te leveren..maar het kan goede conflicten veroorzaken..maar het hangt natuurlijk ook af van in hoeverre de culturen versschillenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:25 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft een andere cultuur en ik vind het geen onoverkomelijke problemen opleveren. Ik zeg niet dat het altijd heel makkelijk is, maar dat zou het met een van oorsprong Nederlandse partner vast ook niet geweest zijn. Verder vind ik het erg leerzaam en daarnaast is mijn bereidheid om me aan te passen veel groter bij hem, dus ik leer er op die manier ook veel van. Als er iemand is die ik voldoende vertrouw om nieuwe dingen te proberen, dan is hij het.
Verder is een partner met een andere achtergrond niet hetzelfde als leven tussen twee culturen denk ik. Ik hoef me niet aan te passen aan zijn cultuur, als ik maar respecteer dat hij sommige dingen anders doet, en als hij maar respecteert dat ik niet van plan ben ze zo te gaan doen.
Alles bij elkaar gaat het er m.i. toch om dat je een partner hebt die je helpt om om te gaan met de problemen, en dat heeft niet per se met achtergrond te maken. De problemen die ik had in het begin hadden niks te maken met afkomst: hij accepteerde het probleem en we hebben een oplossing gezocht. Verder hebben wij qua thuissituatie en qua economische situatie heel verschillende levens gehad, maar dat is geen probleem. We hebben allebei onze dingen meegemaakt en ook al waren dat heel andere dingen, we begrijpen elkaar toch. Je hoeft niet per se hetzelfde mee te maken om vergelijkbare gevoelens te hebben.
Een partner die Nederlands is maar uit een heel ander sociaal, politiek en economisch milieu komt kan net zo goed problemen opleveren, maar ik wil absoluut niet iedere autist aanraden om alleen maar in de eigen wijk te zoeken naar mensen met vergelijkbare levens.
Ik ben er wel. Maar het is ineens zo stil hier. Het is een beetje hollen of stilstaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:35 schreef francis998 het volgende:
slaapt iedereeen nog? Of iedereeen hard aan het werk.
Hiero aangekleed en ga zo de straat op...Chinese nieuwjaar op de kruiskade bekijken..
Mobieltje met internet, misschien?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:37 schreef Redbaron het volgende:
[..]
was wel leuk, alleen 2u wachten in de haven van antwerpen is heeel irritant
hmm zat in belgie, kosten lopen dan flink op, en waren met 2man.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mobieltje met internet, misschien?
Ja, dat is waar...Gelukkig dan niet alleen, dat zou helemaal irritant zijn. Hopelijk krijg je de uren wel betaaldquote:Op woensdag 17 februari 2010 12:44 schreef Redbaron het volgende:
[..]
hmm zat in belgie, kosten lopen dan flink op, en waren met 2man.
Kan je mooi filmpje kijkenquote:Had in mn vaste auto omvormer en laptop met dvds.
uren maak ik me geen zorgen om, moet een uur pauze schrijven maar de rest word betaald.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat is waar...Gelukkig dan niet alleen, dat zou helemaal irritant zijn. Hopelijk krijg je de uren wel betaald![]()
[..]
Kan je mooi filmpje kijken
Gelukkig. Want wachten is natuurlijk geen vrije tijd waarin je kan doen wat je wilt.... En verder, het zijn wel erg lange dagen. Ben je dan niet erg overprikkeld?quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:50 schreef Redbaron het volgende:
[..]
uren maak ik me geen zorgen om, moet een uur pauze schrijven maar de rest word betaald.
Het beroep heeft wel mooie kanten dusquote:Filmpje kijken is idd de tijdsdoder bij wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |