Omdat "zij" dat nooit zullen toestaanquote:Op maandag 5 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zit je dan hier te klagen ipv met je fortuin te genieten van je pensioen (want als je er alles van weet kan je er het beste voor jezelf uit slepen tenslotte)
sommige mensen zijn consciëntieusquote:Op maandag 5 juli 2010 14:09 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zit je dan hier te klagen ipv met je fortuin te genieten van je pensioen (want als je er alles van weet kan je er het beste voor jezelf uit slepen tenslotte)
Iets wat van de gemiddelde werknemer natuurlijk prima gezegd kan worden. Beetje jammere opmerking, vrij overbodig in dit topic.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
sommige mensen zijn consciëntieus![]()
Iets wat van de gemiddelde werknemer in de financiele sector niet gezegd kan worden
och, als je echt zo briljant bent dat je alles helemaal uitgevogeld en door hebt kan je toch ook naar eer en geweten korrect handelen en toch binnenlopen! sterker nog: als je alles zo goed door hebt kan je de wereld hervormen! verbeteren! een nieuwe wereldorde!quote:Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
sommige mensen zijn consciëntieus![]()
Iets wat van de gemiddelde werknemer in de financiele sector niet gezegd kan worden
Dat is een grote misvatting, de pen is niet machtiger dan het zwaard. Juist omdat de wereld geregeerd word door non-consciëntieuse mensen zal je juist een nog grotere boef moeten zijn om deze mensen te kunnen onttronen.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:46 schreef simmu het volgende:
och, als je echt zo briljant bent dat je alles helemaal uitgevogeld en door hebt kan je toch ook naar eer en geweten korrect handelen en toch binnenlopen! sterker nog: als je alles zo goed door hebt kan je de wereld hervormen! verbeteren! een nieuwe wereldorde!
Gebrek aan empathie en zelfkennis is een groot probleem in de financiele sector imhoquote:Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Drive-r het volgende:
Iets wat van de gemiddelde werknemer natuurlijk prima gezegd kan worden. Beetje jammere opmerking, vrij overbodig in dit topic.
dan moet je niet zeuren.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat is een grote misvatting, de pen is niet machtiger dan het zwaard. Juist omdat de wereld geregeerd word door non-consciëntieuse mensen zal je juist een nog grotere boef moeten zijn om deze mensen te kunnen onttronen.
Daar kan ik meer inkomen.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gebrek aan empathie en zelfkennis is een groot probleem in de financiele sector imho
Tuurlijk kun je wel stoppen, echter moet je dan een afstandsverklaring tekenen. Het probleem is dat je daarbij geen aanspraak kan maken op andere vergoedingen van je werkgever. Dat is nu juist wat ik bedoel, je word gedwongen te winkelen bij de pensioenverzekeraar die je werkgever aanwijst. Ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen waar je je pensioen onder brengt en waar in belegd word. Desnoods stop je het in een oude sok.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:03 schreef Goverman het volgende:
^^ probleem daarbij is dat je niet kunt stoppen met betalen, omdat e.e.a. al wordt ingehouden van je salaris...
Nope, dat kan niet... In de CAO en ARAR van het Rijk (de arbeidsvoorwaarden dus) is deelname aan het ABP verplicht, behoudens gewetensbezwaren. Maar die gewetensbezwaren zijn bij mij niet aan de orde (ik ben niet principieel tegen verzekeren)quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:09 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je wel stoppen, echter moet je dan een afstandsverklaring tekenen. Het probleem is dat je daarbij geen aanspraak kan maken op andere vergoedingen van je werkgever. Dat is nu juist wat ik bedoel, je word gedwongen te winkelen bij de pensioenverzekeraar die je werkgever aanwijst. Ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen waar je je pensioen onder brengt en waar in belegd word. Desnoods stop je het in een oude sok.
Er zijn genoeg bedrijven die geen CAO hebben, daar kun je gewoon de afstandsverklaring tekenen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:34 schreef Goverman het volgende:
Nope, dat kan niet... In de CAO en ARAR van het Rijk (de arbeidsvoorwaarden dus) is deelname aan het ABP verplicht, behoudens gewetensbezwaren. Maar die gewetensbezwaren zijn bij mij niet aan de orde (ik ben niet principieel tegen verzekeren)
Een advertentie in de krant, wtf? Creëer je dan goodwill bij de mensen van wie 't geld er niet meer is?quote:Ook grote pensioenfondsen in problemen
Vijf grote pensioenfonsen luiden de noodklok. Ze zijn bang dat ze de pensioenen in 2012 moeten verlagen, als de regels niet worden versoepeld. Onder de vijf zijn het ambtenarenfonds ABP, het Pensioenfonds Zorg en Welzijn en het Pensioenfonds voor de Bouw.
Ze willen vrijdag een advertentie in kranten plaatsen, waarin ze pleiten voor iets minder strenge voorschriften.
Onlangs werd al bekend dat veertien pensioenfondsen er zo slecht voor staan, dat ze volgend jaar de uitkeringen al moeten verlagen.
Dat nu ook de grote pensioenfondsen in de problemen komen, komt onder meer door de lage rente. Verder kampen ze ermee dat mensen steeds ouder worden.
AOW-leeftijd verhogen
Minister Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ziet weinig in versoepeling van de regels.
Hij roept de Tweede Kamer op het voorstel om de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar, snel te behandelen. Als mensen langer doorwerken, scheelt dat de pensioenfondsen in hun verplichtingen.
Welnee... de meeste jongeren gaan er al reeds vanuit dat de pot leeg is tegen de tijd dat zij aan de beurt zijn. Ik roep mensen al jaren op niet mee te doen aan het pensioenfonds. Dan kun je beter meteen je geld in de fik steken.quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:12 schreef Arcee het volgende:
Deeltje 1 nog maar. Zal ook wel een teken zijn van dat de naderende pensioencrisis nog niet echt doorgedrongen is.
Dit idd, toen het goed ging en de pensioenfondsen een te hoge dekkingsgraad hadden zijn er jaren geweest dat er vreemde dingen gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wat mij opvalt is dat niemand heeft over de premie holidays die veel bedrijven zich medio jaren '00 bedongen hebben, en in sommige gevallen zelfs fondsen leeggeschud hebben.
a.k.a. een 401K.quote:Op donderdag 15 juli 2010 14:53 schreef xenobinol het volgende:
De overheid moet het systeem aanpassen en het mogelijk maken dat je je pensioen in eigen beheer kan uitvoeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |