Echt basis-basis?quote:Op woensdag 31 maart 2010 11:59 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
ik heb alleen maar fora uit 2005/2008 gevonden die antwoord geven op de vraag welk kookboek je het beste aan kunt schaffen als basis voor iemand die net begint met koken, en vroeg me af of er inmiddels nieuwe tips zijn?
die kwam ik in de oudere fora ook tegen. niks veranderd dus. ik zal eens wat ervaringen opzoeken van beide boeken. ik bedoelde inderdaad basis-basis, ik kan alleen knorr wereldgerechten maken of een pasta met saus uit zak of pot, en wil zo onderhand eens echt leren kokenquote:Op woensdag 31 maart 2010 12:04 schreef LieLie het volgende:
[..]
Echt basis-basis?
Ik vind Kookook erg goed. Staat echt alles in, van productinfo tot technieken en recepten.
Wannée wordt hier volgens mij ook vaak wel aangeraden.
Ik kreeg 'm gister binnen en heb nog geen kans gehad om het echt te bekijken (vol. 2 moet ook nog komen, trouwens). Maar volgende week ga ik een quiche maken met het recept voor paté brisêe fine dat erin staat. Als dat lukt is het direct m'n favoriete kookboek. En zeker staan er zoete recepten in!quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
Beb Vuyk is een tof boekmaar wat vind je nou van MTAOFC? Is het echt bruikbaar? En staan er ook zoete recepten in?
Ik snap daar echt helemaal niks van, dat zoveel mensen nog steeds zo enthousiast zijn over Beb Vuyk. Ik vind het een enorm butboek. Compleet uit de tijd met d'r knoflookpoeder, gemberpoeder, laospoeder.quote:
Ja gut, maar die Indische keuken luistert sowieso niet zo nauw; wat let mij om gewoon verse te gebruiken?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik snap daar echt helemaal niks van, dat zoveel mensen nog steeds zo enthousiast zijn over Beb Vuyk. Ik vind het een enorm butboek. Compleet uit de tijd met d'r knoflookpoeder, gemberpoeder, laospoeder.
Van Kookook komt regelmatig een nieuwe druk uit hoor! Dus die is nog steeds fris en modernquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:20 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
[..]
die kwam ik in de oudere fora ook tegen. niks veranderd dus. ik zal eens wat ervaringen opzoeken van beide boeken. ik bedoelde inderdaad basis-basis, ik kan alleen knorr wereldgerechten maken of een pasta met saus uit zak of pot, en wil zo onderhand eens echt leren koken
Wat let je om niet gewoon meteen een goed recept te gebruiken of goed kookboek te kopen?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja gut, maar die Indische keuken luistert sowieso niet zo nauw; wat let mij om gewoon verse te gebruiken?
Nou! Ga met een spandoek voor de winkel staan!!!quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat let je om niet gewoon meteen een goed recept te gebruiken of goed kookboek te kopen?
Beb Vuyk zou niet meer verkocht moeten worden.
ik heb 'm besteld, bedankt! hoop dat er wat simpele recepten in staan om te oefenen met ingredienten die gewoon in de supermarkt te koop zijn, ik had voorheen wel wat kookboeken maar allemaal ingredienten nodig waarvoor je naar de toko of groentenman moet, en dat vind ik toch irritant als drukke student samenwonend met vriend met eigen bedrijf.. dan kan je weer alleen maar in het weekend lekker uitgebreid boodschappen doen en koken. hoop dat het nu beter gaat!quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:25 schreef LieLie het volgende:
[..]
Van Kookook komt regelmatig een nieuwe druk uit hoor! Dus die is nog steeds fris en modern
En daarin heb je dus idd een basisrecept en een aantal varianten daarop!
ik heb de kook ook besteld, bedanktquote:Op woensdag 31 maart 2010 14:57 schreef Stansfield het volgende:
Wij hebben ook erg lang gezocht naar een standaard kookboek. Waarin dus staat hoe je het standaard goed maakt en 2 lekkere varianten. Dus hoe je standaard bloemkool maakt en 2 lekkere varianten bijvoorbeeld. En natuurlijk een hoop basiskennis. En na lang zoeken is dat kookook geworden. Top boek.
Zijn dat echt alleen technieken en dergelijke of ook recepten?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 20:18 schreef DarkElf het volgende:
tvp
ik heb een tijdje geleden dit boek aangeschaft via Amazon.
[ afbeelding ]
The Cook' s Bible van Le Cordon Bleu
Mooi groot boek met heel heel veel duidelijke foto' s en daardoor heel duidelijk in de uitleg.
Echt de basisdingen staan erin: hoe herken je een verse vis, snij je vers vlees of maak je een goeie kip maar ook allerlei deegsoorten worden uitgelegd en snijtechnieken etc. (ook decoratiesnijden bijv)
echt een mooi boek
Het is verschrikkelijk goed, en er staan prachtige desserts in, het is heel bruikbaar en begrijpelijk geschreven en je leert dingen echt te maken ipv een pakje.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
Beb Vuyk is een tof boekmaar wat vind je nou van MTAOFC? Is het echt bruikbaar? En staan er ook zoete recepten in?
Hele generaties Nederlanders hebben de indische keuken geleerd van Beb, maar wat zou jij aanraden op Indische keuken gebied?quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:28 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat let je om niet gewoon meteen een goed recept te gebruiken of goed kookboek te kopen?
Beb Vuyk zou niet meer verkocht moeten worden.
Dat laatste is sowieso het strevenquote:Op woensdag 31 maart 2010 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk goed, en er staan prachtige desserts in, het is heel bruikbaar en begrijpelijk geschreven en je leert dingen echt te maken ipv een pakje.
Lonny dinges heeft ook een Indisch kookboek geschreven dat best de moeite waard is.quote:Op woensdag 31 maart 2010 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hele generaties Nederlanders hebben de indische keuken geleerd van Beb, maar wat zou jij aanraden op Indische keuken gebied?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |