abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77925012
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Je doet niets anders. Geheel vrijwillig draag je punt na punt aan waarom we compassie en begrip moeten hebben voor de familie van een jongen die een man doodreed. Mensen maken keuzes, en in dit geval is de keuze voor iedereen behalve jou heel duidelijk:

compassie voor de familie van de overledene, geen compassie voor de zus en overige familie van de dader.
Jij bent spreker van het volk begrijp ik?. Ik ben blij dat het voor mij niet duidelijk is, want ik zou me bijzonder ongelukkig voelen bij zwart/wit gedachtengoed.
Mijn bijdragen zijn inderdaad geheel vrijwillig, net als de jouwe. Dat neem ik je ook niet kwalijk.
pi_77925054
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk : zo wordt je geboren. Kan me niet voorstellen dat dit gemakkelijk aan te leren is
Lijkt mij gewoon aangeleerd. Je hele leven horen dat je een superieur geloof aanhangt, maar verder in alles flopt roept natuurlijk de nodige frustraties op. Dan kan het echt niet je eigen schuld zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:53:16 #178
137949 Disana
pi_77925073
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:51 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Jij bent spreker van het volk begrijp ik?. Ik ben blij dat het voor mij niet duidelijk is, want ik zou me bijzonder ongelukkig voelen bij zwart/wit gedachtengoed.
Mijn bijdragen zijn inderdaad geheel vrijwillig, net als de jouwe. Dat neem ik je ook niet kwalijk.
Nu ben je gewoon aan het ageren en mensen over een kam aan het scheren.

Mensen reageren op de uitspraken van de zus en alle voorvallen die ze al kennen, zoals het bedreigen van het ziekenhuispersoneel en de krantenredactie. Ik vind de reacties geheel begrijpelijk, het is een verontwaardiging die diep zit.
pi_77925088
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:41 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Wat een gelul

Je "betaalt je blauw aan lasten" omdat je in zo'n fijn land woont.
Daardoor wordt je vuilnis opgehaald, heb je schoon water en zijn de wegen prima in orde.

Als het aan mensen als jij lag zouden we geen belasting betalen en in een "ieder-voor-zich" bananenrepubliek wonen zonder verharde wegen, gezondheidszorg en roep het maar.
Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe groot het budget is dat naar wegen, gezondheidszorg, etc. gaan, en hoe groot het bedrag is dat naar allerlei subsidieclubjes en onzinnige prestigeprojecten gaat.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_77925135
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:21 schreef dalaiblama het volgende:
In Nederland ligt de standaard idd een stuk hoger dan in Marokko. Daar is het heel normaal om je kind te slaan, te straffen of op andere manieren ondergeschikt te maken. In Nederland komt dit ook wel voor, maar lang niet zo vaak. Hier is het een zeldzaamheid, want wij hebben in NL afgesproken dat we pedagogisch verantwoord opvoeden en slaan verboden is omdat je daar teringlijertjes van krijgt die jou en de wereld haten.

Jullie leven echt in een cocon he? Prijs jezelf maar gelukkig met je Nederlandse afkomst, dit prachtige land en alle kansen die je hebt gehad.
Dat geeft ook een beter gevoel dan spugen op een debieltje.
Ik geloof ook dat we gelukkig mogen zijn dat we in Nederland wonen. En ik wil dit niveau van beschaving beschermen. Dat kan goedschiks, door preventie, en kwaadschiks, door bestraffing. Ik ben van mening dat er al heel wat aan preventie wordt gedaan. De kansen zijn er voor de mensen die ze willen. Helpt dat niet, dan bestraffing. Als ze ontspoord zijn en de samenleving bedreigd of schade berokkend hebben mogen ze in de gevangenis hulpverlening gaan volgen. En op dat gebied kan het beter.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 16:57:42 #181
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_77925187
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:54 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe groot het budget is dat naar wegen, gezondheidszorg, etc. gaan, en hoe groot het bedrag is dat naar allerlei subsidieclubjes en onzinnige prestigeprojecten gaat.
Die subsidieclubjes en prestigeprojecten zorgen ervoor dat dit land nog een beetje cultuur heeft.
Niet iedereen houdt van voetballen
zzz
pi_77925218
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij stelt het lijden van de familie gelijk aan het 'lijden' van de familie van die jongen en de jongen zelf?

Misschien ben je nog nooit iemand kwijtgeraakt. De dood is onomkeerbaar, zolang er leven is, is er hoop.
Al die aannames...

Ik kan je vertellen dat het juist die mensen zijn die niet weten wat lijden is die het hardst roepen om pek en veren.

En die laatste zin is prachtig, zeker vanuit je luie leventje. Nogmaals, ga het eens verkondigen op plekken buiten je eigen veilige omgeving. Wellicht dat je mensen weet te inspireren. Er zijn namelijk genoeg mensen, ook in Nederland, die een zeer mensonterend bestaan hebben en helemaal niet zo blij zijn met het concept 'leven' .
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 16:59:51 #183
137949 Disana
pi_77925236
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:59 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Al die aannames...

Ik kan je vertellen dat het juist die mensen zijn die niet weten wat lijden is die het hardst roepen om pek en veren.

En die laatste zin is prachtig, zeker vanuit je luie leventje. Nogmaals, ga het eens verkondigen op plekken buiten je eigen veilige omgeving. Wellicht dat je mensen weet te inspireren. Er zijn namelijk genoeg mensen, ook in Nederland, die een zeer mensonterend bestaan hebben en helemaal niet zo blij zijn met het concept 'leven' .
Luie leventje? Je neemt wel een hoop aan om je punt te kunnen blijven maken. We zijn uitgepraat.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 17:00:43 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77925257
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:59 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Al die aannames...

hou eens op met trollen man!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77925263
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik geloof ook dat we gelukkig mogen zijn dat we in Nederland wonen. En ik wil dit niveau van beschaving beschermen. Dat kan goedschiks, door preventie, en kwaadschiks, door bestraffing. Ik ben van mening dat er al heel wat aan preventie wordt gedaan. De kansen zijn er voor de mensen die ze willen. Helpt dat niet, dan bestraffing. Als ze ontspoord zijn en de samenleving bedreigd of schade berokkend hebben mogen ze in de gevangenis hulpverlening gaan volgen. En op dat gebied kan het beter.
We zijn het eens. Ik ben niet van de mantel der liefde, integendeel. Alleen jammer dat een enkeling het verschil niet ziet tussen compassie en goedpraten/verdedigen.
pi_77925283
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ze moeten zelf maar eens verantwoordelijkheid leren te nemen voor hun eigen daden als ik dat zo lees. Ze geven alles en iedereen, behalve henzelf, de schuld lijkt het. Het zijn altijd de lieve en aardige jongens die nooit iemand kwaad doen.
dat dus...

omgekeerde wereld voor die mensen
Ja doei.
pi_77925303
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:00 schreef dalaiblama het volgende:

We zijn het eens. Ik ben niet van de mantel der liefde, integendeel. Alleen jammer dat een enkeling het verschil niet ziet tussen compassie en goedpraten/verdedigen.
Even inbreken...

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het steekt toch wel dat deze zus een behoorlijk goedpraatverhaal op hangt. Natuurlijk is het kut voor alle betrokkenen, maar een dader blijft een dader.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77925314
Dus het slachtoffer is overleden vanwege een aantal verkeersboetes?
Ja die jongens waren fout omdat ze (misschien zonder het te weten) op een gestolen scooter reden zonder licht etc. maar die agent moest ook nadenken. Die jongens achtervolgen op een plek waar het zeer druk is en
veel camera's hangen is gevaarlijk en onnodig. De verhalen over overvallen etc. zijn nog erger...Smerige manier om reclame te maken.
pi_77925338
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 12-02-2010 18:29:44 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 17:04:27 #190
137949 Disana
pi_77925355
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:03 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ja, luie leventje. Of post je vanuit de bajes, een psychiatrische instelling, het leger des heils of het blijf-van-mijn-lijf huis?

Wil je nog even met een deur smijten?, dat maakt het wel helemaal af zeg maar.
Ik leef met iemand die hoogstwaarschijnlijk nog een jaar of twee te leven heeft. Ga je nu je beledigingen en je hoogmoed inslikken? Wie ben jij om het leed van de dood op een lijn te stellen met dat van de familie van een dader.
pi_77925358
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:00 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ach man, je doet niet anders dan verontschuldigingen aandragen. En die zijn er gewoon niet.
pi_77925376
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even inbreken...

Ik begrijp wat je wil zeggen, maar het steekt toch wel dat deze zus een behoorlijk goedpraatverhaal op hangt. Natuurlijk is het kut voor alle betrokkenen, maar een dader blijft een dader.
Volgens mij was het al redelijk duidelijk dat die zus uit dezelfde genenpoel kwam. Dat verhaal is gestoord.
Daarbij heb ik van de dader nergens een slachtoffer gemaakt. Hij blijft een dader, dat heb ik letterlijk herhaald voor de kijker thuis.
pi_77925422
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik leef met iemand die hoogstwaarschijnlijk nog een jaar of twee te leven heeft. Ga je nu je beledigingen en je hoogmoed inslikken?

Ik hoop dat hij een mooi leven heeft gehad en dat jij en hij daar met veel liefde op terugkijken. Daarbij moet je niet schermen met zulk leed omwille van het winnen van een discussie. Dat siert je niet.
Daarbij heb ik je nergens beledigd, probeer eens niet zo kwaad te zijn.
pi_77925436
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:02 schreef EchoAlpha het volgende:
Dus het slachtoffer is overleden vanwege een aantal verkeersboetes?
Ja die jongens waren fout omdat ze (misschien zonder het te weten) op een gestolen scooter reden zonder licht etc. maar die agent moest ook nadenken. Die jongens achtervolgen op een plek waar het zeer druk is en
veel camera's hangen is gevaarlijk en onnodig. De verhalen over overvallen etc. zijn nog erger...Smerige manier om reclame te maken.
Ach hou toch op met deze onzin joh. Familie van je?
  † In Memoriam † vrijdag 12 februari 2010 @ 17:08:09 #195
137949 Disana
pi_77925455
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:07 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij een mooi leven heeft gehad en dat jij en hij daar met veel liefde op terugkijken. Daarbij moet je niet schermen met zulk leed omwille van het winnen van een discussie. Dat siert je niet.
Daarbij heb ik je nergens beledigd, probeer eens niet zo kwaad te zijn.
We zijn uitgepraat. Ga eerst maar eens iets meemaken voor je je onzin uitstrooit over de wereld.
pi_77925517
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:05 schreef dalaiblama het volgende:

Volgens mij was het al redelijk duidelijk dat die zus uit dezelfde genenpoel kwam. Dat verhaal is gestoord.
Daarbij heb ik van de dader nergens een slachtoffer gemaakt. Hij blijft een dader, dat heb ik letterlijk herhaald voor de kijker thuis.
Ik zeg niet dat jij er geen dader van hebt gemaakt... chill...

Wat ik poog aan te geven is dat het verhaal van zus-lief olie op het vuur gooit en de woede van de menigte (die iha helemaal niets willen weten van de andere kant van het verhaal en de oordelen al lang klaar hebben) alleen maar aanwakkert.

Jouw relativering valt dan ook in een slechte voedingsbodem. Dat kun je anderen kwalijk nemen, maar na het lulverhaal van zus-lief snap ik de woede best.

Dat neemt niet weg dat je gelijk hebt dat er alleen maar verliezers zijn. Natuurlijk wilden die jongens niet iemand doodrijden (maar ze namen de kans wel voor lief!). Natuurlijk zal dit hen lang achtervolgen. Natuurlijk is het voor de familie van de dader bijzonder triest. Maar dat laat onverlet dat deze verklaring van de familie een verdomd slechte zet is, die de zaak bepaald geen goed doet en die bij de menigte alleen maar de roep om pek en veren doet opborrelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_77925521
jezus wat is die zus een dom kalf... nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuf said
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_77925583
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:03 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ja, luie leventje. Of post je vanuit de bajes, een psychiatrische instelling, het leger des heils of het blijf-van-mijn-lijf huis?

Wil je nog even met een deur smijten?, dat maakt het wel helemaal af zeg maar.
Niet doen. Dit soort persoonlijke aanvallen zijn niet gewenst.
pi_77925592
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:08 schreef Disana het volgende:

[..]

We zijn uitgepraat. Ga eerst maar eens iets meemaken voor je je onzin uitstrooit over de wereld.
Ok, ik zal kijken of ik kan zorgen dat iemand in mijn omgeving terminaal kan worden. Dan kan ik tenminste met je praten over de zin van het leven.

Waar heb je het toch over meisje. Dood gaan we allemaal, de 1 eerder dan de ander. Wat doodgaan de moeite waard maakt is het leven wat je daarvoor hebt gehad. Dat je lief hebt gehad, dat je mensen hebt gekend die om je geven, dat je dingen hebt kunnen ontdekken en doen die je een goed gevoel geven, dat je vriendschappen hebt gekend.

En precies daar zit het verschil tussen ons mensen. Niet in geboren worden, niet in doodgaan. Dat doen we allemaal. Maar denk niet dat wat daartussen zit voor iedereen gelijk is, want dat is het in de verste verte niet.
pi_77925619
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 17:13 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Ok, ik zal kijken of ik kan zorgen dat iemand in mijn omgeving terminaal kan worden. Dan kan ik tenminste met je praten over de zin van het leven.

Waar heb je het toch over meisje. Dood gaan we allemaal, de 1 eerder dan de ander. Wat doodgaan de moeite waard maakt is het leven wat je daarvoor hebt gehad. Dat je lief hebt gehad, dat je mensen hebt gekend die om je geven, dat je dingen hebt kunnen ontdekken en doen die je een goed gevoel geven, dat je vriendschappen hebt gekend.

En precies daar zit het verschil tussen ons mensen. Niet in geboren worden, niet in doodgaan. Dat doen we allemaal. Maar denk niet dat wat daartussen zit voor iedereen gelijk is, want dat is het in de verste verte niet.
En dat heeft te maken met het onderwerp want
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')