En dus laten we ze maar vrij. Extreem kansloos. Ze zijn wel degelijk vrijgelaten omdat ze elkaar als bestuurder aanwezen, ook al blijf jij het 'gebrek aan bewijs' noemen (terwijl dat gebrek aan bewijs dus kwam doordat ze beiden elkaar aanwezen).quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:09 schreef DonJames het volgende:
[..]
Klopt, ontken ik nergens. Alleen hebben ze niet ALLEMAAL de scooter bestuurd, dat was er maar eentje.
Nope. Zorg eens dat je het rechtssysteem kent.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, toch niet. De persoon die de scooter bestuurde heeft die man doodgereden. En dat op zich heeft niets met de voorgeschiedenis te maken.
[..]
Waarschijnlijk niet, maar de drang en aanleiding zijn niet zo van belang. De aanrijding is van belang.
Maakt dat iets uit? Ze zijn beiden schuldig aan deze moord. Degene die achterop zat heeft genoeg tijd en gelegenheid gehad zijn mattie te manen te stoppen. Niet gedaan -> medeplichtigheid -> net zo zwaar bestraffen. Tis niet zo moeilijk allemaal.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook voor jou de vraag: had de scooter een dubbele bediening?
Hetgeen een tekortkoming van het systeem is.quote:
Natuurlijk heeft dat wel met die voorgeschiedenis te maken! Als ze niet die overval hadden gepleegd en op de vlucht waren geslagen voor de politie hadden ze niet als een debiel door de stad hoeven te racen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, toch niet. De persoon die de scooter bestuurde heeft die man doodgereden. En dat op zich heeft niets met de voorgeschiedenis te maken.
Vergeet niet je uren te schrijven!quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:14 schreef DonJames het volgende:
Maargoed, ik ga weer even wat pedofiele zeehondjesknuppelende moordenaars vrijpleiten, dus ben weer even weg hier.
Hij is weg. Ik ga er maar vanuit dat hij geen argumenten meer kan verzinnen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met die voorgeschiedenis te maken! Als ze niet die overval hadden gepleegd en op de vlucht waren geslagen voor de politie hadden ze niet als een debiel door de stad hoeven te racen.
Hij zou in het vakgebied zitten ? Ik geloof er niks vanquote:Op dinsdag 18 december 2012 11:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hij is weg. Ik ga er maar vanuit dat hij geen argumenten meer kan verzinnen.
Het is ook wel lullig dat als je in het vakgebied zit de oren wordt gewassen door wat forumleden.
Kan me herinneren dat hij nog studerende was in die richting. Moet je zijn historie maar nakijken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:26 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hij zou in het vakgebied zitten ? Ik geloof er niks van
Je kunt hier wel zoveel beweren.....quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:47 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat hij nog studerende was in die richting. Moet je zijn historie maar nakijken.
Stiekem hoop ik het. Al is het maar om te zien in welke kramp onze rechters schieten.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:20 schreef Nemephis het volgende:
Ze hadden beide daders straf moeten geven. Stelletje misbaksels. Ik zou het me goed kunnen voorstellen als een van de nabestaanden nu het recht in eigen hand neemt.
Of ze nu net terugkwamen van Paleis Soestdijk en daar tot ridder waren geslagen, of net wat kuub aan verf in de Maas hadden geflikkerd maakt voor de schuldvraag geen reet uit.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met die voorgeschiedenis te maken! Als ze niet die overval hadden gepleegd en op de vlucht waren geslagen voor de politie hadden ze niet als een debiel door de stad hoeven te racen.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Of ze nu net terugkwamen van Paleis Soestdijk en daar tot ridder waren geslagen, of net wat kuub aan verf in de Maas hadden geflikkerd maakt voor de schuldvraag geen reet uit.
Dat weet je toch? Die worden dan wel gestraft. En nog eens extra hard ook, want dat is iemand die 'het recht in eigen hand' neemt en die is 'veel gevaarlijker voor de rechtsstaat dan die bontkraagrippers'.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stiekem hoop ik het. Al is het maar om te zien in welke kramp onze rechters schieten.
Ben er wel achter dat rechters weldegelijk een starre kop hebben wat betreft "even laten zien wie het baasje is in Nederland". Maar met grote meutes en hun draagvlak in de media laten ze wel eens hun kopje hangen. Bij allochtonen wel sneller dan autochtonen... dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat weet je toch? Die worden dan wel gestraft. En nog eens extra hard ook, want dat is iemand die 'het recht in eigen hand' neemt en die is 'veel gevaarlijker voor de rechtsstaat dan die bontkraagrippers'.
Er zal toch wel zo iets gebeurd zijn? Even opzoeken.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ben er wel achter dat rechters weldegelijk een starre kop hebben wat betreft "even laten zien wie het baasje is in Nederland". Maar met grote meutes en hun draagvlak in de media laten ze wel eens hun kopje hangen. Bij allochtonen wel sneller dan autochtonen... dat dan weer wel.
Dus ben wel benieuwd dan naar de uitkomst van zon voorval.
Qua invloed van de media/het volk op uitspraak en rechters heb ik al vluchtig gezocht.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er zal toch wel zo iets gebeurd zijn? Even opzoeken.
Precies. Het is schrijnend dat daders - vaak ook nog zonder enig berouw - geen enkele straf krijgen, terwijl slachtoffers in het ergste geval levenslang hebben. Het gebeurt in dit land te veel. Elke dwaling is er één te veel. En het is uitstekend dat een burgercomité dergelijke misstanden aan de kaak stelt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
... met recht heeft het niets te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |