Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:11 schreef Stefanovic83 het volgende:
Dan mis ik mijn vliegtuig denk ik :p
4 weken Thailand
Zekers, mooi station ook (zal eens foto's uploaden, ik ben er in december/januari geweest). En de skytrain in Bangkok is ook leukquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar hebben ze ook leuke treinen, heb ik van horen zeggen
Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?quote:
quote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als in "het volkenrechtelijk mandaat was een beetje adequaat"? "Mijn vriendin is een beetje zwanger"?
Categorie 'beetje zwanger' dusquote:Brandje legt treinverkeer stil
Uitgegeven: 16 februari 2010 11:33
Laatst gewijzigd: 16 februari 2010 11:33
ROTTERDAM - Een korte brand in een locomotief op station Rotterdam Blaak heeft dinsdagochtend het treinverkeer tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht stilgelegd.
Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zei te verwachten dat het treinverkeer tussen twaalf en een uur weer op gang komt.
Hoe het brandje in de sneltrein van Breda naar Amsterdam.is ontstaan, is nog onduidelijk.
Volgens een woordvoerster van de brandweer hoefde het ondergrondse station Blaak niet te worden ontruimd.
Wel is de spanning van de bovenleidingen gehaald. Monteurs moeten de stroom ter plaatse weer inschakelen.
© ANP
Das een kutte plek voor brandquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:54 schreef Duvel het volgende:
Op Rotterdam Blaak heeft een trein een beetje in brand gestaan, waardoor nu geen treinen rijden tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Zuid.
Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdamquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.
Daardoor dus die meerdere vertragingen, omdat er veel geschoven moet worden.
Tevens: Thalys Asd - Parijs rijd vandaag ook niet, ivm het ongeval bij Halle, België
Heb je nou nog foto's gemaakt J?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de Eurostar Brussel-Londen. Deze rijdt alleen tussen Lille en Londen.
De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdamquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus 't was niet de sneltrein Breda - Amsterdam?
Grappig genoeg kun je de spanning per spoor afschakelen, dus waarom de hele tunnel spanningsloos moest is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:03 schreef greavy het volgende:
De 2200 stond in de fik. Omdat de spanning van de bovenleiding is gehaald, loopt veel verkeer richting Rotterdam vertraging op, want elke trein kan niet verder dan Rtd, en moet dus keren.
Vanaf de andere kant gaan een aantal tot Rtz, en een aantal maar tot Ddr.
Oh, ik dacht dat je het over de locomotief hadquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 2200 is de sneltrein Breda-Amsterdam
De 2200 is een diesselquote:Op dinsdag 16 februari 2010 12:57 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je het over de locomotief had
Zat goederentreinen die gewoon door de tunnel gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar diesellocs hebben volgensmij niet zoveel te zoeken in rotterdam blaak?
Ja daar doelt Prorail op, want de suggestie wordt gewekt dat treinen niet door rood kunnen rijden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Het is pas operationeel als de baanapparatuur geïnstalleerd is, getest en ingeschakeld, en dat dat aan de kant van het materieel ook het geval is. Tot die tijd zou ik het niet "operationeel" noemen.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
ATB-VV is wel operationeel, maar ligt nog lang niet overal
Dat is wel schandalig ja. Hoewel strikt genoemen niet helemaal onwaar. Er vielen geen doden onder de passagiers. Alle passagiers van de twee betrokken goederentreinen zijn in leven geblevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 13:43 schreef Jeroen_L het volgende:
Over lachwekkend gesproken, gisteren bij RTL Z vertelde verslaggever Koen de Recht dat doden bij treinbotsingen met passagiers al lang niet meer zijn gevallen in Nederland. "Vorig jaar in Barendrecht ging het bijna mis, maar daar vielen geen doden. Het liep daar allemaal goed af".
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 09:59 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
Zo rijk ben ik niet![]()
Dat ding rijdt maar max 160 tot Dusseldorf toch? Beetje jammer
Daar is ook lekker de ruimte voor op dat pis-eindje iddquote:Op dinsdag 16 februari 2010 15:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Nope, Duisburg-Dusseldorf is 230km/h.![]()
Volgens wikipedia welquote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat er treinpassagiers omgekomen zijn bij een treinongeluk was Hoofddorp 1992 toch?
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegevenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:42 schreef Peter het volgende:
Morgen in Willem Wever (ned 3) o.a.: hoe sloop je een trein
Ik zag het slopen/afbreken van een koploper in het voorfilmpjequote:Op dinsdag 16 februari 2010 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De Belgen hebben gisteren net het antwoord gegeven
Deze reden is ook wel een opmerkelijke in dat lijstje: "Omdat de brugwachter zich had verslapen stond de brug over de Dubbele Wiericke nog open."quote:
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:04 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Dennis, ik kon het niet weer vinden, maar waarom liggen die netten op het spoor in Enschede?
Ja matten ook goedquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Netten? Er liggen matten opdat de buffeltjes nog wel eens troep lekken en ze er tot december nogal lang stonden (30 minuten). De grond eronder is afgegraven en vervolgens zijn die matten/zeilen erop gelegd.
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:14 schreef Ireyon het volgende:
Hmm.. ik wil morgen naar Brugge en Gent, maar hoe zit dat precies met de regel dat je in België geen reizen mag onderbreken? Moet ik dan een kaartje Roosendaal - Brugge, Brugge - Gent en Gent - Roosendaal kopen? Of kan ik gewoon een retourtje Brugge halen (want die trein komt toch langs Gent..) ?
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Mja, ze kunnen het controleren aan de hand van het treinnummer dat op het kaartje staat, er is wel bijna niemand die dat doet...quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zou toch wel een uur of 4 in beide steden willen blijvenEigenlijk langer in Gent dan in Brugge, maar 'k moet in Brugge 'even' het geboortehuis van Simon Stevin bezoeken
.
1988quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is. Aan de andere kant is het aantal doden sinds 1992 op één hand te tellen,
Niet helemaal. Aan een rood sein gaat normaal een geel sein vooraf. Achter dit geile sein zit geen ATB-code, dat betekent dat er maximaal 40 gereden mag worden. Als een trein met een hogere snelheid dan 40 dit sein passeert, volgt een remopdracht. ATB controleert vervolgens of er daadwerkelijk geremd wordt. Zo niet, dan volgt een snelremming. Als je wel remt, is het voor ATB ok: er wordt verder geen remcurve gecontroleerd. Dus als je met hoge snelheid op een geel sein af rijdt, en net genoeg remt, zou je met meer dan 40 km/u zonder problemen door rood kunnen rijden. Dit is bijvoorbeeld bij Harmelen aansluiting gebeurd een tijdje geleden.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:22 schreef James1988 het volgende:
Wat ProRail zegt klopt half... ATB-EG stopt door rood rijdende treinen slechts wanneer dat boven 40 km/h is.
Voor internationale vervoersbewijzen geldt die belgische niet-onderbreken regel toch niet?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 19:16 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van plan te blijven in Gent?
Als het maar 'even' is kan je gewoon Roosendaal-Brugge kopen, als je via Gent gaat ben je toch verplicht om over te stappen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |