abonnement Unibet Coolblue
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 19:23:56 #1
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 19:24:54 #2
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77929625
Want volgens mij heeft NelsonWandelaar niet gezien dat hij het topic gesloten heeft
🐙
pi_77929729
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:55 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

en klopt dat B&O ook een tangentiale uithad, naast andere merken, maar het bijzondere aan de technics was de kwaliteit, en het feit dat de speler ondersteboven gehouden kon worden, dat kan bij de meesten niet zonder je plaat te slopen

Ik dacht dat je bedoelde dat dat tangentiale zo revolutionair was, dat was het ook, in 1972. Begin jaren 80 begon het pas meer in zwang te raken. Dat ondersteboven houden, ik vraag me af wat daarvan de daadwerkelijke innovatie is, laat staan het nut. Als die nou bijvoorbeeld daarmee ook heel schokbestendig is, dan heeft het niet alleen een functie maar is er ook echt wat mee bereikt. Een plaat op zijn plek houden is op zich niet zo heel high tech lijkt me.

Qua kwaliteit zijn er meer opties denk ik. B&O heeft in de jaren 80 nog een legendarische gemaakt, die gaat in goede staat snel richting 700 euro. Maar Sansui maakte ze volgens mij toen ook, en dat was destijds erg goed spul. En mijn Revox natuurlijk, ook een koning, maar daarvan vind je ook geen goede voor onder de 300.

Wel jammer dat toen de platenspeler zich een periode heel sterk ontwikkelde dat de CD er al aan kwam.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 19:32:19 #4
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77929933
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik dacht dat je bedoelde dat dat tangentiale zo revolutionair was, dat was het ook, in 1972. Begin jaren 80 begon het pas meer in zwang te raken. Dat ondersteboven houden, ik vraag me af wat daarvan de daadwerkelijke innovatie is, laat staan het nut. Als die nou bijvoorbeeld daarmee ook heel schokbestendig is, dan heeft het niet alleen een functie maar is er ook echt wat mee bereikt. Een plaat op zijn plek houden is op zich niet zo heel high tech lijkt me.

Qua kwaliteit zijn er meer opties denk ik. B&O heeft in de jaren 80 nog een legendarische gemaakt, die gaat in goede staat snel richting 700 euro. Maar Sansui maakte ze volgens mij toen ook, en dat was destijds erg goed spul. En mijn Revox natuurlijk, ook een koning, maar daarvan vind je ook geen goede voor onder de 300.
Nou zelfs in 72 was het al niet nieuw meer, Marantz was als het goed is eerder, in de 60s al

maar B&O was wel de eerste tangentiale automaat en een mooie ook

Die Revox bakken zijn ook erg mooi trouwens,

Waarom de Technics zo lyrisch werd ontvangen, was vanwege het slimme ontwerp, hij was compact, namelijk niet groter dan een platenhoes (daar adverteerden ze dan ook erg mee) en toch van goede kwaliteit.

Je had ook veel goedkopere lineare spelertjes, van plastic, en de Technics was van gietaluminium.

Echt revolutionair was het niet, maar een combinatie van verschillende al bekende technologien + een goede kwaliteit + klein en mooi deed het em
quote:
Wel jammer dat toen de platenspeler zich een periode heel sterk ontwikkelde dat de CD er al aan kwam.
eens, er worden nog prachtige ontwikkelingen gedaan in het high-end segment nu, maar dat is niet te betalen. Nieuwe spelers die nu te koop zijn met usb aansluitingen zijn eigenlijk een belediging voor een prachtig medium De ontwikkelingen in het normale consumenten segment blijven uit helaas.

Maar er is hoop, vinyl begint weer een beetje populair te worden

Of we blij moeten zijn met knakkers die alleen platen draaien omdat het "retro" is, is een tweede
🐙
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:38:02 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77930149
Ik lees ook weer mee.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:46:21 #6
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_77930469
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:52 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:48:13 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77930551
Ik heb deze



in combinatie met deze:



Niet de topperde top top. Maar wel geweldig.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:54:57 #8
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_77930827
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:52 ]
pi_77930858
Ik ook.
"Everything we are, we are when we're alone."
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:55:56 #10
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77930864
Ik heb:



In combinatie met:



Platenspeler Marantz 6170 en versterker Marantz PM450.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:57:44 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77930946
ja ik ben een freak :s ik weet het
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:59:26 #12
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_77931004
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:52 ]
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:00:17 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77931044
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb:

[ afbeelding ]

Direct drive is dan weer klein beetje jammer. Als je geen dj bent maar platen liefhebben kun je het beste een snaar hebben
pi_77931306
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:59 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Jij ook wat?
Ik lees ook mee.

Speler is momenteel niet aangesloten omdat ik van kamer ben gewisseld. En eigenlijk ben ik toe aan nieuw spul. Zowel speler als platen.
"Everything we are, we are when we're alone."
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:25:06 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77932022
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:00 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Direct drive is dan weer klein beetje jammer. Als je geen dj bent maar platen liefhebben kun je het beste een snaar hebben
Ik vind het prima zo hoor. En hij past mooi bij de versterker (die had ik al, toen moest ik er een platenspeler bij hebben, deze vond ik toen op Ebay, stond nog minder dan 15 km hier vandaan te koop ook).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 20:52:57 #16
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77933268
als we dan toch weer gaan posten wat we hebben



plus


ik heb er geen eigen foto van
net als de Kef c35 speakers, ook geen foto van helaas
🐙
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:56:51 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_77933462
Ik heb ook geen eigen foto's gepost hoor, gewoon gegoogled.

Onlangs was ik voor een vriend op Markplaats aan het zoeken, kwam ik een leuke Beogram 1203 tegen, die stond nota bene in mijn eigen woonplaats. Die heb toen doorgestuurd naar die vriend. Hoorde vorige week dat hij 'm niet gekocht heeft, dus ging ik nog even kijken, maar hij was al weg.

Ok, ik ben zelf wel voorzien, en aan 2 platenspelers heb ik ook niet veel, maar vond het wel een leuk ding om te hebben voor een leuk prijsje.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 20:58:11 #18
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77933546
ja de beogram's zijn over het algemeen redelijk geprijsd

alleen die naalden van 400 euro, die doen het em
🐙
pi_77933593
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:32 schreef DeZwabber het volgende:
Nou zelfs in 72 was het al niet nieuw meer, Marantz was als het goed is eerder, in de 60s al

maar B&O was wel de eerste tangentiale automaat en een mooie ook

Die Revox bakken zijn ook erg mooi trouwens,

Waarom de Technics zo lyrisch werd ontvangen, was vanwege het slimme ontwerp, hij was compact, namelijk niet groter dan een platenhoes (daar adverteerden ze dan ook erg mee) en toch van goede kwaliteit.

Je had ook veel goedkopere lineare spelertjes, van plastic, en de Technics was van gietaluminium.

Echt revolutionair was het niet, maar een combinatie van verschillende al bekende technologien + een goede kwaliteit + klein en mooi deed het em
Ok, dan moet je die ooit maar eens aanschaffen. Mij doet het niet zoveel, itt tot bijvoorbeeld het hout en het ontwerp van die oude B&O's, maar goed, die Revox is ook alleen maar mooi omdat hij zo goed gebouwd is.
quote:
eens, er worden nog prachtige ontwikkelingen gedaan in het high-end segment nu, maar dat is niet te betalen. Nieuwe spelers die nu te koop zijn met usb aansluitingen zijn eigenlijk een belediging voor een prachtig medium De ontwikkelingen in het normale consumenten segment blijven uit helaas.
Ik snap sowieso de usb-poort niet. Analoog heeft zijn eigen kwaliteit, niet per se beter, maar dan wel met de gehele analoge keten van opname tot aan speaker lijkt me.
quote:
Maar er is hoop, vinyl begint weer een beetje populair te worden

Of we blij moeten zijn met knakkers die alleen platen draaien omdat het "retro" is, is een tweede
Ik heb wat betreft platenspelers goede zaken gedaan toen die helemaal passé leek. Ik heb mijn platencollectie een beetje verwaarloosd, in die zin dat er grote stukken uit verdwenen zijn, omdat ik cd's wat beter bij mijn leefstijl vond passen. Die kon je makkelijk in een hoek vegen, af en toe een stapel omdraaien voor de afwisseling, makkelijker lenen en uitlenen ook, veel branden.

Nu wil ik de CD's er eigenlijk wel tussenuit mikken, vrij onzinnig gebeuren natuurlijk, iets laten draaien voor een digitaal signaal. Dus enerzijds mp3 en flac en anderzijds vinyl. Maar vinyl is tweedehands weer best duur omdat het in is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 21:10:53 #20
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77934183
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ok, dan moet je die ooit maar eens aanschaffen. Mij doet het niet zoveel, itt tot bijvoorbeeld het hout en het ontwerp van die oude B&O's, maar goed, die Revox is ook alleen maar mooi omdat hij zo goed gebouwd is.
[..]

Ik snap sowieso de usb-poort niet. Analoog heeft zijn eigen kwaliteit, niet per se beter, maar dan wel met de gehele analoge keten van opname tot aan speaker lijkt me.
[..]

Ik heb wat betreft platenspelers goede zaken gedaan toen die helemaal passé leek. Ik heb mijn platencollectie een beetje verwaarloosd, in die zin dat er grote stukken uit verdwenen zijn, omdat ik cd's wat beter bij mijn leefstijl vond passen. Die kon je makkelijk in een hoek vegen, af en toe een stapel omdraaien voor de afwisseling, makkelijker lenen en uitlenen ook, veel branden.

Nu wil ik de CD's er eigenlijk wel tussenuit mikken, vrij onzinnig gebeuren natuurlijk, iets laten draaien voor een digitaal signaal. Dus enerzijds mp3 en flac en anderzijds vinyl. Maar vinyl is tweedehands weer best duur omdat het in is.
maar als vinyl niet terug "in" gekomen zou zijn, waren heel veel dingen nu niet op vinyl uitgebracht
🐙
  vrijdag 12 februari 2010 @ 21:13:59 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77934331
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:10 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

maar als vinyl niet terug "in" gekomen zou zijn, waren heel veel dingen nu niet op vinyl uitgebracht
Ik geloof niet dat vinyl ooit uit is geweest. Select publiek draait al jaren plaat.
  Designer vrijdag 12 februari 2010 @ 21:20:08 #22
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77934614
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 21:13 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat vinyl ooit uit is geweest. Select publiek draait al jaren plaat.
ja dat zeker wel, maar met "in" doel ik ook op de stijgende lijn die er ineens inzit bij het mainstream publiek van de afgelopen 4 a 5 jaar
🐙
pi_77940098
Meldt! Moet nog steeds een phono voorversterker scoren, maar wegens chonisch geldgebrek gaat dat nog even duren.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  Moderator zaterdag 13 februari 2010 @ 12:52:08 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77951255
ik heb deze



oh en een sansui stereo set uit eind jaren 60
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_77960626
TVP
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
  Designer zaterdag 13 februari 2010 @ 19:49:59 #26
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_77962885
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 18:32 schreef Slutski het volgende:
TVP
[ afbeelding ]
Linn
🐙
pi_78011095
Luister hier met een Technics SA-GX130, een Onkyo CP-1030F en Pioneer PD-207 met een Pioneer 2.1 setje, weet zo even niet het typenummer.




Helaas geen plaatje kunnen vinden van de Onkyo
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_78011510
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 19:32 schreef DeZwabber het volgende:


Of we blij moeten zijn met knakkers die alleen platen draaien omdat het "retro" is, is een tweede
dat zijn toch eurobakkenmensen.. daar hoef je dus geen last van te hebben want als ' serieuze liefhebber' haal je daar natuurlijk je neus voor op
pi_78011850
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat zijn toch eurobakkenmensen.. daar hoef je dus geen last van te hebben want als ' serieuze liefhebber' haal je daar natuurlijk je neus voor op
Niks mis met europlaten toch
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_78012082
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:42 schreef thomasss het volgende:

[..]

Niks mis met europlaten toch
niet echt nee
  Designer maandag 15 februari 2010 @ 13:20:28 #31
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78016047
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:26 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat zijn toch eurobakkenmensen.. daar hoef je dus geen last van te hebben want als ' serieuze liefhebber' haal je daar natuurlijk je neus voor op

ik ga er zomaar even vanuit dat je sarcastisch bent

Ik probeer helemaal niet uit de hoogte of elitair te doen hoor, met het gedeelte wat jij citeerde doelde ik op mensen die hersenloos met elke trend meehollen. (in dit geval dus de retro / vinyl trend)

Dat iemand zijn vinyl uit de eurobak trekt zal me een worst wezen, als mijn muziek ertussen zou staan zou ik het ook doen
🐙
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 13:30:01 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78016355
En als ze nou met ' de trend' meerennen en ze blijken het helemaal geweldig te vinden en worden echte liefhebbers?

niks mis mee IMO

Trouwens zo wijd verspreid is die trend niet... wij liepen na het ulver concert op het station en we werden door zeker 8 mensen aangesproken wat wij nou bij ons hadden. (ze hadden geen tasjes bij 013)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 13:32:24 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78016437
trouwens even 2 slechte fotos van mijn setup (nog gemaakt in mijn studentenkamer)




Ik vind het nog steeds jammer dat ik geen passende cd speler erbij heb maarja die waren er toen nog niet.

Dit plaatje is wat mooier die is met een analoge tuner die heb ik bij ons op het laboratorium gezet. (gaat wel weer mee terug als ik ergens anders ga werken )

geen eigen foto



en een detail van mijn platenspeler (geen eigen foto)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 13:41:03 #34
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78016639


+



aangesloten op



gekoppeld aan



die op zijn beurt deze aanstuurt:



Ik heb ook nog Infinity speakers maar die zijn veeeeeel te groot voor hier, dus die staan in opslag tot ik meer ruimte heb. Die krengen zijn echt loeigroot. Deze Wharfdales zijn lekker compact en toch een lekker geluidje. Met de tijd wel een betere versterker nodig.

Ik voel me echt veeeeel te nieuwerwets in dit topic
Ben trouwens aan het kijken voor een ST.150 in plaats van de speler die ik nu heb.
Heb er ook nog een Sony MD speler en Marantz CD speler (CD5001, net 2 maanden oud) aan hangen. En ja, ik heb maar 1 platenspeler aangesloten. Voor het mixen heb ik een studio en daat staan platenspelers, denon cd spelers en een reloop ding aan een mac met Traktor.

Ik bestel maandelijks nieuwe platen en soms wat 2e hands van Discogs of vergelijkbaar. Het meeste wat ik heb is electronisch/dance, maar er zitten ook echt wel klassiekertjes tussen hoor
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Designer maandag 15 februari 2010 @ 13:44:27 #35
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78016751
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:
En als ze nou met ' de trend' meerennen en ze blijken het helemaal geweldig te vinden en worden echte liefhebbers?

niks mis mee IMO
inderdaad niks mis mee natuurlijk

Ik heb het gevoel dat mensen die opmerking serieuzer nemen dan dat ik hem zelf bedoelde, maar ach dat heb je met internet
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:
trouwens even 2 slechte fotos van mijn setup (nog gemaakt in mijn studentenkamer)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vind het nog steeds jammer dat ik geen passende cd speler erbij heb maarja die waren er toen nog niet.

Dit plaatje is wat mooier die is met een analoge tuner die heb ik bij ons op het laboratorium gezet. (gaat wel weer mee terug als ik ergens anders ga werken )

geen eigen foto

[ afbeelding ]

en een detail van mijn platenspeler (geen eigen foto)

[ afbeelding ]
leuk spul hoor
🐙
pi_78019709
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:
En als ze nou met ' de trend' meerennen en ze blijken het helemaal geweldig te vinden en worden echte liefhebbers?

niks mis mee IMO

Trouwens zo wijd verspreid is die trend niet... wij liepen na het ulver concert op het station en we werden door zeker 8 mensen aangesproken wat wij nou bij ons hadden. (ze hadden geen tasjes bij 013)
haha wat hebben jullie voor kartonnen dingen bij jullie??
pi_78019798
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:41 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]

aangesloten op

[ afbeelding ]

gekoppeld aan

[ afbeelding ]

die op zijn beurt deze aanstuurt:

[ afbeelding ]

Ik heb ook nog Infinity speakers maar die zijn veeeeeel te groot voor hier, dus die staan in opslag tot ik meer ruimte heb. Die krengen zijn echt loeigroot. Deze Wharfdales zijn lekker compact en toch een lekker geluidje. Met de tijd wel een betere versterker nodig.

Ik voel me echt veeeeel te nieuwerwets in dit topic
Ben trouwens aan het kijken voor een ST.150 in plaats van de speler die ik nu heb.
Heb er ook nog een Sony MD speler en Marantz CD speler (CD5001, net 2 maanden oud) aan hangen. En ja, ik heb maar 1 platenspeler aangesloten. Voor het mixen heb ik een studio en daat staan platenspelers, denon cd spelers en een reloop ding aan een mac met Traktor.

Ik bestel maandelijks nieuwe platen en soms wat 2e hands van Discogs of vergelijkbaar. Het meeste wat ik heb is electronisch/dance, maar er zitten ook echt wel klassiekertjes tussen hoor
ja behringer haalt de echte liefhebber ook zijn neus voor op!
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 15:19:52 #38
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78019992
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:13 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ja behringer haalt de echte liefhebber ook zijn neus voor op!
Deze had ik over, zonde om weg te gooien. Het is wel een van de betere Behringers.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78020038
waarom heb je trouwens die mixer dr tussen hangen als je maar 1 tafel hebt aangesloten?
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 15:25:54 #40
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78020192
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:21 schreef Yorrit het volgende:
waarom heb je trouwens die mixer dr tussen hangen als je maar 1 tafel hebt aangesloten?
Er hangt ook nog aan:

1 pc, 2 keyboards, 1 microfoon, 1 cd speler, 1 md speler, 1 tapedeck en af en toe een Roland MT-32.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78020236
ok dan mag het
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 17:46:45 #42
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78024297
Kent iemand nog de platenslikker?
Een soort walkman voor singletjes, rood waren ze, in de jaren '80 had je ze bij Tandy. Ik wil er altijd nog een als gadget maar ik heb ze nooit meer kunnen vinden. Er gingen complete singletjes in en 12" kon ook, maar dan stak het uit.

Volgens mij zoiets:

Al zijn ze in mijn herinnering ronder dan deze, maar ik kan me vergissen, het is lang geleden dat ik er een zag.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78024336
haha supervet

mobiel plaatjes luisteren
  Designer maandag 15 februari 2010 @ 18:18:54 #44
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78025113
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:46 schreef djkoelkast het volgende:
Kent iemand nog de platenslikker?
Een soort walkman voor singletjes, rood waren ze, in de jaren '80 had je ze bij Tandy. Ik wil er altijd nog een als gadget maar ik heb ze nooit meer kunnen vinden. Er gingen complete singletjes in en 12" kon ook, maar dan stak het uit.

Volgens mij zoiets:
[ afbeelding ]
Al zijn ze in mijn herinnering ronder dan deze, maar ik kan me vergissen, het is lang geleden dat ik er een zag.
ik geloof dat er talloze modellen waren van dat soort dingetjes

alleen ik geloof ook dat minstens de helft ervan je platen verziekt omdat de arm niet goed is
🐙
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 18:41:35 #45
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78025809
Het is ook meer een gadget natuurlijk. Er zijn ook platenbussen, kun je op htfr vinden, staat nog bij dat ze wel je plaat vernaggelen

Hij heet dan ook vinylkiller:



Mijn vader had vroeger een heul toffe platenspeler. Had je een arm zo groot als een baksteen waar de naald dan als het ware in hing. Je moest ook instellen wat voor plaat je had (7"/10"/12"), dan ging de naald er vanzelf heen. Je moest die baksteen als de plaat af was en de naald er af weer een slag terug draaien. Ik weet niet meer welk merk, maar in mijn gedachten is het een Yamaha, maar dat kan zijn omdat zijn versterker van Yamaha was en ik dat door elkaar haal.

Later had hij een volautomatische pioneer geloof ik. Eentje die ook automatisch naar het begin van de plaat ging na een druk op de knop en terug kwam als de plaat af was.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78026065
de mijne is ook n automaat, kan ook op repeat (helaas maar 1 kant )
pi_78026079
die vinyl killers zijn grappig ja, wat een paar jaar terug even hype
  Designer maandag 15 februari 2010 @ 19:32:04 #48
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78027665
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:41 schreef djkoelkast het volgende:
Het is ook meer een gadget natuurlijk. Er zijn ook platenbussen, kun je op htfr vinden, staat nog bij dat ze wel je plaat vernaggelen

Hij heet dan ook vinylkiller:

[ afbeelding ]

Mijn vader had vroeger een heul toffe platenspeler. Had je een arm zo groot als een baksteen waar de naald dan als het ware in hing. Je moest ook instellen wat voor plaat je had (7"/10"/12"), dan ging de naald er vanzelf heen. Je moest die baksteen als de plaat af was en de naald er af weer een slag terug draaien. Ik weet niet meer welk merk, maar in mijn gedachten is het een Yamaha, maar dat kan zijn omdat zijn versterker van Yamaha was en ik dat door elkaar haal.

Later had hij een volautomatische pioneer geloof ik. Eentje die ook automatisch naar het begin van de plaat ging na een druk op de knop en terug kwam als de plaat af was.
die volautomaten zijn wel lekker makkelijk ja

toevallig zo'n soort "baksteen" ?



tenminste, das het eerste wat mij te binnen schiet als je baksteen arm zegt

dat zijn tangentiale platenspelers, erg mooi spul
🐙
  Moderator maandag 15 februari 2010 @ 19:49:39 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78028441
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:32 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

die volautomaten zijn wel lekker makkelijk ja

toevallig zo'n soort "baksteen" ?

[ afbeelding ]

tenminste, das het eerste wat mij te binnen schiet als je baksteen arm zegt

dat zijn tangentiale platenspelers, erg mooi spul
Jaaa zo eentje was het! Alleen ik ben niet zeker van het merk, maar die knopjes dat klopt ook precies. Helaas was deze helemaal stuk en is 'ie uiteindelijk weggegooid.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78033668
* rosstek draait de plaat nog eens om. tvp
  maandag 15 februari 2010 @ 21:43:28 #51
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78033943
* Angel_of_Dth zet Prodigy - Invaders must die maar weer eens op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer maandag 15 februari 2010 @ 21:44:31 #52
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78034000
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
* Angel_of_Dth zet Prodigy - Invaders must die maar weer eens op.
een van de tofste platen die ik heb
🐙
  maandag 15 februari 2010 @ 21:51:57 #53
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78034415
Dat is bij mij nog steeds Baroness - Red Album. Ik zal er binnenkort eens foto's van maken, want het is niet alleen een geweldig album, het is ook prachtig om te zien. Hopelijk ook spoedig het nieuwe album, die ik, zoals gezegd in het vorige topic, ook in limited edition besteld heb. Ben daar ook zeer benieuwd naar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78039855
Aha, hier wastie
pi_78039937
ik heb ook een volautomatische btw
pi_78043243
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:44 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

een van de tofste platen die ik heb
dan is t fraai gesteld met je platencollectie
pi_78047009
Hmmm inmiddels wacht ik alweer 8 dagen op m'n McCartney platen. Zijn wel verzonden vanuit Engeland. Hopelijk snel binnen
pi_78048356
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 20:00 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Direct drive is dan weer klein beetje jammer. Als je geen dj bent maar platen liefhebben kun je het beste een snaar hebben
Waarom dat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 10:09:38 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78048525
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom dat?
Ligt een beetje aan de directdrive (ik heb er zelf ook 1 en ben er zeer tevreden mee) een direct drive wordt direct aangedreven door een magnetisch motertje die uit ongeveer 6 polen bestaan en magnetisch worden die polen telkens een stukje verder ' geschoven' je krijgt dus eigenlijk geen ronde beweging maar 6 schokjes. Dit gebeurt bij een snaar ook alleen met een kleiner motertje daar zul je minder schokjes hebben de snaar vertaalt dat naar de platenhouder en dat ook verminderd de schokjes.

Ik heb het nog nooit gezien of gehoort maar dat is de theorie erachter.


Deze heeft 2 ' polen'

als je ooit aan een ventilator van een computer hebt gezeten kun je ook de discrete stapjes voelen. (ik weet niet wat voor moter er in platenspelers zit zo'n moter als hierboven (met borstels) of zoeen als in een computer ventilator (zonder borstels)

[ Bericht 18% gewijzigd door Bosbeetle op 16-02-2010 10:16:19 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_78050756
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de directdrive (ik heb er zelf ook 1 en ben er zeer tevreden mee) een direct drive wordt direct aangedreven door een magnetisch motertje die uit ongeveer 6 polen bestaan en magnetisch worden die polen telkens een stukje verder ' geschoven' je krijgt dus eigenlijk geen ronde beweging maar 6 schokjes. Dit gebeurt bij een snaar ook alleen met een kleiner motertje daar zul je minder schokjes hebben de snaar vertaalt dat naar de platenhouder en dat ook verminderd de schokjes.

Ik heb het nog nooit gezien of gehoort maar dat is de theorie erachter.

[ afbeelding ]
Deze heeft 2 ' polen'

als je ooit aan een ventilator van een computer hebt gezeten kun je ook de discrete stapjes voelen. (ik weet niet wat voor moter er in platenspelers zit zo'n moter als hierboven (met borstels) of zoeen als in een computer ventilator (zonder borstels)
Een snaar heeft natuurlijk een overbrengingsverhouding, waardoor die meer schokjes aan de draaischijf geeft dan de motor aan de snaar. Daarnaast schokt de snaar ook nog eens door zijn eigen elasticiteit lijkt me. In principe zal die constant in en uitveren. Maar daarom is de draaischijf ook 2 kilo, die wordt op gang gebracht en draait door op zijn eigen gewicht, plus nog wat impulsjes om te voorkomen dat hij afremt.

Het is veel simpeler, een direct drive vraagt nogal wat elektronische controle vanwege het lage toerental van de motor. Maar een snaar geeft juist de trillingen van motor door aan de draaischijf, en die weer aan de naald. Bij direct drive moet alle mechanische trilling via de kast door het draaipunt van de schijf naar de naald. Bij een snaar is die rechtstreeks en dat zoemt een beetje.

Direct drive is volgens mij heel moeilijke dingen doen voor een systeem dat naar zijn aard beter is, terwijl je bij een snaar met een naar zijn aard veel minder optimale aandrijving hebt te maken, maar die door het goed uit te voeren het optimum ook benadert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78050962
lees het nog eens.. ik snap je verhaal iig niet echt goed
pi_78052643
En de McCartney LP's binnen, hoewel Ram in een ergere staat is dan in de advertentie beschreven. Andere juist weer beter dan was omschreven
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 13:01:36 #63
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78053405
Ik wacht nog steeds op 2 platen van Fake Blood, wat zijn die dingen moeilijk te krijgen zeg...
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 14:26:59 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78056384
dit is voor dj's maar kan ook voor ons wel handig zijn
quote:
Direct Drive vs. Belt Drive.
Direct drive turntables have the advantage of a quick-start system. You can turn the motor off or hold the platter still with your left hand, put the needle down where you want and quickly get back up to speed. Putting the needle down with the platter sitting still allows greater accuracy and confidfence, and minimizes damage to the record and needle, as well as the harsh noise associated with unstable needle drop. However, to allow quick startup, most direct drive turntables have unusually light platters, allowing greater resonant feedback. They can also transmit more noise from the motor and bearing. Speed can be more unstable, causing greater wow and flutter. A notable exception is the Technics/Panasonic SL1100 and 1200 series turntables. They are particularly heavy, stable and quiet, as direct drive tables go. The SL1200 series is the club DJ's number one choice, and is also perfectly acceptable for audiophile playback (with an "audiophile" cartridge, not a club DJ cartridge). Belt drive turntables, on the other hand, force users to put the needle down with the platter spinning, which requires patience and skill, or a cueing mechanism that drops smoothly. Turntablebasics offers super-viscous silicone fluid for this purpose. Belt drive tables also allow greater platter mass and speed stability. Disadvantages include the propensity of the belt to stretch and harden over the years, hindering both tension and grip. Happily, turntablebasics offers a wide selection of new turntable belts
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 14:49:50 #65
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78057310
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een snaar heeft natuurlijk een overbrengingsverhouding, waardoor die meer schokjes aan de draaischijf geeft dan de motor aan de snaar. Daarnaast schokt de snaar ook nog eens door zijn eigen elasticiteit lijkt me. In principe zal die constant in en uitveren. Maar daarom is de draaischijf ook 2 kilo, die wordt op gang gebracht en draait door op zijn eigen gewicht, plus nog wat impulsjes om te voorkomen dat hij afremt.

Het is veel simpeler, een direct drive vraagt nogal wat elektronische controle vanwege het lage toerental van de motor. Maar een snaar geeft juist de trillingen van motor door aan de draaischijf, en die weer aan de naald. Bij direct drive moet alle mechanische trilling via de kast door het draaipunt van de schijf naar de naald. Bij een snaar is die rechtstreeks en dat zoemt een beetje.

Direct drive is volgens mij heel moeilijke dingen doen voor een systeem dat naar zijn aard beter is, terwijl je bij een snaar met een naar zijn aard veel minder optimale aandrijving hebt te maken, maar die door het goed uit te voeren het optimum ook benadert.
Het mooie van een snaaraandrijving is, dat je een heeeeeel klein motortje aan je plateau kan hangen, en het plateau zwaarder maken. Je plateau start dan wel langzaam, maar omdat je plateau zwaarder is draait het heel stabiel en omdat de snaar een flexibele verbinding is worden trillingen van het motortje gedempt.vJe ziet zelfs modellen waarbij de motor een heel end van het plateau vandaan staat, om die trillingen maar neit door te geven.

Een direct drive geeft de motortrillingen natuurlijk direct mee aan het plateau, omdat het plateau onderdeel is van de motor. Ook zit de motor dichter in de buurt van je naald, en aangezien de magneten / spoelen natuurlijk magnetisch zijn, kunnen die een beetje ruzie krijgen met de spoelen in je element.

(bijv, motor draait op frequentie x, magnetisch veld rondom de motor pulseert ook op die frequentie, Als de naald langzaam naar het midden van de plaat schuift, komt hij steeds dieper in het magnetische veld en wordt frequentie x doorgegeven als een brom in je geluid omdat je spoelen dat natuurlijk oppikken)

dat is bij een snare drive natuurlijk minder, want je motortje is en kleiner (kan door overbrengingsverhouding, direct drive motoren zijn groot) en hij zit verder van je naald af, dus die ondervind minder brom.

Direct drive is niet zozeer beter of slechter dan snare drive, ze zijn alletwee goed in andere dingen.
Je kan een hele mooie audiofiel verantwoorde tafel maken met direct drive, maar hij kan altijd beter met een snare. Een snare is dan weer totaal niet geschikt voor dj-gebruik
🐙
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 14:54:20 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78057500
Of dit



Wel vanaf 8000 euro ongeveer
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78057895
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:49 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Het mooie van een snaaraandrijving is, dat je een heeeeeel klein motortje aan je plateau kan hangen, en het plateau zwaarder maken. Je plateau start dan wel langzaam, maar omdat je plateau zwaarder is draait het heel stabiel en omdat de snaar een flexibele verbinding is worden trillingen van het motortje gedempt.vJe ziet zelfs modellen waarbij de motor een heel end van het plateau vandaan staat, om die trillingen maar neit door te geven.
Maar er zit een snaar tussen, een langere snaar zal over het algemeen beter dempen dan een korte snaar. Maar ze zijn fysiek verbonden.
quote:
Een direct drive geeft de motortrillingen natuurlijk direct mee aan het plateau, omdat het plateau onderdeel is van de motor.
Welke trillingen dan? De trillingen zouden dan van het plateau zelf moeten komen, maar als je die gelijkmatig laat draaien door gewicht en door een elektronische bijsturing, dan is er op zich geen trilling, toch?
quote:
Ook zit de motor dichter in de buurt van je naald, en aangezien de magneten / spoelen natuurlijk magnetisch zijn, kunnen die een beetje ruzie krijgen met de spoelen in je element.
(bijv, motor draait op frequentie x, magnetisch veld rondom de motor pulseert ook op die frequentie, Als de naald langzaam naar het midden van de plaat schuift, komt hij steeds dieper in het magnetische veld en wordt frequentie x doorgegeven als een brom in je geluid omdat je spoelen dat natuurlijk oppikken)
Het lijkt me niet zo heel ingewikkeld dat te ondervangen.
Ik heb geen ervaring met een goede snaaraandrijving, maar ik dacht dat het vermijden van contact dmv een snaar juist de oorsprong van direct drive was.
quote:
dat is bij een snare drive natuurlijk minder, want je motortje is en kleiner (kan door overbrengingsverhouding, direct drive motoren zijn groot) en hij zit verder van je naald af, dus die ondervind minder brom.
Er is in principe geen brom. De trilling komt van de draaiende onderdelen van het motortje.
quote:
Direct drive is niet zozeer beter of slechter dan snare drive, ze zijn alletwee goed in andere dingen.
Je kan een hele mooie audiofiel verantwoorde tafel maken met direct drive, maar hij kan altijd beter met een snare. Een snare is dan weer totaal niet geschikt voor dj-gebruik
Dat zei ik ook, het is een andere benadering. Maar volgens mij is de direct drive de benadering vanuit het optimum en probeer je dat goed werkend te krijgen. Terwijl de snaar niet optimaal is maar als je het maar heel goed uitvoert is het heel goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78057911
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef djkoelkast het volgende:
Of dit

[ afbeelding ]

Wel vanaf 8000 euro ongeveer
Die is briljant inderdaad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:10:58 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78058093
Gaan we hierna een moving coil vs moving magnet discussie voeren
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_78058240
alle audiofiele tafels hebben snaar dus dat zal wel goed zijn
pi_78058887
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:14 schreef Yorrit het volgende:
alle audiofiele tafels hebben snaar dus dat zal wel goed zijn
En zo is het maar net: je wilt geen gekoppelde motor aan je spindel (draailager van je pleateau) hebben hangen, dus dan moet het maar via een snaar die de boel zoveel mogelijk dempt en waarbij de motor zo ontkoppeld mogelijk in je platenspeler zit. Bij goede platendraaiers hangt die motor ergens aan de kast (of zelfs los buiten de kast), maar zeker niet aan het deel waar ook de spindel en de arm zitten. D'r bestaan ook al "magnetic-drive" platenspelers:
http://www.axissaudio.com/turntables/tourbillon.htm
http://www.transrotor.de/(...)nts/tourbillon07.pdf
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Gaan we hierna een moving coil vs moving magnet discussie voeren
Nee, liefst niet... worden (ook) eindeloze discussies...

Ik zeg: genoeg geluld, tijd voor muziek!
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
pi_78059348
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:28 schreef Slutski het volgende:

[..]

En zo is het maar net: je wilt geen gekoppelde motor aan je spindel (draailager van je pleateau) hebben hangen, dus dan moet het maar via een snaar die de boel zoveel mogelijk dempt en waarbij de motor zo ontkoppeld mogelijk in je platenspeler zit. Bij goede platendraaiers hangt die motor ergens aan de kast (of zelfs los buiten de kast), maar zeker niet aan het deel waar ook de spindel en de arm zitten.
Volgens mij ga je uit van de misvatting dat direct drive betekent dat de motor direct aan de spindel zit. Dat is ook een variant maar dat is niet waar het hier om gaat. De direct drive waar het over ging heeft geen motor, dat is een motor. Ipv een motor wordt het plateau aangedreven door magneten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 15:40:57 #73
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78059489
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:54 schreef djkoelkast het volgende:
Of dit

[ afbeelding ]

Wel vanaf 8000 euro ongeveer
ja, alleen jammer dat je met een platenspeler van 8000 euro geen gekleurde platen kan afspelen
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar er zit een snaar tussen, een langere snaar zal over het algemeen beter dempen dan een korte snaar. Maar ze zijn fysiek verbonden.
ja, maar die snaar is flexibel, dus werkt als een demping
kleine trillingen van de mtor worden opgevangen omdat de snaar kan rekken
quote:
[..]

Welke trillingen dan? De trillingen zouden dan van het plateau zelf moeten komen, maar als je die gelijkmatig laat draaien door gewicht en door een elektronische bijsturing, dan is er op zich geen trilling, toch?
iedere motor trilt, hoe mooi je em ook aanstuurt
quote:
[..]

Het lijkt me niet zo heel ingewikkeld dat te ondervangen.
Ik heb geen ervaring met een goede snaaraandrijving, maar ik dacht dat het vermijden van contact dmv een snaar juist de oorsprong van direct drive was.
de reden voor direct drive is het hoge koppel van de motor, sneller starten dus
quote:
Er is in principe geen brom. De trilling komt van de draaiende onderdelen van het motortje.
ja en die zit dus direct vast aan je plateau...
🐙
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:46:11 #74
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78059741
Snaar of niet, ik heb Aenima nog maar eens op mijn platenspeler gelegd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78059761
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:40 schreef DeZwabber het volgende:
ja, maar die snaar is flexibel, dus werkt als een demping
kleine trillingen van de mtor worden opgevangen omdat de snaar kan rekken
Deels ja, maar de snaar veroorzaakt ook weer trilling.
quote:
ja en die zit dus direct vast aan je plateau...
Neehee. Er zitten magneten naast het plateau. Die zitten er niet aan vast. Het plateau is de rotor. Samen met de magneten vormt het plateau de motor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:47:12 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78059800
Bij een beetje platenspeler zitten de motor en het plateau alleen dmv de snaar aan elkaar




[ Bericht 11% gewijzigd door Bosbeetle op 16-02-2010 15:56:27 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:49:24 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78059898
Deze is ook leuk dan kun je per muziek soort een ander naald proberen als je dat wilt



ook wel handig om naalden te vergelijken denk ik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:50:51 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78059964
Mensen met diepe zakken hebben best leuke keuzes



En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:53:27 #79
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78060092
Jammer dat ze allemaal zo lelijk zijn dat ik ze niet zichtbaar in mijn huis zou willen hebben.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:56:07 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78060232
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jammer dat ze allemaal zo lelijk zijn dat ik ze niet zichtbaar in mijn huis zou willen hebben.
die bovenste valt nog enigszins mee



zonder die zwarte strepen helemaal
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 15:56:13 #81
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78060242
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deels ja, maar de snaar veroorzaakt ook weer trilling.
en daarom is het plateau ook zo zwaar De constructie veroorzaakt gewoon in zijn totaal minder trillingen dan bij direct drive. Een snaar kan natuurlijk ook trillen (anders zou gitaarmuziek wel erg stil zijn... ) maar de snaar op je plaat trilt minder dan de motor van direct drive spelers
quote:
[..]

Neehee. Er zitten magneten naast het plateau. Die zitten er niet aan vast. Het plateau is de rotor. Samen met de magneten vormt het plateau de motor.
ja, maar je rotor trilt dus ook he
🐙
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:58:15 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78060327
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jammer dat ze allemaal zo lelijk zijn dat ik ze niet zichtbaar in mijn huis zou willen hebben.
Ze zouden niet misstaan bij ons op het lab
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 15:58:18 #83
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78060331
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij een beetje platenspeler zitten de motor en het plateau alleen dmv de snaar aan elkaar

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zoveel mogelijk massa is natuurlijk de key
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jammer dat ze allemaal zo lelijk zijn dat ik ze niet zichtbaar in mijn huis zou willen hebben.
ik ga er zomaar van uit dat de mensen die zo;n speler kunnen betalen, wel een aparte kamer in hun huis hebben om muziek te luisteren, met de bijbehorende acoustische demping dan maakt het natuurlijk niks meer uit hoe hij er uit ziet
🐙
  dinsdag 16 februari 2010 @ 15:59:09 #84
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78060369
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze zouden niet misstaan bij ons op het lab
Ik heb hier geen lab, ik heb hier een decennia oude versterker. Daar ga ik natuurlijk niet zo'n platenspeler opzetten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 15:59:20 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78060380
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:58 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

zoveel mogelijk massa is natuurlijk de key
[..]

ik ga er zomaar van uit dat de mensen die zo;n speler kunnen betalen, wel een aparte kamer in hun huis hebben om muziek te luisteren, met de bijbehorende acoustische demping dan maakt het natuurlijk niks meer uit hoe hij er uit ziet
ik denk dat mensen die dat kunnen betalen alleen maar dark side of the moon draaien

of kind of blue van miles davis
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 15:59:37 #86
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78060393
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze zouden niet misstaan bij ons op het lab
jij supercentrifugeert uranium ofzo?
🐙
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:00:24 #87
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78060427
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ik denk dat mensen die dat kunnen betalen alleen maar dark side of the moon draaien

of kind of blue van miles davis
ik denk dat de mensen die dat kunnen betalen zelf ooit dat nummer geschreven hebben

🐙
  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 16:00:40 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78060442
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:59 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

jij supercentrifugeert uranium ofzo?
Nee slechts cellysaten bij 100000g/40000rpm daar zou ik geen LP in willen draaien trouwens
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_78060446
Het zijn wel echte draaitafels, met bijzettafels.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:01:50 #90
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78060497


Dit vind ik dan wel weer mooi, voor een moderne platenspeler. Jammer dat ook die al rond de ¤ 1.000,- a ¤ 1.500,- moet kosten. Ik heb 'm nog even in het echt bekeken toen ik op zoek was naar een platenspeler.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:04:34 #91
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78060611
Bij Marantz hebben ze rekening gehouden met Bosbeetle in het lab, je kunt er ook je petrischaaltje op zetten, zoals je ziet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78060721
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:56 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

en daarom is het plateau ook zo zwaar
Nee, volgens mij is hij bij snaaraandrijving zo zwaar om gelijkmatig te draaien.
quote:
ja, maar je rotor trilt dus ook he
In principe niet, dat zou dan van de puls van de magneten moeten komen, maat dat word afgevlakt door het gewicht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:14:00 #93
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78061042
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is hij bij snaaraandrijving zo zwaar om gelijkmatig te draaien.
het is natuurlijk moeilijker om met een elastiekje een plateau van 5 kg merkbaar te laten trillen dan een van nog geen kilo
quote:
[..]

In principe niet, dat zou dan van de puls van de magneten moeten komen, maat dat word afgevlakt door het gewicht.
het gewicht van een dd plateau is heel vaak juist erg laag (ivm die van een snaar)

we gaan het overigens nooit eens worden, en de duurdere DD modellen zijn natuurlijk helemaal niet slecht

de micro seiki ddx:

🐙
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:21:40 #94
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78061343
Ok, als we dan uitgeluld zijn over direct drive vs belt drive (of ga gerust door, maar ik heb er te weinig verstand van om erover mee te praten ):

Als ik mijn naald en element zou willen vervangen, waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een nieuwe? En waar kun je goed terecht voor vervanging? Op internet is vrijwel alles gebaseerd op DJ's, maar wat is belangrijk voor een 'normale' gebruiker?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:23:33 #95
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78061413
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee slechts cellysaten bij 100000g/40000rpm daar zou ik geen LP in willen draaien trouwens
hmmm, 33 1/3 vs 40.000, dat zou betekenen dat je plaat in 1,2 seconde klaar zou zijn met spelen

maar vertel, is je centrifuge direct drive of snare?
🐙
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:26:37 #96
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78061537
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ok, als we dan uitgeluld zijn over direct drive vs belt drive (of ga gerust door, maar ik heb er te weinig verstand van om erover mee te praten ):

Als ik mijn naald en element zou willen vervangen, waar moet ik dan op letten bij aanschaf van een nieuwe? En waar kun je goed terecht voor vervanging? Op internet is vrijwel alles gebaseerd op DJ's, maar wat is belangrijk voor een 'normale' gebruiker?
meh dat valt nog behoorlijk mee hoor, normale elementen zijn gewoon goed te vinden

waar je op moet letten is of het dezelfde is (als het geluid je bevalt ) ja kan natuurlijk ook een ander element nemen, maar dan moet je op gaan letten of je arm en element bij elkaar passen.

Dat gaat dus verder dan kijken of hij op je arm past, maar heeft ook te maken met gewicht van je toonarm en de eigenschappen van het element
🐙
pi_78061654
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:14 schreef DeZwabber het volgende:
het is natuurlijk moeilijker om met een elastiekje een plateau van 5 kg merkbaar te laten trillen dan een van nog geen kilo


het gewicht van een dd plateau is heel vaak juist erg laag (ivm die van een snaar)
De een geeft de trilling door, de ander zou zelf de bron moeten zijn. Het lijkt mij sterk dat een grote toch vrij zware schijf gaat trillen door dat er magnetische kracht op wordt uitgeoefend.
quote:
we gaan het overigens nooit eens worden, en de duurdere DD modellen zijn natuurlijk helemaal niet slecht
Het gaat me ook meer om het werkingsprincipe. De kwaliteit staat of valt toch met de uitvoering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:34:33 #98
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78061892
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De een geeft de trilling door, de ander zou zelf de bron moeten zijn. Het lijkt mij sterk dat een grote toch vrij zware schijf gaat trillen door dat er magnetische kracht op wordt uitgeoefend.
[/quote[

hij gaat er ook door draaien, dus trillen lijkt me no problem

[quote]
[..]

Het gaat me ook meer om het werkingsprincipe. De kwaliteit staat of valt toch met de uitvoering.
ik denk dat als je zuiver natuurkundig gaat denken, en uitgaat van een perfecte motor en perfecte lagers, een snare alsnog beter is, puur omdat pulserende magneten in de buurt van je elemant gewoon altijd op zijn minst een beetje brom geeft
🐙
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 16:38:21 #99
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78062091
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:34 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

ik denk dat als je zuiver natuurkundig gaat denken, en uitgaat van een perfecte motor en perfecte lagers, een snare alsnog beter is, puur omdat pulserende magneten in de buurt van je elemant gewoon altijd op zijn minst een beetje brom geeft
oh, hierbij wel noterend dat je niet zo'n kolos van een perspex plateau hebt van 30 cm dik
🐙
pi_78062484
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:34 schreef DeZwabber het volgende:
ik denk dat als je zuiver natuurkundig gaat denken, en uitgaat van een perfecte motor en perfecte lagers, een snare alsnog beter is, puur omdat pulserende magneten in de buurt van je elemant gewoon altijd op zijn minst een beetje brom geeft
Ik niet zo van het zuiver natuurkundig denken, maar het lijkt me juist afhankelijk van wat er tussen de magneet en de naald zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 16:50:24 #101
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_78062653
Kijk er zijn hier ook nog echte liefhebbers.

Laat die van 8K maar zitten. platenspeler moet analoog zijn.

Die clear audio van mij heeft de motor ieder geval los (die staat in een gat ech los).
en ik vond 2500 euro voor het kunnen afspelen van een plaat wel zat.

Want (vooral) de kabel tussen de platenspeler en de pre-amp koop je ook niet bij de bcc.
pi_78062948
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 15:28 schreef Slutski het volgende:
Ik zeg: genoeg geluld, tijd voor muziek!
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 17:07:07 #103
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78063447
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Kijk er zijn hier ook nog echte liefhebbers.

Laat die van 8K maar zitten. platenspeler moet analoog zijn.

Die clear audio van mij heeft de motor ieder geval los (die staat in een gat ech los).
en ik vond 2500 euro voor het kunnen afspelen van een plaat wel zat.

Want (vooral) de kabel tussen de platenspeler en de pre-amp koop je ook niet bij de bcc.
(en de pre amp ook niet )
🐙
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 17:07:41 #104
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78063475
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:56 schreef blckbb het volgende:

[..]
ik hoor anders nog niks hoor...
🐙
pi_78063662
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:50 schreef Daniel1976 het volgende:
Kijk er zijn hier ook nog echte liefhebbers.

Laat die van 8K maar zitten. platenspeler moet analoog zijn.
Hij is analoog, als ik tenminste de juiste voor me heb. Hij heeft alleen ook nog voorziening dat als je plaat heel slecht is, dat je dat dan digitaal laat corrigeren.
quote:
Want (vooral) de kabel tussen de platenspeler en de pre-amp koop je ook niet bij de bcc.
Is dat net zoiets als de speakerkabelsonzin, of speelt er iets anders bij zo'n kabel?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 17:16:50 #106
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78063921
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij is analoog, als ik tenminste de juiste voor me heb. Hij heeft alleen ook nog voorziening dat als je plaat heel slecht is, dat je dat dan digitaal laat corrigeren.
degene die hij bedoelt, is de laserplatenspeler

die is natuurlijk gewoon digitaal
quote:
[..]

Is dat net zoiets als de speakerkabelsonzin, of speelt er iets anders bij zo'n kabel?
alhoewel er in iedere markt veel onzin wordt verkocht, maken goede kabels altijd verschil in vergelijking met dropveters

het signaal van een platenspeler is erg zacht, en gevoelig voor storingen (bijvoorbeeld een electromagnetisch veld van een 220 volt kabel ) dus juist dat signaal wil je goed afschermen en zonder verlies overbrengen
🐙
pi_78064057
laserplatenspelers zijn, in tegenstelling tot wat je zou denken, 'gewoon' analoog
pi_78064410
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:07 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

ik hoor anders nog niks hoor...
Ram van Paul McCartney draait er nu op
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 17:27:54 #109
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78064426
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:19 schreef Yorrit het volgende:
laserplatenspelers zijn, in tegenstelling tot wat je zou denken, 'gewoon' analoog
verrek je hebt gelijk bizar
🐙
pi_78064481
Wanneer komt trouwens het Reel To Reel topic? (Ik heb een speler )
pi_78064556
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:29 schreef blckbb het volgende:
Wanneer komt trouwens het Reel To Reel topic? (Ik heb een speler )
voor die eckte bazen
pi_78064561
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:16 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

degene die hij bedoelt, is de laserplatenspeler

die is natuurlijk gewoon digitaal
Nee, hij werkt met laser maar aan een laser is niks digitaals. Ipv dat de naald wiebelt tussen spoeltjes, genereert de weerkaatste laser meer of minder stroom op het daartoe gevoelige vlakje.
quote:
alhoewel er in iedere markt veel onzin wordt verkocht, maken goede kabels altijd verschil in vergelijking met dropveters

het signaal van een platenspeler is erg zacht, en gevoelig voor storingen (bijvoorbeeld een electromagnetisch veld van een 220 volt kabel ) dus juist dat signaal wil je goed afschermen en zonder verlies overbrengen
Coax dus? Kooitje van Faraday er omheen, en voldoende dikte, over die afstand kan dat geen probleem zijn.

Ook voor je speakers, hangt ook van je ohms af, maar tot 20 meter volstaat dik elektriciteitssnoer voor alle woonkamerapparatuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78065361
Wat doen jullie trouwens om het geluid van krasjes op een plaat zo veel mogelijk weg te werken?
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 17:52:27 #114
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78065477
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:49 schreef blckbb het volgende:
Wat doen jullie trouwens om het geluid van krasjes op een plaat zo veel mogelijk weg te werken?


🐙
pi_78065548
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:52 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

  Moderator dinsdag 16 februari 2010 @ 18:04:44 #116
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_78065982
Ik kan gewoon kiezen: line out of phono out op mijn platenspeler.
Ook zit er een onzinnige timestretch functie op, die gebruik ik niet. Wel pitch, ik kan niet zonder want de meeste danceplaten draai ik zo'n 3-4% sneller.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_78069961
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 17:49 schreef blckbb het volgende:
Wat doen jullie trouwens om het geluid van krasjes op een plaat zo veel mogelijk weg te werken?
Hij zal vast wel in een van de vorige 9 delen ter sprake zijn gekomen: de Knosti Disco Antistat, je platen schoonmaken voor relatief weinig. De echte krassen haal je natuurlijk nooit meer uit je LP, maar alle urft en hardgeworden zacht die tikken en ruis veroorzaken haal je er mee weg. En meteen antistatisch daarna.



http://www.snijders-hifi.com/product_info.php?products_id=314&osCsid=90d6bc054294b954cd8bc98163f6ac0e

Ow, en als je nog papieren binnenhoezen hebt: vervangen door kunststoffen.

En nu maar weer een plaatje op de draaiert:
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
pi_78070642
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:45 schreef Slutski het volgende:

[..]

Hij zal vast wel in een van de vorige 9 delen ter sprake zijn gekomen: de Knosti Disco Antistat, je platen schoonmaken voor relatief weinig. De echte krassen haal je natuurlijk nooit meer uit je LP, maar alle urft en hardgeworden zacht die tikken en ruis veroorzaken haal je er mee weg. En meteen antistatisch daarna.

[ afbeelding ]

http://www.snijders-hifi.com/product_info.php?products_id=314&osCsid=90d6bc054294b954cd8bc98163f6ac0e

Ow, en als je nog papieren binnenhoezen hebt: vervangen door kunststoffen.

En nu maar weer een plaatje op de draaiert:
[ afbeelding ]
Thanks, maar 50 euro is voor mij best aan de prijs. Bij de kringloop waar ik platen koop zei een man dat ik platen kon wassen met warm of koud (vergeten ) water + afwasmiddel.

Mijn platendraaier heeft trouwens ook de nare gewoonte als een gek te tikken als ik er een plaat op wil leggen. Dat heeft vast iets te maken met antistatisch?
  Designer dinsdag 16 februari 2010 @ 20:05:07 #119
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78070907
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:45 schreef Slutski het volgende:

[..]

Hij zal vast wel in een van de vorige 9 delen ter sprake zijn gekomen: de Knosti Disco Antistat, je platen schoonmaken voor relatief weinig. De echte krassen haal je natuurlijk nooit meer uit je LP, maar alle urft en hardgeworden zacht die tikken en ruis veroorzaken haal je er mee weg. En meteen antistatisch daarna.

[ afbeelding ]

http://www.snijders-hifi.com/product_info.php?products_id=314&osCsid=90d6bc054294b954cd8bc98163f6ac0e

Ow, en als je nog papieren binnenhoezen hebt: vervangen door kunststoffen.

En nu maar weer een plaatje op de draaiert:
[ afbeelding ]
dat is wel een klassieker trouwens, we hebben er hier een uit de eighties ofzo, en ze worden nog steeds exact hetzelfde verkocht
🐙
pi_78070913
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Mijn platendraaier heeft trouwens ook de nare gewoonte als een gek te tikken als ik er een plaat op wil leggen. Dat heeft vast iets te maken met antistatisch?
Ik denk meer iets met statisch... (toch maar die 50 euri investeren misschien... )
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
pi_78071014
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:05 schreef Slutski het volgende:

[..]

Ik denk meer iets met statisch... (toch maar die 50 euri investeren misschien... )
Heb het met iedere plaat. Ligt 't dan niet eerder aan de speler? En zijn er geen goedkopere alternatieven om die platen antistatisch te maken?
pi_78071378
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:05 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

dat is wel een klassieker trouwens, we hebben er hier een uit de eighties ofzo, en ze worden nog steeds exact hetzelfde verkocht
de naam is ook mega!
pi_78186504
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:07 schreef blckbb het volgende:

[..]
En zijn er geen goedkopere alternatieven om die platen antistatisch te maken?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:34 #124
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78186624
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:07 schreef blckbb het volgende:

[..]

Heb het met iedere plaat. Ligt 't dan niet eerder aan de speler? En zijn er geen goedkopere alternatieven om die platen antistatisch te maken?
http://www.wydr.nl/cleaning.htm



Bevalt mij prima.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78186729
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 20:07 schreef blckbb het volgende:
Heb het met iedere plaat. Ligt 't dan niet eerder aan de speler? En zijn er geen goedkopere alternatieven om die platen antistatisch te maken?
Je hebt van die antistatische polsbandjes, voor als je aan het knutselen bent, misschien werkt dat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_78186899
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt van die antistatische polsbandjes, voor als je aan het knutselen bent, misschien werkt dat.
Ik had op een binnenhoes van een van mijn vele platen een advertentie gezien van een antistatisch draaiplateaumat. Net zoals de anti-slip mat die er standaard op zit maar dan anti statisch. Iemand daar eens van gehoord?
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

http://www.wydr.nl/cleaning.htm

[ afbeelding ]

Bevalt mij prima.
Thanks
  vrijdag 19 februari 2010 @ 15:31:32 #127
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78187006
Nee, van een anti-statische slipmat heb ik nooit gehoord.

Wel fijn dat je me eraan herinnert dat ik binnenkort mijn limited Baroness LP krijg, met slipmat.

Vandaag de nieuwe Joanna Newsom binnen gekregen. Had die nog lang niet verwacht, de release is pas de 24e en volgens de bestelbevestiging zou 'ie pas op de 23e verzonden worden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78187044
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nee, van een anti-statische slipmat heb ik nooit gehoord.

Wel fijn dat je me eraan herinnert dat ik binnenkort mijn limited Baroness LP krijg, met slipmat.

Vandaag de nieuwe Joanna Newsom binnen gekregen. Had die nog lang niet verwacht, de release is pas de 24e en volgens de bestelbevestiging zou 'ie pas op de 23e verzonden worden.
Dan moet ik die binnenhoes eens opzoeken
pi_78187192
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:32 schreef blckbb het volgende:

[..]

Dan moet ik die binnenhoes eens opzoeken
Ook mijn Beatles LP's maar weer even in plastic hoezen doen. Zijn toch de meest waardevolle die ik heb
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 15:57:02 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78188069
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

http://www.wydr.nl/cleaning.htm

[ afbeelding ]

Bevalt mij prima.
Ja die zijn prima
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_78188775
Voor 't eerst sinds dat ik 'm op m'n kamer heb mijn reel to reel eens gebruiken. Kijken of 't lukt om Memory Almost Full van Paul McCartney ''over te tapen''. Goeie ouwe tijd
pi_78192221
Net even mijn speler goed bekeken. Is me opgevallen dat als ik een metalen gedeelte van de speler aanraak (middenpin, deel van de arm en element) dat het dan een brom maakt. ik vermoed dat daar ook de tikjes van komen als ik mijn plaat op de speler leg.

Iemand tips?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:17:25 #133
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78193097
Speler goed geaard?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78193219
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Speler goed geaard?
Waarschijnlijk niet dus
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:22:27 #135
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78193285
Dan kun je wel eens dergelijke problemen hebben. Ik heb helaas ook geen randaarde, en zie daarin nu ook maar de oorzaak van alle (kleine) problemen die ik bij tijd en wijle ondervind. Op geaarde stopcontacten heb ik namelijk nooit ergens last van.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78193400
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan kun je wel eens dergelijke problemen hebben. Ik heb helaas ook geen randaarde, en zie daarin nu ook maar de oorzaak van alle (kleine) problemen die ik bij tijd en wijle ondervind. Op geaarde stopcontacten heb ik namelijk nooit ergens last van.
Hij zit wel op een geaard stopcontact.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:28:20 #137
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78193481
En de speler is geaard aan de versterker?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78195293
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En de speler is geaard aan de versterker?
Hoe bedoel je dat?
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 19:30:21 #139
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78195426
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:26 schreef blckbb het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
dat je het metaal van je speler niet aard aan de randaarde, maar via een kabeltje aan je versterker

niet iedere speler en versterker hebben daar een aansluiting voor trouwens
🐙
pi_78195500
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:30 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

dat je het metaal van je speler niet aard aan de randaarde, maar via een kabeltje aan je versterker

niet iedere speler en versterker hebben daar een aansluiting voor trouwens
Hee het zou best kunnen dat daar idd een kabeltje voor aan zat
Even kijken
pi_78195542
Er zit aan de line in kabels wel een kabeltje ja, en als ik die indruk gaat de boel brommen. Maar wat moet ik hiermee?
pi_78195579
Hij kan nergens aan de versterker iig
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:38:55 #143
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78195706
Die hoort aan de aarde van de versterker (doorgaans aangeduid met GND erbij). Kan zijn dat jouw versterker dat niet heeft, dan kun je 'm misschien anders aarden, maar daar heb ik geen verstand van.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 19:39:04 #144
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78195712
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:33 schreef blckbb het volgende:
Er zit aan de line in kabels wel een kabeltje ja, en als ik die indruk gaat de boel brommen. Maar wat moet ik hiermee?
kan je een fotootje maken? telefoon ofzo desnoods

of grofweg tekenen hoe het stekkertje eruit ziet anders
🐙
pi_78195779
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:39 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

kan je een fotootje maken? telefoon ofzo desnoods

of grofweg tekenen hoe het stekkertje eruit ziet anders
Het is gewoon een loos kabeltje. Als ik 'm aanraak en daarna mijn stereo hoor ik geen brom meer. Als ik hem niet vasthou hoor ik een redelijk zachte brom.

Edit: en ik heb helaas geen fototoestel bij de hand
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:43:07 #146
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78195869
Zoiets is de bedoeling waarschijnljk:
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 19:47:17 #147
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196025
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zoiets is de bedoeling waarschijnljk:
[ afbeelding ]
juist! dat, en ik de hele tijd maar een foto zoeken

maar als je dus geen aansluiting op je versterker hebt, kan je een schroefje waarmee de kap vastzit een klein stukje losdraaien en hem daar tussenschuiven

zolang hij maar contact maakt met de behuizing van de versterker
🐙
pi_78196067
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zoiets is de bedoeling waarschijnljk:
[ afbeelding ]
Ik heb wel iets wat er op lijkt (schroefje met schijfje eromheen. Staat zo'n logo naast:
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:48:22 #149
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78196079
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78196264
Hela, gewoon dat schroefje opengeschroeft, kabeltje ertussen, dichtschroeven, en het gebrom is weg !
Dank jullie wellos!
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 19:54:20 #151
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196322
quote:
ik had ground cable turntable ingetypt en interlink ground turntable, I haz failed
🐙
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 19:55:39 #152
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196379
ik heb nog de originele interlink op m'n thorens zitten, zonder aarding whatsoever

maar ik heb dan weer de mazzel dat ik geen brom heb
🐙
pi_78196396
En het akelige gekraak als ik de plaat erop leg is ook afgelopen.

ligt er nu op
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:57:07 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78196448
Ik heb de platenspeler wel netjes geaard aan de versterker, maar heb hier helemaal geen randaarde stopcontacten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78196490
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb de platenspeler wel netjes geaard aan de versterker, maar heb hier helemaal geen randaarde stopcontacten.
Een stekkerblok met geaarde stopcontacten volstaat toch gewoon
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:00:08 #156
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78196559
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:58 schreef blckbb het volgende:

[..]

Een stekkerblok met geaarde stopcontacten volstaat toch gewoon
Ik wilde posten dat ik dat heb, maar eigenlijk, zo zie ik nu, is dat helemaal niet waar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 20:00:39 #157
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196573
had ik eerst ook niet, slaap op de zolder.

maar er zat aarde in de lasdoos in het plafond, dus heb zelf al mijn stopcontacten van randaarde voorzien

volgens mij is overigens in platenspelers zonder losse aard draad, de behuizing verbonden met de mantel van je tulp stekker, dan aard hij ook een soort van

meh, ik gooi nog eens een keertje mooie tulpstekkers op de thorens, ze zijn een beetje versleten
🐙
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:01:25 #158
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78196603
Ik slaap ook op zolder, maar ga niks aanleggen, ik ga hier als het meezit toch op korte termijn weg.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 20:08:09 #159
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196841
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:58 schreef blckbb het volgende:

[..]

Een stekkerblok met geaarde stopcontacten volstaat toch gewoon
als dat stekkerblok niet in een stopcontact met aarde zit maakt het niets uit...

ik weet niet hoever je kennis reikt op dit gebied, maar de aarde in een stopcontact heet aarde omdat het verbonden is met een pin in de meterkast die recht de grond ingaat. Dat zorgt ervoor dat als de behuizing van je versterker / tv / wasmachine onder stroom komt te staan, die stroom weglekt de grond in en je zelf geen gevaar loopt.

kortgezegd werkt het ook zo met de brom die je platenspeler oppikt

oh, en het werkt natuurlijk alleen als je versterker uberhaupt al randaardestekkers heeft
🐙
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 20:09:31 #160
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78196894
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik slaap ook op zolder, maar ga niks aanleggen, ik ga hier als het meezit toch op korte termijn weg.
oh ik heb ook geen plannen om hier nog heel lang te blijven, maar ik heb het denk ik een jaar of drie geleden aangelegd
🐙
pi_78197087
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

als dat stekkerblok niet in een stopcontact met aarde zit maakt het niets uit...

ik weet niet hoever je kennis reikt op dit gebied, maar de aarde in een stopcontact heet aarde omdat het verbonden is met een pin in de meterkast die recht de grond ingaat. Dat zorgt ervoor dat als de behuizing van je versterker / tv / wasmachine onder stroom komt te staan, die stroom weglekt de grond in en je zelf geen gevaar loopt.

kortgezegd werkt het ook zo met de brom die je platenspeler oppikt

oh, en het werkt natuurlijk alleen als je versterker uberhaupt al randaardestekkers heeft
Ah oke dat snap ik wel
Maargoed, 't zijn dus inderdaad schijnbaar aardestekkers in mijn kamer, want de brom is weg
  vrijdag 19 februari 2010 @ 20:22:13 #162
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78197425
Nou ja, dat hoeft niet per se. Ik heb ook een bromtoon als ik de aarde niet aansluit, en niet als deze wel aangesloten is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 20:23:12 #163
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78197469
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:14 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ah oke dat snap ik wel
Maargoed, 't zijn dus inderdaad schijnbaar aardestekkers in mijn kamer, want de brom is weg
oh dat hoeft niet hoor, nu sluit je alleen de brom die je platenspeler oppikt, kort met je versterker

randaarde heeft daar nog niets mee te maken

je moet je voorstellen dat die radiogolven (want dat is die brom dus feitelijk) normaal, door je platenspeler heengaan en "ontvangen" wordt door je kabels waar het geluid doorheen gaat binnenin je speler

en die brom is 50hz, dat kun je dus horen, die brom reist vrolijk samen met het geluid mee door je kabels, door de transistors je versterker in en dan mee met je geluid je speakers in

als je de metalen onderdelen van je platenspeler aardt aan de behuizing van je versterker (wat je nu dus gedaan hebt) "ontvangt" de metalen buitenkant van je platenspeler nu de radiogolven, en die bereiken je geluidskabels niet meer, omdat die golven dus al wegvloeien via de aardleiding naar de behuizing van je versterker.
🐙
pi_78199837
En ligt 't nu aan mij of is 't gekras door dit ook aardig teruggenomen?

Had een plaat gekocht (RAM van Paul McCartney) die nog behoorlijk piepte gisteren, maar 't lijkt nu stukken minder
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 21:26:13 #165
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78201236
lijkt me sterk eigenlijk, aarding is puur voor het afschermen van storing

wat is er dan precies veranderd aan geluid?
🐙
pi_78201743
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:26 schreef DeZwabber het volgende:
lijkt me sterk eigenlijk, aarding is puur voor het afschermen van storing

wat is er dan precies veranderd aan geluid?
Het lijkt alsof de krasjes minder hardnekkig klinken. Zal wel een hersenspinsel zijn inderdaad.

Moet trouwens dat platenspeler ding eens goed afstellen naalddruk staat nu op 2 geloof ik en een andere knop heb ik maar ergens in 't midden gedraait (ellipt/spher)
  Designer vrijdag 19 februari 2010 @ 22:06:28 #167
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78203647
helaas zijn er geen vaste waardes waar je alles zomaar op in kan stellen

het ligt eraan wat voor naald je er in hebt zitten, meestal wel op te zoeken als je het merk en type van je naald opzoekt
🐙
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:42:18 #168
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_78208941
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 19:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Thanks, maar 50 euro is voor mij best aan de prijs. Bij de kringloop waar ik platen koop zei een man dat ik platen kon wassen met warm of koud (vergeten ) water + afwasmiddel.
Ja dat kan ook, maar met die disko-antistat is het allemaal een stuk minder gehannes.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:47:50 #169
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_78209276
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:06 schreef DeZwabber het volgende:
helaas zijn er geen vaste waardes waar je alles zomaar op in kan stellen

het ligt eraan wat voor naald je er in hebt zitten, meestal wel op te zoeken als je het merk en type van je naald opzoekt
Volgens mij is deze procedure redelijk gangbaar:
- Balanceer de hele boel uit zodat alles horizontaal staat en zet alle meters op 0.
- Stel de naalddruk in. Niet te zwaar want dat is niet goed voor je platen, en ook niet te licht want dan heb je kans dat de naald uit de groef springt. 2 Gram is geloof ik een redelijke standaardwaarde.
- Stel dan de anti-skate in, op dezelfde waarde als de naalddruk.
  Designer zaterdag 20 februari 2010 @ 00:35:33 #170
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78212000
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:47 schreef menjo het volgende:

[..]

Volgens mij is deze procedure redelijk gangbaar:
- Balanceer de hele boel uit zodat alles horizontaal staat en zet alle meters op 0.
- Stel de naalddruk in. Niet te zwaar want dat is niet goed voor je platen, en ook niet te licht want dan heb je kans dat de naald uit de groef springt. 2 Gram is geloof ik een redelijke standaardwaarde.
- Stel dan de anti-skate in, op dezelfde waarde als de naalddruk.
ongeveer wel ja

en alhoewel 2 gram een redelijk gemiddelde en veilige naalddruk is, zijn er nog aardig wat elementen (vooral met de wat oudere spelers / elementen, het grote deel van de mensen in dit topic) die het niet goed doen bij 2 gram, en zelfs 3 gram nodig hebben,

oude b&o's bijvoorbeeld werken liever met iets meer dan 1 gram, en als je daar meer op zet sloop je je naald.

(en met 3 gram slijten inderdaad je platen sneller, maar ja, als je naald ervoor gemaakt is...)
🐙
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 10:31:16 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_78221601
Ik heb even gekeken wat voor cartridge ik heb en het stickertje was er vanaf maar er staat nog stanton en EEE na googlen moet het een voorloper van deze zijn



die van mij heeft geen borsteltje maar ik vind dat wel grappig
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 20 februari 2010 @ 10:36:12 #172
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_78221700
tvp
pi_78223764
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Het lijkt alsof de krasjes minder hardnekkig klinken. Zal wel een hersenspinsel zijn inderdaad.

Moet trouwens dat platenspeler ding eens goed afstellen naalddruk staat nu op 2 geloof ik en een andere knop heb ik maar ergens in 't midden gedraait (ellipt/spher)
Ik citeer mezelf niet graag maar volgens mij was het wel een redelijk verhaal:
quote:
Ja, met het contragewicht en de anti-skating. Maar omdat met enig beleid in de praktijk te brengen moet je wel bij de theorie beginnen.

Je hebt de groef en die ziet er in vooraanzicht ongeveer uit als een V. In die V zitten allemaal kleine ribbeltjes die de naald laten trillen en zo de muziek weergeven. Links in de V zitten de ribbeltjes die de linkerbox gaan aansturen, en rechts die voor de rechterbox. Dan zitten de lage tonen links en rechts beneden in die V en de hoge tonen bovenin.

Dan zit de naald dus in die V als een klein v-tje. Het doel is dat die naald al die ribbeltjes net meepakt, maar niet te diep in de groef ligt want daar slijten je platen van en wordt het geluid minder. Dus je begint door het contragewicht te draaien het punt te zoeken dat de naald net op de plaat komt, en dan luister je en als de lage tonen aan beide kanten kraken of helemaal niet worden weergegeven, schroef je het contragewicht iets terug zodat hij die ribbeltjes aan één kant nog net meepakt. Dan heb je de laagste naalddruk.

Maar dan heb je ook nog dat die naald naar binnen getrokken wordt door het draaien van de plaat. Dat betekent dus dat de naald automatisch iets in de rechterkant van de V hangt, en dus de lage tonen slechts via de rechterluidspreker doorgeeft en die voor links mist. Daarvoor heb je de antiskating knop, en die zit meestal niet aan de arm zelf, maar op de voet van de arm, daarmee kun de hele arm iets kantelen, zodat hij richting de linkerkant van de V "valt", om te compenseren voor het naar binnen trekken.

Als die balans hebt zodat beiden kanten even sterk weergegeven worden, moet je misschien iets meer naalddruk zetten. Als je alle tonen aan beide kanten kraakvrij hebt kun je met het contragewicht de naalddruk weer terugzetten tot het punt waarop het net stoort, en dan probeer je met de antiskating knop of dat weggaat, zo niet weer iets meer naalddruk. Dus eerst vind je grofweg de goede naalddruk en dan werk je met met steeds kleiner wordende stapjes van omstebeurt de naalddruk en de antiskating naar het optimum toe.

Zo stel je een platenspeler af. In mijn ervaring kun je dat beter van nul af systematisch aanpakken, dan dat je blijft corrigeren. Als je hem systematisch afgesteld hebt, en het probleem is er nog, is er iets anders aan de hand. Maar waarschijnlijk staat je antiskating gewoon veel te ver, maar klopt de naalddruk ook niet.

Overigens heb ik dat zelf lang niet meer bij de hand gehad omdat ik een tangentiale speler heb en die hebben dat probleem niet. Dus verbeter me gerust als ik het niet goed onthouden heb.
Hier de link voor de omliggende tekst:
Vinyl (5)
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:37:46 #174
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_78356394
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:53 ]
pi_78378653
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik citeer mezelf niet graag maar volgens mij was het wel een redelijk verhaal:
[..]

Hier de link voor de omliggende tekst:
Vinyl (5)
Hmmm daar ga ik morgen even uitgebreid met mijn koptelefoon voor zitten.
Thanks
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:32:08 #176
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78390305
Vandaag Blue Record van Baroness ontvangen. 3 LP's waarvan 1 oranje (kant A/B), een blauwe (C/D) en een blauw/groene (bonus live LP). En als extra's een t-shirt, tas, slipmat en poster.

Mooi pakketje.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:44:14 #177
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78390817
En ook nog eens een bijzonder fijn album, maar dat wist ik al. Maar voorheen voornamelijk op mijn computer geluisterd met mindere speakers, dus klinkt nu wel even aanzienlijk beter.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer woensdag 24 februari 2010 @ 14:14:20 #178
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_78392047
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag Blue Record van Baroness ontvangen. 3 LP's waarvan 1 oranje (kant A/B), een blauwe (C/D) en een blauw/groene (bonus live LP). En als extra's een t-shirt, tas, slipmat en poster.

Mooi pakketje.
dat is inderdaad een tof pakketje zo
🐙
pi_78398603
Na de vakantie even bij de kringloop kijken voor een nieuwe platenspeler. Ze krijgen de hele week door nieuwe dingen binnen dus wie weet zit er wat leuks tussen

(nog steeds spijt dat ik zo'n speler een maand geleden niet heb meegenomen )
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:13:32 #180
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_78401843
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:32 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag Blue Record van Baroness ontvangen. 3 LP's waarvan 1 oranje (kant A/B), een blauwe (C/D) en een blauw/groene (bonus live LP). En als extra's een t-shirt, tas, slipmat en poster.

Mooi pakketje.
Die moet ik ook nog steeds binnenkrijgen. Alleen zonder die extras.
O)))
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:46:59 #181
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78402869
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:13 schreef arucard het volgende:

[..]

Die moet ik ook nog steeds binnenkrijgen. Alleen zonder die extras.
Wel gekleurd vinyl?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:58:06 #182
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_78403319
Ja, deze is het:
De poster zit er wel bij zie ik nu.
O)))
  woensdag 24 februari 2010 @ 18:59:30 #183
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78403404
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:58 schreef arucard het volgende:
Ja, deze is het:
De poster zit er wel bij zie ik nu.
[ afbeelding ]
Cool.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_78403410
sowhey, die hebben t wel begrepen!
  woensdag 24 februari 2010 @ 19:01:26 #185
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78403485
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 18:59 schreef Yorrit het volgende:
sowhey, die hebben t wel begrepen!
Absoluut:

Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 25 februari 2010 @ 10:42:55 #186
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_78426891
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:53 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:07:56 #187
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_78427789
Wiki noemt het "Progressive metal", daar kan ik me wel in vinden.

Te beluisteren op http://www.myspace.com/yourbaroness, staat aardig wat op. Vooral A horse called Golgotha vind ik erg sterk van het nieuwe album.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zondag 28 maart 2010 @ 22:35:26 #188
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79689654
Bol.com is nu ook begonnen met het verkopen van vinyl.
O)))
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:08:46 #189
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_79743025
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef arucard het volgende:
Bol.com is nu ook begonnen met het verkopen van vinyl.
Ik zag het, 30.000 LP's. Wow
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 13:15:10 #190
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79743234
das best cool eigenlijk

wel belachelijk dat ze er onder zetten "voor dit artikel heb je een platenspeler nodig"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:24:29 #191
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_79743578
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:15 schreef Bosbeetle het volgende:
das best cool eigenlijk

wel belachelijk dat ze er onder zetten "voor dit artikel heb je een platenspeler nodig"
Ach, ja. Bij blu-ray's staat ook dat het niet afgespeeld kan worden in een DVD-speler. Dat stond er eerst niet bij. Waarschijnlijk hebben ze een hoop telefoontjes gehad met vragen als 'whjoa, waarom kan ik mijn blu-ray niet afspelen in mijn DVD-speler? Hij past toch?'...
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_79743643
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:24 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ach, ja. Bij blu-ray's staat ook dat het niet afgespeeld kan worden in een DVD-speler. Dat stond er eerst niet bij. Waarschijnlijk hebben ze een hoop telefoontjes gehad met vragen als 'whjoa, waarom kan ik mijn blu-ray niet afspelen in mijn DVD-speler? Hij past toch?'...
Zat mensen die denk ik een 7inch in een cd-speler knallen
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
  Moderator dinsdag 30 maart 2010 @ 13:50:57 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79744677
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:26 schreef thomasss het volgende:

[..]

Zat mensen die denk ik een 7inch in een cd-speler knallen
Ik heb wel een 5'' elpee die in een cdspeler past (ga ik maar niet proberen )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_79745547
Zondag wat platen gekocht in Tiel. Man die wel vaker staat in Tiel maar ook op andere plekken. Ik krijg een e-mail van hem met de plekken. Hele aardige kerel en ook zeker redelijke prijzen
Heb trouwens A Hard Days Night, Rarities en The Silver Beatles gekocht (van the Beatles dus ) en Regatta de Blanc van the Police bij een ander kraampje.
pi_79745577
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:35 schreef arucard het volgende:
Bol.com is nu ook begonnen met het verkopen van vinyl.
Wou het melden idd. Verzendkosten van 2 euro
pi_79748339
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 14:14 schreef blckbb het volgende:
Zondag wat platen gekocht in Tiel. Man die wel vaker staat in Tiel maar ook op andere plekken. Ik krijg een e-mail van hem met de plekken. Hele aardige kerel en ook zeker redelijke prijzen
Heb trouwens A Hard Days Night, Rarities en The Silver Beatles gekocht (van the Beatles dus ) en Regatta de Blanc van the Police bij een ander kraampje.
Als je eens in Rotterdam komt: bij de Plaatboef aldaar heb je enorm veel lp's voor een euro Waaronder Regatta de Blanc
"If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
- Noel Gallagher
pi_79756787
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb wel een 5'' elpee die in een cdspeler past (ga ik maar niet proberen )
beter n cd op je draaitafel
pi_79756945
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:27 schreef thomasss het volgende:

[..]

Als je eens in Rotterdam komt: bij de Plaatboef aldaar heb je enorm veel lp's voor een euro Waaronder Regatta de Blanc
tsja het is leuk spul maar wisselende kwaliteit, dat kost meestal wat meer (moeite/geld)
pi_79796574
Een kort vraagje, waarom vinyl? Waarom niet gewoon een cd oid? Puur uit nostalgie of heeft het een andere reden?
pi_79797870
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 17:48 schreef Dynd het volgende:
Een kort vraagje, waarom vinyl? Waarom niet gewoon een cd oid? Puur uit nostalgie of heeft het een andere reden?
Een CD is natuurlijk een onzinproduct, een overgangsfase, net zoiets als de hybride auto. Het heeft geen innerlijke kwaliteit. Als je muziek digitaal wilt opslaan dan heb je flash, en als je het analoog wilt opslaan dan deugt de CD evenmin. Ik heb er zelf wel een paar honderd van, maar dat is vooral makkelijk om je muziekcollectie lekker te kunnen verwaarlozen, hoewel ze ook niet zo heel bestendig zijn tegen vuil, en landende voorwerpen of naaldhakken.

Ik zeg niet dat vinyl een betere kwaliteit heeft, wel een andere kwaliteit. AAA opgenomen vinyl is in mijn beleving ruimtelijker dan DDD. Warmer ook en dynamischer ook, of dat beleving is door de intrinsieke kwaliteit of dat je dat zo ervaart door de kraakjes e.d. doet er niet toe. Het gaat om de muziekbeleving. Daar komt dan ook bij dat het opzetten van een plaat toch even aandacht vraagt, doorspoelen niet zo een optie is, hoewel ik die functie wel op mijn platenspeler heb, waardoor je dus gewoon even een plaat gaat luisteren, ipv dat je aan dj-en bent. Met mp3's of een afstandsbediening ben ik toch de hele tijd keuzes aan het maken en daar wordt de muziekbeleving niet beter van. De CD uit het CD-tijdperk is daardoor ook meer een verzameling losse nummers dan een album. Het hele idee dat je muziekgenot groter zou worden door een minder nummer over te slaan deugt al niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 31 maart 2010 @ 18:32:59 #201
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79798083
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een CD is natuurlijk een onzinproduct, een overgangsfase, net zoiets als de hybride auto. Het heeft geen innerlijke kwaliteit. Als je muziek digitaal wilt opslaan dan heb je flash, en als je het analoog wilt opslaan dan deugt de CD evenmin. Ik heb er zelf wel een paar honderd van, maar dat is vooral makkelijk om je muziekcollectie lekker te kunnen verwaarlozen, hoewel ze ook niet zo heel bestendig zijn tegen vuil, en landende voorwerpen of naaldhakken.

Ik zeg niet dat vinyl een betere kwaliteit heeft, wel een andere kwaliteit. AAA opgenomen vinyl is in mijn beleving ruimtelijker dan DDD. Warmer ook en dynamischer ook, of dat beleving is door de intrinsieke kwaliteit of dat je dat zo ervaart door de kraakjes e.d. doet er niet toe. Het gaat om de muziekbeleving. Daar komt dan ook bij dat het opzetten van een plaat toch even aandacht vraagt, doorspoelen niet zo een optie is, hoewel ik die functie wel op mijn platenspeler heb, waardoor je dus gewoon even een plaat gaat luisteren, ipv dat je aan dj-en bent. Met mp3's of een afstandsbediening ben ik toch de hele tijd keuzes aan het maken en daar wordt de muziekbeleving niet beter van. De CD uit het CD-tijdperk is daardoor ook meer een verzameling losse nummers dan een album. Het hele idee dat je muziekgenot groter zou worden door een minder nummer over te slaan deugt al niet.
Dat, en het artwork is groter.
O)))
pi_79798348
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:
De CD uit het CD-tijdperk is daardoor ook meer een verzameling losse nummers dan een album. Het hele idee dat je muziekgenot groter zou worden door een minder nummer over te slaan deugt al niet.
De CD heeft wel een imo groot voordeel tegenover de LP, je hoeft m niet om te draaien. ook kun je 80 minuten nonstop muziek laten horen, wat juist album-eigenschappen ten goede komt. ook handig als je andere dingen wilt doen dan met het platendraaien bezig zijn, spacen op de muziek bijvoorbeeld . volledig electronische media kunnen natuurlijk nog langer doorgaan.
hoewel 2 kanten ook weer een mooie indeling biedt waardan ook gebruik van gemaakt wordt.
pi_79803602
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het hele idee dat je muziekgenot groter zou worden door een minder nummer over te slaan deugt al niet.
Daar heb je een verdomd goed punt. Had altijd bij albums dat ik vaak nummers oversloeg omdat ik ze minder vond. Echter bij de LP ben je als het ware ''geforceerd'' om ze te luisteren en ga je het toch waarderen
pi_79803667
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:32 schreef arucard het volgende:

[..]

Dat, en het artwork is groter.
Gaat 't bij mij ook deels om. Wat beter dan artwork zoals bijvoorbeeld Abbey Road van the Beatles 4x groter te hebben dan bij een CD. Zie je veel meer detail ook.
  woensdag 31 maart 2010 @ 21:25:55 #205
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_79805828
Dat mensen de mogelijkheid een nummer over te slaan als nadeel van de cd opvoeren, vind ik aperte onzin. Daar kies je zelf voor, het is niet noodzakelijk, volledige albums luisteren doe je omdat je dat wil, niet omdat het te lastig voor je is om een album gedeeltelijk te luisteren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_79831559
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 21:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat mensen de mogelijkheid een nummer over te slaan als nadeel van de cd opvoeren, vind ik aperte onzin. Daar kies je zelf voor, het is niet noodzakelijk, volledige albums luisteren doe je omdat je dat wil, niet omdat het te lastig voor je is om een album gedeeltelijk te luisteren.
Ik wil er geen filosofische discussie van maken, maar het hebben van keuzes is niet per se alleen maar positief.

Dat het mij meer plezier geeft verklaar ik vanuit het geheel, en daar hoort dus een bepaalde aandacht bij, maar ook het gewoon lekker op laten staan tot aan het eind. Het heeft een ander ritme dan een lijst mp3's, waarin ik toch altijd ga zitten kiezen, en ook een ander ritme dan een cd. Het medium nodigt uit tot bepaald gedrrag of niet. Ik vind het prettig om uitgenodigd te worden om een plaat gewoon uit te luisteren, ipv dat ik zelf keuzes moet maken.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:40 schreef Yorrit het volgende:

[..]

De CD heeft wel een imo groot voordeel tegenover de LP, je hoeft m niet om te draaien. ook kun je 80 minuten nonstop muziek laten horen, wat juist album-eigenschappen ten goede komt. ook handig als je andere dingen wilt doen dan met het platendraaien bezig zijn, spacen op de muziek bijvoorbeeld . volledig electronische media kunnen natuurlijk nog langer doorgaan.
hoewel 2 kanten ook weer een mooie indeling biedt waardan ook gebruik van gemaakt wordt.
Ja, maar tegelijk heb ik het idee dat 80 minuten ook wel erg veel is voor veel artiesten. Het is volgens mij ook niet zo dat ze er langer over zijn gaan doen om een album vol te schrijven. Het was een beetje in een klein uur geforceerd, en nu is het opgerekt tot 80 minuten. Ik draai ook niet zoveel muziek uit het CD-tijdperk, maar ik ken weinig CD's die echt bomvol zitten, vaak zit er dan altijd wel wat bij wat meer van hetzelfde is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79839617
quote:
Op donderdag 1 april 2010 14:54 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik vind het prettig om uitgenodigd te worden om een plaat gewoon uit te luisteren, ipv dat ik zelf keuzes moet maken.
.
hmm, omdraaien of niet?
  donderdag 1 april 2010 @ 18:34:23 #208
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_79839821
quote:
Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef Yorrit het volgende:

[..]

hmm, omdraaien of niet?
Dat vind ik inderdaad weer een nadeel van vinyl. Niet omdat het moeite kost, maar omdat het album onderbroken wordt. En soms ook gedwongen op momenten waar je eigenlijk liever de nummers in elkaar over hoort gaan.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator donderdag 1 april 2010 @ 21:10:35 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_79846131
Dat is voornamelijk een probleem van nieuwere albums vroeger hield men daar gewoon rekening mee albums zijn sinds de komst van de cd ook een stuk langer geworden. (en met mp3s wordt het denk ik alleen nog maar langer, ja ik heb het ook over bull of heaven met hun nummers van meer dan 60 uur en als langste nummer 1 van 1543 uur )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Designer donderdag 1 april 2010 @ 21:51:43 #210
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_79848071
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is voornamelijk een probleem van nieuwere albums vroeger hield men daar gewoon rekening mee albums zijn sinds de komst van de cd ook een stuk langer geworden. (en met mp3s wordt het denk ik alleen nog maar langer, ja ik heb het ook over bull of heaven met hun nummers van meer dan 60 uur en als langste nummer 1 van 1543 uur )
en ik vond porcupine tree met een nummer van 55 minuten al lang
🐙
  donderdag 1 april 2010 @ 23:15:37 #211
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_79851919
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:50:54 ]
  donderdag 1 april 2010 @ 23:20:25 #212
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_79852152
Ik denk ook dat de CD over een aantal jaar gewoon zal verdwijnen. Dat er alleen nog maar mp3's en voor de verzamelaar vinyl overblijft.
O)))
pi_79882307
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:20 schreef arucard het volgende:
Ik denk ook dat de CD over een aantal jaar gewoon zal verdwijnen. Dat er alleen nog maar mp3's en voor de verzamelaar vinyl overblijft.
+1, maar dan niet alleen mp3, maar het album in een digitale vorm in verschillende kwaliteiten van low-res mp3 128kbs bagger tot hi-res 24bit/192khz PCM (want dat laatste is veelal waarin de masteropname opgenomen is) en mediadrager-onafhankelijk. In de praktijk dus veelal opgeslagen op een NAS en afgespeeld via een mediabox, hopelijk een goeie zoals een Linn Digital Server (Majik of Akurate).

Verstokte zielen spelen die 24bit/192kz af via een in een vinyl gemoduleerde groef (hoef je 'm zelf niet meer te D-A converten )
En dit wereldse leven is niets dan vermaak en spel (Sourat Al Ankabout: 64)
pi_80199196
Ik heb een nieuwe platendraaiert
Een sony PS-T25
  maandag 12 april 2010 @ 11:02:23 #215
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_80218319
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 18:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De CD uit het CD-tijdperk is daardoor ook meer een verzameling losse nummers dan een album.
Que? Wil je nu zeggen dat artiesten tegenwoordig geen complete albums met een duidelijke lijn er in maken vanwege het intreden van de cd?
pi_80236692
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Que? Wil je nu zeggen dat artiesten tegenwoordig geen complete albums met een duidelijke lijn er in maken vanwege het intreden van de cd?
Zo stellig zou ik het niet willen zeggen, alleen al omdat ik niet alle muziek van het CD-tijdperk ken, relatief weinig zelfs. Maar als je de studio in wordt gestuurd om een CD van 80 minuten op te nemen is dat natuurlijk al een ander uitgangspunt dan dat je 2x 25 minuten gaat opnemen. Of 4 x 25 minuten. Dus het zal zeker zijn invloed hebben. Bij veel platen heeft de ene kant ook een heel ander karakter dan de ander. Maar dan ook gewoon de tijdgeest zijn natuurlijk.

Misschien staat een veronderstelde trend naar meer of minder een verzameling van losse nummers daar wel los van. Maar het ritme van het uitbrengen van albums lijkt me eerder versneld dan verlangzaamd, dus dan zou een band voor het opnemen van een plaat het er echt op moeten proppen, het geconcentreerd moeten maken, en voor een CD juist wat nummers of ideeën moeten toelaten die anders buiten de selectie zouden zijn gevallen.

Maar het is ook eigenlijk niet te beoordelen, in ieder geval niet objectief. Het lijkt mij in ieder geval sterk dat het allemaal gewoon hetzelfde blijft terwijl het medium is veranderd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 april 2010 @ 13:42:59 #217
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_80382481
Vandaag eindelijk de laatste 3 albums van mijn Amazonbestelling mogen ontvangen:

Rodrigo y Gabriela (1LP, 180 gr)
Pearl Jam - Ten (2LP, 180 gr)
Jimi Hendrix - Valleys of Neptune (2LP, 180gr)

Zijn lang onderweg geweest omdat de douane er blijkbaar nog naar wilde kijken. Gelukkig geen extra rekening hoeven betalen aan de postbode, ook geen extra rekening in de verpakking gevonden.

En dat is voorlopig waarschijnlijk even de laatste (grote) bestelling geweest.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Designer zaterdag 17 april 2010 @ 00:04:16 #218
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80407823
voor mijn verjaardag The Incident van Porcupine Tree op vinyl cadeau gekregen van mijn zusje
🐙
pi_80419798
Ook maar weer eens een keer posten, binnenkort waarschijnlijk een nieuwe platenspeler aanschaffen (belastingteruggave ftw!)

Laatste aanwinsten op vinyl gebied:

Giant Squid - The Ichthyologist 2LP



En de opbrengst van de platenbeurs Utrecht vorige week



Pantera - Great Southern Trendkill LP
Down - NOLA LP
Cynic - Traced in Air Clear LP
Tool - 10.000 Days 2 LP Green
Khanate - Clean Hands Go Foul LP Caramel/Vanilla Swirl (ja het staat echt zo op het stickertje, ik verzin het ook niet)
Opeth - Morningrise 2 LP Grey
  Designer zaterdag 17 april 2010 @ 14:59:53 #220
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80419949
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 14:53 schreef mr_cucumber het volgende:
Ook maar weer eens een keer posten, binnenkort waarschijnlijk een nieuwe platenspeler aanschaffen (belastingteruggave ftw!)

Laatste aanwinsten op vinyl gebied:

Giant Squid - The Ichthyologist 2LP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En de opbrengst van de platenbeurs Utrecht vorige week

[ afbeelding ]

Pantera - Great Southern Trendkill LP
Down - NOLA LP
Cynic - Traced in Air Clear LP
Tool - 10.000 Days 2 LP Green
Khanate - Clean Hands Go Foul LP Caramel/Vanilla Swirl (ja het staat echt zo op het stickertje, ik verzin het ook niet)
Opeth - Morningrise 2 LP Grey
en voor de 10e keer op rij slaag ik er in om de platenbeurs te missen
🐙
  zaterdag 17 april 2010 @ 17:05:14 #221
1602 Fransie
blue is not red
pi_80422813
Als TVP, mijn setje:

Versterker Denon 3808

met een Rega P1

en Totem Arro.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_80524697
Toch maar teruggeschwitcht naar mn oude speler. Had het gevoel dat dat nieuwe ding niet goed werkte met de gewichten. Leek telkens zwaarder op de plaat te vallen, heel vreemd. Geen zin om dat ding mn platen te laten vernielen
pi_80524715
Kan je trouwens bij een platenspeler zonder Pitchknop toch de pitch op een bepaalde manier aanpassen?
pi_80524962
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:15 schreef blckbb het volgende:
Kan je trouwens bij een platenspeler zonder Pitchknop toch de pitch op een bepaalde manier aanpassen?
je hand tegen de rand van de platter houden
pi_80525210
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:20 schreef Yorrit het volgende:

[..]

je hand tegen de rand van de platter houden
Whehe
pi_80525999
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:15 schreef blckbb het volgende:
Kan je trouwens bij een platenspeler zonder Pitchknop toch de pitch op een bepaalde manier aanpassen?
Bij snaaraandrijving kun je natuurlijk de overbrengingsverhouding aanpassen, met tape of zo. Als je de omtrek van het wieltje van de motor vergroot dan gaat die sneller draaien, als je de omtrek van waar de draaischijf wordt aangedreven vergroot dan draait hij langzamer. Maar ik betwijfel of dat je probleem oplost.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80526203
Hij draait ietsjes te snel heb ik 't idee
  Designer dinsdag 20 april 2010 @ 16:52:37 #228
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80526218
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:15 schreef blckbb het volgende:
Kan je trouwens bij een platenspeler zonder Pitchknop toch de pitch op een bepaalde manier aanpassen?
Dat verschilt per platenspeler, sommige hebben een stelschroefje onder de platter voor een trimpot, sommigen schijnen het zelf automatisch te regelen (met wisselend resultaat), en bij sommige platenspelers is de enige optie om een regelaar voor je motor te halen (die een klein fortuin kosten)

my guess would be dat er een afstelmogelijkheid zit onder de platter zit, misschien een onopvallend schroefje
🐙
  Designer dinsdag 20 april 2010 @ 17:15:11 #229
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_80527124
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:05 schreef Fransie het volgende:
Als TVP, mijn setje:

Versterker Denon 3808
[ afbeelding ]
met een Rega P1
[ afbeelding ]
en Totem Arro.
[ afbeelding ]
oeh das waar ook, ik heb nieuwe speakerts, de oude kefjes waren overleden en nieuwe onderdelen voor de scheidingsfilter kosten meer dan de speakers waard zijn

dus bij de lokale muziekboer wezen luisteren, en thuisgekomen met een set Dali ikon 5 speakers



dat geluid
🐙
pi_80527213
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:52 schreef blckbb het volgende:
Hij draait ietsjes te snel heb ik 't idee
Dat is makkelijk na te meten met een stopwatch, vergeet alleen niet dat het 33 1/3e is, en niet 33 toeren zoals vaak afgekort. Je kunt ook een mp3tje mee laten lopen.

En bij gebrek aan een afstelmogelijkheid, zou je dan inderdaad de omtrek van de aangedreven cirkel onderop de draaischijf iets groter kunnen maken door er iets op te plakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80527328
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:52 schreef blckbb het volgende:
Hij draait ietsjes te snel heb ik 't idee
zitten er niet van die gaatjes aan de zijkant van de platter?
pi_80527637
Heb er een laagje verfafdek tape omheen gedaan en het klinkt al een stukje beter moet ik zeggen. Later maar bepalen of er nog iets meer op moet
pi_80527651
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 17:20 schreef Yorrit het volgende:

[..]

zitten er niet van die gaatjes aan de zijkant van de platter?
Nope
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 21:14:39 #234
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_80537128


heb ik dit weekend gekregen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_80540883
Had dit ook al in het Michael Jackson topic gepost maar misschien weten jullie dit ook wel?

Mensen, ik vind net 3 Vinyl singles op m'n vaders zolder, waarvan eentje Smile - Michael Jackson. Hij heeft deze rond 1998 ooit eens van een goede vriend gekregen. Nu kan ik me vaag herinneren dat deze erg zeldzaam is. Zoja, wat zou de vraagprijs hiervoor ongeveer zijn? (Niet dat ik denk hem te verkopen)
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:31:04 #236
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_80541045
Deze?

Geen idee hoe betrouwbaar een prijs op Discogs is als referentie voor de waarde, maar daar in ieder geval behoorlijk prijzig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_80543112
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Deze?

Geen idee hoe betrouwbaar een prijs op Discogs is als referentie voor de waarde, maar daar in ieder geval behoorlijk prijzig.
Die ja, niet slecht.
pi_80543725
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:13 schreef Dynd het volgende:

[..]

Die ja, niet slecht.
Serienummer gecheckt? Niet dat je slechts naar deh oes kijkt
pi_80544262
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:26 schreef blckbb het volgende:

[..]

Serienummer gecheckt? Niet dat je slechts naar deh oes kijkt
Ja die klopt ook Epic 665130 6 uit '97.
pi_80544697
Mooie Mooie hoes ook met Charlie Chaplin.

Let wel op dat de aangeboden plaat in Mint staat is (spiksplinternieuw) en als de jouwe dat niet is er al heel veel van de waarde afgaat
pi_80545017
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:50 schreef blckbb het volgende:
Mooie Mooie hoes ook met Charlie Chaplin.

Let wel op dat de aangeboden plaat in Mint staat is (spiksplinternieuw) en als de jouwe dat niet is er al heel veel van de waarde afgaat
Er zit zelfs nog van dat doorzichtige folie omheen. Kan op het moment geen foto maken maar hij ziet er dus goed uit, alleen een hoekje wat lichtelijk verdrukt is.

(En dat is trouwens Michael Jackson verkleed als chaplin ^^)

Maarja, ik ga hem inlijsten heb ik besloten.
pi_80545188
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:59 schreef Dynd het volgende:

[..]

Er zit zelfs nog van dat doorzichtige folie omheen. Kan op het moment geen foto maken maar hij ziet er dus goed uit, alleen een hoekje wat lichtelijk verdrukt is.

(En dat is trouwens Michael Jackson verkleed als chaplin ^^)

Maarja, ik ga hem inlijsten heb ik besloten.
Is wel het leukste ja Zonde om zoiets te verkopen
pi_81147989
De laatste dagen binnengekomen:


City of Ships - Look What God Did To Us LP


65daysofstatic - We Were Exploding Anyway LP


Across Tundras - Dark Songs of the Prairie LP


Explosions in the Sky - Friday Night Lights LP


Mr Bungle - Mr Bungle LP
pi_81380913
Zojuist wat oude platen met glassex en een stoffen doekje schoongemaakt. Resultaat: verbluffend, zeker 70% minder krasgeluid
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:02:08 #245
58063 uppie83
Sousousou
pi_81383100
Van de week de driedubbel lp van Woodstock aangeschaft
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  dinsdag 18 mei 2010 @ 14:14:56 #246
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_81578168
De here is bij mij aangekomen!



2 albums op vinyl van Christ (de linker is een gatefold, met 2 vinyls erin, de rechter is er 1 op rood). en 2 cdtjes (ook van Christ.)
had liever ook het cd album "blue shift emissions" op vinyl gehad, maar die is niet echt meer te krijgen. (jammer genoeg net mijn favoriet natuurlijk)

Maar wel een mooie rooie vinyl
Christ. maakt echt prachtige melodische IDM (of hoe je het wilt noemen) met het beste gebruik van synthesizers dat ik sinds lange tijd heb gehoord. Zelden zoveel emotie uit een keyboard horen komen... dat moet op vinyl

Ik wil trouwens mijn platenspeler en versterker een goeie afstel en schoonmaakbeurt geven (het liefst zelf, want dat is het leukste). Iemand tips? zo heb ik bv geen flauw idee hoe ik de gewichten e.d. van m'n arm moet instellen bv.

Ohja, en ik wil graag nieuwe naald(en). nu heb ik wel websites enzo gevonden, maar hoe kan ik zien welke ik moet hebben?

Mijn naald die er nu inzit geeft aan: Shure 75 - 6
hoe weet je welke andere naalden er dan ook in passen?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Moderator dinsdag 18 mei 2010 @ 14:18:27 #247
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81578303
gewoon googlen staan genoeg goede tutorials over het afstellen van naalden etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_81580043
Ik heb problemen met het afstellen. Het rechterkanaal blijft telkens piepen, ik denk dat de naald hem heeft begeven
pi_81633239
Ik probeer als het kan albums op vinyl te kopen. Met sommige cd's hebben ze met de geremasterde versies geen goed gedaan (naar mijn mening). Heb wel last van dat het geluid soms heel erg krakerig klinkt, aan de ene kant heeft dat wel wat, maar misschien moet ik toch maar eens iets aanschaffen om het stof van de LP's te kunnen halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2010 17:11:27 ]
  Designer woensdag 19 mei 2010 @ 18:25:41 #250
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_81636715
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:09 schreef Rodulf het volgende:
Ik probeer als het kan albums op vinyl te kopen. Met sommige cd's hebben ze met de geremasterde versies geen goed gedaan (naar mijn mening). Heb wel last van dat het geluid soms heel erg krakerig klinkt, aan de ene kant heeft dat wel wat, maar misschien moet ik toch maar eens iets aanschaffen om het stof van de LP's te kunnen halen.
denk dat een van de bekendste en goedkoopste oplossingen om je platen goed te wassen de knosti disco antistat is



vooral handig als je er een paar achter elkaar doet
🐙
pi_81813092
Hallo daar vinylliefhebbers!
Ik heb gehoord dat er blijkbaar van die handige platenspelers bestaan (waar je volgens mij?) via een usb poort en wat extra gepriegel wat ik niet 1, 2, 3 naar boven kan halen, vinyl kan converteren naar mp3 of iets anders digitaals.

Dat zou namelijk ideaal zijn, want ik heb een paar vinyls die ik maar al te graag onderweg zou willen luisteren, maar ik heb natuurlijk geen interesse om met een logge platenspeler heen en weer te zeulen als ik gewoon een muziekspeler heb.
Mocht iemand ook weten van het bestaan van ditgene waar ik het over heb en verder een beetje op de hoogte hiervan zijn; ik zou graag willen weten hoeveel zo'n prachtding kost en wat een redelijk betrouwbaar merk is binnen die groep apparaten.

Bij voorbaat dank voor de hulp
  maandag 24 mei 2010 @ 00:02:35 #252
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81814083
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:05 schreef Fransie het volgende:
Als TVP, mijn setje:

Versterker Denon 3808
[ afbeelding ]
met een Rega P1
[ afbeelding ]
en Totem Arro.
[ afbeelding ]
Die Rega lijkt erg op mijn Project Debut III

Ben vandaag op de Neude nog bij De evolutie van de geluidsdrager geweest. Best grappig om die oude jazz en bluesplaten van voor 1930 eens te horen.

En ook nog een single van Patrick Hernandes gescoord
  maandag 24 mei 2010 @ 00:02:46 #253
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_81814089
Ik zou het dan gewoon downloaden.
O)))
  maandag 24 mei 2010 @ 00:03:05 #254
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_81814104
Over het digitaliseren van vinyl zijn al talloze websites gemaakt. Ik zou gewoon eens googlen en zien wat je zoal tegenkomt. Je kunt allicht gewoon je versterker op je computer aansluiten om de boel op te nemen, hoef je niet nog een platenspeler te kopen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 24 mei 2010 @ 00:12:00 #255
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81814536
quote:
Op zondag 23 mei 2010 23:40 schreef psaexorp het volgende:
Hallo daar vinylliefhebbers!
Ik heb gehoord dat er blijkbaar van die handige platenspelers bestaan (waar je volgens mij?) via een usb poort en wat extra gepriegel wat ik niet 1, 2, 3 naar boven kan halen, vinyl kan converteren naar mp3 of iets anders digitaals.

Dat zou namelijk ideaal zijn, want ik heb een paar vinyls die ik maar al te graag onderweg zou willen luisteren, maar ik heb natuurlijk geen interesse om met een logge platenspeler heen en weer te zeulen als ik gewoon een muziekspeler heb.
Mocht iemand ook weten van het bestaan van ditgene waar ik het over heb en verder een beetje op de hoogte hiervan zijn; ik zou graag willen weten hoeveel zo'n prachtding kost en wat een redelijk betrouwbaar merk is binnen die groep apparaten.

Bij voorbaat dank voor de hulp
O ja. De debut III (zie vorige post) heeft ook een variant met USB poort. http://www.project-audio.com/main.php?prod=debutphusb&cat=turntables&lang=en

Deze zijn redelijk goed te betalen. Ik dacht dat de USB versie zo rond de 120 euro kostte.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:13:48 #256
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81814608
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef arucard het volgende:
Ik zou het dan gewoon downloaden.
Die single van Hernandes? Waarom dat? Die kostte toch maar 50 cent.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:30:53 #257
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_81815375
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Die Rega lijkt erg op mijn Project Debut III

Ben vandaag op de Neude nog bij De evolutie van de geluidsdrager geweest. Best grappig om die oude jazz en bluesplaten van voor 1930 eens te horen.

En ook nog een single van Patrick Hernandes gescoord
En dat vertel je nu
ik woon daar practisch om de hoek, maar ik wist het niet

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 24 mei 2010 @ 00:36:57 #258
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81815626
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:30 schreef timbob het volgende:

[..]

En dat vertel je nu
ik woon daar practisch om de hoek, maar ik wist het niet
Als je zo af en toe eens in het Utrecht topic zou kijken had je het kunnen weten.
  maandag 24 mei 2010 @ 01:27:28 #259
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_81817256
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:13 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Die single van Hernandes? Waarom dat? Die kostte toch maar 50 cent.
Oh nee, ik bedoelde de post boven die van jou. Die van jou stond er nog niet toen ik het typte.
O)))
  maandag 24 mei 2010 @ 01:30:32 #260
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_81817370
quote:
Op maandag 24 mei 2010 01:27 schreef arucard het volgende:

[..]

Oh nee, ik bedoelde de post boven die van jou. Die van jou stond er nog niet toen ik het typte.
O ja, dat snijdt wat meer hout idd :p vinyl rips klinken waarschijnlijk een stuk minder ok ja.
pi_81819779
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:02 schreef arucard het volgende:
Ik zou het dan gewoon downloaden.
Ik koop zelden iets voordat ik het luister en ben daarom wel ''leren downloaden'', maar ik heb onderhand het punt bereikt dat ik bij zulke onbekende meuk uitkom, dat ik soms uit extreme nieuwsgierigheid gewoon een album koop waarvan er op het internet gewoon niks van te vinden is.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Over het digitaliseren van vinyl zijn al talloze websites gemaakt. Ik zou gewoon eens googlen en zien wat je zoal tegenkomt. Je kunt allicht gewoon je versterker op je computer aansluiten om de boel op te nemen, hoef je niet nog een platenspeler te kopen.
Er valt niet veel te googlen als je niet kan duidelijk verwoorden wat je precies zoekt; maar ik denk dat ''digitaliseren van vinyl'' me aardig in de juiste richting gaat helpen. dankjewel!

Dat laatste zegt me trouwens helemaal niks (wat niet al te gek is aangezien ik helemaal geen eigen platenspeler heb) , ik moet wellicht een middagje SinadO goed in de gaten houden denk ik.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:12 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

O ja. De debut III (zie vorige post) heeft ook een variant met USB poort. http://www.project-audio.com/main.php?prod=debutphusb&cat=turntables&lang=en

Deze zijn redelijk goed te betalen. Ik dacht dat de USB versie zo rond de 120 euro kostte.
Held , Lee Dorian verbleekt in jouw bijzijn
  Moderator donderdag 27 mei 2010 @ 21:12:55 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_81988709



jammer dat discipline wel overslaat
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_82183638
Nieuwe spelert
Sanyo TP-1020
  Designer dinsdag 1 juni 2010 @ 13:32:56 #264
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_82186748
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 12:09 schreef blckbb het volgende:
Nieuwe spelert
Sanyo TP-1020
alweer?

🐙
pi_82187704
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 13:32 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

alweer?

Ja

Ik had een nieuwe speler een soort van geërft van m'n stiefopa. Die was alleen niet in orde. Toen m'n oude erbij gehaald maar door een ongelukje ging de naald stuk
pi_82187741
Dit is trouwens wel een direct drive
  dinsdag 1 juni 2010 @ 19:10:10 #267
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_82201738
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 21:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

jammer dat discipline wel overslaat
Als Thela Hun Ginjeet maar af te spelen is.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:52:26 #268
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_82214640
TerugVindtPlatenspeler

wij hebben ook nog een behoorlijk aantal LPs liggen

OA the white album en Abbey road

de abbey road die wij hebben is een "Kleuren LP"
(de album cover zit op de LP,ik post wel een pic)
  Designer dinsdag 1 juni 2010 @ 22:56:35 #269
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_82214893
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:52 schreef Flodder450 het volgende:
TerugVindtPlatenspeler

wij hebben ook nog een behoorlijk aantal LPs liggen

OA the white album en Abbey road

de abbey road die wij hebben is een "Kleuren LP"
(de album cover zit op de LP,ik post wel een pic)
Dat heet een PictureDisc, tof!
🐙
pi_82362271
Binnenkort belastingteruggave en dan maar eens gaan zoeken naar een nieuwe platenspeler. Mijn crappy Sony begint toch wat kuren te vertonen. Zit te denken aan de Pro-Ject Debut, of heeft iemand een andere tip?

Laatste tijd wel wat platen binnengekregen:


Lard - Pure Chewing Satisfaction


Band of Horses - Cease to Begin


Smashing Pumpkins - Siamese Dream




Strapping Young Lad - City


Pantera - Planet Caravan 12"

En nog in bestelling en hopelijk snel binnen:


The Ocean - Heliocentric
pi_83264813
vanmiddag naar n vrij nieuwe vinylzaak in den haag geweest, Vinyl Grove .
fijn zaakje.. rustig rondgekeken, de eigenaar bood me n biertje aan (dat is nog ns klantenbinding) en ik kocht er deze plaat
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:51:20 #272
1602 Fransie
blue is not red
pi_83449502
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:54 schreef Yorrit het volgende:
vanmiddag naar n vrij nieuwe vinylzaak in den haag geweest, Vinyl Grove .
fijn zaakje.. rustig rondgekeken, de eigenaar bood me n biertje aan (dat is nog ns klantenbinding) en ik kocht er deze plaat
[ afbeelding ]
Goeie tip! Ga er vrijdag eens buurten.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_83572482
Morgen naar Antwerpen met mn broer
kent iemand hier de zaak Wally's Groove World ?
Music is my love...
pi_83573504
HMV in Londen is een toffe winkel.
2 platen gekocht, Favourite Worst Nightmare van the Arctic Monkeys en Icky Thump van the White Stripes
pi_83601664
Ik heb gisteren maar eens mijn Warp boxset op de platenspeler geknald





Door mijn Dali's Ikon 6 is het echt een oorgasme



pi_83601831
wowie
pi_83601911
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:21 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb gisteren maar eens mijn Warp boxset op de platenspeler geknald

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Door mijn Dali's Ikon 6 is het echt een oorgasme

[ afbeelding ]




Leuk, die heb ik ook (x3) ingepakt staan.
pi_83601952
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:29 schreef Omkron het volgende:

[..]

Leuk, die heb ik ook (x3) ingepakt staan.
BIj mij was hij ook nog dicht, kon me enkel niet meer bedwingen
pi_83602017
Heb ze als investering, zijn er namelijk maar 5000 van gemaakt. Heb je veel platen friekin?
  Designer zaterdag 3 juli 2010 @ 11:34:45 #280
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_83602038
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:21 schreef friekin_ het volgende:
Ik heb gisteren maar eens mijn Warp boxset op de platenspeler geknald

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Door mijn Dali's Ikon 6 is het echt een oorgasme

[ afbeelding ]

heerlijke speakers zijn dat he
🐙
pi_83602097
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:34 schreef Omkron het volgende:
Heb ze als investering, zijn er namelijk maar 5000 van gemaakt. Heb je veel platen friekin?
Dat weet ik. Ik had alleen zoiets van: "tja, ze zijn toch gemaakt om af te spelen "

Ik ben flink aan het verzamelen. Binnen een jaar heb ik er best veel gekocht ja.

@ DeZwabber: Vertel mij wat. Ik heb ze nu bijna 2 jaar. Ware liefde.
pi_83602205
En wat voor stylen verzamel je dan zo ongeveer friekin?
pi_83602259
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:41 schreef Omkron het volgende:
En wat voor stylen verzamel je dan zo ongeveer friekin?
Ik heb tot nu toe veel klassiek, veel van Warp/Rephlex & KOMPAKT. Ik ben flink bezig met oudere dingen (Melanie, The Kinks, Suzi Quatro, T.Rex, Joni Mitchell) en dan spaar ik ook gedrochten. Guilty pleasure platen (Boney M, George B, Luv, Tonny Eijk )
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 11:43:50 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_83602269
heb de nieuwe black mountain op LP besteld toch wel een zeldzame lelijke hoes

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_83602339


Moet deze nog een keer op vinyl halen.
pi_83602421


Ik ben hiervoor aan het sparen. Laatste keer dat ik discogs checkte lag de prijs tussen de 40 en de 100 pond
pi_83602434
UR
pi_83602449
pi_83602459
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:50 schreef Omkron het volgende:
[ afbeelding ]
Daten?
pi_83602507
Misschien..
pi_83602528
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:49 schreef friekin_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben hiervoor aan het sparen. Laatste keer dat ik discogs checkte lag de prijs tussen de 40 en de 100 pond
dat gaat wel te ver imho

maarja wel Quoth
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 11:54:07 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_83602530
het leukste als je die dan toch voor een leuk prijsje vind ik had dat met meloncollie andthe infinite sadness die vond ik op vinyl voor een paar tientjes terwijl hij op ebay voor een paar honderd dollar ging. Ebay is sowieso raar trouwens qua prijzen sommige mensen slaancompleet door en daardoor worden de prijzen daar hoger en hoger
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_83602630
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:54 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat gaat wel te ver imho

maarja wel Quoth
Ja. Dat. Een must have voor mij sowieso.
Dus. Ik twijfel. Typische vrouw eh.

Ja hee, Omkron, Tis graag of nie he.
pi_83602634
Best koop heb ik ooit nog wel op een cd gehad, aankoop in de plaatselijke weggeef winkel ¤0,25.

http://www.discogs.com/sell/list?release_id=232535&ev=rb
pi_83602664
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:57 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Ja. Dat. Een must have voor mij sowieso.
Dus. Ik twijfel. Typische vrouw eh.

Ja hee, Omkron, Tis graag of nie he.
Graag, dan kan ik de WARP20 box beluisteren zonder open te maken. PM me maar, gaan we plaatjes luisteren..
pi_83602714
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:58 schreef Omkron het volgende:

[..]

Graag, dan kan ik de WARP20 box beluisteren zonder open te maken. PM me maar, gaan we plaatjes luisteren..
pi_83602786
fuckin romantiek he
pi_83602817
volgende week deze halen


(de lp's ipv cd's natuurlijk )
pi_83603218


Zeg nu zelf, zonde om open te maken toch?
pi_83603247
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 12:18 schreef Omkron het volgende:
[ afbeelding ]

Zeg nu zelf, zonde om open te maken toch?
Heb je die nou net gemaakt?
Trouwens echt een prachtige verpakking. En dan komt nu de ham vraag. Heb je dan ook Analord dicht staan ?
pi_83603370
Die is net gemaakt, de shipping box is van warp zelf. Waar heb jij hem dan vandaan?

Analord heb ik niet, laat staan dicht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')