abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77925644
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef dalaiblama het volgende:

Ok, ik zal kijken of ik kan zorgen dat iemand in mijn omgeving terminaal kan worden. Dan kan ik tenminste met je praten over de zin van het leven.

Vind je dit nu zelf ook niet ongepast als je het even terug leest?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:19:10 #202
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77925712
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat een gelul

Je "betaalt je blauw aan lasten" omdat je in zo'n fijn land woont.
Daardoor wordt je vuilnis opgehaald, heb je schoon water en zijn de wegen prima in orde.

Als het aan mensen als jij lag zouden we geen belasting betalen en in een "ieder-voor-zich" bananenrepubliek wonen zonder verharde wegen, gezondheidszorg en roep het maar.
ach waarom kan het in andere landen voor de helft minder?
hier in Nederland zijn overal potjes voor waar de werkende mensen geen gebruik van mogen maken maar wel aan mee betalen .
Huren zijn hoog omdat er te kort aan woningen zijn , los eerst dat probleem dan eens op als er te kort aan woonruimte is ..
Als er nu al een 50.000 woningen te kort zijn dan begrijp je toch ook wel dat je geen 230.000 asiel zoekers even binnen moet laten en die maar in een asiel moet gooien .

Wegen zijn goed omdat de mensen die werken daar aan mee betalen , maar de mensen die niet werken die gaan er ook over heen maar betalen er niet voor.

En zo goed zijn de wegen hier ook niet hoor, als ik met een auto over de A2 heen rijd dan is het net als of ik in een acht baan zit en daar hoef je niet eens hard voor te rijden , terwijl als je in Duitsland het zelfde snelheid zou rijden dan merk je haast niets.
dus zo goed is het hier ook niet ..
Dan nog maar niet te spreken over het file leed en andere dingen die daar bij komen kijken .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_77925715
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niet doen. Dit soort persoonlijke aanvallen zijn niet gewenst.
Vragen of iemand met de deur wil smijten is een persoonlijke aanval?.
Nieuwe mods je hoeft niet zo hard je best te doen hoor, ik geloof je zo ook wel.
pi_77925768
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vind je dit nu zelf ook niet ongepast als je het even terug leest?
Nee, ik vind het niet ongepaster dan schermen met de dood van je dierbare omwille van een discussie.
De spiegel is niet altijd even leuk, ook niet voor mij hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 17:25:29 #205
137949 Disana
pi_77925901
Er wordt nergens mee geschermd.

Als er wordt gesteld dat het leed van de familie van de dader op een lijn staat met dat van de familie van de overledene, stel ik dat de dood onomkeerbaar is. Daarop wordt laatdunkend gereageerd door te stellen dat ik dat vanuit mijn luie stoel zeg, waarop ik aangeef dat dit allesbehalve het geval is: de dood is voor familie en geliefden het erste dat ze kan overkomen. Daarop wordt kwetsend en opnieuw laatdunkend gereageerd.

Ik vind het absurd dat deze discussie überhaupt plaatsvindt in een topic dat draait om de oerdomme woorden van de zus van iemand die een mens heeft doodgereden. Er zou geen twijfel over moeten bestaan dat de echte verliezers, de echte slachtoffers, de familie van de doodgereden man zijn.
pi_77925954
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat heeft te maken met het onderwerp want
Ik zal het even uitleggen want blijkbaar heb je geen zin om het topic in je forum door te lezen.
Disana geeft aan dat het leed van de familie van het slachtoffer erger is dan die van de daders. Dat er geen compassie hoort te zijn voor de dader.
Want, zo stel zij, als er leven is is er hoop en als je dood bent heb je geen hoop.
Lang verhaal kort: ik geef aan dat het makkelijk oordelen is vanuit een lui leven. Zij geeft aan dat ze met iemand leeft die terminaal is , ik vind dat geen discussiepunt en geef aan dat we allemaal dood gaan en het enige verschil is hoe je leven is geweest.
Beter dood na een mooi leven, dan opgroeien voor galg en rad en alsnog dood gaan. Want dat doen we, allemaal.
pi_77926021
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:21 schreef dalaiblama het volgende:

Nee, ik vind het niet ongepaster dan schermen met de dood van je dierbare omwille van een discussie.

Als jij zegt dat iemand nog nooit leed heeft meegemaakt (en daarmee de suggestie oppert dat die persoon geen recht van spreken heeft), maak jij het zelf relevant dat iemand meldt dat het tegendeel het geval is.
pi_77926040
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:25 schreef Disana het volgende:
Er wordt nergens mee geschermd.

Als er wordt gesteld dat het leed van de familie van de dader op een lijn staat met dat van de familie van de overledene, stel ik dat de dood onomkeerbaar is. Daarop wordt laatdunkend gereageerd door te stellen dat ik dat vanuit mijn luie stoel zeg, waarop ik aangeef dat dit allesbehalve het geval is: de dood is voor familie en geliefden het erste dat ze kan overkomen. Daarop wordt kwetsend en opnieuw laatdunkend gereageerd.

Ik vind het absurd dat deze discussie überhaupt plaatsvindt in een topic dat draait om de oerdomme woorden van de zus van iemand die een mens heeft doodgereden. Er zou geen twijfel over moeten bestaan dat de echte verliezer, de echter slachtoffers, de familie van de doodgereden man zijn.
Die discussie heb je zelf op gang gehouden door steeds te reageren terwijl je al 2 keer was uitgepraat.
Daarbij kun je ook gewoon accepteren dat iemand anders een andere mening heeft en niet denkt in termen van echte of onechte verliezers.
Ik vind dat er heel veel mensen hebben verloren in dit verhaal. Daar hoef je geen aanstoot aan te nemen hoor, het is maar een mening. Geen voldongen feit.
pi_77926093
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als jij zegt dat iemand nog nooit leed heeft meegemaakt (en daarmee de suggestie oppert dat die persoon geen recht van spreken heeft), maak jij het zelf relevant dat iemand meldt dat het tegendeel het geval is.
Dat is niet wat ik zei, ik zei 'makkelijk oordelen vanuit een lui leventje' .
Waarop zij die persoon in beeld brengt. Alsof dat iets zegt over de kwaliteit van je leven. Ik heb teveel mensen verloren, maar ik heb tot dusver een prachtleven hoor.

Een lui leven is een andere duiding dan iemand betichten van het niet kennen van leed. Dat laatste deed ik niet en heb ik ook helemaal nergens gedaan.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:34:40 #210
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_77926188
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Welke reacties? Ik vind ze hier verre van belachelijk eigenlijk.
Hier viel het wel mee, al zitten er inmiddels natuurlijk ook alweer de nodige pareltjes tussen, maar het interview was ook al overgenomen door telegraaf.nl, geenstijl.nl en maroc.nl.

En alhoewel ook ik verontwaardigd raak door het lezen van deze onrealistische - en voor de nabestaanden van het slachtoffer vast zeer pijnlijke - lezing van het gebeurde door deze zus, kan ik het plaatsen. Ik lees het als de poging van de zus haar debiele broertje in bescherming te nemen tegen de massale negatieve aandacht die hij - en de familie als geheel - over zich heen gestort krijgt.

Verontwaardiging dus in de eerste plaats naar aanleiding van haar verhaal. Een gevoel van "hoe durft ze"... Maar ik kan het plaatsen.

Voor buitenstaanders die dit verhaal veralgemeniseren, en datgene wat haar te verwijten valt gelijk maar weer de gehele Marokkaanse gemeenschap proberen aan te smeren - met de nodige doodsverwensingen en verwijzingen naar inteelt - kan ik veel minder begrip opbrengen.
pi_77926227
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:31 schreef dalaiblama het volgende:

Dat is niet wat ik zei, ik zei 'makkelijk oordelen vanuit een lui leventje' .
Waarop zij die persoon in beeld brengt. Alsof dat iets zegt over de kwaliteit van je leven. Ik heb teveel mensen verloren, maar ik heb tot dusver een prachtleven hoor.

Een lui leven is een andere duiding dan iemand betichten van het niet kennen van leed. Dat laatste deed ik niet en heb ik ook helemaal nergens gedaan.
Uit de betreffende post:

Ik kan je vertellen dat het juist die mensen zijn die niet weten wat lijden is die het hardst roepen om pek en veren.

En die laatste zin is prachtig, zeker vanuit je luie leventje. Nogmaals, ga het eens verkondigen op plekken buiten je eigen veilige omgeving. Wellicht dat je mensen weet te inspireren. Er zijn namelijk genoeg mensen, ook in Nederland, die een zeer mensonterend bestaan hebben en helemaal niet zo blij zijn met het concept 'leven' .

Het kan zijn dat jij e.e.a. los van elkaar hebt bedoeld, maar ik lees er een koppeling in. En leven met iemand die niet lang meer te gaan heeft kan best zwaar zijn, beetje ook afhankelijk van de situatie en hoe e.e.a jou raakt.

Kortom: ik kan de reactie van Disana plaatsen.

En verder denk ik dat het verstandig is dat je er niet op door gaat.
pi_77926425
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Uit de betreffende post:

Ik kan je vertellen dat het juist die mensen zijn die niet weten wat lijden is die het hardst roepen om pek en veren.

En die laatste zin is prachtig, zeker vanuit je luie leventje. Nogmaals, ga het eens verkondigen op plekken buiten je eigen veilige omgeving. Wellicht dat je mensen weet te inspireren. Er zijn namelijk genoeg mensen, ook in Nederland, die een zeer mensonterend bestaan hebben en helemaal niet zo blij zijn met het concept 'leven' .

Het kan zijn dat jij e.e.a. los van elkaar hebt bedoeld, maar ik lees er een koppeling in. En leven met iemand die niet lang meer te gaan heeft kan best zwaar zijn, beetje ook afhankelijk van de situatie en hoe e.e.a jou raakt.

Kortom: ik kan de reactie van Disana plaatsen.

En verder denk ik dat het verstandig is dat je er niet op door gaat.
Het zijn twee losse zinnen en dus ook afzonderlijk van elkaar bedoeld. Er zit niet voor niets een groot wit gat tussen.

Daarbij laat ik me niet de mond snoeren door je, maar bedankt voor je advies.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:51:46 #213
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_77926611
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:19 schreef RAVW het volgende:

[..]

ach waarom kan het in andere landen voor de helft minder?
Omdat een hoop zaken in die landen ook de helft minder fijn geregeld zijn ?
quote:
hier in Nederland zijn overal potjes voor waar de werkende mensen geen gebruik van mogen maken maar wel aan mee betalen .
We hebben een sociaal systeem, dat betekent dat er ook voor jou gezorg wordt als jij opeens je rug breekt en niet meer kan werken.
Prima geregeld.
quote:
Huren zijn hoog omdat er te kort aan woningen zijn , los eerst dat probleem dan eens op als er te kort aan woonruimte is ..
Als er nu al een 50.000 woningen te kort zijn dan begrijp je toch ook wel dat je geen 230.000 asiel zoekers even binnen moet laten en die maar in een asiel moet gooien .
Nee, dat hoeft voor mij ook niet, aan de andere kant vind ik het schofterig om in een land waar wij het zo goed hebben te zeggen tegen mensen dat ze er niet in mogen als ze in hun eigen land hun leven niet zeker zijn. Compassie, heet dat.
quote:
Wegen zijn goed omdat de mensen die werken daar aan mee betalen , maar de mensen die niet werken die gaan er ook over heen maar betalen er niet voor.
Wegenbelasting is niet afhankelijk van het feit of je een baan hebt of niet hoor.
quote:
En zo goed zijn de wegen hier ook niet hoor, als ik met een auto over de A2 heen rijd dan is het net als of ik in een acht baan zit en daar hoef je niet eens hard voor te rijden , terwijl als je in Duitsland het zelfde snelheid zou rijden dan merk je haast niets.
Ten eerste is het achtbaangebeuren enorme onzin, ten tweede is duitsland een heel ander land waar de autobanen door een zekere meneer Hitler heel lang en breed zijn aangelegd omdat er veel grotere afstanden afgelegd moesten worden met een hoop oorlogsmaterieel.
quote:
dus zo goed is het hier ook niet ..
Dan nog maar niet te spreken over het file leed en andere dingen die daar bij komen kijken .
Mijn god wat heb jij het slecht ! En ik maar denken dat mensen wiens familie omgekomen is in een Tsunami en die in een kartonnen doos wonen het slecht hebben, maar dat was voordat ik jou ontmoette...

Ontzettende lul, schaam je je niet ? Jij hebt elke dag je bordje warm eten, slaapt onder een warme deken en denkt dat je het slecht hebt als je eens een half uurtje later thuis bent of internet een keertje uit valt....

[ Bericht 34% gewijzigd door _Led_ op 12-02-2010 17:58:46 ]
zzz
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:03:18 #214
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77926982
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:51 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Omdat een hoop zaken in die landen ook de helft minder fijn geregeld zijn ?
Duitsland vind ik nou niet echt een land dat zo ver achter loopt , net zo als Frankrijk.
Ik heb het hier even alleen over de Eu landen

Alleen daar al zit een hoop verschil in ..
Wij als kleinste land betalen in % gewijs gewoon de meeste EU gelden en ook hebben we bij de aarbeving van Haïti meer neergetelt bij elkaar dan de hele VS bij elkaar
dat zegt toch wel iets over hoe we hier omgaan met mensen leeg treken.

Dit komt echt niet dta de mensen hier zo gul zijn.

nee in 99% van de wereld landen krijg je maar 20 Sec te zien wat er in Haïti gebeurt is, maar hier in nederland lopen je 24 uur gek te maken of eerder gezegt te hersenspoelen met hun problemen
ja ik trap er echt niet in vind het alleen dood en dood zonde dat niemand weet waar al dat geld echt heen gaat.

Want morgen is er weer een 6 mil te kort in de schatkist, maar overmorgen gebeurt er weer ergens een ramp en dan leveren ze we weer even 40 mil ..... we hadden toch te kort ....
En de werkende mensen maar jaren lang hersenspoelen om de lonen maar niet te laten stijgen , maar wel de echte elite er vandoor gaan met miljoenen bonussen .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_77927141
quote:
Het is puur een manier om reclame te werven voor het hotel.
Tering wat een dom exemplaar. Die hele familie zal wel een iq van 60 hebben.
pi_77927203
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:44 schreef dalaiblama het volgende:

Het zijn twee losse zinnen en dus ook afzonderlijk van elkaar bedoeld.
Sinds wanneer zijn twee losse zinnen "dus" afzonderlijk van elkaar bedoeld?
quote:
Er zit niet voor niets een groot wit gat tussen.
Nog steeds zegt dat niets over het al dan niet afzondelijk van elkaar bedoeld zijn.
quote:
Daarbij laat ik me niet de mond snoeren door je, maar bedankt voor je advies.
Ik snoer niemand de mond, ik geef gewoon mijn mening. Dat schijnt op een forum te mogen en dat recht neem jij ook ruim.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:16:07 #217
3542 Gia
User under construction
pi_77927359
Dat er daadwerkelijk mensen zijn die het eens zijn met dat meisje!
"De politie moet niet achtervolgen waar het druk is, of wanneer de verdachten tegen het verkeer in rijden, want als er dan een ongeluk gebeurt is het de schuld van de politie"

Dat is dan lekker makkelijk. Je pleegt een bankroof op een druk moment van de dag en vlucht tegen het verkeer in weg. De politie mag je dan niet achtervolgen want dát is gevaarlijk.
pi_77927483
Nou, dat is zo'n gekke reactie nog niet, Gia.

Bij het achtervolgen dient de politie weldegelijk een afweging te maken tussen veiligheid en het belang van opsporing.

Ik begrijp alleen dat dat hier niet speelde, nu de achtervolging nog niet was ingezet.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:20:14 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77927486
waar zie jij mensen het eens zijn met dit gekke zusje?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:33:57 #220
3542 Gia
User under construction
pi_77927869
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:20 schreef Re het volgende:
waar zie jij mensen het eens zijn met dit gekke zusje?
Zie één reactie terug. Die van DS.

De politie moet een afweging maken of achtervolgen eventueel te gevaarlijk is.

M.a.w. niet de dader is fout als hij tegen het verkeer in, wegvluchtend voor de politie, iemand doodrijdt, maar de politie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')