Of je er al of niet een baby inziet doet niet terzake. Dat is spelen op emoties en dus een drogredenering.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die opmerking heb ik alleen geplaatst om zaken in perspectief te zien. Een klompje cellen impliceert dat het niet eens herkenbaar zou zijn als een baby, maar niets is minder waar. En dat vind ik wel belangirjk om te onthouden en mee te nemen. Het gemakshalve afdoen als een klompje cellen om het op die manier gemakkelijker/acceptabeler te maken, vind ik namelijk niet correct.
Ehm, nee... het is geen kwestie van "er een baby in zien" maar het gaat om een baby met alles er op en er aan, het heeft alleen nog niet de kracht om zelfstandig te leven omdat onder andere de longen nog niet voldoende ontwikkeld zijn, het gaat zeker niet om een klompje cellen.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of je er al of niet een baby inziet doet niet terzake. Dat is spelen op emoties en dus een drogredenering.
...of sterilisatie.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:36 schreef ShadyLane het volgende:
Tja heel treurig dat zulke mensen bestaan, maar het doet er hier weinig toe voor het topic. Mwatanabu gaf al aan dat je geen algemeen beleid moet gaan baseren op een enkele uitzondering, en ik gaf al aan dat het feit dat zulke mensen bestaan mij juist een argument lijkt voor abortus.
Ja, daar gaat dus voor op wat Deux postte:quote:Op zondag 14 februari 2010 10:47 schreef Leandra het volgende:
Ehm, nee... het is geen kwestie van "er een baby in zien" maar het gaat om een baby met alles er op en er aan, het heeft alleen nog niet de kracht om zelfstandig te leven omdat onder andere de longen nog niet voldoende ontwikkeld zijn, het gaat zeker niet om een klompje cellen.
Ik ben voor de mogelijkheid om de keuze te hebben, en zou het absurd vinden als de 20-weken echo wordt afgeschaft, maar het simpele feit is dat een baby na 20 weken zwangerschap geen klompje cellen is, en dan kun je nog 600 keer roepen dat iedere zaadcel en eicel in potentie een mens zouden kunnen zijn, maar dat is geen reden om een abortus met 20 weken te bagatelliseren, want het is simpelweg niet iets wat je "even" ondergaat.quote:Op zondag 14 februari 2010 10:56 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ja, daar gaat dus voor op wat Deux postte:
"Het potentiecriterium is te ruim. Ook sperma en eitjes zouden 'in potentie' mensen kunnen zijn. Is een gebruikt condoom weggooien dan ook moord? Bovendien is het potentieargument misleidend, want de potentie een mens te worden schuilt niet in het embryo: zonder de moeder is er van een potentieel mensenleven helemaal geen sprake."
een klompje cellen dus..quote:Op zondag 14 februari 2010 10:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm, nee... het is geen kwestie van "er een baby in zien" maar het gaat om een baby met alles er op en er aan, het heeft alleen nog niet de kracht om zelfstandig te leven omdat onder andere de longen nog niet voldoende ontwikkeld zijn, het gaat zeker niet om een klompje cellen.
OK, maar dan is alle levends niet meer dan een klompje cellen, jijzelf ook.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
een klompje cellen dus..
Ik wil echt niet rot doen, maar voor mij is het niet meer dan dat..
Nou nee, in mijn ogen gaat het daarmee niet offtopic, omdat het eigenlijk draait om dezelfde praktische vraag: kun je mensen de zeggenschap over kinderen krijgen of juist kinderen niet krijgen door ze niet te voldragen uit handen nemen en die zeggenschap dan in handen van een andere partij leggen?quote:Op zondag 14 februari 2010 10:53 schreef ShadyLane het volgende:
Sterilisatie ja, ik heb zelf nooit begrepen waarom mensen het heilig recht om kinderen te krijgen hoger op de ladder hebben staan dan het recht om enigszins menswaardig op te groeien. Maar daar wind ik me binnenkort wel weer eens gezellig over op in een of ander OUD-topic, hier ben ik daarmee ietwat offtopic.
Ik ben een klompje cellen!quote:Op zondag 14 februari 2010 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, maar dan is alle levends niet meer dan een klompje cellen, jijzelf ook.
Strikt genomen is dat waarquote:Op zondag 14 februari 2010 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, maar dan is alle levends niet meer dan een klompje cellen, jijzelf ook.
Mensen zoals jij dus.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:29 schreef WAARHEID het volgende:
abortus is moord.
abortus wordt door onnozelen gedaan die uberhaupt geen seks zouden moeten hebben zoals kinderen, zwakzinnigen etc.
Als men het huwelijk nou zou afschaffen?quote:als men seks voor het huwelijk zou bewaren was er geen abortus meer nodig.
Er is geen kind.quote:wil je een kind niet gun het dan aan een ander gezin dat geen kinderen kan krijgen.
Religie is marteling.quote:moord is een zonde = abortus is moord
Tot de volgende banquote:de groeten!
Je mag er uit stappen met explosieven, als je dat passender vindt.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:41 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie mezelf liever als een stukje van een ster.
OK, als jij alle levende wezens puur als klompje cellen ziet, kun je dat van een foetus van 20 weken ook zeggenquote:Op zondag 14 februari 2010 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat waar
Maarja, babies hebben niet echt de keuze hè.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben een klompje cellen!
Dan wordt deze discussie ook een stuk makkelijker.
Nou ja, die discussie is wat mij betreft heel simpel: euthanasiequote:Op zondag 14 februari 2010 11:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben een klompje cellen!
Dan wordt deze discussie ook een stuk makkelijker.
En als je zwanger raakt door verkrachting dan? Ik vind een hoopje cellen weghalen geen moord, maar er zijn natuurlijk wel grenzen. Dan kan je elke ongesteldheid of zaadlozing ook wel als moord zien, want er hád een kindje uit kunnen onstaan.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:29 schreef WAARHEID het volgende:
abortus is moord.
abortus wordt door onnozelen gedaan die uberhaupt geen seks zouden moeten hebben zoals kinderen, zwakzinnigen etc.
als men seks voor het huwelijk zou bewaren was er geen abortus meer nodig.
wil je een kind niet gun het dan aan een ander gezin dat geen kinderen kan krijgen.
moord is een zonde = abortus is moord
de groeten!
En daarom mogen volwassen ook geen keuze hebben, anders is het niet eerlijk?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maarja, babies hebben niet echt de keuze hè.
Ik ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 14 februari 2010 11:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En daarom mogen volwassen ook geen keuze hebben, anders is het niet eerlijk?
Wake up, het leven IS niet eerlijk.
Het gaat toch niet om babies?quote:Op zondag 14 februari 2010 11:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens hoor.![]()
Alleen er is wel een verschil tussen de "moord" op babies, die er zelf geen zeggenschap in hebben, en zelfmoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |