abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78012348
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is 'het moraal' dat hij hiermee wilde aangeven precies? Dat de overheid zich heeft te bemoeien met de kledingkeuze van burgers?
Dat doen ze al heel lang hoor.
pi_78012675
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 13:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Kiezen tussen eten en licht? Dat komt, als het al voorkomt, hoogstens bij 10 gezinnen in heel NL voor?

Nou, goed, om even terug te keren naar de basis van het verhaal:

- Eh? Wil je hiermee zeggen dat het de eigen schuld is van die gezinnen die domweg niet genoeg inkomen hebben?
- Nee, gedeeltelijk de schuld van de onbekendheid met de aanwezige subsidies. Dat ligt, volgens mij, grotendeels aan het totale gebrek aan voorlichting van de relevante instanties.

Jij vindt dat het de verantwoordelijkheid is van de instanties om de burger te informeren, ik vind dat het de verantwoordelijkheid van de burger is om zelf op zoek te gaan naar de juiste informatie. Klopt dat zo'n beetje?
, volgens mij is dat idd de essentie van, en het verschil tussen, ons beider standpunten .
pi_78016400
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:08 schreef gelly het volgende:
Daar waar het uitkomt teksten letterlijk interpreteren en anders zeggen dat het een metafoor betreft
Tsja, wie doet dat niet? Vrijwel iedereen wil liever zijn/haar mening bevestigd zien worden dan het tegenovergestelde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 februari 2010 @ 13:42:17 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78016685
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is 'het moraal' dat hij hiermee wilde aangeven precies? Dat de overheid zich heeft te bemoeien met de kledingkeuze van burgers?
Dat overal maar belastingen over geheven worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 15 februari 2010 @ 13:43:34 #85
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_78016724
quote:
Op maandag 15 februari 2010 10:08 schreef gelly het volgende:

[..]

De overeenkomst tussen PVV aanhangers en geloofsfundamentalisten is wel frapant.. Daar waar het uitkomt teksten letterlijk interpreteren en anders zeggen dat het een metafoor betreft Ken je Wilders persoonlijk dat je dit soort dingen zo zeker kunt stellen ? Mij lijkt het praktischer Wilders gewoon letterlijk te nemen, ik zie ook geen reden dat niet te doen.
Dat heeft HPdetijd naar buiten gebracht, en om het feit dat het niet doorgerekend was en het ook niet in de begroting was opgenomen.

Neem jij altijd dingen letterlijk? Dat heet..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 15 februari 2010 @ 13:52:30 #86
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_78017041
De kopvoddentax was bedoeld als een grappige opmerking, maar werd te letterlijk overgenomen. Toch wel frapant dat zowel voor als tegenstanders van Wilders dergelijke grappen serieus nemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_78017139
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:52 schreef Ryon het volgende:
De kopvoddentax was bedoeld als een grappige opmerking, maar werd te letterlijk overgenomen. Toch wel frapant dat zowel voor als tegenstanders van Wilders dergelijke grappen serieus nemen.
Toch een zeer onverstandige move van een partij die al in het beklaagdenbankje zit. Zo kom je nooit van je imago af en roept dat zelfs de vraag op of Wilders dat imago niet doelbewust in stand wil houden.
Voor mij een extra reden om er niet op te stemmen. Zulke taal uit je maar lekker in de kroeg ofzo, niet in de Tweede Kamer.
pi_78017247
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 01:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik denk dat Wilders toch ook heel wat kiezers te danken heeft aan onze meester Bos, zonder bos stond de pvv niet op dik 30 zetels.
Onzin. Bos vind ik juist de minst erge PvdA' er. Juist figuren als Mariette "monotoon" Hamer, voorheen Vogelaar en nu vd Laan zijn met de standpunten die zij aandragen erg slecht voor het imago van de partij.
pi_78017300
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat overal maar belastingen over geheven worden.
Je moet wel volkomen idolaat van Wilders zijn wil je hierin een briljante metafoor zien waarin belastingen in Nederland aan de kaak gesteld worden.
quote:
Wilders vouwde zijn plannen voor zijn ‘kopvoddentaks’ uiteen tijdens zijn inbreng bij de algemene beschouwingen woensdagmiddag. Volgens de PVV-voorman is het tijd voor ‘een grote schoonmaak van onze straten’. „Een beter milieu begint bij jezelf, dit is vervuiling van de publieke ruimte”, stelde hij. „Laten we eens wat gaan doen aan dit symbool van onderdrukking.”

Wilders wil de hoofddoek niet verbieden, maar wel het gebruik ervan ontmoedigen. „De vervuiler betaalt”, stelt hij voor. Moslima’s kunnen voor duizend euro per jaar een vergunning krijgen. De opbrengst daarvan wil hij in onder meer blijf-van-m’n-lijf huizen steken „We zijn die hoofddoekjes spuug en spuugzat.”
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 15 februari 2010 @ 14:01:38 #90
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78017356
Rechtse stemmers stemmen meestal voor zichzelf of voor hun specifieke bevolkingsgroep.

Linkse stemmers stemmen voor de gehele maatschappij.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_78018080
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:01 schreef Posdnous het volgende:
Rechtse stemmers stemmen meestal voor zichzelf of voor hun specifieke bevolkingsgroep.

Yeah right.

Volgens mij is dat precies omgekeerd.
pi_78019305
quote:

Generalisaties kloppen zelden.

Deze in ieder geval niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_78019602
quote:

Dat is een bekende claim, die niet klopt.

Het is volgens mij voor veel linkse stemmers ook een echt raadsel waarom mensen rechts zijn. "Ze doen het voor hun eigen portomonee...". BS. Ik stem rechts, omdat ik (naief als ik ben) van mening ben dat een rechtse regering beter op de financieen past. Dat ze geld uitgeeft aan zaken waar we ook echt wat aan hebben, dan lukraak potverteren met als gevolg dat de inflatie omhoog schiet.

Helaas zijn er weinig rechtse partijen meer over.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 15 februari 2010 @ 15:09:55 #94
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78019671
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een bekende claim, die niet klopt.

Het is volgens mij voor veel linkse stemmers ook een echt raadsel waarom mensen rechts zijn. "Ze doen het voor hun eigen portomonee...". BS. Ik stem rechts, omdat ik (naief als ik ben) van mening ben dat een rechtse regering beter op de financieen past. Dat ze geld uitgeeft aan zaken waar we ook echt wat aan hebben, dan lukraak potverteren met als gevolg dat de inflatie omhoog schiet.

Uiteraard. Net als dat rechtse stemmers de illusie hebben dat linkse stemmers totaal niet aan de begroting en uitgaven denken en gewoon lukraak willen spenderen. .
pi_78020703
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:09 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Uiteraard. Net als dat rechtse stemmers de illusie hebben dat linkse stemmers totaal niet aan de begroting en uitgaven denken en gewoon lukraak willen spenderen. .
En dat is niet zo? Ik hoor linkse partijen nooit over een sluitende begroting praten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_78021182
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:41 schreef Lyrebird het volgende:

En dat is niet zo? Ik hoor linkse partijen nooit over een sluitende begroting praten.
Dan luister je mogelijkerwijs niet goed?
quote:
Voor Bos is het geen probleem wanneer het begrotingsoverschot voor 2009 verandert in een tekort.

Als mogelijke stimuleringsmaatregelen noemde hij het onderhoud van wegen, scholing en isolatie van huizen. Maar het mag volgens hem niet zo zijn dat de belastingbetaler of volgende generaties opdraaien voor een sterk oplopende staatsschuld of rente.
En zo kan ik nog wel tig voorbeelden opnoemen, jouw argument staaf jij met geen enkele onderbouwing.
pi_78021273
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan luister je mogelijkerwijs niet goed?
[..]

En zo kan ik nog wel tig voorbeelden opnoemen, jouw argument staaf jij met geen enkele onderbouwing.
Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje. Bos heeft het hier toch echt over een tekort.
pi_78021554
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:10 schreef scanman1 het volgende:
TS, de PVV stemmer heeft in 9 van de 10 gevallen geen idee waar Wilders voor staat. Ze weten alleen dat hij anti moslim is en daarom stemmen ze op hem. Ze denken zelf niet verder na.

Overigens ben ik van mening dat je niet in je eigen straatje moet stemmen, maar moet stemmen voor wat het beste is voor een land.
Als er iemand geen idee heeft ben jij het wel amoebe brein.

Een vlaktax van 25% is helmaal geen probleem daar de meeste mensen sowieso al in het 30% tarief vallen

En geen geld om moslima's per taxi naar een talencursus te rijden bespaart TONnen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_78021697
Overigens is het goed om te weten dat Wouter Bos vindt dat "het niet zo mag zijn dat de belastingbetaler of volgende generaties opdraaien voor een sterk oplopende staatsschuld of rente". De praktijk is dat Bos en de PvdA lak hebben aan het vertellen van dit soort leugens, en het financieringstekort op hebben laten lopen tot 5.1% voor 2009. Voor 2010 staat de teller op 5.5-7%.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:15:49 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_78021922
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat moet je beter opletten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')