abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 15:42:49 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84896997
quote:
An August Surprise from Obama?

Main Street may be about to get its own gigantic bailout. Rumors are running wild from Washington to Wall Street that the Obama administration is about to order government-controlled lenders Fannie Mae and Freddie Mac to forgive a portion of the mortgage debt of millions of Americans who owe more than what their homes are worth. An estimated 15 million U.S. mortgages – one in five – are underwater with negative equity of some $800 billion.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 15:57:51 #252
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84897556
Ja die geruchten zijn er al een tijdje. Dat zou echt the mother of all moral hazards zijn: mensen die verstandig waren en gingen huren omdat ze wisten dat ze nooit zo'n grote schuld kunnen dragen of mensen die netjes (een groot deel van) hun hypotheek hebben afbetaald moeten dan (via de belastingen) betalen voor de excessen van de huizenbezitters die grote risicos namen. |:(. En dan heb ik het nog nieteens over de volgende generatie die dan dus gewoon de hypotheekschuld van deze generatie over zich krijgt uitgestort 8)7

Ik hoop op een volksopstand maar de kans daarop is nihil. Het Amerikaanse volk zijn makke schaapjes die zich constant laten naaien door hun elite en dat in stilte allemaal maar slikken, zoveel heeft de geschiedenis ons wel geleerd.

[ Bericht 14% gewijzigd door SeLang op 05-08-2010 16:04:26 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 augustus 2010 @ 16:03:37 #253
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_84897742
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 15:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zo'n bedrag is natuurlijk peanuts (hoogstens drie straaljagers minder voor het leger) en kan electoraal veel opleveren.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 5 augustus 2010 @ 17:37:32 #254
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84900982
quote:
40 miljoen Amerikanen afhankelijk van voedselbonnen

1 op de 8 Amerikanen krijgen maandelijks voedselbonnen van de Amerikaanse overheid. Doordat de werkloosheid op het hoogste punt in 27 jaar staat, kunnen een record hoeveelheid Amerikanen het niet meer bolwerken.

Armoede
De Amerikaanse economie is met een BNP van 15 biljoen dollar veruit de grootste economie van de wereld, maar dat wil nog niet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan (Joe Sixpack) rijk is. In de maand mei waren er 40,8 miljoen Amerikanen afhankelijk van voedselbonnen, een stijging met 19% ten opzichte van het jaar ervoor en een stijging van 9% ten opzichte van april. Aldus de Amerikaanse overheid vandaag.

Oorzaak
De werkloosheid is in augustus opgelopen naar 9,6%, vergelijkbaar met het dieptepunt in 1983. Velen hebben daardoor te weinig geld voor hun levensonderhoud.

2011
De overheid verwacht dat er in 2011 zelfs 43,3 miljoen mensen voedselbonnen krijgen. In Amerika wonen iets meer dan 300 miljoen inwoners.

1 op de 8 :X
In plaats van 'green shoots' te pimpen kunnen ze beter echt eten gaan verbouwen ipv iPads >:)
Mijn reisverslagen
pi_84901030
40 focking miljoen! Tyfustering!
For great justice!
pi_84901924
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 18:38:22 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84902703
Achter de Hollywood-façade is 't idd een puinzooi van epische proporties. En dan te bedenken dat dit pas het begin is. :X
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_84904004
Als je die kaart beter bekijkt, zie je dat ruwweg 80% al sinds 2007 voedselbonnen ontvangt, met name zwarten.

Naar Amerikaanse maatstaven, is er nog niet veel aan de hand. :).
pi_84905719
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:15 schreef BigPimp het volgende:
Als je die kaart beter bekijkt, zie je dat ruwweg 80% al sinds 2007 voedselbonnen ontvangt, met name zwarten.

Naar Amerikaanse maatstaven, is er nog niet veel aan de hand. :).
Amerikaanse maatstaven.. :z

Ik ben benieuwd hoe het er over een half jaartje aan toe gaat daar...
pi_84909550
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:37 schreef SeLang het volgende:

In plaats van 'green shoots' te pimpen kunnen ze beter echt eten gaan verbouwen ipv iPads >:)
Doen ze ook - op steeds meer Amerikaanse scholen (vooral in steden met veel werkloosheid) wordt les gegeven over het kweken van groenten en het houden van vee. Sommige hebben hun eigen boerderij, of ze helpen de leerlingen om zelf een kleinschalig boerenbedrijf op te zetten. De opbrengst verkopen ze op farmers markets, die veel publiek trekken omdat er verder nauwelijks aanbod is van vers, lokaal geproduceerd, organisch voedsel. Ik heb er een paar documentaires over gezien maar die kan ik helaas niet zo snel terugvinden. Op Chris Martenson Daily wordt in de 'Daily Digest' (en de commentaren daaronder) aan dit soort onderwerpen regelmatig aandacht besteed.
pi_84913399
Kijk maar naar Cuba, en hoe zij lokaal gingen verbouwen. Ik denk dat een balans tussen globaal-lokaal voedsel verbouwen en de normale manier om aan voedsel te komen een oplossing zou kunnen zijn.
pi_84914327
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 17:37 schreef SeLang het volgende:

[..]

1 op de 8 :X
40 mln Amerikanen op voedselbonnen
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 15:16:56 #263
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84939824

Niet handig als je economie voor 70% bestaat uit consumer spending. Werklozen zijn doorgaans niet van die big spenders.
Mijn reisverslagen
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:20:23 #264
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_85020340
Op vrijdag 28 april 2006 12:51 schreef macondo het volgende:
En oh ja voor de discussie over de beleggingsfondsen.. Ik mis het alternatief, namelijk gewoon de index trackers. Volg je gewoon de index, en de beheersfee is minimaal. Voor mij is het een cornerstone in mijn portefeeuille.

quote:
Op vrijdag 28 april 2006 15:45 schreef SeLang het volgende:

Als je geld wilt verdienen is dit voor de meerderheid van de beleggers inderdaad de beste keuze.
Dat blijkt uit zo'n beetje alle statistieken.

Overigens zit ik zelf 100% cash en wacht op een betekenisvolle correctie.
Ik denk dat over een jaar of 2-3 zal blijken dat ik daarmee de meeste beleggers heb verslagen.
(deze post mag over 3 jaar gerust omhooggeschopt worden)
En hoe is het gegaan SeLang?
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  zondag 8 augustus 2010 @ 21:00:55 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_85022306
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:20 schreef FixYou het volgende:
Zoals voorspeld inderdaad de meerderheid verslagen (AEX toen ~470)
Mijn reisverslagen
pi_85024354
Marc Faber: Fed to Create Final Crisis that Wipes Out Entire System :')
Faber says the economy shows no signs of strengthening, but shows signs of weakening everywhere in the world. He predicts significantly more quantitative easing will be forthcoming and sees a credit crises occurring after 3 years.
Faber believes investors are better off in equities than in bonds over the long term. :?
pi_85034311
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:20 schreef FixYou het volgende:
Heb je de posthistory van SeLang helemaal nageplozen? :o.
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:53:26 #268
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_85060461
Nope, ik zat toevallig in dat topic te kijken en zag de post. Omdat ik wist dat SeLang nog steeds actief is heb ik het bericht hier gequoteerd.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
pi_85062193
Waarom heb je dan geen puts geschreven SeLang?
"Underestimate me, I'll take advantage of it"
pi_85142756
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_85142919
quote:
John Boehner, the Tanglo-American _O-.
pi_85143220
quote:
Het gaat echt nooit meer goed komen met dat land. Wat een achterlijk, corrupt wild-west gebeuren is het daar toch. :').
For great justice!
pi_85143467
quote:
Fed handhaaft historisch lage rente
Uitgegeven: 10 augustus 2010 20:49
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2010 21:12

WASHINGTON - Het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve, handhaaft de rente op het historisch lage niveau van 0 tot 0,25 procent.

© ANPDaartoe heeft het bestuur van de Fed dinsdag besloten.

Het rentebesluit komt overeen met de verwachting van analisten. De Fed houdt de rente sinds december 2008 laag en hoopt zo het herstel van de Amerikaanse economie te stimuleren.

In een verdere poging om de wankelende Amerikaanse economie te ondersteunen, maakte de Fed bekend de opbrengsten van aflopende hypotheekleningen die de centrale bank in portefeuille heeft, te herinvesteren in langlopende staatsobligaties.

Het inkoopprogramma van staatspapier moet er aan bijdragen dat de kosten van geld lenen laag blijven.

Herstel

De Fed waarschuwde dat het herstel van de Amerikaanse economie de laatste maanden is afgezwakt.

De Amerikaanse economie zal nog wel groeien, maar het herstel zal bescheidener zijn dan verwacht, bleek uit een verklaring die het instituut naar buiten bracht.
Dit bericht kan hier natuurlijk ook niet ontbreken. :P
pi_85143918
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Het gaat echt nooit meer goed komen met dat land. Wat een achterlijk, corrupt wild-west gebeuren is het daar toch. :').
Het enige wat de Amerikanen bereikt hebben is dat de rest van de wereld weer meer exporteert naar de VS :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')