Dinsdag!quote:Op zondag 14 februari 2010 21:49 schreef waht het volgende:
.
Maar goed, een dag rust nemen kan ook geen kwaad.
Vrijdag, dit omdat ik Spagnost benquote:
Voor die mensen niet nee. Maar Rutte zegt ook dat winkelen als een vorm van zondagsrust gezien kan worden, werken in een winkel niet.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach, voor het personeel dat als gevolg van dit dwaze idee dan op zondag wel moeten opdraven is dat even geen werken (in alles rust dan)
![]()
VVD:!
Ik ben voor.quote:Op zondag 14 februari 2010 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Is die partij echt gek geworden??
Lees artikel dit eens :
http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)ok-zondagsrust.dhtml
Ach, voor het personeel dat als gevolg van dit dwaze idee dan op zondag wel moeten opdraven is dat even geen werken (in alles rust dan)
![]()
VVD:!
Uiteindelijk is de consument de winnaar. Dat is het belangrijkste.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik weet het niet, het is niet dat ik vanwege religieuze overwegingen principieel tegen ben, maar wat het MKB betreft kan een algemene zondagsopening voor veel bedrijven de dood betekenen, als kleine ondernemer kan je je het gewoon niet veroorloven om 24/7 bezig te zijn en als je dat niet doet je weggeconcureerd word door grootwinkel bedrijven die wel op die zondag open zijn, zeker als zelfstandige gaat dat ongeacht je prachtige aanbod gewoon meer kosten geeft dan dat het oplevert.
De consument is nooit een winnaar als het aanbod vermindert.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:38 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de consument de winnaar. Dat is het belangrijkste.
Stompzinnig gezeur a la "wij als platenmaatschappijen hebben geen product sinds de digitalisering dus gaan we iedereen per wet gijzelen om onze inkomsten veilig te stellen"quote:Op maandag 15 februari 2010 00:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik weet het niet, het is niet dat ik vanwege religieuze overwegingen principieel tegen ben, maar wat het MKB betreft kan een algemene zondagsopening voor veel bedrijven de dood betekenen, als kleine ondernemer kan je je het gewoon niet veroorloven om 24/7 bezig te zijn en als je dat niet doet je weggeconcureert word door grootwinkel bedrijven die wel op die zondag open zijn, zeker als zelfstandige gaat dat ongeacht je prachtige aanbod gewoon meer kosten geeft dan dat het oplevert.
Met ruimere openingstijden wordt het aanbod juist groter.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De consument is nooit een winnaar als het aanbod vermindert.
Nóg meer ketenwinkels. Yayquote:Op maandag 15 februari 2010 00:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met ruimere openingstijden wordt het aanbod juist groter.
Met ruimere openingstijden help je het MKB naar de fillistijnen, waar je appie en dirk alle vrijheid geeft om het personeel tegen minimum loon op elke gewenste tijd te laten werken omdat er toch geen andere optie is.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Met ruimere openingstijden wordt het aanbod juist groter.
Als je kan concurreren op service en producten is er niets aan de hand. Maar er zijn massa's debielen die het zoveelste belwinkeltje willen beginnen en liefst in dezelfde straat als hun vriendjes.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met ruimere openingstijden help je het MKB naar de fillistijnen, waar je appie en dirk alle vrijheid geeft om het personeel tegen minimum loon op elke gewenste tijd te laten werken omdat er toch geen andere optie is.
Het is natuurlijk leuk dat je op zondag overal kan shoppen en je zou kunnen zeggen dat je dan maar op maandag of dinsdag dicht moet, maar uiteindelijk kun je als eenmanszaak je het niet veroorloven om dan dicht te zijn op dagen dat je concurrent dat wel is, zeker als dat betekent dat grootwinkel bedrijven daarmee totaal kunnen bepalen wanneer de vrije dagen zijn en wanneer niet.
Er zijn genoeg winkels die geen concurrentie hebben van grotere ketens of die dusdanige extra service/klantvriendelijkheid bieden dat ze prima naast de groten kunnen bestaan.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Met ruimere openingstijden help je het MKB naar de fillistijnen, waar je appie en dirk alle vrijheid geeft om het personeel tegen minimum loon op elke gewenste tijd te laten werken omdat er toch geen andere optie is.
Het is natuurlijk leuk dat je op zondag overal kan shoppen en je zou kunnen zeggen dat je dan maar op maandag of dinsdag dicht moet, maar uiteindelijk kun je als eenmanszaak je het niet veroorloven om dan dicht te zijn op dagen dat je concurrent dat wel is, zeker als dat betekent dat grootwinkel bedrijven daarmee totaal kunnen bepalen wanneer de vrije dagen zijn en wanneer niet.
Dus je wilt dat de appie de hema en de c&a op zondag open zijn en dat de 20 VOFjes in de winkelstraat een website op hun deur hebben staan? Internetbedrijven zou ik al helemaal niet vergelijken met de kledingzaak of de hoek, de kaasboer die verse karnemelk verkoopt of de platenzaak die nog wel voor bepaalde liefhebbers exemplaren wilt bestellen. Daarbij is het hele internet argument onzin omdat de grootwinkel bedrijven in de meeste gevallen ook een webshop hebben met nog een groter assortiment dan wat ze in hun fillialen hebben liggen.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn genoeg winkels die geen concurrentie hebben van grotere ketens of die dusdanige extra service/klantvriendelijkheid bieden dat ze prima naast de groten kunnen bestaan.
Daarbuiten is het MKB op internet dé hardste groeier op internet wbt. webshops. Het ligt niet aan de openingstijden, want als ze dat goed benutten verdienen ze alleen maar meer, maar het zijn de MKB bedrijven die niet meegaan met hun tijd die failliet gaan.
De consument die consumeert maakt die winkelier die het zich kan veroorloven om 24/7 open te zijn tot winnaar. Ieder ander is verliezer.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:38 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de consument de winnaar. Dat is het belangrijkste.
Ik wil dat eigenaren van bedrijven zelf kunnen beslissen wanneer ze open zijn, meer niet. Vervolgens doe ik boodschappen bij een winkel die het beste aansluit bij mijn wensen. Meestal is dat een klein MKB-winkeltje.quote:Op maandag 15 februari 2010 01:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dus je wilt dat de appie de hema en de c&a op zondag open zijn en dat de 20 VOFjes in de winkelstraat een website op hun deur hebben staan? Internetbedrijven zou ik al helemaal niet vergelijken met de kledingzaak of de hoek, de kaasboer die verse karnemelk verkoopt of de platenzaak die nog wel voor bepaalde liefhebbers exemplaren wilt bestellen. Daarbij is het hele internet argument onzin omdat de grootwinkel bedrijven in de meeste gevallen ook een webshop hebben met nog een groter assortiment dan wat ze in hun fillialen hebben liggen.
Dat werkt zo in het allerdaagse leven. Als een zelfstandige een eigen winkel beginnen is leuk, maar de grotere bedrijven maken het meeste geld.quote:Op maandag 15 februari 2010 00:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik weet het niet, het is niet dat ik vanwege religieuze overwegingen principieel tegen ben, maar wat het MKB betreft kan een algemene zondagsopening voor veel bedrijven de dood betekenen, als kleine ondernemer kan je je het gewoon niet veroorloven om 24/7 bezig te zijn en als je dat niet doet je weggeconcureert word door grootwinkel bedrijven die wel op die zondag open zijn, zeker als zelfstandige gaat dat ongeacht je prachtige aanbod gewoon meer kosten geeft dan dat het oplevert.
En dan ondertussen allemaal in verenigd verband die god aanspreken op zijn vrije dag om te jengelen om allerlei gunsten. Als hij zou bestaan zou hij daar vast niet blij van worden.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:48 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die uit ideologie denken en ook nog eens naar handelen![]()
Mensen gaan verbieden om op zondag te gaan winkelen omdat God die dag heeft uitgekozen als rustdag, hoe DURVEN ze in Den Haag dat aan mensen op te leggen![]()
Het is de VVD ten voeten uit. Ze zetten gelukkig zichzelf te kakken.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:29 schreef Iblis het volgende:
De VVD wil toch van de zondagsrust af neem ik aan? En het niet behouden, maar een semantisch spelletje spelen waardoor het een andere invulling krijgt? Wat een onzin.
Het is de VVD slechts om 1 ding de doen. Veel geld en dus vergoddelijken zij de economie.quote:Op zondag 14 februari 2010 21:42 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik ben het er inhoudelijk wel mee eens, maar wat een domme slogan. En een beetje jammer dat de VVD zoiets onbenulligs tot verkiezingsthema maakt, terwijl ze geen sier geven om bijv. privacy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |