Wil je koken of wil je plaatjes kijken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:44 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik zag laatst die Julia Childs bij de ABC en toen dacht ik, hey, dat was die bekende miep met d'r Belangrijke Kookboek!Dus ik bladeren, stonden er geen plaatjes in
Ik ben nog best wel een beetje een noob dus ik vind het fijn om te zien hoe iets eruit hóórt te zien, en ik vind dat ook deel van de voorpret van koken
Dus ik heb het maar niet gekocht...
Indisch koken lijkt me ook wel leuk, dus ook TVP voor verdere kookboek-tips!![]()
Ik zag bij de ABC ook een boek over Caribisch koken geloof ik, van een vrolijke rastameneer die o.a. rastafari pudding ging makenIn rood/geel/groen uiteraard, met leuke kleurenplaatjes! Komt iemand dat hier bekend voor en zo ja, is het wat? Ik had niet echt de tijd om uitgebreid te bladeren helaas, en was vergeten zn naam op te schrijven
Jaaaa!quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Deze?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel eens op de BBC voorbij komen: Caribbean Food made easy.
Lonnyquote:Op woensdag 31 maart 2010 16:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lonny dinges heeft ook een Indisch kookboek geschreven dat best de moeite waard is.
volgens mij word je heel vrolijk van die meneer! jammer dat ik alleen bbc-e hebquote:Op woensdag 31 maart 2010 23:08 schreef RobinOok het volgende:
Deze?
[ afbeelding ]
Die zie ik wel eens op de BBC voorbij komen: Caribbean Food made easy.
ik kook ook graag mbv plaatjesquote:Op donderdag 1 april 2010 00:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
PietVerdriet: ik kook graag met behulp van plaatjesNooit gezegd dat ik een culinaire held ben!
Ik weet het niet, ik kijk altijd maar met een half oog naar dat programma. Op de een of andere manier trekt de caribbische keuken me niet zo. Maar als het jou wel trekt en je hebt nog geen ervaring met die keuken, dan heb ik zo'n gevoel dat dat best een leuk boek voor je zal zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 00:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Jaaaa!Nouja het had een andere kaft, maar het was iig wel dezelfde meneer! Is het wat?
ik heb duizend-en-één-smaken, echt een aanrader! het joodse kookboek van haar staat ook nog op mijn verlanglijstje.quote:Op donderdag 1 april 2010 15:47 schreef _aurum_ het volgende:
ik heb van de week deze besteld:
[ afbeelding ]
Ben erg fan van Rachel Allen d'r kookstijl en ben beetje bij beetje d'r boeken bijeen aan het sprokkelen.
Wat ik ook nog wil is een kookboek van Claudia Roden, ik moet alleen nog even kijken welke
Dat geldt ook als een goed verhaal!quote:Op donderdag 1 april 2010 05:15 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
of de zelf geschreven recepten van mijn moeder en oma
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Wow! hebben !quote:Op donderdag 1 april 2010 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb deze vandaag binnen gekregen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:48 schreef -Mellow- het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je écht van koken houdt, is deze wat mij betreft onmisbaar in je kast. Het is niet zozeer een kookboek, maar meer een beschrijving van wat er gebeurt in je pan, kom, ovenschaal etc. Het gaat over chemie en koken, over kooktechnieken en vooral waarom. In veel kookboeken staat: doe zus of zo, maar nooit waarom dat zo moet. Dat frustreert mij vaak enorm, dus dit is inmiddels echt mijn bijbel geworden.
Het bevat afzonderlijke hoofdstukken over o.a. zuivel, eieren, vlees, vis, deeg, groenten en kruiden. De volledige basis die je moet hebben wil je iets van koken begrijpen.
Oma Keasberry's Indische keukengeheimenquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hele generaties Nederlanders hebben de indische keuken geleerd van Beb, maar wat zou jij aanraden op Indische keuken gebied?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |