Kan een mod eens kijken naar de volgende post:
No-Planes 9/11 theorie deugt ?
Het gaat niet om verkeerd taalgebruik of wat dan ook in deze post, maar ik vind hem toch stuitend om een aantal redenen. Er is een hele heldere, duidelijke post opgesteld door The_Stranger dacht ik, compleet met invulbare formules die, wanneer correct ingevuld, de stelling van Lambiekje onderuit haalt.
Daar wordt door Lambiekje niet op gereageerd. Er wordt nogmaals gevraagd of daar op gereageerd kan worden en als Lambiekje dan reageert, dan is dat met de reactie die hierboven staat. Dat getuigt in mijn ogen niet van 'willen discussieren'. Een dergelijke constructieve, informerende post (die redelijk wat tijd gekost zal hebben) van tafel vegen met 1 one-liner vind ik nou niet bijdragen aan een discussie.
De tweede reden waarom ik die post stuitend vind is dat uit die post (alweer) blijkt dat Lambiekje niet op zoek is naar de waarheid. Hij is niet eens op zoek naar een discussie. Het enige wat hij doet is om de zoveel tijd hier aan komen waaien met een topic waarin hij hetzelfde verkondigd als dat hij al jaren geleden deed, en vervolgens niet eens serieus reageert op de mensen die in zijn topic reageren.
Het druipt aan alle kanten van zijn posts af dat hij helemaal niet serieus wíl reageren. Als je dit vergelijkt met posts/topics van bv een Ticker, waarbij ik vaak een andere mening heb (tijdens lezen) van topics dan hij, dan is een van de grote verschillen dat Ticker wel in staat is om inhoudelijk, constructief en op een normale manier te reageren/posten. Zijn topics zijn vaak een genot om te lezen (het topic over die man-made structuren uit de oudheid was werkelijk geweldig).
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat BNW/TRU bergaf aan het gaan is, terwijl dit in een grijs verleden toch een prima plek was om te vertoeven. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat topics die door Lambiekje gestart zijn uiteindelijk uitmonden in topics waarin hevig gemodereerd moet worden. Dat er felle discussies ontstaan over onderwerpen is prima, en zelfs wenselijk op een forum. Maar in topics van Lambiekje gaan de discussies niet over het onderwerp, maar vooral over 1 user. Als dat eigenlijk steeds de conclusie is, dan vraag ik me af of daar niet eens iets mee gedaan moet worden?