abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78048965
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dan mis ik mijn vliegtuig denk ik :p
4 weken Thailand
Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78048999
Ik ga de uitdaging van de nachttrein aan daar
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 10:30:23 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_78049021
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggen
Zekers, mooi station ook (zal eens foto's uploaden, ik ben er in december/januari geweest). En de skytrain in Bangkok is ook leuk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 februari 2010 @ 10:54:01 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78049587
Op Rotterdam Blaak heeft een trein een beetje in brand gestaan, waardoor nu geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78050002
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
een beetje in brand gestaan
Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 11:43:33 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_78050988
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?
quote:
Brandje legt treinverkeer stil
Uitgegeven: 16 februari 2010 11:33
Laatst gewijzigd: 16 februari 2010 11:33

ROTTERDAM - Een korte brand in een locomotief op station Rotterdam Blaak heeft dinsdagochtend het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht stilgelegd.

Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zei te verwachten dat het treinverkeer tussen twaalf en een uur weer op gang komt.
Hoe het brandje in de sneltrein van Breda naar Amsterdam.is ontstaan, is nog onduidelijk.

Volgens een woordvoerster van de brandweer hoefde het ondergrondse station Blaak niet te worden ontruimd.
Wel is de spanning van de bovenleidingen gehaald. Monteurs moeten de stroom ter plaatse weer inschakelen.

© ANP
Categorie 'beetje zwanger' dus
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_78051151
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
Op Rotterdam Blaak heeft een trein een beetje in brand gestaan, waardoor nu geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Das een kutte plek voor brand
pi_78051223
10:47 +83 min. Amsterdam Centraal 5 Leiden C, Schiphol Intercity
_!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:03:09 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_78051589
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.

Daardoor dus die meerdere vertragingen, omdat er veel geschoven moet worden.


Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
pi_78051598
Treinverkeer langs Blaak word weer hervat volgens omroepbericht op Alexander, er moet nog wel rekening gehouden worden met uitval van treinen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:08:39 #266
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_78051740
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:

Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.
pi_78052064
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.

Daardoor dus die meerdere vertragingen, omdat er veel geschoven moet worden.


Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdam ?
pi_78052367
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:08 schreef JDude het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.
Heb je nou nog foto's gemaakt J?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 12:39:30 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78052703
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:19 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdam ?
De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:40:56 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78052744
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.
Grappig genoeg kun je de spanning per spoor afschakelen, dus waarom de hele tunnel spanningsloos moest is mij een raadsel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78053286
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:39 schreef dennistd het volgende:

[..]

De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdam
Oh, ik dacht dat je het over de locomotief had
pi_78054062
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen

een beetje fatsoenlijk type is moeilijk Sowieso een beetje dom dat ze iedereen af radden om via lille te reizen omdat daar zulke volle treinen rijden. Dan ga je daar half uur diensten rijden ipv van 2 uurs.
pi_78054102
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 12:57 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je het over de locomotief had
De 2200 is een diessel
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:41:34 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78054770
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

De 2200 is een diesel
Kan ook branden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78054802
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kan ook branden.
juist

Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
pi_78054832
Lachwekkende reactie vandaag van Prorail in Dagblad de Limburger over de treinramp in België en hun veiligheidssysteem; "Hier in Nederland stoppen treinen automatisch wanneer ze door rood rijden"

Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".

Wat een falers.
"Dat is een artikeltje 5"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:05:02 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78055618
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef Yreal het volgende:

[..]
Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan.

En @ Jeroen_L: dat ergert me ook. ATB-EG zet geen treinen stil voor rood sein, en ATB-Vv is nog niet operationeel volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 14:09:50 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78055799
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78055900
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeroen_L op 16-02-2010 14:37:18 ]
"Dat is een artikeltje 5"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:16:56 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78056065
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_78056800
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef Jeroen_L het volgende:
Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".
Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven gebleven

Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78058731
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

Zo rijk ben ik niet
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h. Vanaf Zevenaar-grens tot Duisburg is inderdaad 160km/h
Killing as few patients as possible.
pi_78058877
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.
Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje idd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78058896
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
Volgens wikipedia wel
So we just called him Fred too
pi_78067441
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
dag
pi_78067802
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:42 schreef Peter het volgende:
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_78068069
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpje
dag
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 19:01:41 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78068140
ProRail is ook nog niet echt nauwkeurig met het typen van verstoringsmeldingen:
Hertelwerkzaamheden in Belgie
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78068242
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
pi_78068244
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Volgens wikipedia wel
Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open."
dag
  Redactie Sport dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12:13 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78068540
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78068586
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
Ja matten ook goed bedankt!

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2010 19:13:24 ]
pi_78068616
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
pi_78068707
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:22:07 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_78068980
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen, mede door ATB.

In België heb je een stuk of 6 handen nodig voor de afgelopen 10 jaar
pi_78069106
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijven Eigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken .

Waarom hebben ze in België niet gewoon dagkaarten.. dit is allemaal zo onnodig omslachtig

[ Bericht 5% gewijzigd door Ireyon op 16-02-2010 19:31:29 ]
pi_78069409
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijven Eigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken .
Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet...
Maar qua kostprijs zal het wel op hetzelfde uitkomen of je een heen en terug koopt of 3 losse ticketjes.
pi_78069447
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen,
1988
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:34:22 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_78069517
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is.
Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:39:19 #300
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78069724
Wanneer wordt DDM aan de kant geschoven? Het lijkt me dat die dubbeldeksstammen gevoeliger worden voor brandjes.

Nieuw beleid bij Deutsche Bahn: http://fok.nl/371704
pi_78070886
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')