quote:Waarschuwing voor sneeuw op auto
AMSTERDAM - Automobilisten moeten voordat zij de weg op gaan hun auto helemaal sneeuwvrij maken. De VerkeersInformatieDienst wijst er donderdag ten anderen male op dat sneeuwresten op voertuigen gevaarlijk kunnen zijn voor andere weggebruikers.
Sneeuwresten die niet van de auto afgehaald worden, veroorzaken schrikreacties bij het achteropkomend verkeer, waarschuwt de VID.
Op vrachtwagens met huif kunnen zich soms heel veel sneeuw- en ijsresten bevinden. De VID adviseert weggebruikers om niet alleen de ramen, de koplampen en de nummerplaten, maar vooral ook het dak van de auto sneeuwvrij te maken.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]Hoelang ligt er inmiddels sneeuw? Sinds half december? Ik denk dat deze melding dan ook verdomd op tijd is!
![]()
maar goed, Hoe gevaarlijk ijs op de weg is heb ik inmiddels aan de lijve ondervonden![]()
1 keer links en 1 keer rechts mag ik hopen.....quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:44 schreef Gourmetschotel het volgende:
[..]
Ik ging vanochtend 2x onderuit met mijn scootere![]()
Nee... 2x linksquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:45 schreef IBAZ het volgende:
[..]
1 keer links en 1 keer rechts mag ik hopen.....
Je bedoelt die slick die de gemiddelde scooter eronder heeft liggen ipv de noodzakelijke winterbanden?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef Gourmetschotel het volgende:
[..]
Nee... 2x links![]()
Kolere wat een pijn heb ik daar nu![]()
En werd ik nog bijna aangereden door van die bumperklevers die met dit weer op je achterband zitten![]()
![]()
Wat gebeurde er dan?quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
maar goed, Hoe gevaarlijk ijs op de weg is heb ik inmiddels aan de lijve ondervonden![]()
Heel leuk, maar nee dat bedoel ik nietquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:49 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je bedoelt die slick die de gemiddelde scooter eronder heeft liggen ipv de noodzakelijke winterbanden?
Totdat je een keer zelf stevig moet remmen en het sneeuwpak van het dak op je voorruit glijdt. Wordt je zicht ineens een stuk minder.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:50 schreef _Michiel_ het volgende:
Mooizo. Ik laat het er lekker opliggen.
Mooie les voor die verdomde bumperklevers.
Oh natuurlijk, dat heb ik gelezen (slaps forehead). Zoiets blijft je wel bij kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Aanrijding op snelweg met object. Zijn er nog opties?
preciesquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Ja hoor, ik ga het dak van mijn auto staan schoonmaken, met -6, sochtends om 6 uur
Nou, als je zo hard moet remmen dat de sneeuw - die normaal gesproken bij 80 a 90 km/u pas van je auto afwaait - als een pak over je voorruit heen schuift, dan denk ik dat die sneeuw niet het grootste probleem is wat je dan hebt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:53 schreef Light het volgende:
[..]
Totdat je een keer zelf stevig moet remmen en het sneeuwpak van het dak op je voorruit glijdt. Wordt je zicht ineens een stuk minder.
Februari is over het algemeen de koudste maand van het jaar, dus die lente van jou is nog lang niet in zicht hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:45 schreef Stuart het volgende:
Precies, lekker op tijd deze melding nu we naar de Lente gaan toeleven
Je gaat toch ook je ruiten sneeuw- en ijsvrij maken? Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan het sneeuwvrij maken van dak en motorkap een stuk sneller dan het krabben van de ruiten.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:54 schreef kikoooooo het volgende:
Ja hoor, ik ga het dak van mijn auto staan schoonmaken, met -6, sochtends om 6 uur
Dat dus.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Tism het volgende:
De nummerplaten sneeuwvrij maken?..![]()
Echt niet!..
Juistquote:Op donderdag 11 februari 2010 22:48 schreef Tism het volgende:
De nummerplaten sneeuwvrij maken?..![]()
Echt niet!..
Dat zal wel, maar ik ga écht mijn dak niet staan schoonmaken sochtendsquote:Op donderdag 11 februari 2010 23:11 schreef Light het volgende:
[..]
Je gaat toch ook je ruiten sneeuw- en ijsvrij maken? Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan het sneeuwvrij maken van dak en motorkap een stuk sneller dan het krabben van de ruiten.
Soms zit de onderste laag zo vastgevroren. Maar dan heb je altijd nog die scherpe krabber waarmee je dat van je dak kunt krabbenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:31 schreef mazaru het volgende:
Ik heb een wisser in mijn auto liggen. Daar trek je met een paar halen alle sneeuw mee van het dak. Misschien twee minuten werk.
Primaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 08:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar ik ga écht mijn dak niet staan schoonmaken sochtends
Omdat de VID vraagt of je het wil doen, is het geijk een verplichting?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Prima![]()
Maar hier geen topic openen als je een boete krijgt.
Artikel 5 FTWquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Omdat de VID vraagt of je het wil doen, is het geijk een verplichting?![]()
Dat is goed voor je lak, jaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 09:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Soms zit de onderste laag zo vastgevroren. Maar dan heb je altijd nog die scherpe krabber waarmee je dat van je dak kunt krabben
Van de week was ik ook bijna het haasje. Gelukkig had ik nogal wat afstand van een flinke vrachtwagen met huif toen er door de snelheid en het klapperen van het zeil platen ijs afwaaiden van wel 6 cm dik en 50*50 cm groot.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]Hoelang ligt er inmiddels sneeuw? Sinds half december? Ik denk dat deze melding dan ook verdomd op tijd is!
![]()
Heel af en toe zie ik zon kleiner brok idd van zon wagen af stuiterenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Van de week was ik ook bijna het haasje. Gelukkig had ik nogal wat afstand van een flinke vrachtwagen met huif toen er door de snelheid en het klapperen van het zeil platen ijs afwaaiden van wel 6 cm dik en 50*50 cm groot.
Moet er niet aan denken dat die met een snelheid van 90 kmh door je voorruit komen zeilen.
Ligt wat meer dan eerst en vanmorgen was er weer wat lichte sneeuw en nu is het aan het dooien.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heel af en toe zie ik zon kleiner brok idd van zon wagen af stuiterenLevensgevaarlijk
Bij jullie zal inmiddels ook wel meer sneeuw liggen?
denk eens na...quote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:42 schreef MrX1982 het volgende:
Nummerplaten sneeuwvrij maken? Dacht het niet
Het dak sneeuwvrij maken is ook onzin. Het sneeuw waait er vanzelf wel af en het weerhoudt mensen om vlak achter je te rijden.
Misschien woont hij in een dorp? En dan moet hij dus harder rijden naar een eerstvolgende stad. Dus dan ontdooit het onderweg en pleurt het er achter af ipv over je vooruitquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:48 schreef woid het volgende:
[..]
denk eens na...
je hebt 3 cm sneeuw op je dak
je rijd leuk rustig door de stad
je auto warmt op van binnen
je dak ontdooit
je rijdt ergens waar je wat harder mag... en moet remmen
de hele plakaat sneeuw schuift over je voorruit....![]()
maak jij je auto maar lekker niet sneeuwvrij
Gewoon heet water over je dak, dat hete water loopt vanzelf via je ruiten wegquote:
Nog niet meegemaakt. Het verstuift er gewoon vanafquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:48 schreef woid het volgende:
denk eens na...
je dak ontdooit
ja, moet je vooral doenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien woont hij in een dorp? En dan moet hij dus harder rijden naar een eerstvolgende stad. Dus dan ontdooit het onderweg en pleurt het er achter af ipv over je vooruit![]()
[..]
Gewoon heet water over je dak, dat hete water loopt vanzelf via je ruiten weg
Lullig als je dak instort vanwege de grote hoeveelheden sneeuwquote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nou, ik zie het al. Heet water op mijn dak.
Ik rijd met een Peugeot 308 en die heeft een panorama glazen dak.
Maargoed, mijn auto staat altijd in de garage als ik thuis ben.
legio mensen die dit wel hebben meegemaakt, en bij wie het ook tot ongelukken heeft geleid.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:02 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nog niet meegemaakt. Het verstuift er gewoon vanaf.
Lijkt me stug dat het daarvan kan instorten of je moet het dak van mijn huis bedoelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lullig als je dak instort vanwege de grote hoeveelheden sneeuw
Het global warming sprookje was al eerder door een Russisch onderzoeksburo met de grond gelijk gemaakt. Ze namen foto's van de ijskappen en 15 jaar later weer , bleken de ijskappen na 15 jaar zelfs groter dan eerst.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:46 schreef serana82 het volgende:
global warming mmmmm denk het niet!
je wordt hier ook goed beboet als je met sneeuw op je dat rijdt (ook vrachtwagens)quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:37 schreef DS4 het volgende:
Als men eens begint met de vrachtwagens. Hoe vaak ik daar wel niet plaggen ijs vandaan zie komen...
Ergens afgelopen maand is er iemand overleden doordat er een stuk ijs door zijn voorruit sloeg (in Duitsland meen ik). Het is dus levensgevaarlijk.
Persoonlijk lijkt mij dat belangrijker dan bekeuren voor een klein laagje sneeuw op je dak.
Ik geloof onmiddellijk dat je er een boete voor kan krijgen, dat lijkt mij niet meer dan logisch, het is zonder meer gevaarzetting.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:39 schreef woid het volgende:
je wordt hier ook goed beboet als je met sneeuw op je dat rijdt (ook vrachtwagens)
Ruiten wissers aanzettenquote:Op vrijdag 12 februari 2010 10:48 schreef woid het volgende:
[..]
denk eens na...
je dak ontdooit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |