Poeh, sterkte! Ik vond 24 uur al retezwaar in het begin, en nu ik "gewend" ben vind ik 32 uur ook onwijs veel, zeker als je het nog met huishouden enzo moet combinerenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:30 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, officieel wel. Maar ik zit wel nog met die 160 overuren en x aantal dagen vakantie. Juni en juli: deeltijds (3 à 4 dagen per week) en dan proberen naar 4 dagen per week te gaan (maar dus wel 100% betaald omdat ik verlof ga opnemen).
En mijn man gaat zijn lessen op 4 dagen geven. En dat betekent dus dat we hopelijk heel regelmatig een dag samen thuis kunnen zijn met de baby
hahahaha....hmpfff....ehhhquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:34 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
En het afvallen enzo ?
Maar wat vind je dan niet goed geregeld?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:33 schreef Diaan73 het volgende:
Het valt me op dat het in België minder goed is geregeld mbt zwangere vrouwen dan in Nederland en in Nederland zou het al beter kunnen worden.
Maar daarom dat ik in juni en juli ook niet fulltime terug gaquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Poeh, sterkte! Ik vond 24 uur al retezwaar in het begin, en nu ik "gewend" ben vind ik 32 uur ook onwijs veel, zeker als je het nog met huishouden enzo moet combineren.
tessie dat had mijn vriendin ook (en ze toen voor veel geld teruggestuurd...). Maar aangezien ik in Londen was, ben ik naar hun fitting room geweest. Dan pas je ze en sturen ze ze op. Was idd een andere maat dan die ik besteld zou hebben!quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:38 schreef tessie het volgende:
Ik had ook laarzen besteld bij Duo Boots. En ze pasten niet(kuitmaat was wel goed, maar de schoen zelf was veeeeel te klein)
waarom moet je lachen ? Je was toch heel hard bezig met afvallen? En het ging toch ook goed?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
hahahaha....hmpfff....ehhh
maar verder alles prima hoor! Met jullie ook? Keertje dagen weer?
foto van de laarzen:
http://www.duoboots.com/p(...)olate_brown_leather/
en deze:
http://www.duoboots.com/p(...)our/2-brown_leather/
Dat was het natuurlijk ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:42 schreef mikoxx het volgende:
Leonieke, dat klinkt als regelrechte chantage! Belachelijk, vind ik!
quote:
Dat ja! Klinkt alsof ze vanuit d'r ziekenhuisbed, meteen weer achter d'r bureau moest rollen, zodat ze 's avonds de baby met de auto naar huis kon brengenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:42 schreef mikoxx het volgende:
Leonieke, dat klinkt als regelrechte chantage! Belachelijk, vind ik!
Oh, maar dat beweer ik ook nergens, héquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:43 schreef k_i_m het volgende:
Dat je maar twee vrouwen kent die niet fulltime werken wil natuurlijk niet zeggen dat je straks fluitend al je taken in je weinige vrije tijd vervuld he?.
Ow dat 2e paar vind ik erg mooi!! In zwart nog mooier..quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:39 schreef Memmel het volgende:
[..]
hahahaha....hmpfff....ehhh
maar verder alles prima hoor! Met jullie ook? Keertje dagen weer?
foto van de laarzen:
http://www.duoboots.com/p(...)olate_brown_leather/
en deze:
http://www.duoboots.com/p(...)our/2-brown_leather/
In Nederland heb je recht op minimaal 16 weken verlof. Beval je later krijg je die dagen er bij... en hou je het recht op het aantal weken na de bevalling. En inderdaad tot 39 weken werken, vind ik ook erg lang. Ik denk dat heel veel vrouwen dat niet eens redden. In Nederland kun je kiezen, moet minimaal 4 weken voor die tijd en max. 6 weken. Ik heb beide keren voor 6 weken gekozen, omdat ik het heerlijk vond om voor de bevalling nog even tijd voor mezelf te hebben en dingen te kunnen doen. Dit is trouwens niet werkgever afhankelijk, maar gewoon wettelijk vastgelegd voor alle vrouwelijke medewerkers. Zelfstandigen is wel iets anders geregeld, geloof ik. Volgens mij moet ook elke werkgever de optie tot borstvoeding/kolven geven. Wij hebben zelfs een "kolfkamer"daar zijn ook voorwaarden aan verbonden...quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar wat vind je dan niet goed geregeld?
Het werken tot 39 weken? Want voor de rest zal er toch niet zoveel verschil zijn, vermoed ik?
Er hangt ook veel af van je werkgever, hé. Mijn zus kreeg bv 2 keer te horen toen ze zei dat ze zwanger was dat borstvoedingsverlof geen optie was. Een vriendin van mij had een bedrijfswagen en moest die inruilen tijdens haar zwangerschapsverlof... behalve als ze elke week gratis een halve dag ging werken tijdens haar verlof (heeft ze ook moeten doen omdat ze natuurlijk geen auto kon kopen om 3 maand te gebruiken).
Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoelde dat het niet minder zwaar is omdat je maar weinig mensen kent die niet fulltime werken. Dus omdat meer mensen het doen dat het automatisch een haalbare standaard is, zegmaar.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oh, maar dat beweer ik ook nergens, hé![]()
Ik heb hierboven toch zelf gezegd dat ik me bewust ben van het feit dat het heel zwaar zal zijn.
Het is hier gewoon minder ingeburgerd denk ik om minder te gaan werken. Althans toch bij de mensen die ik ken of bij mijn collega's.
Mja, je wordt niet betaald door je werkgever als je in zwangerschapsverlof bent, maar door het ziekenfonds. En voor die werkgever is die wagen een deel van haar loon (voor haar natuurlijk ook).quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:45 schreef mikoxx het volgende:
ik denk dat je volledig in je recht staat als je niet akkoord gaat hoor. Ik had t niet gedaan idd, laat ze maar kijken hoe ver ze komen dan
De eerste keer dat ik er bestelde, bleek dat ik 3 kuitmaten kleiner moest dan dat ik besteld had, dus moest ik ze ook al omruilen. (en later lubberden ze ook nog wat uit zelfs ook, dus had nog een maat kleiner moeten bestellen) Maar omdat die schoen een beetje aan de grote kant was, had ik nu ook maar een schoenmaat kleiner besteld, Maar ik kwam er niet eens inquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:42 schreef Memmel het volgende:
[..]
tessie dat had mijn vriendin ook (en ze toen voor veel geld teruggestuurd...). Maar aangezien ik in Londen was, ben ik naar hun fitting room geweest. Dan pas je ze en sturen ze ze op. Was idd een andere maat dan die ik besteld zou hebben!
Ik ken trouwens bijna geen vrouwen die niet minder zijn gaan werken.. de meesten rond de 20 uur. Dat heb ik zelf ook gedaan na de bevalling van Twan, maar dat vond ik voor mn gevoel te weinig. Ben toen naar 24 uur gegaan en heb een tijdje 28 uur gewerkt (1 week 32 uur, andere week 24 uur, maar dan in de week dat Twan bij zn vader was 32 uur) Nu werk ik weer 24 uur en dat vind ik echt heerlijk.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:48 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoelde dat het niet minder zwaar is omdat je maar weinig mensen kent die niet fulltime werken. Dus omdat meer mensen het doen dat het automatisch een haalbare standaard is, zegmaar.
Ik denk trouwens dat de enige reden waarom vrouwen op 39 weken stoppen is dat je anders die week kwijt bent in België. Mijn zus is 2 keer 3 weken te vroeg bevallen en heeft dus 2 keer een week moederschapsrust verlorenquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:46 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
In Nederland heb je recht op minimaal 16 weken verlof. Beval je later krijg je die dagen er bij... en hou je het recht op het aantal weken na de bevalling. En inderdaad tot 39 weken werken, vind ik ook erg lang. Ik denk dat heel veel vrouwen dat niet eens redden. In Nederland kun je kiezen, moet minimaal 4 weken voor die tijd en max. 6 weken. Ik heb beide keren voor 6 weken gekozen, omdat ik het heerlijk vond om voor de bevalling nog even tijd voor mezelf te hebben en dingen te kunnen doen. Dit is trouwens niet werkgever afhankelijk, maar gewoon wettelijk vastgelegd voor alle vrouwelijke medewerkers. Zelfstandigen is wel iets anders geregeld, geloof ik. Volgens mij moet ook elke werkgever de optie tot borstvoeding/kolven geven. Wij hebben zelfs een "kolfkamer"daar zijn ook voorwaarden aan verbonden...
Is dat niet mogelijk?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:53 schreef k_i_m het volgende:
Ik wil ook zo graag weer 24 uur werken.
Hier hetzelfde... lang leve de dr. Martens met en 2 ritsen en vetersquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:54 schreef leonieke het volgende:
En laarzen? Altijd een gedoe hier met mijn dikke kuitenEn dat terwijl ik altijd wel mijn goesting vind tussen een hoop laarzen, maar ze gewoon niet dicht krijg.
Ja, je hebt maximum 15 weken verlof, met een minimum van 9 weken achteraf en 1 week van die 15 moet je op voorhand opnemen of je bent ze kwijt.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat niet mogelijk?
Leonieke, als ik het goed begrijp, is het dus zo dat als je tot 38 weken werkt, je een week minder hebt na die tijd?? In Nederland heb je gewoon altijd recht op 16 weken, ook al beval je 8 weken te vroeg, vanaf dat moment heb je gewoon 16 weken verlof.
Ja, maar als ik dat hier lees, is dat blijkbaar niet zo simpelquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:57 schreef tessie het volgende:
Dan moet je ook bij duo boots bestellen leonieke, en maar hopen dat je de goede maat besteld
Krijg je die wel makkelijk aan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:58 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde... lang leve de dr. Martens met en 2 ritsen en vetersAl moet ik nu wel nieuwe hebben.
Dat kost hier ook bijna niks en hier krijg je een jaar betaald verlofquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef mefke79 het volgende:
het voordeel van België is dan wel dat kinderopvang er echt heel weinig kost. Zeker als je de Nederlandse prijzen gewend bent....
Okay, duidelijk. En als je 2 weken te laat bevalt, krijg je die 2e week er ook "bij"?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, je hebt maximum 15 weken verlof, met een minimum van 9 weken achteraf en 1 week van die 15 moet je op voorhand opnemen of je bent ze kwijt.
Bij mij is de regeling nu: 2 weken voor + 13 weken na (als ik natuurlijk een week te laat beval, wordt het: 3 weken voor + 12 weken na) Wat er ook gebeurt, ik ben thuis tot 24 mei (of ik zou tussen nu en volgende week dinsdag moeten bevallen, dan verlies ik die dagen ook nog omdat ik niet een week op voorhand ben gestopt, maar dan neem ik gewoon nog een paar dagen extra verlof op achteraf, zodat ik sowieso pas op 1 juni terug moet).
Wij betalen per dag ongeveer 20 euro (hangt af van het inkomen), maar krijgen via de belastingen een zestal euro per dag terug (denk ik)quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:00 schreef mefke79 het volgende:
het voordeel van België is dan wel dat kinderopvang er echt heel weinig kost. Zeker als je de Nederlandse prijzen gewend bent....
Nou voorlopig niet geloof ik. Er zijn al dagen dat de bezetting aardig krap is omdat er ook nog wel eens mensen van onze afdeling uitgeleend worden.quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is dat niet mogelijk?
Leonieke, als ik het goed begrijp, is het dus zo dat als je tot 38 weken werkt, je een week minder hebt na die tijd?? In Nederland heb je gewoon altijd recht op 16 weken, ook al beval je 8 weken te vroeg, vanaf dat moment heb je gewoon 16 weken verlof.
quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:01 schreef leonieke het volgende:
[..]
Krijg je die wel makkelijk aan?
Ik vind het namelijk zo frustrerend om nog maar laarzen te passen. Zo frustrerend als je de rits niet verder dan de helft omhoog krijgt.
Dan word ik euh.. een beetje lastig, zeg maar
Dat zou ik eens moeten opzoeken eigenlijk. Geen idee.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, duidelijk. En als je 2 weken te laat bevalt, krijg je die 2e week er ook "bij"?
Nee. Dat wordt dan als twee weken ervoor gerekend, die krijg je na de bevalling minderquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Okay, duidelijk. En als je 2 weken te laat bevalt, krijg je die 2e week er ook "bij"?
Dan is het toch ong. net zoveel als in Nederland? Wij krijgen best veel terug van de belasting. Wij betalen zelf ong. 85 euro per maand... voor gemiddeld 15 uur opvang per week, de ene week 20 uur de andere 10 uur. Ik vind het best wel meevallen, het is wel slechter/duurder geweest.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:03 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wij betalen per dag ongeveer 20 euro (hangt af van het inkomen), maar krijgen via de belastingen een zestal euro per dag terug (denk ik)
Ow dat is minder zeg..quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:03 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nou voorlopig niet geloof ik. Er zijn al dagen dat de bezetting aardig krap is omdat er ook nog wel eens mensen van onze afdeling uitgeleend worden.
Ow ja, verkeerd berekend/bekekenquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef mefke79 het volgende:
Diaan, in België kost het max die 20 euro per dag en dan 6 euro per dag terug en dat is voor lange dagen. Wij betalen per dag 11 uur * 5 euro nog wat. En dan krijgen we wel heel wat terug, maar betaal ik alsnog dik 250 euro voor 3 dagen.
Niet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 07:12 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb wel een vermoeden van wie die afkomt, maar hoe weet ik het zeker?
hoe is het met jouw baan eigenlijk? bevalt het? je had toch een redelijk nieuwe baan?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:37 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Poeh, sterkte! Ik vond 24 uur al retezwaar in het begin, en nu ik "gewend" ben vind ik 32 uur ook onwijs veel, zeker als je het nog met huishouden enzo moet combineren.
85 euro maar? Wij betalen iets 300 euro na aftrek van de toeslag. Nou is dat ook wel 24 uur per week.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan is het toch ong. net zoveel als in Nederland? Wij krijgen best veel terug van de belasting. Wij betalen zelf ong. 85 euro per maand... voor gemiddeld 15 uur opvang per week, de ene week 20 uur de andere 10 uur. Ik vind het best wel meevallen, het is wel slechter/duurder geweest.
Wij betalen bijna 140 euro per maand voor 1 dag per week. Klinkt alsof jullie een voordelig kdv hebben of heel veel terugkrijgen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan is het toch ong. net zoveel als in Nederland? Wij krijgen best veel terug van de belasting. Wij betalen zelf ong. 85 euro per maand... voor gemiddeld 15 uur opvang per week, de ene week 20 uur de andere 10 uur. Ik vind het best wel meevallen, het is wel slechter/duurder geweest.
rond de zes euro per uur is normaal. Is dat niet Iets van een landelijk vastgesteld bedrag? Dat dacht ik tenminste.quote:Op donderdag 11 februari 2010 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij betalen bijna 140 euro per maand voor 1 dag per week. Klinkt alsof jullie een voordelig kdv hebben of heel veel terugkrijgen.
Volgens mij wel idd. En dat van ons is ietsje duurder (paar ct per uur), maar dat was ons bekend. En die paar cent maakt het verschil niet op 1 hele dag, lijkt mequote:Op donderdag 11 februari 2010 08:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
rond de zes euro per uur is normaal. Is dat niet Iets van een landelijk vastgesteld bedrag? Dat dacht ik tenminste.
Je kunt geen halve dag afnemen? Dat kan bij ons wel.... Bij ons is een dag trouwens standaard 10 uur.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:19 schreef Ticootje het volgende:
ik betaal 330 euro voor 4 dagen per week, waar wij maar 3,5 dag gebruik van maken.
Nee dat kan dus nietquote:Op donderdag 11 februari 2010 09:28 schreef Diaan73 het volgende:
Gezellig Fannie dat je dochter meegaat.
[..]
Je kunt geen halve dag afnemen? Dat kan bij ons wel.... Bij ons is een dag trouwens standaard 10 uur.
Dat is wel jammer en big business voor zo'n kdv. Ik ben heel blij met ons kdv, ze zijn heel flexibel, ook in breng- en haaltijden.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat kan dus nietDus we betalen voor 4 dagen... MAar ik vind 4 dagen te veel voor Jen, ze is op woensdagmiddag lekker samen met papa.
ik verdien erg weinig, en mn lief ook. (komt voornamelijk omdat we ook minimaal werkenquote:Op donderdag 11 februari 2010 09:16 schreef leonieke het volgende:
Wat een grote verschillen eigenlijk bij jullie voor die berekening van de eigen bijdrage. Of er zit ook een heel groot verschil in de lonen.
Nou dat vind ik ook een hele hoop geld!quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:32 schreef lady-wrb het volgende:
wat een bedragen
ik betaalde 10 jaar geleden 850 gulden voor 4 dagen in de week
en ik kreeg geen toeslag of bijdrage van het werk. het was dat of thuisblijven.
En hoeveel euro zou dat dan geweest zijn?quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:32 schreef lady-wrb het volgende:
wat een bedragen
ik betaalde 10 jaar geleden 850 gulden voor 4 dagen in de week
en ik kreeg geen toeslag of bijdrage van het werk. het was dat of thuisblijven.
Daar zou ik dus echt nooit akkoord mee gaan..quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:33 schreef leonieke het volgende:
Wij hebben een onthaalmoeder gevonden die blijkbaar (zoals ze toen toch zei) niet te moeilijk doet over hele dagen en halve dagen. Bij de meesten moest je een halve of volledige vrije dag (waarop het kind dus niet gaat) een week op voorhand aangeven of je moest bijbetalen. Zij heeft zoiets van: "ah, laat je het mij wel voor 8u 's ochtends weten dan schrijf ik het niet op". En we mogen ook kiezen wanneer we hem ophalen (bij een paar andere mocht het niet voor 16u in de namiddag als hij een hele dag zou blijven).
+inflatie...quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
En hoeveel euro zou dat dan geweest zijn?
Daar hadden we het ook heel moeilijk mee. Het is toch nog geen school waar ze verplicht moeten blijven tot de bel gaat.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar zou ik dus echt nooit akkoord mee gaan..
Wow, dat is wel makkelijk als je ze zo lang kunt blijven. Onze onthaalmoeder werkt tot 18u (was het langste wat we hier vonden). Maar ze zei zelf dat het best wat later kon zijn als we in de file stonden ofzo. Bij die andere (niet ophalen voor 16u) worden volgende toeslagen bijgerekend:quote:Bij ons mag ik Jen tussen half 8 en half 10 brengen en halen .... tja als ik op een heel ongebruikelijke tijd kom bel ik soms even op dat ik onderweg ben, soms doe ik dat niet. Maar ik kan Jen op elke tijd komen halen. (Tot half 7 dacht ik.... Maar ze is altijd 1 van de eerste die weer gehaald wordt)
Dat is idd big business.... wij mogen/kunnen Lennon brengen vanaf 7 uur.... en 's middags ophalen op het moment dat wij willen. Ze zijn er geloof ik tot uiterlijk kwart voor 7. 1x nodig gehad, ivm files en ik die na het werk ergens anders naar toe moest, maar normaal gesproken, wordt Lennon rond 17:15 uur opgehaald.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
Daar hadden we het ook heel moeilijk mee. Het is toch nog geen school waar ze verplicht moeten blijven tot de bel gaat.
[..]
Wow, dat is wel makkelijk als je ze zo lang kunt blijven. Onze onthaalmoeder werkt tot 18u (was het langste wat we hier vonden). Maar ze zei zelf dat het best wat later kon zijn als we in de file stonden ofzo. Bij die andere (niet ophalen voor 16u) worden volgende toeslagen bijgerekend:
tussen 18u en 18u05: 5 euro
tussen 18u05 en 18u10: 10 euro
en al de rest: + 15 (of 25, ik weet het niet meer zeker) euro.
Dat is pas big business![]()
En wat die euro/guldens betreft: het is maar om een idee te krijgen natuurlijk
Ik ook niet...quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:46 schreef pinquit het volgende:
ik wist niet eens dat je vissenhuid als leer kon benoemen zelfs
staat op de site van het ADquote:ARUBA - Volgens Arubaanse media is Paul van der Sloot, de vader van Joran, overleden tijdens een potje tennis.
De familie Van der Sloot, met links vader Paul. Dat staat in de Telegraaf.
Volgens de krant zou de 57-jarige advocaat woensdagavond tijdens het tennissen in een villapark op Aruba opeens in elkaar gezakt zijn. Er werd snel een ambulance gebeld, maar reanimatiepogingen mochten niet meer baten, aldus de website.
Het nieuws is verder nog niet bevestigd.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:04 schreef pinquit het volgende:
ik ging gisteren uitnodiging-voorkantjes uitprinten, voor het feest van mn opa n oma. 22 stuks. eindelijk klaar om 11umoe!
kom ik beneden, laat ik t aan mams zien, zitten ze aan de verkeerde kant![]()
![]()
![]()
dus ik ga even nieuw fotopapier kopen
ndaag!
Sterkte, ik blijf vandaag thuis.... ik hoef alleen maar naar 10-minutengesprek van Twan. Ow en ik heb een Tomdu kinderkledingparty bij de buurvrouw, maar als ik me zo voel als nu, ga ik maar niet en ga ik op de bank liggen. Ik moet weer fitter zijn voor morgen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga me maar eens door de kou slepen
ik heb er zo geen zin in
Ik sta echt met mn mond vol tanden... 5 euro per 5 minuten te laat. Dat is echt wel behoorlijk belachelijk.quote:Op donderdag 11 februari 2010 09:41 schreef leonieke het volgende:
[..]
Daar hadden we het ook heel moeilijk mee. Het is toch nog geen school waar ze verplicht moeten blijven tot de bel gaat.
[..]
Wow, dat is wel makkelijk als je ze zo lang kunt blijven. Onze onthaalmoeder werkt tot 18u (was het langste wat we hier vonden). Maar ze zei zelf dat het best wat later kon zijn als we in de file stonden ofzo. Bij die andere (niet ophalen voor 16u) worden volgende toeslagen bijgerekend:
tussen 18u en 18u05: 5 euro
tussen 18u05 en 18u10: 10 euro
en al de rest: + 15 (of 25, ik weet het niet meer zeker) euro.
Dat is pas big business![]()
En wat die euro/guldens betreft: het is maar om een idee te krijgen natuurlijk
Dan zit je je echt wel op te vreten als je in de file staat... dat wordt een dure zaak danquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:11 schreef leonieke het volgende:
Mja, Pessie, dat is ook om misbruik tegen te gaan natuurlijk dat ze zo'n toeslagen bijrekenen. Je zal er wel voor zorgen dat je op tijd je kunt ophaalt...
Goed nieuws!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:14 schreef Saffier het volgende:
Alles was goed en ik mag stoppen met de hormonen! Nu snel naar mijn werk
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:14 schreef Saffier het volgende:
Iddquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dan zit je je echt wel op te vreten als je in de file staat... dat wordt een dure zaak dan
ik heb anders een prima 2-dagenbaan aan de universiteit hoorquote:Op donderdag 11 februari 2010 10:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik sta echt met mn mond vol tanden... 5 euro per 5 minuten te laat. Dat is echt wel behoorlijk belachelijk.
Als ik zou gaan werken nadat de baby er is wil ik niet dat mn kind meer dan 2 dagen ergens anders is dan thuis. En aangezien ik nog nooit een baan heb gezien die in 2 dagen kon weet ik niet of dat uberhaupt zou lukken. En manlief een dag thuis is een leuk idee maar carrieretechnisch absoluut killing in zijn geval. En ik vind de carriere van mn man leuk. Hij kreeg gisteren een brief dat ie een leuke bonus krijgt omdat hij zn doelstelling en meer heeft gehaald afgelopen jaarHelaas gaat de helft op aan belasting...
Nah, ik kreeg gister een brief in de bus, omdat ik ergens in december een wijziging had gedaan voor 2010. staat er in die brief dat ik geen kinderopvangtoeslag ontvang.... Stelletje falers!!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:47 schreef p_iglet het volgende:
stomme kinderopvangtoeslag... ik heb hier ngo steeds geen beschikking van 2008, en ook nog geen toewijzing voor 2010...heb het dus al 2 maanden voorgeschoten...![]()
Krijg nog zo'n 2000 euro kinderopvangtoeslag terug![]()
Ik ben overigens een dagje extra thuis, gisteren konden we Pepijn van de opvang halen omdat hij neits anders kon als huilen van de oorpijn. Hij bleek acute middenooronsteking te hebben.
Alleen nu is hij weer vrolijk en niet ziek
quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:38 schreef Memmel het volgende:
De vader van Joran dood? Ojee, Peter Rrrrrr zal al wel weer een enkeltje Aruba geboekt hebben.
Hmm, krijgen jullie dan nog kinderopvangtoeslag? Want dit zou bij 3 dagen werken zo ongeveer een loon zijn...quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:38 schreef Memmel het volgende:
Saffier dat is goed nieuws!
Wb KDV wij betalen voor 2 kinderen 3 dagen in de week (van half acht tot half zeven mogelijk) 999,10.![]()
Zal nu iets minder worden nu ik de toeslagenwijziging eindelijk heb ingestuurd, maar minder dan 800 zal het niet zijn. Maar goed, daar kiezen we voor, we willen allebei werken en het is ook goed zo. Ze hebben het naar hun zin en dat vind ik eigenlijk nog het allerbelangrijkst.
De vader van Joran dood? Ojee, Peter Rrrrrr zal al wel weer een enkeltje Aruba geboekt hebben.
Zo... das goed toch? Of niet?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:00 schreef moussy het volgende:
Ja hoi, oproepkracht is opeens vn 2 tot 32 contract uur geworden, volgende week 3 ochtenden werken, de week er op 5
Das wel belachelijk veel..quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:02 schreef Memmel het volgende:
Goed Moussy!
P_iglet, dat klinkt wel zwaar hoor. Als je weer eens tijd hebt, maar een speeldate doen?
Pessie, dat is na subsidie, dus netto. wij krijgen geen extra toeslagen.
Nou hij zat zo, weet je, en toen zeg ik je, deed ie ineens van zoooo. Dussss. Weet je.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]Wat zou Joran deze keer voor smoes hebben?
Hij ging shaken zeg ik je.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:04 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nou hij zat zo, weet je, en toen zeg ik je, deed ie ineens van zoooo. Dussss. Weet je.
Nouja, dat gun je natuurlijk niemand, maar als het zo is zal het wel weer een waar mediaspektakel worden.
Dat wordt schakelen tussen peter rrrr en de winterspelen.
286 uur opvang à 6,10 = 1744, 60. Valt dus nog mee als we daarvan 'maar' de helft moeten betalen...quote:
Oja, shaken, dat was het woord waar ik naar zocht!quote:
Ja ik zat net al na te kijken...:quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:05 schreef Memmel het volgende:
[..]
286 uur opvang à 6,10 = 1744, 60. Valt dus nog mee als we daarvan 'maar' de helft moeten betalen...
En als jij nou eens voor de helft op die van mij zou passen?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik betaal niks want geen opvang en geen werk. Kost dus niets maar levert helaas ook niets op
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:00 schreef moussy het volgende:
Ja hoi, oproepkracht is opeens vn 2 tot 32 contract uur geworden, volgende week 3 ochtenden werken, de week er op 5
Ik vind het echt behoorlijke bedragen. Ik bedoel jij moet 800 euro per maand betalen... Er zijn gezinnen in die dat per maand te besteden hebben...quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef Memmel het volgende:
Precies, Tico, we houden geld over op deze manier!
Das een goede! Maar TF woont een beetje uit de route voor mij....quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef Memmel het volgende:
[..]
En als jij nou eens voor de helft op die van mij zou passen?
wel een beetje opletten hè?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:15 schreef pinquit het volgende:
ho! deze quote die diaan post heb ik heulemaal gemist?
vertel es mous? oproepkracht? heuh? t ging toch heel ergens anders over gisteren?*in de war is*
Nou euh...neequote:Op donderdag 11 februari 2010 11:13 schreef Memmel het volgende:
[..]
En als jij nou eens voor de helft op die van mij zou passen?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Nou euh...nee
3 is soms al t veel
Moet je dan een periode van te voren opgeven wanneer hij komt?quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:22 schreef p_iglet het volgende:
We hebben het nooit nodig tot nu toe die avonden. We boeken per dagdeel, en hebben vooral wisselende dagen overdag nodig. En dat 'sm orgens vanaf 6.30 helaas wel.
Goh helemaal nooit bij nagedacht, dat je voor de 2e meer toeslag krijgt... ik heb het berekend en wij zouden maar 25 euro meer per maand meer moeten betalen... hmmm.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ik zat net al na te kijken...:
Straks 2 kindjes op de opvang a 4 dagen:
179 * 6,25 * 2 = 2237,50
Toeslag: 1.861,23
Blijft over: 377Dat valt wel mee ik betaal dus straks voor de 2e 40 euro extra...
Nou ja schrappen... beetje rare titel... ze willen 'm later.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:25 schreef Tazz het volgende:
Gelukkig gaat de 1 in mei van KDV af en hebben we het pas weer in oktober/november nodig..
Iemand dit al gelezen?
Chtristen Unie wil de 20 weken echo schrappen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)enecho__.html?p=11,2
Bij de overige opvang moest dat ruim een maand van te voren, dus voor 1 januari de dagen van februari doorgeven. Nu moet dat geloof ik 1,5 week van te voren, maar ik ben ook wel eens te laat geweest en dan is het ook niet echt een punt. Pepijn gaat 4 dagdelen per week gemiddeld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moet je dan een periode van te voren opgeven wanneer hij komt?
Taartjesfee heeft ook geen tijdquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:33 schreef Memmel het volgende:
Nee Maneki jij mag niet oppassen. Ik vroeg het aan de Taartjesfee, ja.
't Is niet voor niets de Christenunie natuurlijk. Ik vind ook dat je zelf moet kunnen kiezen of je een kindje met een afwijking geboren wilt laten worden. En dan moet je niet met termijnen gaan schuiven zodat dat ineens illegaal isquote:Op donderdag 11 februari 2010 11:33 schreef miss_sly het volgende:
ik vind de argumentatie krom: gewenste zwangerschappen worden ineens ongewenst. Nee dus, maar sommige mensen willen niet dat hun kind moet lijden en ziek ter wereld komt. Net zo legitiem om dan de zwangerschap te beeindigen als beslissen dat niet te doen. vrije keus enzo...
Mee eens!!quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
't Is niet voor niets de Christenunie natuurlijk. Ik vind ook dat je zelf moet kunnen kiezen of je een kindje met een afwijking geboren wilt laten worden. En dan moet je niet met termijnen gaan schuiven zodat dat ineens illegaal is
quote:Op woensdag 10 februari 2010 19:53 schreef moussy het volgende:
Ik uhm, ga morgen papieren tekenenen dat is niet bij het hotel
ik werd gebeld, of ik als oproepkracht kon beginnen, morgen krijg ik meteen mn rooster mee
het is bij een hele grote instelling voor mensen met een verstandelijke beperking
waar ik al gewerkt heb en waar ik dus uitstékend tussen pas
Ik ben het eens met CU. Maar ik ben dan ook tegen abortus.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:25 schreef Tazz het volgende:
Gelukkig gaat de 1 in mei van KDV af en hebben we het pas weer in oktober/november nodig..
Iemand dit al gelezen?
Ook als je kind geen kans op leven heeft....quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ben het eens met CU. Maar ik ben dan ook tegen abortus.
Ik ben vooral voor eigen keuze. Dat ik voor abortus ben, wil niet zeggen dat ik mensen een abortus op wil dringen. Andersom heb ik er geen begrip of respect voor dat een partij die tegen abortus is, mij mijn keuzevrijheid wil ontnemen. Dit zijn trouwens naar mijn mening ook vooral medische zaken, geen politieke zaken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:59 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik ben het eens met CU. Maar ik ben dan ook tegen abortus.
24 weken vind ik echt niet kunnen.... Als je nagaat dat 2 weken later je kind als levensvatbaar wordt beschouwd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben wel tegen abortus en vind dat de termijn dat abortus legaal mogelijk kan, een heel stuk verlaagd moet worden dan de 24 weken dat het nu is. Wat mij betreft mag de grens voor abortus naar 12-16 weken.
Maar die 20 weken echo is juist omdat je met 20 weken alles goed kan zien, die moet je niet opschuiven.
Mja, maar als je de grens voor abortus dan verschuift naar 12-16 weken, is de 20-wekenecho voor veel mensen te laat en overbodig.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:01 schreef p_iglet het volgende:
Ik ben wel tegen abortus en vind dat de termijn dat abortus legaal mogelijk kan, een heel stuk verlaagd moet worden dan de 24 weken dat het nu is. Wat mij betreft mag de grens voor abortus naar 12-16 weken.
Maar die 20 weken echo is juist omdat je met 20 weken alles goed kan zien, die moet je niet opschuiven.
En wat als een kindje nooit levensvatbaar zal zijn? Volgens mij kun je bij 24 weken nooit 'zomaar' tot abortus besluiten en moeten er zwaarwegende redenen zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
24 weken vind ik echt niet kunnen.... Als je nagaat dat 2 weken later je kind als levensvatbaar wordt beschouwd.
Maar dat is toch iets anders...quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat als een kindje nooit levensvatbaar zal zijn? Volgens mij kun je bij 24 weken nooit 'zomaar' tot abortus besluiten en moeten er zwaarwegende redenen zijn.
dat idd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef m@x het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand om zo'n reden pas na 24 weken een zwangerschap afbreekt.
Oud wijf.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:12 schreef pinquit het volgende:
Toen ik zwanger was bestond er nog niet eens een 20weken echo!
ik ook!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:12 schreef m@x het volgende:
Oh ja, ik ben dus voor abortus en tegen de Gristenunie
Oh ik heb gestemd op de christenunie, maar ben niet perse tegen abortus...quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:12 schreef m@x het volgende:
Oh ja, ik ben dus voor abortus en tegen de Gristenunie
Ik ook nietquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:11 schreef m@x het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand om zo'n reden pas na 24 weken een zwangerschap afbreekt.
Volgens mij kan dat in Nederland niet zomaar als er niets mis is met moeder en/ of kind. T/m 12 weken is het 'relatief' eenvoudig, daarna moet je toch wel hele goede argumenten hebben om het nog voor elkaar te krijgen. 'September komt me niet zo uit' is dan echt geen reden, voor zover ik weet.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat is toch iets anders...
Nee, ik heb het over een kindje waar niets mee is, maar zou worden weggehaald omdat het nbiet uitkomt, niet gewenst is of wat dan ook bij 24 weken.
klopt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat in Nederland niet zomaar als er niets mis is met moeder en/ of kind. T/m 12 weken is het 'relatief' eenvoudig, daarna moet je toch wel hele goede argumenten hebben om het nog voor elkaar te krijgen. 'September komt me niet zo uit' is dan echt geen reden, voor zover ik weet.
Hij gaat zeker onmiddellijk een huisje kopen, auto kopen (wel een beetje een snelle) en als ie zin heeft af en toe ook nog een beetje werken. En de banen komen hem vast zomaar aanwaaien. Hoeft ie helemaal niks voor te doen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:16 schreef Ticootje het volgende:
Oh, Priscil kwam met het verhaal dat er een meisje in haar klas zwanger zou zijn![]()
Oh en ik heb me gister vermaakt over het irreele beeld wat haar vriendje heeft van de wereld na de middelbare school.
Maar ik wil nu niet voor een kind zorgen word wel als geldige reden beschouwd.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat in Nederland niet zomaar als er niets mis is met moeder en/ of kind. T/m 12 weken is het 'relatief' eenvoudig, daarna moet je toch wel hele goede argumenten hebben om het nog voor elkaar te krijgen. 'September komt me niet zo uit' is dan echt geen reden, voor zover ik weet.
Ja zoietsquote:Op donderdag 11 februari 2010 12:20 schreef m@x het volgende:
[..]
Hij gaat zeker onmiddellijk een huisje kopen, auto kopen (wel een beetje een snelle) en als ie zin heeft af en toe ook nog een beetje werken. En de banen komen hem vast zomaar aanwaaien. Hoeft ie helemaal niks voor te doen.
2 opties die nog openliggen: Adoptie of geen seks.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:42 schreef Grunsfan het volgende:
En dan nog; als jij je niet in staat acht een kindje op te voeden, gelukkig te maken dan mag je die keus zelf maken. klaar.
Ohh boy... Zeg hem even een opleiding te gaan doen. Die auto komt daarna wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja zoiets![]()
geweldig!
Hij ging solliciteren bij de politie, maar hij wilde geen bekeuringen uitschrijven, daar was hij te hoog voor opgeleid.. Mijn broertje (die dus de opleiding doet, niveau 4) die verslikte zich bijna..
Als je je havo hebt mag je vakkenvullen, verder heeft het papiertje net zoveel waarde als je veterstrikdiploma... Maar echt, dat je denkt dat je met je havo te hoog bent opgeleid voor het uitschrijven van bekeuringen.. Oh en hij wilde ook niet achter een bureau komen te zitten...
Geweldig..
Ok, en stel je wordt verkracht en je bent zwanger.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:47 schreef pessie het volgende:
[..]
2 opties die nog openliggen: Adoptie of geen seks.
Iedereen boven de 9 weet dat van seks kindjes komen. Daar kun je nog zoveel tegen doen, maar soms is het gewoon zo. Ik vind dat mensen daar bewuster van moeten zijn.
Nee want als je HBO hebt moeten werkgevers op hun knieen vallen dat je uberhaupt de moeite enemt om daar te solliciteren. Maar meestal komen ze gewoon aan je deur vragen of je asjeblieft bij hun wilt komen werken voor een start salaris van 4500 netto en een flinke bak voor de deur.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:50 schreef pessie het volgende:
[..]
Ohh boy... Zeg hem even een opleiding te gaan doen. Die auto komt daarna wel.
En ik heb echt een hekel aan jongetjes die zo reageren... Als je Havo hebt en daarna volg je een HBO-opleiding start je nog steeds beneden-modaal. Heel normaal, valt ook echt wel van te leven, zelfs met 2 personen.
En als je je daar bewust van bent, en je neemt voorzorgsmaatregelen (lang leve de anticonceptiemogelijkheden) en je wordt toch zwanger? Dan moet je dat kind laten komen, zelfs als je weet dat je het echt niet wil, of het echt niet kan ivm je eigen leeftijd bijvoorbeeld? Wat bereik je daar nou mee? Je creeert op die manier een heleboel ongelukkige mensen, en wat het ergste is, een heleboel ongewenste en ongelukkige kinderen. Lijkt me niet echt dat dat is wat je voor dat ongeboren kind dat je probeert te beschermen wenst, toch?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Iedereen boven de 9 weet dat van seks kindjes komen. Daar kun je nog zoveel tegen doen, maar soms is het gewoon zo. Ik vind dat mensen daar bewuster van moeten zijn.
Maar er zijn werkelijk meisjes die denken dat als je de pil gebruikt, je vriend niet klaar kan komen. Vraag me niet hoe hun geest werkt, en onder welke steen zij leven, maar het is écht waar.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:47 schreef pessie het volgende:
[..]
Woehahahahahahahahahahahaha!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee want als je HBO hebt moeten werkgevers op hun knieen vallen dat je uberhaupt de moeite enemt om daar te solliciteren. Maar meestal komen ze gewoon aan je deur vragen of je asjeblieft bij hun wilt komen werken voor een start salaris van 4500 netto en een flinke bak voor de deur.
Ik denk dat ie nog een flinke domper krijgt op het moment dat hij erachter komt dat het echt anders werkt en dat je echt veeeeel minder verdient als starter.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Woehahahahahahahahahahahaha!
Ok, mijn man solliciteert, roept "ik verzend nu mijn sollicitatie per mail" wordt binnen 20 seconden teruggebeld. Ja klopt, dan zijn ze blij (mits je de juiste opleiding hebt) maar een netto salaris van 4500 per maand verdien je alleen als tandarts! Dat wordt nog hard werken voor hem, kan hij beter VWO gaan doen volgend jaar!
Huh?! Serieus? En dan wordt ik naïef genoemd! Waar beleeft de jongen dan zn plezier aan? En waar denken ze dat die troep vandaan komt na afloop?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:55 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Maar er zijn werkelijk meisjes die denken dat als je de pil gebruikt, je vriend niet klaar kan komen. Vraag me niet hoe hun geest werkt, en onder welke steen zij leven, maar het is écht waar.
(Ben het verder helemaal met je eens hoor, qua abortus en het vooral liever niet uitvoeren ervan, op enkele uitzonderingen na).
Het gaat wel wat ver, maar in principe zou bijvoorbeeld een aantal gesprekken binnen een aantal dagen met lotgenoten, een psych en je huisarts om maar wat te noemen, geen slecht idee zijn. Niet om iemand op andere gedachten te brengen, maar om zeker te weten dat ze weten waar ze aan beginnen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:51 schreef Linda2205 het volgende:
In Dld moet je een verplichte "cursus" volgen van ik geloof 3 dagen (pin me er niet op vast) bij abortus. Dan moet je dus iedere dag, 8u per dag daar zitten in een groepje met andere ongewenst zwangeren om een beetje te praten over je besluit enzo. Voors en tegens afwegen ed. Dat vind ik toch ook een beetje ver gaan. Zonder papiertje dat je die bijeenkomsten bijgewoond hebt, kom je niet eens in aanmerking voor een abortus. Wordt je verkracht, blijk je zwanger, moet je ook nog naar zoiets...
Nee, persoonlijk zou ik me ook willen laten informeren. Maar ik vind het probleem dat je zonder dat briefje dus gewoon nergens terrecht kan..quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat wel wat ver, maar in principe zou bijvoorbeeld een aantal gesprekken binnen een aantal dagen met lotgenoten, een psych en je huisarts om maar wat te noemen, geen slecht idee zijn. Niet om iemand op andere gedachten te brengen, maar om zeker te weten dat ze weten waar ze aan beginnen.
Heb je in nederland ook niet een verplichte bedenkttijd? Het is toch niet zo dat je ff naar een kliniek rijdt en dat je meteen geholpen wordt?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat wel wat ver, maar in principe zou bijvoorbeeld een aantal gesprekken binnen een aantal dagen met lotgenoten, een psych en je huisarts om maar wat te noemen, geen slecht idee zijn. Niet om iemand op andere gedachten te brengen, maar om zeker te weten dat ze weten waar ze aan beginnen.
Je moet eerst naar de huisarts en dan heb je een bedenktijd van ik meen 3 werkdagen. Maar veel huisartsen houden zich hier niet aan.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je in nederland ook niet een verplichte bedenkttijd? Het is toch niet zo dat je ff naar een kliniek rijdt en dat je meteen geholpen wordt?
Nee, maar dan kan je in ieder geval nog zelf beslissen. In het ergste geval meld je je en na 5 dagen kom je terug. In de tussentijd je diploma "ik ben klaar voor een abortus" halen vind ik persoonlijk te veel van het goede.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Heb je in nederland ook niet een verplichte bedenkttijd? Het is toch niet zo dat je ff naar een kliniek rijdt en dat je meteen geholpen wordt?
Als ie bij de politie solliciteert rijdt ie in ieder geval in een snelle wagen! Met zwaailichten!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik denk dat ie nog een flinke domper krijgt op het moment dat hij erachter komt dat het echt anders werkt en dat je echt veeeeel minder verdient als starter.
dit dus..quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:42 schreef Grunsfan het volgende:
En ik ben serieus benieuwd naar de hoeveelheid zwangerschappen die afgebroken worden na zeg 18 weken omdat 'het niet uitkomt' of vanwege klompvoetjes of hazelippen of omdat de uitgerekende maand niet goed is. Ik weet zeker dat dat erg meevalt. En als er dan al mensen zijn die dat doen dan lijken me dat sowieso geen geschikte ouders dus uitstekende keuze.
En dan nog; als jij je niet in staat acht een kindje op te voeden, gelukkig te maken dan mag je die keus zelf maken. klaar.
quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:04 schreef p_iglet het volgende:
Maar het percentage zwangerschapsafbrekingen van een zwangerschap waarbij met zekerheid (meestal dus vruchtwaterpunctie of vlokkentest) het syndroom van down wordt geconstateerd ligt boven de 95%.
En dat vind ik echt schokkend voor een aandoening die wat mij betreft prima me thet leven verenigbaar is.
Hier zeg je het al.. "wat jou betreft"quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:04 schreef p_iglet het volgende:
En dat vind ik echt schokkend voor een aandoening die wat mij betreft prima me thet leven verenigbaar is.
Het vetgedrukte is waar het om gaat in deze gevallen, toch? Wie ben jij om voor een ander te bepalen of het met het leven verenigbaar is? Het gaat er toch om dat het met het leven van degene die zwanger is van dit kindje verenigbaar is, en niet met het jouwe?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:04 schreef p_iglet het volgende:
ik snap het onderwerp verkrachting ook niet als het gaat om late abortus,
morning afterpil/overtijd behandeling lijkt me daarbij ook nog prima mogelijk.
cijfers omtrend het aantal abortussen vanwege hazelip, klompvoetjes etc ken ik ook neit precies, en ook geen behoefte om die uit te zoeken eigenlijk.
Maar het percentage zwangerschapsafbrekingen van een zwangerschap waarbij met zekerheid (meestal dus vruchtwaterpunctie of vlokkentest) het syndroom van down wordt geconstateerd ligt boven de 95%.
Nou ja, volgens mij is het een feit dat de meeste downkindjes bij geboorte een grote overlevingskans hebben en kans om op behoorlijke leeftijd te komen. Verenigbaar met het leven dus. Dat jij het leven van een downkindje kennelijk niet goed genoeg vindt, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:09 schreef E.T. het volgende:
[..]
Hier zeg je het al.. "wat jou betreft"
Wat mij betreft is het dat niet.
nog verder nuanceren dan.. niet verenigbaar met MIJN leven.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:13 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is het een feit dat de meeste downkindjes bij geboorte een grote overlevingskans hebben en kans om op behoorlijke leeftijd te komen. Verenigbaar met het leven dus. Dat jij het leven van een downkindje kennelijk niet goed genoeg vindt, is een ander verhaal.
Maar ligt dat percentage zó hoog? Had ik niet verwacht (of gehoopt...)
Dat zei ik toch, dat jíj dat niet goed genoeg vindt...?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:15 schreef E.T. het volgende:
[..]
nog verder nuanceren dan.. niet verenigbaar met MIJN leven.
hier even op inhakend omdat het een interessant iets vind.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:09 schreef E.T. het volgende:
even nuanceren: als bij de geboorte had gebleken dat een van mijn kinderen Down had gehad, dan is dat gewoon een vaststaand feit en gooi je je leven om en pas je dat er in.
Als bij de prenatale onderzoeken uit was gekomen dat een van de ongeboren kinderen Down zou hebben bij de geboorte had een abortus hier zeker tot de mogelijkheden behoord..
Ja maar dat geldt voor mensen in het algemeen, misschien nog wel meer dan voor downmensen specifiek. , dus dat lijkt me hier niet van toepassing.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:18 schreef Rewimo het volgende:
Je hebt zoveel gradaties in Down. En welke gradatie een kind heeft weet je niet vantevoren.
Nou, hier hetzelfde als bij ET: als bij de geboorte had gebleken dat ze syndroom van Down had, was het een voldongen feit geweest. Dan was ze onze dochter, met Down.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:18 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hier even op inhakend omdat het een interessant iets vind.
Dat ongeboren kind is er toch ook al? Dat leeft ook al, en is al af.
Waarin is ruim 20 weken zwanger zijn van een kindje met het syndroom van down, en er dus nog 20 weken ana kunnen wennen en evt voorbereidingen kunnen treffen om je leven om te gooien en het erin te passen, anders dan wanneer je het pas weet als het geboren is. Anders dan dat je er dan "niet meer vanaf kunt"
quote:Op donderdag 11 februari 2010 11:25 schreef Tazz het volgende:
Iemand dit al gelezen?
Ja, dat bedoelde ik te zeggen. Je kunt een kindje met Down hebben dat gezond is en lekker meedraait in het gezin (uiteraard met wat aanpassingen), maar ook een kind met veel gezondheidsproblemen en/of een erg laag niveau. Dat maakt nogal verschil.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Verder wat Rewimo zegt: je weet ook niet hoe goed het met het kindje gaat. Er zijn verschillende gradaties, zowel in geestelijke als lichamelijke afwijkingen en mogelijkheden.
Gebeurd het nu echt dat zwangerschappen dus ook om klompvoetjes worden afgebroken?quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:21 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Maar ik wil nu niet voor een kind zorgen word wel als geldige reden beschouwd.
Dat als er met het leven onverenigbare aandoeningen gevonden worden met 20 weken echo/vruchtwaterpunctie of vlokkentest zwangerschaps afbreken mogelijk is vind ik prima.
Maar klompvoetjes, schisis of syndroom van down valt daar bij mij dus niet onder.
.
Er worden ook zwangerschappen afgebroken omdat het niet uitkomt met de vakantie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:28 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Gebeurd het nu echt dat zwangerschappen dus ook om klompvoetjes worden afgebroken?
Dat is weer de andere kant, en ook schandalig.
Wat heeft het plegen van abortus met een verkrachting te maken? Of is dat voor jou de enige legitieme reden?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:19 schreef pessie het volgende:
Ik wordt gewoon verdrietig van zo'n hoog percentage!
Ik las net dat er ongeveer 33 000 abortussen per jaar worden gepleegd in Nederland. Je kunt mij niet wijsmaken dat er per jaar 33 000 vrouwen verkracht worden en zwanger uit die verkrachting komen.
Ik ben ook een zacht ei, en daarom wil ik ook geen testen. Elk kind is welkom..quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:30 schreef Pyttpytt het volgende:
Tja, ik zou in elk geval de rest van mijn leven veel, veel ongelukkiger zijn als ik een kind met down had laten aborteren, dan wanneer ik het had laten komen. Ik zou altijd spijt hebben, me altijd afvragen hoe mijn kind geweest zou zijn. Ik zou er niet mee kunnen leven. Knap dat anderen dat wel kunnen. (en dat bedoel ik niet sarcastisch)
Maargoed, ik ben misschien ben ik gewoon een zacht ei...
Denk je dat de abortusarts met die reden genoegen neemt?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er worden ook zwangerschappen afgebroken omdat het niet uitkomt met de vakantie.
Ik ben ook een zacht ei, en we hebben ontzettend veel geluk gehad dat we ueberhaupt een kind hebben en dat het ook gezond is, en toch hebben wij laten testen en was afbreken in geval van oa Down bij ons wel de optie. En ja, toen we 2 weken moesten wachten op de uitslag van de combinatietest heb ik echt nog wel eens met schaap besproken of we dat echt wilden, afbreken eventueel, maar ondanks dat het zo'n wonder was waar we lang op hebben gewacht, was dat voor ons wel zo.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben ook een zacht ei, en daarom wil ik ook geen testen. Elk kind is welkom..
En abortusarts mag geen reden weigeren, anders dan wanneer hij denkt dan een vrouw gedwongen wordt of wilsonbekwaam is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk je dat de abortusarts met die reden genoegen neemt?
Mja, da's een argument dat vaak gebruikt wordt door 'tegenstanders' en ik zal heus niet ontkennen dat er mensen zijn die om onzinredenen abortus laten plegen, maar over het algemeen hebben mensen wel een goede reden. Dat hoeft dan niet per se een reden te zijn die goed voor iedereen is, maar voor henzelf wel.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Er worden ook zwangerschappen afgebroken omdat het niet uitkomt met de vakantie.
Ik ben geen tegenstander. Het was een reactie op iemand die zich afvroeg of een klompvoetje een reden zou zijn voor abortus... waarop ik dus antwoord dat er blijkbaar vrouwen zijn die een abortus plegen omdat de vakantie al geboekt is.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mja, da's een argument dat vaak gebruikt wordt door 'tegenstanders' en ik zal heus niet ontkennen dat er mensen zijn die om onzinredenen abortus laten plegen, maar over het algemeen hebben mensen wel een goede reden. Dat hoeft dan niet per se een reden te zijn die goed voor iedereen is, maar voor henzelf wel.
Dat klopt, dat veel vrouwen die een abortus laten plegen het niet voor de eerste keer doen. Lijkt me pure slordigheid met anticonseptie.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:37 schreef p_iglet het volgende:
[..]
En abortusarts mag geen reden weigeren, anders dan wanneer hij denkt dan een vrouw gedwongen wordt of wilsonbekwaam is.
Dus abortus omdat het niet uitkomt, omdat de vakantie al geboekt staat, omdat er geen andere vorm van anticonceptie maatregelen genomen worden etc, mag en komt ook wel degleijk voor.
Ik meen geleerd te hebben dat 50% van de abortussen bij vrouwen is die al eerder abortus hebben laten plegen. Maar het preciese cijfer daarvan zou ik ook moeten nazoeken.
das gek, jij was NA mij zwanger en ik heb toch echt een 20w echo gehad!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:12 schreef pinquit het volgende:
Toen ik zwanger was bestond er nog niet eens een 20weken echo!
en ik ben het helemaal met jou eens!quote:Op donderdag 11 februari 2010 12:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben vooral voor eigen keuze. Dat ik voor abortus ben, wil niet zeggen dat ik mensen een abortus op wil dringen. Andersom heb ik er geen begrip of respect voor dat een partij die tegen abortus is, mij mijn keuzevrijheid wil ontnemen. Dit zijn trouwens naar mijn mening ook vooral medische zaken, geen politieke zaken.
Ik heb even gezocht en volgens trouw is de 20 weken echo in 2007 standaard ingevoerd, dus was dat standaard of had het een speciale reden bij jou?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
das gek, jij was NA mij zwanger en ik heb toch echt een 20w echo gehad!
oh gemeen! het ging (hier iig!) pas in januari 2006 in, en toen was ik al bijna klaarquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
das gek, jij was NA mij zwanger en ik heb toch echt een 20w echo gehad!
Dit dusquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, hier hetzelfde als bij ET: als bij de geboorte had gebleken dat ze syndroom van Down had, was het een voldongen feit geweest. Dan was ze onze dochter, met Down.
Dmv de combinatietest en eventueel een vruchtwaterpunctie kun je al voor de 20 wekenecho weten of je kindje Down heeft, trouwens.
Maar het verschil zit hem voor mij idd in eht voldongen feit en geen keus meer hebben als het kindje geboren is. Met 18 weken (meestal is dat de termijn volgens mij waarop na een vruchtwaterpunctie de uitslag er is) is dit kindje er nog niet. Buiten de buik heeft het nog geen overlevingskansen, het is nog geen zelfstandig wezentje.
Verder wat Rewimo zegt: je weet ook niet hoe goed het met het kindje gaat. Er zijn verschillende gradaties, zowel in geestelijke als lichamelijke afwijkingen en mogelijkheden.
je hebt in NL inderdaad een bedenktijd. Je moet een afspraak maken bij de kliniek en dan krijg je eerst een echo hoever je bent. Dan krijg je een bedenkttijd van, volgens mij, 5 dagen. Als je, ik dacht, onder de 6 weken bent kan het met een pil, na de 6 weken wordt het weggehaald.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nee geen speciale reden hoor, ik kreeg een echo met 12 en met 20 weken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht en volgens trouw is de 20 weken echo in 2007 standaard ingevoerd, dus was dat standaard of had het een speciale reden bij jou?
Ik met 9 weken, 11 weken en zo met 13 weken en dan 20 wekenquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee geen speciale reden hoor, ik kreeg een echo met 12 en met 20 weken.
Nou ja, er zullen er heus een paar zijn per jaar of zo, maar de tegenstanders (en hier waar ik woon zijn dat er nogal watquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef Grunsfan het volgende:
Sorry hoor, maar zo'n verhaal over abortus omdat het niet uikomt met de vakantie...flink broodje aap lijkt me. En dan nog, zulke ouders kunnen m.i. maar beter geen kindje krijgen.
quote:En ik vind het eigenlijk heeeeel krom dat je blijkbaar langer moet nadenken over een abortus dan over het wel krijgen van een kindje... Drie dagen cursus? Dat zouden sommige (aanstaande) ouders ook goed kunnen gebruiken..![]()
Ik ook, maar bij mij ging het iets anders.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
je hebt in NL inderdaad een bedenktijd. Je moet een afspraak maken bij de kliniek en dan krijg je eerst een echo hoever je bent. Dan krijg je een bedenkttijd van, volgens mij, 5 dagen. Als je, ik dacht, onder de 6 weken bent kan het met een pil, na de 6 weken wordt het weggehaald.
goed, het hoge woord komt er dan bij deze uit, ik heb het er nooit over gehad, maar been there, done that!
ik ben wel bij de ha geweest, werd toen doorgestuurd, kreeg een echo (8-9 weken bleek later) en kreeg toen 5 dagen bedenktijd. Ik kreeg volgens mij ook een soort ab-kuurtjequote:Op donderdag 11 februari 2010 13:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik ook, maar bij mij ging het iets anders.
Ik werd vanaf de huisarts doorverwezen naar een abortuskliniek, maar toen had ik die bedenktijd al gehad. Daar werd toen een echo gemaakt, vertelt hoe ver ik was (7 weken) en meteen weggehaald.
En ik kreeg nog een AB-kuur.
En dit vind ik dan weer een hele slechte redenering die ook vaak terugkomt.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:46 schreef Kimpossible het volgende:
Edit: wat betreft Down syndroom, ik heb gewerkt met mensen met down en het zijn vaak zulke gelukkige, dankbare mensen die met het minste al tevreden zijn. Daar denken heel veel mensen volgens mij niet over na, dat het voor die mensen gewoon geen rottig bestaan is. Tuurlijk hebben ze zo hun beperkingen en zal dat niet elke dag even leuk zijn, maar volgens mij zijn het vaker vrolijke dan depressieve/agressieve mensen.
Wat mij betreft wachten mensen dus ook met sex, totdat ze oud en wijs genoeg zijn voor het krijgen van een kindje.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:47 schreef Grunsfan het volgende:
en het feit dat je oud genoeg bent voor sex wil nou eenmaal niet zeggen dat je oud/wijs genoeg bent voor een kindje...
'knuffelmongolen' zijn haast zeldzaam maar wel echt heelquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dit vind ik dan weer een hele slechte redenering die ook vaak terugkomt.
Een ex van mij heeft gewerkt in een tehuis waar ook kindjes met Down zaten, en dat waren kinderen die thuis niet meer te hanteren waren, die een laag geestelijk niveau hadden, onhandelbaar en driftig waren en/of ernstige lichamelijke handicaps hadden.
Het beeld van de altijd lieve, vrolijke en gelukkig kinderen/mensen met Down is ook neit echt representatief en ik vind het meer een vooroordeel, eigenlijk.
Ik heb dezelfde "ervaring" met een zoontje van een kennis, die is ook onbehandelbaar, agressief en zit nu ook helemaal intern in een instelling. Vreselijk om mee te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een ex van mij heeft gewerkt in een tehuis waar ook kindjes met Down zaten, en dat waren kinderen die thuis niet meer te hanteren waren, die een laag geestelijk niveau hadden, onhandelbaar en driftig waren en/of ernstige lichamelijke handicaps hadden.
Het beeld van de altijd lieve, vrolijke en gelukkig kinderen/mensen met Down is ook neit echt representatief en ik vind het meer een vooroordeel, eigenlijk.
Ja maar Piglet, dat is wel erg naief he?quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:57 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Wat mij betreft wachten mensen dus ook met sex, totdat ze oud en wijs genoeg zijn voor het krijgen van een kindje.
Maar ook dat is weer volledig mijn mening die ik gelukkig alleen toepas op mijzelf, en die de rest ook lekker zelf moet weten.
Nja, wellicht is het een onvolledig beeld maar door die ervaring die ík heb, zou ik geen problemen hebben met een kindje met downsyndroom. Daarbij komt wel begrip voor mensen die de keuze om het wél weg te laten halen, hoor. Het is niet zo dat ik vind dat iemand die die keuze zo maakt slecht is of egoistisch.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, dat zekerquote:Op donderdag 11 februari 2010 13:58 schreef moussy het volgende:
[..]
'knuffelmongolen' zijn haast zeldzaam maar wel echt heel
Dat is ook heel naief, maar wel mijn ideaalbeeld.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:00 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ja maar Piglet, dat is wel erg naief he?
Nou.....ik vond sex op mijn 16e wel erg leuk hoor, weet niet of de wereld nou zoveel beter was geweest..quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:05 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Dat is ook heel naief, maar wel mijn ideaalbeeld.
Verbeter de wereld begin bij jezelf
Nee, verkrachting wordt altijd gebruikt in een discussie waar ik tegen abortus ben.quote:Op donderdag 11 februari 2010 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat heeft het plegen van abortus met een verkrachting te maken? Of is dat voor jou de enige legitieme reden?
quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Raissa het volgende:
Ik vind dat ieder voor zich moet beslissen of een abortus wel of niet kan en dat ieder die mening niet aan een ander mag opleggen.
Heb het hier nog niet voorbij zien komen.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Nee, verkrachting wordt altijd gebruikt in een discussie waar ik tegen abortus ben.
Mee eens.quote:Op donderdag 11 februari 2010 14:26 schreef Raissa het volgende:
Ik vind dat ieder voor zich moet beslissen of een abortus wel of niet kan en dat ieder die mening niet aan een ander mag opleggen.
Ja, en dan kom je, meteen weer in de ''verplichte anticonceptie of sterrilizatie'' gedachten-hoek.quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:01 schreef Memmel het volgende:
Oxy, dat vind ik ook een interessante invalshoek!
Sorry, heb ik het nou alleen maar erger gemaakt?quote:Op donderdag 11 februari 2010 15:10 schreef Oxymoron het volgende:
Dat is echt niet iets waarvan ik denk dat ik dat leuk zou vinden.
Ten eerste ben ik nog nooit verliefd geweest. Ten tweede vind ik het echt niet leuk als iemand mij aanraakt.
Ten derde zou ik het gewoon niet willen (geen behoefte aan).
En emoties.... god komt dat er ook nog bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |