quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jep...
http://tdkterim.gov.tr/bts/?kategori=verilst&kelime=tamam&ayn=tam
Ik heb daar geen antwoord opquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:37 schreef wikwakka2 het volgende:
Kan je nog netter schrijven? En waarom schrijf je boterbloem en detailtekening wél als één woord?
Nee hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je dit sarcastisch bedoelde.
Het is je al vergeven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:42 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb daar geen antwoord op...
Doe die laatste maar.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:43 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan zeg jij voortaan alleen maar oldu, doğru, evet of he.
Ik verste gewoon geen Arabisch.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:47 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ben je een beetje doof of zo? Met je ge-hè!
Die Türkler ookquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik verste gewoon geen Arabisch.
In Centraal-Azië hebben ze geen 'yumuşak g', toch? Dat vind ik eigenlijk veel stoerder klinken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Allerhoogste God liet de zon van het lot oprijzen in de dierenriem vanquote:
Hey ik was even weg, maar ziet er goed uit volgens mij.quote:Op donderdag 11 februari 2010 23:36 schreef Julis het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(p.s sorry dat ik je op dit tijdstip bezighoudt met mijn schoolwerk)
Ik vond die titel in het begin ook raar..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:20 schreef Bortecinem het volgende:
De garnalenpelster.![]()
Een vriendin van mij las de naam van de schrijfster van het boek: Nilgun Yerli, vervolgens probeert ze de titel uit te spreken. Maar omdat de schrijfster een Turk is dacht ze dat het boek ook Turks was. Dus zit ze daar zo: (met Turkse G) De Garnal, euhm, garnalpels..... oooooooooh de garnalenpelsterr!
1. leven als minderheid,quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:26 schreef Bortecinem het volgende:
Ja maar zij dacht dus dat het Turks was en probeerde het op z'n Turks uit te spreken. Pas na 10 sec. ofzo had ze door dat het een Nederlandstalig boek ging.![]()
Ja, over 10 min.
gewoon van die kenmerken gebeurtenissen uit het boekquote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:28 schreef Bortecinem het volgende:
Gavur.
Grapje.
Ehm, familiedrama? Integratie? Migratie? Identiteit?
1. Als Nilgun Yerli in Nederland komt wonen, is ze de enige Turkse op haar school. Op school werd ze gepest, Turk zijn was nog erger dan een Surinamer of Egyptenaar zijn. Blackdumusquote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:31 schreef Bortecinem het volgende:
Praat langzaam en ga dieper in op de dingen die je al hebt.
1. leven als minderheid,quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:37 schreef Bortecinem het volgende:
Ga wat dieper in op de familiedrama's en hoe haar familie/moeder er mee omging. Bijvoorbeeld om haar vader die haar moeder verkracht, hoe hij vreemdgaat met verschillende vrouwen en haar moeder het allemaal accepteert, het ongeluk in Turkije, de sterfte van haar moeder en hoe Nilgun daarmee omgaat, en hoe het uiteindelijk met haar 'afloopt'.
De drie punten die jij hebt opgenoemd hebben allemaal te maken met haar id en hoe hoe ze zich heeft moeten aanpassen aan NL. Van die 4 punten kun je eigenlijk twee punten maken.
Ja. Echt een stomme presentatie..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:40 schreef Bortecinem het volgende:
Oh, moet het perse om die vier punten gaan? Hmm..
Uff, abart iste.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja. Echt een stomme presentatie..
Hahaha.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 01:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
nog slomer praten..daar haal ik 2 minuten mee
"Kijk mij eens met mijn lengte van 1,84 en m'n geweldige blauwe ogen."quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:42 schreef wikwakka2 het volgende:
Misschien ben ik daarom maar 1,84 geworden - ik heb nooit pindakaas gegeten.
Ja, die zon... Lekker zo, op werk.quote:
Fijne wake up call, werd ik maar zo wakker!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:48 schreef IHVK het volgende:
Ja hij maakte me net wakker, op zich wel handig., want moet zo weg.
Wel eens gegeten, maar echt lekker vind ik het niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:35 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
"Kijk mij eens met mijn lengte van 1,84 en m'n geweldige blauwe ogen."
Heb je serieus nooit pindakaas gegeten?
De vervoerders lopen zo inkomsten mis die ze in het ov zouden kunnen investeren? Voor niets gaat de zon op?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:14 schreef Ayca het volgende:
Echt een kutstelling hebben we![]()
Het openbaar vervoer moet gratis buiten de spits..![]()
Kan iemand mij helpen met tegenargumenten
Wat jammer nou.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wel eens gegeten, maar echt lekker vind ik het niet.
Carnavalquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:43 schreef Bortecinem het volgende:
Hoi Turkjes en wik.
Er is momenteel een carnavalsoptocht aan de gang voor mijn deur. Gadverdamme. Kut kinderen. Kut carnaval.
Waar gaan ze het van betalen? De prijzen moeten ergens omhoog gaan. Zijn de mensen die gratis overdag willen reizen bereid om in te leveren op hun pensioen, hun zorgtoeslag etc? Jij moet verdedigen dat het niet gratis moet? Dat is wel de makkelijkste, je hoeft alleen maar te vragen waar ze het geld vandaan willen halen en hen daarop onderuit schoppenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:14 schreef Ayca het volgende:
Echt een kutstelling hebben we![]()
Het openbaar vervoer moet gratis buiten de spits..![]()
Kan iemand mij helpen met tegenargumenten
Niet eens een zachte g? Omg, schande!!!!!!!!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Ach, ik ben semi-Brabander en ik heb ook niks met carnaval. Ik heb niet eens een zachte g.
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Niet eens een zachte g? Omg, schande!!!!!!!!
Lol wat! Leeft men in Limburg zo'n geïsoleerd leven?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:00 schreef Bortecinem het volgende:
De harde g is echt zo raar he. Voor mij klinkt het net als een vreemde taal.
*Behalve op tv, op tv vind ik de zachte g weer voor geen meter klinken.![]()
Volgens bij bedoel je de harde gquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:02 schreef Bortecinem het volgende:
Hoezo dat? Ik hoor de zachte G irl gewoon bijna nooit, dat betekent niet dat ik geisoleerd leef, maar dat ik nooit boven de rivieren kom.
Ja dat.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:07 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Volgens bij bedoel je de harde g.
Oh, er staat als ik boven de rivieren kom. Ik dacht dat jij ook bij hen hoorde.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Onder de rivieren.![]()
Ik voel me echt als in het buitenland wanneer ik boven de rivieren kom.
Nope, Brabant for life!quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:09 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, er staat als ik boven de rivieren kom. Ik dacht dat jij ook bij hen hoorde.![]()
Neppe Turk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ik hoor er voor het eerst over. Is het zoet?
Huh?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:17 schreef GenusButeo het volgende:
Schijnt dus dat ik alleen maar met mijn linkeroog kijk, ook al functioneren ze allebei naar behoren.
Wtf ken jij het ook al?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |