Ik ook niet, zoiets heet namelijk vermeende fraude die eerst maar eens bewezen moet wordenquote:Op vrijdag 16 april 2010 18:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat een verrassing. Zoiets had ik echt nooit verwacht
Jij denkt dat de SEC dit soort zaken eerst naar buiten brengt en dan pas onderzoek gaat doen? Ik zie dit meer zoiets als de Galleon zaak. Lang niet alles kan bewezen worden maar waar rook is ....quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ook niet, zoiets heet namelijk vermeende fraude die eerst maar eens bewezen moet worden
quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:22 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.colbertnation.(...)2010/dow-hits-11-000
Zul je net zien .. dat je op vakantie bentquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit moet dan wel de top van de bubble zijn
Jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zul je net zien .. dat je op vakantie bent
quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
fraude is aleen fraude als een strafbaar feit bewezen kan worden. Dat de media zo nu en dan wat woordjes en nuanceringen weglaten omdat dat beter bekt, da's meer een teken van de tijdquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij denkt dat de SEC dit soort zaken eerst naar buiten brengt en dan pas onderzoek gaat doen? Ik zie dit meer zoiets als de Galleon zaak. Lang niet alles kan bewezen worden maar waar rook is ....
Het grappige is dat de middenklasse zich ook steeds meer begint te realiseren dat ze gewoon geplayed worden. Dat ze in een kunstmatige economische ruimte leven, vormgegeven door een duivels pact tussen politici, bankiers en ander graaituig (de zgn. "toppers").quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hap niet zo dino. Daarom geef ik het voorbeeld ook van Galleon, waar rook is .. Zo verrassend was het niet dat dat kaartenhuis in elkaar kukelde en het zal dan zeker niemand hebben verbaasd dat er al mensen zich schuldig hebben verklaard tegen over de rechtbank.quote:Op zaterdag 17 april 2010 03:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
fraude is aleen fraude als een strafbaar feit bewezen kan worden. Dat de media zo nu en dan wat woordjes en nuanceringen weglaten omdat dat beter bekt, da's meer een teken van de tijd
Waar rook is maar geen vuur, is geen fraude. Demn, zit jij nou in het financiele wereldje, of ik?
het gaat meer meer om de gemankeerde persquote:Op zondag 18 april 2010 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hap niet zo dino. Daarom geef ik het voorbeeld ook van Galleon, waar rook is .. Zo verrassend was het niet dat dat kaartenhuis in elkaar kukelde en het zal dan zeker niemand hebben verbaasd dat er al mensen zich schuldig hebben verklaard tegen over de rechtbank.
Tuurlijk moeten er eerst harde bewijzen op tafel worden gelegd maar het is ook naïef om te denken dat dit soort accusations volledig uit de lucht komen vallen. Er zullen weinig mensen verbaasd zijn over deze beschuldigen tegen GS en het zal een zeer lastige zaak worden om te bewijzen maar het zou me niks verbazen dat er wat koppen gaan rollen. Misschien die van Tourre?
quote:Op zondag 18 april 2010 18:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
het gaat meer meer om de gemankeerde pers
Tuurlijk rollen er wat koppen. En er zal wel een regelingetje komen. En dan is het weer business as usual, zit jou nou in London, of ik?
De grens is wat juridisch ontoelaatbaar is, en voor andere principes is geen ruimte in de City, anders dan zoveel mogelijk zo snel mogelijk. Rook is niet boeiend. Rook zoveel je wilt.
ach der publieke meningte.....quote:Op zondag 18 april 2010 18:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tuurlijk is rook enigszins wel belangrijk. Dit is natuurlijk voor de publieke menigte een open deur intrappen en zelfs voor overheden die reforms willen inschakelen. Zo maak je een toekomstige bail out er niet makkelijker op
![]()
Ik denk overigens dat GS er goed af zal komen, juridisch gezien. Qua PR is dit gewoon dramatisch.
Externe schuld is precies wat het zegt: wat een land aan andere landen verschuldigd is. Daar staat tegenover dat die andere landen ook nog het een en ander aan Luxemburg verschuldigd zijn. Google maar eens op Net Foreign Assets, Net Foreign Position of Net International Investment Position, dan zul je waarschijnlijk zien dat Luxemburg per saldo juist erg veel van het buitenland tegoed heeft.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:03 schreef copilco het volgende:
Ik was even de External debts van landen aan het bekijken:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_external_debt
en vraag me af hoe het kan en hoe het zit dat Luxemburg op de 6e plaats staat met bijna 4 miljoen dollar per capita schuld?!
LOL, kloppen die onderste cijfers van RTL Z wel? Loopt de rente voor de Grieken elk uur op?quote:
jah op de 2 jarige welquote:Op vrijdag 23 april 2010 09:53 schreef pberends het volgende:
[..]
LOL, kloppen die onderste cijfers van RTL Z wel? Loopt de rente voor de Grieken elk uur op?
quote:For nations living the good life, the party's over, IMF says
The flow of U.S. debt to the People's Bank of China has acted like a giant, collective credit card, underwriting consumers across the United States and driving the business models of major retailers such as Wal-Mart.
The message from the IMF is that the card is about maxed out and that the imbalance in trade flows needs to be corrected.
Better-than-expected growth would help, or increases in productivity, or even surprises in the form of new technologies. But what's on the horizon is, more likely, a difficult reckoning -- one that Greece is facing and that other developed nations know is in the offing, French Finance Minister Christine Lagarde said in an interview Thursday.
"We're all in the same boat," Lagarde said as she looked ahead to a tough debate in France over changes in pension rules that will make not just government workers but also many in the private sector add years before their expected retirements.
The IMF is studying issues such as which taxes should be raised and which programs should be cut to make "consolidation" as painless as possible. But it views a longer working life as an important tool -- one that would save large amounts of money in the future without cutting spending and decreasing economic activity today.
In the United States, a new fiscal commission is beginning to study how to bring U.S. government debt into line.
"You will see many headlines complaining and moaning and stirring the pot," Lagarde said, as issues such as pension reform are debated. But ultimately, she said, "there is no way out."
Eén dezer dagen wordt dat een belletje naar de broker. Dit zijn echt absurd hoge yields.quote:Op maandag 26 april 2010 15:21 schreef pberends het volgende:
Je zou bijna Griekse staatsobligaties gaan kopen.
Ik had van Mw. Lagarde geen hoge pet op, maar dit is de eerste keer dat ik een vooraanstaand Europees politicus de problemen zo kernachtig en correct zie verwoorden.quote:
Yep, ook +1 wat mij betreft!quote:Op maandag 26 april 2010 17:13 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik had van Mw. Lagarde geen hoge pet op, maar dit is de eerste keer dat ik een vooraanstaand Europees politicus de problemen zo kernachtig en correct zie verwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |