abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83680600
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:

[..]

waarom zit je dan hier te klagen ipv met je fortuin te genieten van je pensioen (want als je er alles van weet kan je er het beste voor jezelf uit slepen tenslotte)
Omdat "zij" dat nooit zullen toestaan
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_83681334
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:

[..]

waarom zit je dan hier te klagen ipv met je fortuin te genieten van je pensioen (want als je er alles van weet kan je er het beste voor jezelf uit slepen tenslotte)
sommige mensen zijn consciëntieus

Iets wat van de gemiddelde werknemer in de financiele sector niet gezegd kan worden
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_83681485
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Iets wat van de gemiddelde werknemer in de financiele sector niet gezegd kan worden
Iets wat van de gemiddelde werknemer natuurlijk prima gezegd kan worden. Beetje jammere opmerking, vrij overbodig in dit topic.
pi_83681861
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

och, als je echt zo briljant bent dat je alles helemaal uitgevogeld en door hebt kan je toch ook naar eer en geweten korrect handelen en toch binnenlopen! sterker nog: als je alles zo goed door hebt kan je de wereld hervormen! verbeteren! een nieuwe wereldorde!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_83682761
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef simmu het volgende:

och, als je echt zo briljant bent dat je alles helemaal uitgevogeld en door hebt kan je toch ook naar eer en geweten korrect handelen en toch binnenlopen! sterker nog: als je alles zo goed door hebt kan je de wereld hervormen! verbeteren! een nieuwe wereldorde!
Dat is een grote misvatting, de pen is niet machtiger dan het zwaard. Juist omdat de wereld geregeerd word door non-consciëntieuse mensen zal je juist een nog grotere boef moeten zijn om deze mensen te kunnen onttronen.
I'll sing you a lullaby.
pi_83682801
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Drive-r het volgende:

Iets wat van de gemiddelde werknemer natuurlijk prima gezegd kan worden. Beetje jammere opmerking, vrij overbodig in dit topic.
Gebrek aan empathie en zelfkennis is een groot probleem in de financiele sector imho
I'll sing you a lullaby.
pi_83682998
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is een grote misvatting, de pen is niet machtiger dan het zwaard. Juist omdat de wereld geregeerd word door non-consciëntieuse mensen zal je juist een nog grotere boef moeten zijn om deze mensen te kunnen onttronen.
dan moet je niet zeuren.

er wordt nu een bedrijf als grote boze boef die al het kwaad in de wereld aanstuurt aangewezen (....). de persoon die dat doet claimt dat te doen omdat de persoon in kwestie volgens eigen zeggen als enige zo briljant is alles door te hebben. de persoon in kwestie doet er echter niets mee, behalve mekkeren op een jongerenforum in een topic alwaar het niet past. vervolgens kom jij vertellen dat er nu eenmaal niks aan te doen is. nou, prima dan! doe dan niets en hou op met zeuren
pi_83683378
quote:
Op maandag 5 juli 2010 15:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gebrek aan empathie en zelfkennis is een groot probleem in de financiele sector imho
Daar kan ik meer inkomen.
pi_84091750
Als je jong bent moet je gewoon stoppen met betalen, want je ziet je eigen geld toch nooit meer terug.
De overheid moet het systeem aanpassen en het mogelijk maken dat je je pensioen in eigen beheer kan uitvoeren, nu zitten er een paar grote parasieten van te vreten die weinig tot geen waarde toevoegen.
De klant moet voorop staan (nu zijn dat te vaak de bonussen voor zelfbenoemde toppers en de snelle winsten voor de aandeelhouders) en bedient worden, dat betekend ook dat je eerlijk moet zijn en mensen geen gouden bergen moet beloven, transparantie en soberheid zijn de woorden voor de komende decennia.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:03:13 #111
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_84092149
^^ probleem daarbij is dat je niet kunt stoppen met betalen, omdat e.e.a. al wordt ingehouden van je salaris...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_84092423
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:03 schreef Goverman het volgende:
^^ probleem daarbij is dat je niet kunt stoppen met betalen, omdat e.e.a. al wordt ingehouden van je salaris...
Tuurlijk kun je wel stoppen, echter moet je dan een afstandsverklaring tekenen. Het probleem is dat je daarbij geen aanspraak kan maken op andere vergoedingen van je werkgever. Dat is nu juist wat ik bedoel, je word gedwongen te winkelen bij de pensioenverzekeraar die je werkgever aanwijst. Ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen waar je je pensioen onder brengt en waar in belegd word. Desnoods stop je het in een oude sok.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:34:53 #113
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_84093485
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je wel stoppen, echter moet je dan een afstandsverklaring tekenen. Het probleem is dat je daarbij geen aanspraak kan maken op andere vergoedingen van je werkgever. Dat is nu juist wat ik bedoel, je word gedwongen te winkelen bij de pensioenverzekeraar die je werkgever aanwijst. Ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen waar je je pensioen onder brengt en waar in belegd word. Desnoods stop je het in een oude sok.
Nope, dat kan niet... In de CAO en ARAR van het Rijk (de arbeidsvoorwaarden dus) is deelname aan het ABP verplicht, behoudens gewetensbezwaren. Maar die gewetensbezwaren zijn bij mij niet aan de orde (ik ben niet principieel tegen verzekeren)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_84093707
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:34 schreef Goverman het volgende:

Nope, dat kan niet... In de CAO en ARAR van het Rijk (de arbeidsvoorwaarden dus) is deelname aan het ABP verplicht, behoudens gewetensbezwaren. Maar die gewetensbezwaren zijn bij mij niet aan de orde (ik ben niet principieel tegen verzekeren)
Er zijn genoeg bedrijven die geen CAO hebben, daar kun je gewoon de afstandsverklaring tekenen.
Probleem is dat de overheid het fiscaal aantrekkelijk maakt om bij verzekeraars een pensioen op te bouwen, echter de kosten die die bedrijven rekenen heft dat voordeel zo goed als op
Daarnaast als je de verklaring tekent, hoeft het bedrijf jouw ook geen alternatieve bijdrage in je pensioenopbouw aan te bieden.
I'll sing you a lullaby.
pi_86219839
quote:
Ook grote pensioenfondsen in problemen
Vijf grote pensioenfonsen luiden de noodklok. Ze zijn bang dat ze de pensioenen in 2012 moeten verlagen, als de regels niet worden versoepeld. Onder de vijf zijn het ambtenarenfonds ABP, het Pensioenfonds Zorg en Welzijn en het Pensioenfonds voor de Bouw.

Ze willen vrijdag een advertentie in kranten plaatsen, waarin ze pleiten voor iets minder strenge voorschriften.

Onlangs werd al bekend dat veertien pensioenfondsen er zo slecht voor staan, dat ze volgend jaar de uitkeringen al moeten verlagen.

Dat nu ook de grote pensioenfondsen in de problemen komen, komt onder meer door de lage rente. Verder kampen ze ermee dat mensen steeds ouder worden.

AOW-leeftijd verhogen
Minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ziet weinig in versoepeling van de regels.

Hij roept de Tweede Kamer op het voorstel om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar, snel te behandelen. Als mensen langer doorwerken, scheelt dat de pensioenfondsen in hun verplichtingen.
Een advertentie in de krant, wtf? Creëer je dan goodwill bij de mensen van wie 't geld er niet meer is?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_86220576
Als ze het goed kunnen neerzetten wel. :P
  woensdag 8 september 2010 @ 22:04:15 #117
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_86222333
We kunnen ook bezuinigen op Gezondheidsraad en al dat soort slimme meedenkers zodat we weer op een fatsoenlijke leeftijd doodgaan })
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 september 2010 @ 14:12:46 #118
862 Arcee
Look closer
pi_86420794
Deeltje 1 nog maar. Zal ook wel een teken zijn van dat de naderende pensioencrisis nog niet echt doorgedrongen is. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_86422885
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 14:12 schreef Arcee het volgende:
Deeltje 1 nog maar. Zal ook wel een teken zijn van dat de naderende pensioencrisis nog niet echt doorgedrongen is. :s)
Welnee... de meeste jongeren gaan er al reeds vanuit dat de pot leeg is tegen de tijd dat zij aan de beurt zijn. Ik roep mensen al jaren op niet mee te doen aan het pensioenfonds. Dan kun je beter meteen je geld in de fik steken.
I'll sing you a lullaby.
pi_86422955
Samen sta JIJ als BB'er sterk

Met 'samen' bedoelt men de huidige jongere generatie die hun afgeleefde woning voor een kapitaal mag kopen O-) en daarnaast ook nog even krom mag gaan liggen voor hun pensioenen omdat ze zelf te weinig premie hebben betaald :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_86427879
Ik had een paar weken geleden al een brief gehad van de PME waar ik verplicht bij aangesloten ben.

Samenvatting, ja u leest wel van alles in de media, maar wij denken dat we niet hoeven te korten en als het wel gebeurd zal het tussen de 0 en de 4% zijn. :')

Mijn conclusie is dan: U gaat 4% gekort worden op de pensioen uitkeringen. :P

En mijn collega's mij al jaren voor gek verklaren omdat ik al 10 jaar hier roep dat ik verwacht dat ik niet voor mijn 70ste met pensioen ga.
pi_86428284
ik vind het trouwens wel wat kort door de bocht om de BBers de schuld te geven hoor. leg de schuld waar die hoort: bij de pensioenverzekeraar die dit allemaal al jaaaaaaaaaren aan zag komen maar doodgewoon hebberig was.
pi_86428457
Wat mij opvalt is dat niemand heeft over de premie holidays die veel bedrijven zich medio jaren '00 bedongen hebben, en in sommige gevallen zelfs fondsen leeggeschud hebben.

Daarentegen zijn er op dit moment bedrijven die jaarlijks 33% (!) van het salaris van een Nederlandse werknemer in de bedrijfspensioenpot moeten storten (een betere reden om banen te offshoren is er bijna niet...)
pi_86428931
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij opvalt is dat niemand heeft over de premie holidays die veel bedrijven zich medio jaren '00 bedongen hebben, en in sommige gevallen zelfs fondsen leeggeschud hebben.

Dit idd, toen het goed ging en de pensioenfondsen een te hoge dekkingsgraad hadden zijn er jaren geweest dat er vreemde dingen gebeurd zijn.

Het probleem voor de meeste mensen is alleen dat pensioenfondens bijna een blakcbox voor hun (ik ook) zijn waar we geld naar toe brengen en er maar op vertrouwen dat de fondsen doen waarvoor ze bedoeld zijn. Ach ja dan krijg je als deelnemer weer zo'n brief of wat berekeningtjes waarop je met je 65e gaat uitkomen. Waarbij de pensioenfondsen ook jaarlijks weer een andere huisstijl aanemen en vaak de berekening met vorig jaar weer totaal verwarrend zijn.

Verder vraag ik me af wat er gaat gebeuren als onze aow leeftijd naar 67 gaat, dat scheelt in totaal voor de pensioenfondsen en gerechtigden 2 jaar extra inkomsten en 2 jaar minder uitkeren. Op mijn papieren staat nog steeds mijn toekomstige uitkering als ik 65 wordt, dat zal wel weer met een boekhoudkundige truuk hetzelfde bedrag op mijn 67e gaan worden.
  dinsdag 14 september 2010 @ 19:21:08 #125
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_86433659
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:53 schreef xenobinol het volgende:

De overheid moet het systeem aanpassen en het mogelijk maken dat je je pensioen in eigen beheer kan uitvoeren
a.k.a. een 401K.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')