2) Om die ontspanning mogelijk te maken moeten anderen werken. Volgens jouw logica dwing jij dus mensen om op zondag te werken als jij wil ontspannen door voetbal.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De wetten van de Klopkoeklogica:
1) rust bestaat alleen als de anderen rust hebben
2) ontspanning, zeg maar traditioneel zondags voetballen, kan alleen als anderen dat ook doen
3) werknemers hebben de vrijheid niet. wanneer alle dagen van de week en alle uren een normaal tijdstip worden dan kunnen de werknemers gewoon ingeroosterd worden door hun baas.
4) de werknemers die nu snachts werken krijgen daar ruimschoost voor gecompenseerd. Ik noem bijvoorbeeld het ambulancepersoneel. Dan bedoel ik niet alleen geldelijke compensatie maar ook andere dingen die het heel draaglijk maken.
5) de middenstand wordt weggeconcureerd
Ik ben het niet altijd met de SGP eens maar de SGP heeft een keer feilloos uitgelegd dat je met het aan banden leggen van de openingstijden juist de vrijheid vergroot. Vrijheid om eens wat anders te doen dan te gaan werken en geregeerd te worden door de marktcalculaties.
Waar stel ik voor om de vrijheid voor Nederlanders te beperken? Ja oke: het móeten werken kan gezien worden als beperking van de vrijheid, maar ook dat is de essentie van het leven: zonder inspanning geen resultaat.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je doet je expres dommer voor dan je bent. Want je weet dondersgoed dat de Aziaten dankzij autoritaire geldbeluste westerlingen zo groot zijn geworden. Je weet ook dondersgoed dat daar weinig vrijheid heerst. En inderdaad, op een gegeven moment gaat men dat normaal vinden, net zoals vele Oost-Duitsers nog steeds de DDR normaal vinden. Wat ben je toch ook een mannetje met smerige ideetjes. Je grijpt alles aan om met eufemistische termen verslechteringen door te voeren.
Daar sta ik allerminst achter. De grootste misdaden zijn echter alleen mogelijk gemaakt door een overheid die dit toestaat. Er is niets kapitalistisch aan een bankwezen dat een buitenproportioneel deel van de economie is geworden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:41 schreef Teun_ZHV het volgende:
En, bijna vijftig, kijkend om mij heen en zie dat het er de laatste vijftien jaar niet beter op geworden is sinds concurrentie, werk, werk, werk en economie hoog in het vaandel staan. Integendeel, het is er slechter op geworden door al die schijnbaar onmisbare grootverdieners die gebakken lucht hebben verkocht en het kapitalistisch verdienmodel aanhangen.
Niet om off-topic te gaan, maar het propageren van het idee 'de markt maakt alles beter, de overheid moet zich er niet mee bemoeien' is wel degelijk door CDA en VVD als grote waarheid verkocht het afgelopen decennium wat het bankwezen de kansen heeft geboden om zo de fout in te gaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:55 schreef waht het volgende:
[..]
Daar sta ik allerminst achter. De grootste misdaden zijn echter alleen mogelijk gemaakt door een overheid die dit toestaat. Er is niets kapitalistisch aan een bankwezen dat een buitenproportioneel deel van de economie is geworden.
Om op dit punt in te gaan: dat is vrijwilligerswerk. Dat klinkt je misschien vies in de oren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
2) Om die ontspanning mogelijk te maken moeten anderen werken. Volgens jouw logica dwing jij dus mensen om op zondag te werken als jij wil ontspannen door voetbal.
Ik wilde ook niet zeggen dat de markt overal de oplossing voor is. De overheid moet zich er wel mee bemoeien, maar dus niet op deze manier.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet om off-topic te gaan, maar het propageren van het idee 'de markt maakt alles beter, de overheid moet zich er niet mee bemoeien' is wel degelijk door CDA en VVD als grote waarheid verkocht het afgelopen decennium wat het bankwezen de kansen heeft geboden om zo de fout in te gaan.
Christenenquote:Op zondag 14 februari 2010 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Is die partij echt gek geworden??
Lees artikel dit eens :
http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)ok-zondagsrust.dhtml
Ach, voor het personeel dat als gevolg van dit dwaze idee dan op zondag wel moeten opdraven is dat even geen werken (in alles rust dan)
![]()
VVD:!
Mwa, vooral de grote werkgevers en de invloed van hen is nog wel het grootst in Brussel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:04 schreef Teun_ZHV het volgende:
Het zijn niet alleen de banken, ik bedoelde er "succesvolle" werkgevers mee. De politiek loopt aan de leiband van die gasten en is zo ongeveer verworden tot een verlengstuk ervan.
Neehoor. Klinkt niet vies in mijn oren. Ben jaren en jarenlang vrijwilliger geweest.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Om op dit punt in te gaan: dat is vrijwilligerswerk. Dat klinkt je misschien vies in de oren.
Dat is dan ook meteen één van de redenen waarom dit soort activiteiten geconcentreerd zijn in het weekend.
Trouwens, ook de kleintjes doen er aan mee en vinden nog gehoor ookquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mwa, vooral de grote werkgevers en de invloed van hen is nog wel het grootst in Brussel.
Tsja, helaas. Sommigen hebben gigantisch geprofiteerd (met soms verbazingwekkend simpele, repeterende handelingen) en nu het mis is gegaan staat men te stuiteren bij het woord 'lastenverhoging' (en drukt men het pistool op de hoofden van de staten). Waar het wel op neer gaat komen is dat modaal en benedenmodaal de rekening gaat betalen, nu net de groep die niet zo gek veel geprofiteerd heeft.
Wat denk je van de gemeente Den Haag die opeens (probleem)hypotheken gaat subsidierenquote:Op woensdag 17 februari 2010 14:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Trouwens, ook de kleintjes doen er aan mee en vinden nog gehoor ook![]()
Neem de agrariër die voordat de oogst gezaaid is de opbrengst al verkocht heeft aan Hak, dientengevolge verworden is tot loonslaaf, want dat vaste inkomen leek hem wel wat. Totdat door omstandigheden de oogst mislukt, hij naar de politiek gaat, even jankt en compensatie krijgt. Hak blijft wel lachen
Neem de bouwwereld. Er was ooit een pot vorstverlet maar het ging immers niet meer vriezen. De pot uitgekeerd aan de bouwers, hartelijk dank! Nu vriest het, worden mensen de vrieskou in gejaagd en/of dreigt men het loodje te leggen. Want het beloofde en zelf gespaarde potje is er plots niet. Men jankt even bij de politiek (Brinkman-CDA -> Donner-CDA) en opeens mag men alsnog geld ontvangen vanuit de door werknemers en werkgeverspot die WW heet.
Schandalig vind ik het. De burger betaald voor dat zogenaamde vrije ondernemerschap.
Verplicht rechts rijden is ook een vrijheidquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:33 schreef okiokinl het volgende:
wel grappig hoe voor sommigen een verplichte rustdag een vrijheid is...
Dat kun je logisch onderbouwen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verplicht rechts rijden is ook een vrijheid
Het is een noodzakelijke beperking.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies. Je hebt soms verboden nodig om vrijheid mogelijk te maken. 24 uurs economie zal zorgen voor een verwoesting en elitarisering van het maatschappelijk leven. Zoals het ook al in de VS heeft gedaan.quote:
Egoïstquote:Op woensdag 17 februari 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Iemand anders' vrijheid is zeker geen blijheid.
Verbieden om snachts open te zijn is ook een noodzakelijk beperking.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een noodzakelijke beperking.
Ja, want 150 jaar voor die 24-uurs economie was het gelukkig een stuk eerlijker gesteld in de Amerikaanse maatschappij..quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Precies. Je hebt soms verboden nodig om vrijheid mogelijk te maken. 24 uurs economie zal zorgen voor een verwoesting en elitarisering van het maatschappelijk leven. Zoals het ook al in de VS heeft gedaan.
het is een kwestie van behoefte en aanbod. vernietiging van onze leefstijl is helemaal niet aan de orde.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |